Jump to content

Препоручена порука

Mnogi sveštenici i episkopi u Grčkoj ne uzimaju ozbiljno korona-virus. Možda će biti neophodno da država prisili Crkvu da zaštiti svoje vernike, komentariše za DW grčka novinarka Kaki Bali.

    

 

default

 

Čini se da je virus osvetoljubiv. Posebno prema onim ljudima koji ne veruju da postoji. Ili prema onima koji kovid 19 opisuju kao „lakši grip“. Na primer, dvojica predsednika koji su relativizovali koronu, brazilski Žair Bolsonaro i američki Donald Tramp, zarazili su se kovidom 19.

Osvetoljubivi virus su iskusili i neki duhovnici Grčke pravoslavne crkve, koji već mesecima glasno tvrde da nije moguće da se čovek zarazi na liturgiji. To je slučaj sa Teoklitom, episkopom jerisoskim, svetogorskim i adramedijskim, koji je od samog početka govorio da njega štiti njegova vera. I da zbog toga nisu potrebne ni maske, ni pravila držanje distance. Teoklit je više puta zahtevao od lekara da ga testiraju kako bi se uverili da njega štiti sveto pričešće.

Pozitivan nakon liturgije

Konačno je testiran, a rezultat testa je bio – pozitivan. I to nakon što je 26. oktobra služio liturgiju u čast svetog Dimtrija, zaštitnika Soluna. Bez maske i distance. To je moglo da se vidi i na televiziji, a prisustvovala je i predsednica Grčke Katerina Sakelaropulu.

Kontrole prevoza u Atini: u Gračkoj je uvedena obaveza nošenja maski

Kontrole prevoza u Atini: u Gračkoj je uvedena obaveza nošenja maski

Vest o tome da je rezultat testa pozitian objavljena je u subotu, u saopštenju Svetog arhijerejskog sinoda Grčke pravoslavne crkve. To je izazvalo paniku kod drugih sedam episkopa koji su prisustvovali bogosluženju.

Svi oni su mahom stariji ljudi, stajali su bez maske odmah do Teoklita i primili sveto pričešće iz iste kašike, kako je to i običaj u pravoslavnoj crkvi.

Crveni alarm za uzbunu

Onda su odjednom i sveštenici i vernici pojurili u privatne klinike u Solunu kako bi se testirali. Ali, s obzirom na to da je već deset dana u gradu i okolini na snazi crveni alarm za uzbunu, kapaciteti za testiranje u severnoj grčkoj metropoli su ograničeni.

Zbog crvenog alarma i sloboda kretanja prilično je ograničena. Maske moraju da se nose čak i na praznoj promenadi.

Ali, ako pogledate šta se dešava na liturgiji, za crkvu kao i obično važe drugačija pravila. Aktuelna konzervativna Vlada Grčke ne usuđuje se da se suprotstavi sveštenstvu, kao što se do sada nije usuđivala nijedna druga vlada.

Borba protiv racionalnosti

U Grčkoj nema demonstracija protivnika korone, poput onih koje se održavaju u Nemačkoj. Jer, upravo je Crkva ta koja najčešće predvodi otpor protiv racionalnosti. Naravno da postoji veliki broj trezvenih sveštenika, onih koji su zabrinuti za zdravlje svojih parohijana.

Ali, isto toliko je i onih kao Teoklit, koji tvrde da ih Bog štiti. To bi onda trebalo da znači da vernici ne treba ništa da rade kako bi zaštitili sebe i svoje bližnje. Neki duhovnici idu öak korak dalje i misle da vernici ne smeju ništa da čine, inače njihova vera nije istinska.

Vernici bi morali da nose maske i u crkvama

Vernici bi morali da nose maske i u crkvama

Nakon što se saznalo da je Teoklit zaražen kovidom 19, njegova eparhija izdala je saopštenje u kojem se vernici mole da nose maske unutar i van crkve. I da se mole za episkopa.

