Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 1 минут, Hadzi Vladimir Petrovic рече

онда одмах пљуц

Не, није било никаквог "пљуц", објавио сам вест са сајта СПЦ. Била је управо твоја потреба да ме пљунеш и да се направиш паметан

 

пре 3 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

дах бре Рукољубе

Блудимире, ајде смири се и олади то твоје "паметовање". 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 24 минута, Родољуб Лазић рече

Не, није било никаквог "пљуц", објавио сам вест са сајта СПЦ. Била је управо твоја потреба да ме пљунеш и да се направиш паметан

 

Блудимире, ајде смири се и олади то твоје "паметовање". 

Не Роћко, заиста сам те видио у том цитату, као што видим љубав у томе што ти се допушта пљување. Није лако кад је глава коцкаста, немам банк памети, то је општа ствар.

Додуше подбадам, јер си масикирани анатемисани артемијавац који мисли да има сва права у СПЦ која су му одузета.

Кад изађеш чиста образа и јавно исповједиш са ким си и ко си, другачије ћемо причати, са Патријархом сигурно ниси, он са тобом јесте, па настави лажни брате...  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Напокон!

Хвала Рођо што си нам вратио тему у којој може да се учествује страствено као браћа Латини, а не филозофски као стерилни Јелини.

Осећам се поново живим!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Остављам те у миру са Аремијем другим, световног имена Рукољуб, обнашај га ваљано и по каномима и одлукама. Ако њега просвјетлиш превазићеш раскол Артемија првог, јер је он наставник и настављач истога дјела, и примити велику плату и на небу и на земљи, само од мене литар вискија. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 38 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Ако њега просвјетлиш превазићеш

Блудимире празнословни, да ли си можда хтео рећи "превазићи ћеш" ? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Остављам те у миру са Аремијем другим, световног имена Рукољуб, обнашај га ваљано и по каномима и одлукама. Ако њега просвјетлиш превазићеш раскол Артемија првог, јер је он наставник и настављач истога дјела, и примити велику плату и на небу и на земљи, само од мене литар вискија. 

Хвала, али нисам сигуран да ли уопште желим да некога просветљујем (ако си мислио на мене). Наравно, не из неких арогантних побуда, већ зато што нисам сигуран да сам икада икоме успео да променим мишљење.

Мени свако са својим каприцима може да буде симпатичан (себе изузимам), осим ако полази од убеђења да су му саговорници злонамерни па се безразложно љути.

Пре неки дан сам наишао на коментар В. Димитријевића који се односи на саопштење Синода. У коментару, Димитријевић је похвалио Синод истакавши да је "СА Синод СПЦ чуо глас верног народа, изражен у сложном многогласју наше просвећене патриотске интелигенције, и ставио до знања да се не мири са разарањем моралних вредности нашег друштва."

Такав начин размишљања је по мени наопак. Кад Синод изда саопштење верни народ каже "Амин", а не улази у сујетну мудро... (шта год) расправу. Саопштење СА Синода не би било ништа мање валидно да га Димитријевић и Чворовић нису коментарисали, нису подржали, нису препознали као исправно.

Још једна ствар је битна. Са протом, архимандритом, епископом или митрополитом, човек може, по мом мишљењу, да се не слаже, да се посвађа и у љутњи да не разговара. Са патријархом или синодом, то не може, јер би на тај начин ставио себе наспрам пуноће цркве. Патријарх није тек неки локални епископ и он, са своје три панагије, жезлом и белом паном не говори у своје име као нпр. епархијски архијереји Георгије или Сергије. Патријарх је оно што му име каже - отац. Без њега нисмо своји већ усвојеници у хранитељској породици. Отац је у праву чак и кад погреши. Мој покојни баба је увек био у праву. Једном сам му се супротставио пре више деценија и још увек ми је жао. Исто тако је и мој патријарх увек у праву иначе није патријарх.

Адвокат Димитрија Карамазова је на суђењу поставио питање "Какав је уопште покојник био отац? И да ли се може уопште назвати оцем?" Та његова питања су била чиста обмана са циљем правдања оцеубиства.

Ја мислим да Рођа ово не прихвата и да зато имамо "сукоб". Мада, с моје тачке гледишта, то је тек сукоб мишљења. Опет бих га узео за адвоката кад би ми, не дај Боже, требало.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, logdanov рече

Мада, с моје тачке гледишта, то је тек сукоб мишљења.

То по мало води у безгрешност, мени изигледа да је сукоб са Роћком кофесионалне природе, сукоб атремијаваца са "екумењерама". То је у дубини проблема, када би се нпр. Артемије рехабилитовао, другачије би причали, јер и Роћко има свога безгрешног. У праву си за симбол јединства, али зато га и опада јер има други скровени симбол. Не видим помоћи. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Hadzi Vladimir Petrovic рече

То по мало води у безгрешност, мени изигледа да је сукоб са Роћком кофесионалне природе, сукоб атремијаваца са "екумењерама". То је у дубини проблема, када би се нпр. Артемије рехабилитовао, другачије би причали, јер и Роћко има свога безгрешног. У праву си за симбол јединства, али зато га и опада јер има други скровени симбол. Не видим помоћи. 

Хвала Богу, нама људима се разум не рачуна у спасење јер би пролазност била катастрофална. Свако може да правда своје ставове прибегавајући мисаоном инжињерингу, али не значи да види ствари како треба.

Када бисмо сели да напишемо својим речима састав на тему: "Верујем у...", а да не смемо да препишемо Симбол вере, мислим да бисмо добили широку лепезу веровања међу верницима исте цркве. Зато нисам изненађен кад људи мисле другачије, једино што не мора све да се каже. Нарочито ако ће се исказом открити дубље страсти, као нпр те које си поменуо.

Јер, ако браним поједине епископе од махнитог румунског попа зато што није примерено да их овај напада, онда морам подједнако да браним и патријарха од себе и других. Штавише! Патријарха морам да браним по сваку цену, чак иако другим владикама замерам ово и оно.

Ето, можда ја тако видим реченицу "У једну, свету, саборну и апостолску цркву."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Није проблем да техника, техничка магијска свијест постоји, како би ходали, скијали итд. Проблем је кад то тјелесно знање, "тјелесна душа" усједне на мјесто душевног или претендује на духовно. То је зло у "есенцијалном смислу"

(Анегдота: Говори покојни Таса о дисању, како је важно у спорту, код порода у молитви (везивао је молитву за дисање), ето каже једна ствар а појављује се у бише области, шта ћу ја ко ја, реко: а све из јоге долази: Мали три куга около да истрчиш, скочим, сједи. На то ми је Гаврило иконописац, бивши будистички монах рекао, нису јогији измислили и установили дисање, али ипак макар историјски те технике познајемо као њихове.

Сад оставићу по страни да ли своје поимање технике наклапамо на њихово изворно и да ли је њихово изворно аутентично. Да ли је јога, као платонизам, архитектура, бадњак, право, умјетност, крштена и усвојена или је другажији подземни и несагледиви ток тих традиција које су сада ту, не знам али је дискрапантно да се све то усваја - док се католицима ни крштење не признаје а историјски је мање више јасно шта се дешава.)

Тако ако се путем технике, настоји утицати на душевно, изманипулисати неко стање душе,  нпр,срећа, онда је техника (нпр) дисања исто што и наркоманија, јер дрога није лоша по себи него је лош тај идолатријски приступ. 

Тада техника постаје магија и ми градимо разноразне идоле у себи и око себе, што је изворни феномен зла, те наш свјет постаје пакленији. Заклоњенији од лица Божијег.

Ne bih ja uzimao toliko kao nesto mnogo bitno te tehniku disanja, verovatno se koristila neko vreme kod nekih monaha na Svetoj Gori i to vrlo pazljivo i oprezno, koliko se secam bez nekog duhovnog rukovodioca nikome nije savetovana jer je mogla i duhovna steta da se nanese pogresnim tehnikama i usmeravanjima disanja i pogresnim mentalnim i duhovnim vezbama koja su morala da prate tehnike disanja.