Trezveno gledajući, moglo bi se reći: Bog čuva one vernike koji čuvaju sebe i one oko sebe. Ali, eparhija nije htela da izda takvo saopštenje. Moguće da je to zaista teološki pogrešno, ali nije o tome reč. Stvar je u tome što veliki broj sveštenika i episkopa i dalje odbija da dâ dobar primer.

Crkveno rukovodstvo trebalo bi da izoluje one crkvene velikodostojnike koji se igraju zdravljem vernika. A ako to ne uradi, na potezu bi trebalo da bude država. Vlada bi trebalo, kao i proletos, da zatvori crkve – bez obzira koliko to politički bilo bolno.

Šteta je što Crkva mora da se prisiljava da štiti svoje vernike.

 

IZVOR:

WWW.DW.COM

Mnogi sveštenici i episkopi u Grčkoj ne uzimaju ozbiljno korona-virus. Možda će biti neophodno da država prisili Crkvu da zaštiti svoje vernike, komentariše za DW grčka novinarka...

 

"Grobe moj! Zašto te zaboravljam? Ti me čekaš, čekaš i ja ću se sigurno nastaniti u tebi. Zašto te zaboravljam i ponašam se kao da je grob sudbina samo drugih ljudi a ne i moja?"

sv. Ignjatije Brjančanjinov

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Danijela рече

Nakon što se saznalo da je Teoklit zaražen kovidom 19, njegova eparhija izdala je saopštenje u kojem se vernici mole da nose maske unutar i van crkve. 

Miroslav Vukašinović on Twitter: "… "

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mi imamo 7 velikodostojnika koji su u nekom trenutku bili pozitivni, od toga dva umrla, a ne samo da se mnogi i dalje diče neodgovornošću nego se oni koji pokazuju minimum obzira, racionalnosti i odgovornosti optužuju za kukavičluk i nedostatak vere... Proglašavaju se moralne pobede nad koronom kao onomad nad NATO paktom. Pandemija će proći, ali ova iracionalnost i nebriga za život i zdravlje ide ka drugom piku trećeg talasa...

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, Paradoksologija рече

... Pandemija će proći ...

.

Uh, varaš se. Koronu će proglasiti za sezonski oblik virusa, npr. kao što je i grip sezonski, ili čak smatrati i nezavisnu od sezona. Tako da vraćanja na staro neće biti. Posle korone malo šta će biti isto kao pre ... Tako, ako si mislila sledećeg leta u Grčku na more, opet, zaboravi. Ali eto, biće verovatno vaučera za turizam po Srbiji, a ima toliko neotkrivenih turističkih dragulja ... evo, recimo, jednog predloga: http://surcin.rs/?p=21951&script=lat . Još ako si iz BGD-a ... 601, 602, 607, ... 

Ko ima oči vidi iz aviona, proročki dar uglavnom je nepotreban.

.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Толико приче о томе ко је умро, ко је болестан, за кога се плаше да ће да умре.
Има ли овде живих?!
Има ли васкршње радости? Јунаштва? Чојства? Где је било рата без жртава? Ми православни Срби смо баш глатко пролазили кроз ратове...
Јел то умирање почело јуче, до тада сви бесмртни?
Ако хришћани почну да се повлаче, онда је овај светски рат добио онај најгори."

https://www.facebook.com/dakon.ilic

 

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, obi-wan рече

"Толико приче о томе ко је умро, ко је болестан, за кога се плаше да ће да умре.
Има ли овде живих?!
Има ли васкршње радости? Јунаштва? Чојства? Где је било рата без жртава? Ми православни Срби смо баш глатко пролазили кроз ратове...
Јел то умирање почело јуче, до тада сви бесмртни?
Ако хришћани почну да се повлаче, онда је овај светски рат добио онај најгори."

https://www.facebook.com/dakon.ilic

 

 

Ima već neko vreme kako sam ga "otpratio" s fejsbuka jer je počeo da deli svakakve antivakcinaške, antimaskerske i slične GLUPOSTI... I vidim da nisam pogrešio... čovek je načisto prolupao.

Odmah ispod ovog svog "mudrovanja" koje si citirao ladno je "podelio" članak sa https://webtribune.rs/ (smeće od portala) u kome se iznose tvrdnje poput ovih: "Takozvani asimptomatski slučajevi nikada u istoriji respiratornih bolesti nisu bili pokretač širenja infekcije", "potpuno jasno da je „pandemija“ u osnovi gotova i da je prošla u junu 2020", "veoma je verovatno da smo postigli kolektivni imunitet i zato nemamo potrebu za vakcinom", "Imamo sigurne i vrlo efikasne i preventivne tretmane za covid, stoga pozivamo na trenutni prekid svih mera karantina, socijalnog distanciranja, nošenja maski, testiranje zdravih osoba, praćenja tragova, imunitetnih pasoša, programa vakcinacije i tako dalje"... itd... treba imati stomak za čitanje ostatka teksta, a ja ga više nemam za ovakve budalaštine.

Povraća mi se od Nenada Ilića i njemu sličnih kovid-junačina koji svoje neznanje i neodgovornost umeju tako lepo da umotaju u hrišćanske oblande i da ih potom s neke umišljene duhovne visine serviraju "zabludelima". Čitajući njegove objave i verujući mu neki ljudi će odbaciti maske i ostale mere zaštite i "junački" izgubiti glavu misleći da Bogu službu čine

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 6.11.2020. at 13:10, Paradoksologija рече

Mi imamo 7 velikodostojnika koji su u nekom trenutku bili pozitivni, od toga dva umrla, a ne samo da se mnogi i dalje diče neodgovornošću nego se oni koji pokazuju minimum obzira, racionalnosti i odgovornosti optužuju za kukavičluk i nedostatak vere... Proglašavaju se moralne pobede nad koronom kao onomad nad NATO paktom. Pandemija će proći, ali ova iracionalnost i nebriga za život i zdravlje ide ka drugom piku trećeg talasa...

Читава ова криза је Божји благослов за све разумне људе, да се подсете да црквену организацију чине људи одабрани из врло ограниченог скупа људи и да је људска творевина као и свако предузеће, онолико мудро и паметно колико и њен просечан руководилац. Ко тога није постао свестан код скандала око еволуције, постао је ове године, око короне.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Тражитељ рече

Читава ова криза је Божји благослов за све разумне људе, да се подсете да црквену организацију чине људи одабрани из врло ограниченог скупа људи и да је људска творевина као и свако предузеће, онолико мудро и паметно колико и њен просечан руководилац. Ко тога није постао свестан код скандала око еволуције, постао је ове године, око короне.

Oko tog skandala vezanog za TE se dosta toga i prelomilo glede odnosa prema nauci, čini mi se. Dosta o tome razmišljam ovih dana dok čitam po društvenim mrežama komentare o tome da li je nositi masku u zatvorenom prostoru crkve u toku epidemije respiratornog virusa veliki greh uvrede svetinje ili samo oprostiva ljudska slabost, maloverje i strah... 7896634

 

 

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре пар дана сам прочитао књижицу Свето причешће - лек бесмртности од владике бачког Иринеја. Написао је да није немогуће да се човек зарази кад је на литургији, наравно не од причешћа. Мене занима онда ваше мишљење о ношењу маски на литургији, јер претпостављам да ни у другом црквама није чест случај да верници носе маске. Нисам нигде ни прочитао неко обавештење где се верници позивају на то, и да ли је онда ношење маске маловерје, а ако не носе да ли је то кушање Бога? 

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Лично, од укидања ванредног стања и како сам опет кренуо на литургије нисам носио маске, мада не могу да кажем да у оном јулском таласу нисам осећао приличну нелагоду окружен људима са свих страна. Могу да кажем да ми се тај осећај навраћа. 

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, БанеЛ рече

Пре пар дана сам прочитао књижицу Свето причешће - лек бесмртности од владике бачког Иринеја. Написао је да није немогуће да се човек зарази кад је на литургији, наравно не од причешћа. Мене занима онда ваше мишљење о ношењу маски на литургији, јер претпостављам да ни у другом црквама није чест случај да верници носе маске. Нисам нигде ни прочитао неко обавештење где се верници позивају на то, и да ли је онда ношење маске маловерје, а ако не носе да ли је то кушање Бога? 