I jos koliko se secam, iako je spolja slicna toj jogi, u sustini i cilj te tehnike disanja kod pravoslavnih se razlikovao od cilja tehnike jogija, po spoljasnjosti slicno, po unutrasnjosti razlicito. Recimo kao sto smo uzeli od filozofije rec i pojam logos i transformisali u nase logose stvari, isti logos, ali razliciti ciljevi i putevi do tog cilja.

пре 11 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Многим стварима :D, Бокид аутомат за свете Оце, убациш и он ти излиста. Како то нека или многе ствари, може да заклони Бога? Кад је при том  све још добро и миломе Богу приступачно, а зла нема?

Шта значи то пристрашће? Обожавање и давање славе неком добру више или мање него што том добру припада, нпр добар је пас, добро се и женити, али ако ту част подјелиш са псом, пореметио си "Ред икона и поклоњења" Дао си нечему већу или мању славу него што му припада, нпр Папи, који нити је Бог нити је јеретик, или самоме себи или било чему другом, истини, не можеш је усјести на мјесто Божије, нити Духа светог ставити умјесто Сина итд.

Хијерархија је оно што обезбјеђује "поредак благодати", дакле идоли затварају, а иконе отварају, зато се развој теологије завршава са иконоборством, јер у "икони"односно поретку икона (интердисплинарно и мултимедијски) имамо духовност твари, ипостасно утемељену природу, душевност - умјетнички и научни ниво,  и техничку и технолошку димензију, рад, акцију, служење, све у хармонији.

Не мислим само на икону као слику светца, него човјека као икону, природу као икону, епископа као икону...а и папа да се иконизује да се доведе у поредак, ако није, и ми ако нисмо да се исправљамо до освећења и веће мјере освећења, мислим може СПЦ боље и ако је савршена, и ми људи смо савршени и ако пали.

То што неки мјешају недовршеност и насавршеност човјека са његовим несавршеним стањем су они који би да нас подвласте на онтолошком нивоу (на нивоу онтологије личности,) да нас држе у неком под бићу. Шипак, Бог  своју  власт над нема не извршава на  онтолошком нивоу, па самим тим не може ни нико у име његово.

Kako nema zla Vlado, kada imamo zla dela, cak i kroz skrivene misli i osecanja mozemo ciniti zlo i nepravdu i slicno. Iako zlo stvarno nema svoju ipostas ili prirodu postojanje kako tumace svetitelji, ili zlo je odsudstvo dobra, ili zlo je promasaj cilja, ali kao sto je tama odsustvo svetla i cim upalimo svetlo nestaje tama, ali tama je itekako realna, tako i zlo je relano kroz nasa losa dela.

I djavlo ono najiskonskije zlo, i recimo sta kaze sv.Avgustin o djavlu....Đavo je nečist duh, on je dobro kao duh, a zlo kao nečist; on je duh po prirodi, a nečist po grehu; od ta dva svojstva prvo je od Boga, a drugo od samoga đavola.....i ovo moze da se protumaci kao da je djavlo sada necisti duh jer je necist od greha, ali pre greha je bio cisti duh, i opet moze da bude cisti duh koji sluzi Bogu ako se odrekne greha.

I, samim time eto sta moze da zaklanja Boga, greh i necisti duh, i tu nema blagoslova Bozijeg. 

I jeres i raskol su takodje greh i necistota, i to takodje moze da zaklanja Boga. Zato valjda i imamo ono.... vera i dela,... da oboje budu cistog duha i bez greha.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Писали су разни оци да је неопрезно наде за стицање молитве полагати у неке технике. Сви се слажу да је основна ствар виђење свог греха и то виђење називају духовним виђењем. Ако нема тог темеља, џаба кречење.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Не видим помоћи. 

Упорно лажеш и износиш клевете повезујући ме са Артемијем. Нисам скоро видео неког ко је толико свесно аутодеструктиван. Нека ти је Бог у помоћи, теби стварно није добро. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, logdanov рече

Хвала Богу, нама људима се разум не рачуна у спасење јер би пролазност била катастрофална. Свако може да правда своје ставове прибегавајући мисаоном инжињерингу, али не значи да види ствари како треба.

Када бисмо сели да напишемо својим речима састав на тему: "Верујем у...", а да не смемо да препишемо Симбол вере, мислим да бисмо добили широку лепезу веровања међу верницима исте цркве. Зато нисам изненађен кад људи мисле другачије, једино што не мора све да се каже. Нарочито ако ће се исказом открити дубље страсти, као нпр те које си поменуо.

Јер, ако браним поједине епископе од махнитог румунског попа зато што није примерено да их овај напада, онда морам подједнако да браним и патријарха од себе и других. Штавише! Патријарха морам да браним по сваку цену, чак иако другим владикама замерам ово и оно.

Ето, можда ја тако видим реченицу "У једну, свету, саборну и апостолску цркву."

Негдје сам и ја изнио своје вјерујем: хијерархија и хармонија, али вјероватно се и ту разликујемо помало,  понесе се доста и из куће, ја сам сретан што у неким стварима нисам послушао баба, па и неке владике и мислим да може и патријарх да погријеши, шта има везе... е сад ови што помињеш су прича за себе, они нису у дијалогу са Патријархом који знам то поуздано уме да усвоји и од најмањег, не они су већи и гурају своје, и чуде се кад ће више све њима чистима и пречистима да се покори, њима салонским патриотима...Јер као што кажеш Патријарх није изолован, него изражава заједницу, само што неки мисле да то значи да не бирајући средства могу да гурају своје, као да је Црква маса или група.

пре 1 сат, Bokisd рече

Ne bih ja uzimao toliko kao nesto mnogo bitno te tehniku disanja, verovatno se koristila neko vreme kod nekih monaha na Svetoj Gori i to vrlo pazljivo i oprezno, koliko se secam bez nekog duhovnog rukovodioca nikome nije savetovana jer je mogla i duhovna steta da se nanese pogresnim tehnikama i usmeravanjima disanja i pogresnim mentalnim i duhovnim vezbama koja su morala da prate tehnike disanja.

I jos koliko se secam, iako je spolja slicna toj jogi, u sustini i cilj te tehnike disanja kod pravoslavnih se razlikovao od cilja tehnike jogija, po spoljasnjosti slicno, po unutrasnjosti razlicito. Recimo kao sto smo uzeli od filozofije rec i pojam logos i transformisali u nase logose stvari, isti logos, ali razliciti ciljevi i putevi do tog cilja.

Kako nema zla Vlado, kada imamo zla dela, cak i kroz skrivene misli i osecanja mozemo ciniti zlo i nepravdu i slicno. Iako zlo stvarno nema svoju ipostas ili prirodu postojanje kako tumace svetitelji, ili zlo je odsudstvo dobra, ili zlo je promasaj cilja, ali kao sto je tama odsustvo svetla i cim upalimo svetlo nestaje tama, ali tama je itekako realna, tako i zlo je relano kroz nasa losa dela.

I djavlo ono najiskonskije zlo, i recimo sta kaze sv.Avgustin o djavlu....Đavo je nečist duh, on je dobro kao duh, a zlo kao nečist; on je duh po prirodi, a nečist po grehu; od ta dva svojstva prvo je od Boga, a drugo od samoga đavola.....i ovo moze da se protumaci kao da je djavlo sada necisti duh jer je necist od greha, ali pre greha je bio cisti duh, i opet moze da bude cisti duh koji sluzi Bogu ako se odrekne greha.

I, samim time eto sta moze da zaklanja Boga, greh i necisti duh, i tu nema blagoslova Bozijeg. 

I jeres i raskol su takodje greh i necistota, i to takodje moze da zaklanja Boga. Zato valjda i imamo ono.... vera i dela,... da oboje budu cistog duha i bez greha.

Дисање је добар примјер, ради се о техници уопште, нпр техници учења, неко штреба, неко разумјева, а неко молитвено заједничари кроз текст, а сви упражњавају технику читања.

Ти као ови што док не нађу ђавола да им он каже шта је добро, добро и не познају :D, па није ни ђаво лош по себи, него је испао из хијерархијског поредка и тиме из благодати...

Само што поредак не треба узимати само христолошки, него и динамички - пнеуматолошки.

Ништа ти ђаво не може заклонити, ако није нечисто у теби, ако ниси негдје ван хијерархије, па и у мислима, нпр, љепо је имати лову и онда то ставиш - поредаш изнад живота неке бабе или прогласиш неког за невјерника, шизматика...тај беспоредак омогућује реалност зла, неки заклон за мрак, дакле не ђаво својом ипостаси'него дјела безпоредка.