Највећа иронија у свему је што се човек заиста не може заразити причешћем, него се може само заразити вирусом. Али таквим играњем речима, човек се не може заразити ни иконом или крстом који целива, него само вирусом, ако га је неко пре њега ту оставио. Маскама не штитимо себе, то је већ постало досадно и понављати, оне у епидемији служе као доњи веш, да ако се унередимо, не испрљамо и не разаспемо то свуда око себе и по другим људима. Али највећа, убедљиво највећа последица отворене приче о томе неизоставно повлачи да се апсолутно исто то односи и на вирус грипа, вирусе свакојаких назеба и друге заразне вирусе, попут богиња, херпеса, изазивача мононуклеозе итд. за које су одређени кругови у цркви тврдили да на неки, да не кажем "магијски", начин не могу да се добију или пренесу у цркви и као примере наводили како је то међу католицима почело да се догађа након 1054, а међу православнима никада и да је то доказ не знам чега. А признањем да је корона некако, опет неким чудом, изузета од тога и јурењем финеса, да ли је неко запатио корону неким другим језичким објашњењем (пролетос је фигурирала чувена "кашичица"), отвара се тема да је све време то исто важило и за којекакве друге вирушчине и заразне болести.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 37 минута, Тражитељ рече

Највећа иронија у свему је што се човек заиста не може заразити причешћем, него се може само заразити вирусом. Али таквим играњем речима, човек се не може заразити ни иконом или крстом који целива, него само вирусом, ако га је неко пре њега ту оставио. Маскама не штитимо себе, то је већ постало досадно и понављати, оне у епидемији служе као доњи веш, да ако се унередимо, не испрљамо и не разаспемо то свуда око себе и по другим људима. Али највећа, убедљиво највећа последица отворене приче о томе неизоставно повлачи да се апсолутно исто то односи и на вирус грипа, вирусе свакојаких назеба и друге заразне вирусе, попут богиња, херпеса, изазивача мононуклеозе итд. за које су одређени кругови у цркви тврдили да на неки, да не кажем "магијски", начин не могу да се добију или пренесу у цркви и као примере наводили како је то међу католицима почело да се догађа након 1054, а међу православнима никада и да је то доказ не знам чега. А признањем да је корона некако, опет неким чудом, изузета од тога и јурењем финеса, да ли је неко запатио корону неким другим језичким објашњењем (пролетос је фигурирала чувена "кашичица"), отвара се тема да је све време то исто важило и за којекакве друге вирушчине и заразне болести.

Ма, треба и мало бити несебичан, па кад човек осети неке симптоме, да мало брине и о другима и не излагати друге ризику, бар онолико колико може. 

Не брините се, дакле, за сутра; јер сутра бринуће се за се. Доста је сваком дану зла свога.