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Упорно лажеш и износиш клевете повезујући ме са Артемијем. Нисам скоро видео неког ко је толико свесно аутодеструктиван. Нека ти је Бог у помоћи, теби стварно није добро. 

 

Тако ми дјелујеш, не видим разлике, не вјерујем да си репа без коријена, мораш да имаш неко родитељство, по свему из тог си миљеа, али се пренемажеш у јањећу кожу , и то дјело чиниш: некако бу да вратиш Цркву на прави пут, ту ваљда нема спора? 

Или ти као "зилот" подржаваш, екуменце и "новотаре"? Стварно која је разлика, није ли истина само једна?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Тако ми дјелујеш, не видим разлике, не вјерујем да си репа без коријена, мораш да имаш неко родитељство, по свему из тог си миљеа, али се пренемажеш у јањећу кожу , и то дјело чиниш: некако бу да вратиш Цркву на прави пут, ту ваљда нема спора? 

Или ти као "зилот" подржаваш, екуменце и "новотаре"? Стварно која је разлика, није ли истина само једна?

Тако ти делујем, не видиш разлике?

Логика ти је, изгледа, јача страна... Да сам артемијевац, шта би ме спречавало са будем са њима? Не, него сам артемијевац у СПЦ. Свашта. И као артемијевац браним Амфилохија од тебе и твог "аве", од ваших несувислих харанги... А артемијеваци су и они архијереји, свештеници, монаси и монахиње  и верујући народ у СПЦ који нису екуменистички оријентисани? 

А артемијевци су и сви такви у Грчкој Цркви  који нису вартоломејевци и зизиуласовци!? 

Причаш потпуне небулозе, без икаквих чињеница. Већ дуго времена си, упорно сипајући клевете, пријатељ и ученик оног првог клеветника. Али, твој је избор шта ћеш радити са својим животом. Ја могу само да ти укажем куда си кренуо. 

 

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 33 минута, Родољуб Лазић рече

Тако ти делујем, не видиш разлике?

Логика ти је, изгледа, јача страна... Да сам артемијевац, шта би ме спречавало са будем са њима? Не, него сам артемијевац у СПЦ. Свашта. И као артемијевац браним Амфилохија од тебе и твог "аве", од ваших несувислих харанги... А артемијеваци су и они архијереји, свештеници, монаси и монахиње  и верујући народ у СПЦ који нису екуменистички оријентисани? 

А артемијевци су и сви такви у Грчкој Цркви  који нису вартоломејевци и зизиуласовци!? 

Причаш потпуне небулозе, без икаквих чињеница. Већ дуго времена си, упорно сипајући клевете, пријатељ и ученик оног првог клеветника. Али, твој је избор шта ћеш радити са својим животом. Ја могу само да ти укажем куда си кренуо. 

Па ти Патријарху говориш да је на погрешном путу и умишљаш да је са тобом пуноћа Цркве, па што не би мени, само  не знам отуд ти идеја да сам ја зизијуласовартлоартемијевац? Јер мени сте исти, патите од есхатолизама и метафизике. Љево и десно ван Цркве.

Зашто би ми логика била јача страна:)), упорно пишем о пропасти логике, зашто би у пропалу ствар полагао поуздање?

Ти мене гледаш кроз мог светог Аву, то је ок, тако смо се и договорили, али и ту ти се криви перспектива јер он је зилот, а ли си сувише коцкаст да то схватиш. А и у искривљеној перспектуви опстаје логика, па ти види...

Узалуд жонглираш као кловн, душа ти се види, и ниси ни пружио никакву противаргументацију него опсенариш.

За тебе је истина једна, ту нема спора, ту лежи твој зилотизам  те си у основи артемијевац. 

То демантуј, и не бацакај се љево десно, па да се исцјелиш.

Дакле? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Родољуб Лазић  Само ради зачина, твој наивни и приучени зиотлизам се састоји и у непољубити руку Папи, али за то што говориш да су Хрвати нешто криви као правника треба да те срамота.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...