(Мт.6, 34)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Позајмљен статус брата Дејана: Све више је деце болесно и скоро да никог и нема у школи (по пар ученика на часу). Њихови родитељи такође се масовно разбољевају. Свако преноси вирус свакоме. Скоро цела школска управа болесна, директорка у болници на апаратима како ми је речено, професори десетковани болешћу и преполовљено њихово присуство у школи (и све их је мање), сваки дан преко 2000 новозаражених са очигледном тенденцијом још већег пораста у наредном периоду, а надређени се праве "Тоше" и не намеравају да затворе школе, док хорде тужних чудака и несхватљивих самозаљубљеника у своје "не, није тако, чекај да ти ја кажем" скоро да вриште како "короне нема", како је све то "велика лаж", како "људи умиру више од грипа него од короне" (као да је то, чак и да је истина, битно у датој ситуацији где постоји још један вирус убица и где треба да се покаже разумевање и слодарност према људском животу који је још више угрожен него у обичајеној ситуацији), како је "Вућић крив за све", како "маске убијају горе од короне", убацују приче о "завери ротшилда и сороша" (као да то има било каквог значаја, да је сто пута истина, и као да то може било коме помоћи у реалности) итд, итд...нема краја њиховом неразумном понашању.
Међутим, оно што је битно јесте то да ниједном, али ама баш ни један једини пут, исти ти не помислише и не казаше себи - "можда нисам у праву и можда не знам шта говорим, не знам шта радим и понашам се тако да наносим огромну штету свом ближњем који може да умре због мог убеђења да овај вирус није опасан. Можда бих требао да за сваки случај урадим све што је до мене да покушам да заштитим друге од вируса кога могу тако лако да добијем на послу, у превозу или у продавницама где сам у додиру са онима који су ми слични по размишљању...хајде да променим то у себи". Зар је то толико тешко? Да ли треба неко њихов да умре да би схватили колико греше или их, једне зарад психолошки крајње проблематичног страха од признања погрешног начина размишљања или друге од губитка положаја и привилегија, баш брига за животе најближих?
Цео живот гледам како глупост, себичност и самозаљубљеност гуше остатке доброг у нама, како се одвратно развијају, напредују љигавим корацима и множе пакленом прогресијом, све више и више и више, тако да...луд је овај свет, све је луђи, и нема истине друге до оне коју је изрекао Господ o свакоме ко пристаје уз оне који се спуштају ничице пред духом овог и оваквог света, духу коме људски живот значи неупоредиво мање од ни у чему реалном и вредном утемељеној жељи да се увек и у свему буде у праву. Спаси Господи!
"Ваш је отац ђаво; и сласти оца свог хоћете да чините: он је крвник људски од почетка, и не стоји на истини; јер нема истине у њему; кад говори лаж, своје говори: јер је лажа и отац лажи". (Јн.8,44)
П.С.
Овде се уопште не ради о томе да ли хришћани, ако су хришћани, треба да се боје смрти (сви знамо одговор на то питање и ту нема двоумљења), већ да ли ми ако заиста сматрамо себе хришћанима, делатно ценимо туђи живот и да ли стављамо друге на прво место чувајући их од нас самих тако што предузимамо све што је до нас да их заштитимо или ценимо једино и искључиво своју гордост и самозаљубљеност, те нам не пада на памет да носимо маске у гужви, у аутобусу, у тржним центрима, у било којој затвореној просторији, и не држимо раздаљину од других где год да смо него им се набијемо на леђа, и притом све време вриштимо на оне који поштују правила која би требало да буду неписана у оваквим случајевима, називајући их најгорим погрдним именима... све док се сами не разболимо, пренесмо најближима, увудимо последице ове пошасти по сопствено здравље, или нам, не дај Боже, дете, отац, мајка, брат, пријатељ умру од последица исте, те тек тада, тада када је касно за упокојене, схватимо колики смо саможиви идиоти који би у том случају требало да замене места са упокојенима када би то било могуће. Чувајмо друге од себе и свог пакла и не философирајмо превише...постаје мучно и гадно слушати то."
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

8 velikodostojnika zaraženo, 2 umrlo, Patrijarh zvanično u veoma teškom stanju, poglavari grčke i albanske crkve u bolnici, da li još uvek imamo retoriku kao da je virus neki terorista protiv koga se borimo tako što ga se ne plašimo? Ili malo možemo da počnemo da pričamo o tome da je nerazumno ljude bezveze gubiti ili ostavljati sa posledicama od bolesti, da je možda u redu brinuti za život i zdravlje bližnjih a ne samo nekrofilski insistirati na hrabrosti pred smrću - što, iako vuče na nepotrebno mučeništvo koje Crkva svakako odbacuje, ipak ako hoće može svako u svoje ime, ali ne u ime svih sa kojima dolazi u kontakt i u ime onih trećih sa kojima ti drugi dolaze u kontakt? Možda da se u crkvama pod obavezno uvede distanca i maske na bogosluženjima, pričešće može kao kod Rusa, osim za stare i ugrožene kojima se može reći da u ovoj situaciji mogu da dođu pred kraj liturgije u portu hrama i tamo sa vrata na otvorenom prime Darove? Možda da neko negde pokaže odgovornost i brigu za konkretne ljude koji čine Crkvu? 

  • Свиђа ми се 1

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...