Jump to content

Настанак и историјски развој учења о Филиокве

Оцени ову тему


Guest свештеник Иван

Препоручена порука

пре 33 минута, Milan Nikolic рече

Поредак није само да је Отац први, него и да је Син други, а Свети Дух трећи.

Разлика у произилажењу Сина и Светога Духа из Оца је у томе што Син произилази из Оца непосредно, а Свети Дух посредно. Међутим, да се не би ово погрешно разумело, потребно је рећи и да Син произилази из Оца усредно, а Свети Дух неусредно.

Добро и то је поредак.

Уфффф, бре Милане, шта ти је ово ....усредно,....и.... неусредно.....и како то непосредно и посредно у вечности, ... тамо је ваљда све непосредно....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 234
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 8 минута, Milan Nikolic рече

Зашто би онда нестворена светлост била причасна ако је немогуће видети. Наравно да је можемо видети ако нам Бог дарује.

Da, ali ne stvorenim alatom za detektciju stvorene svjetlosti, nego nestvorenim alatom za detekciju nestvorene svjetlosti kako si ljepo rekao, blagodaću vidimo blagodat.

Čime vidiš život koji živiš?

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Bokisd рече

Добро и то је поредак.

Уфффф, бре Милане, шта ти је ово ....есредно,....и.... неусредно.....и како то непосредно и посредно у вечности, ... тамо је ваљда све непосредно....

Јесте реч о вечности, о безграничности, међутим, постоје безгранична обличја, а управо су она надсуштинска и тичу се Трију Ипостаси. О Њима говоримо колико смо принуђени, а не колико смо докони или из разоноде. Нисам ја измислио речи о непосредности и посредности по овом питању, само желим да то буде појашњено.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 30 минута, Milan Nikolic рече

Питам се да ли си прочитао књигу еп.Бачког до краја. Наравно да се телесним очима виде нестворене енергије, када те очи добију нестворену благодат да их види. То значи да могу стајати два човека на истоме месту и један видети нестворену светлост, а други да не види.

Али проблем је што ови противници Паламе кажу да је то телесним очима и телесно, значи као моћима тела , не духним моћима тј. када је човек у духовном стању нестворене благодати и онда види кроз телесне очи али не телесним видом, и то значи ово да ако један није у нествореној благодати не види телесним очима, док други види благодаћу, не може се телесно и телесним очима, телесне очи нешто треба као да се трансформишу да би виделе нетварну славу Божију, колико се сећам то Палама описује као духовне очи, очи душе, покушаћу да пронађем. 0703_read

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тек шта ће бити када сви будемо видели нестворену светлост, без изузетка, некоме на спасење а некоме на вечне муке.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Milan Nikolic рече

Јесте реч о вечности, о безграничности, међутим, постоје безгранична обличја, а управо су она надсуштинска и тичу се Трију Ипостаси. О Њима говоримо колико смо принуђени, а не колико смо докони или из разоноде. Нисам ја измислио речи о непосредности и посредности по овом питању, само желим да то буде појашњено.

Колико се сећам, само се биће и начин постојања Бога дефинише у теологији као надсуштинско и апсолутно неописиво, ово што имамо под појмом Суштина само је бледа копија описа бића и постојања Божијег, ми речима и појмовима не можемо да опишемо биће Божије, то је кроз Откровење и икономији дато да имамо слику онога како је у реалности постојања Бога, то је и ово што кажеш,....колико смо принуђени....

И то колико смо принуђени Милане се тиче Откровења да је св.Тројица описана као једно по Суштини и Тројица по Ипостасима и нема преласка те ГРАНИЦЕ, то је рецимо покушавао Евномије и отишо у јерес и лудило да је беше могао да види Бога како Бог види самог Себе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Milan Nikolic рече

Тек шта ће бити када сви будемо видели нестворену светлост, без изузетка, некоме на спасење а некоме на вечне муке.

Apostoli su na preobraženju vidjeli Isusa u slavi nebeskoj a nisu vidjeli nikakvu božansku svjetlost.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd

Нема преласка границе јер је све у Богу безгранично, али постоје границе међу одређеним појмовима као што су суштина и ипостас. Такође, ни ту границу не можемо да пређемо, осим што се причешћујемо нествореним енергијама које нам отуда долазе.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, kopitar рече

Apostoli su na preobraženju vidjeli Isusa u slavi nebeskoj a nisu vidjeli nikakvu božansku svjetlost.

Сад да ли си стварно читао Јеванђеље или си то претумачио од не знам куд.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Milan Nikolic рече

Тек шта ће бити када сви будемо видели нестворену светлост, без изузетка, некоме на спасење а некоме на вечне муке.

пре 22 минута, Bokisd рече

Али проблем је што ови противници Паламе кажу да је то телесним очима и телесно, значи као моћима тела , не духним моћима тј. када је човек у духовном стању нестворене благодати и онда види кроз телесне очи али не телесним видом, и то значи ово да ако један није у нествореној благодати не види телесним очима, док други види благодаћу, не може се телесно и телесним очима, телесне очи нешто треба као да се трансформишу да би виделе нетварну славу Божију, колико се сећам то Палама описује као духовне очи, очи душе, покушаћу да пронађем. 0703_read

 

Možeš da potražiš i opis esencijalne forme, odnosno čistog vidjenja svjetlosti koja je Bog, ali dovljno je uzeti za primjer nestvorene: život, ljubav, vrlinu, zapovjesti...

Sve se to kod antipalamita svodi na stvoreno, jer negiranje energija je ateizam, Bog je nekomunikativan, "nema ga nidje" a u stvari je imanetan i u svemu.

Tako da je kod njih život: život stvorene prirode ili neke ličnosti.

Ljubav psihologija, hormoni i sex.

Vrlina je isto psihologija, a od nje je važnija ontologija.

Zapovjesti su nema veze itd, od a do ž

 

@kopitar To je to jedna te ista stvar, više naziva, pun ih je i Stari i Novi Zavjet i život Crkve, energije su prije stvaranja i život vječni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Milan Nikolic рече

Сад да ли си стварно читао Јеванђеље или си то претумачио од не знам куд.

Naglasak je na osobi, Isusu Kristu to što je iz Njega izbijala svjetlost je manje bitno.

Palama i ti vaši isihasti su koncentrirani samo na svjetlost.

Sveci KC vide Isusa, Bogorodicu i druge a ne poznajem takve koje govore da vide svjetlost, to mi više liči na Hinduizam.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Možeš da potražiš i opis esencijalne forme, odnosno čistog vidjenja svjetlosti koja je Bog, ali dovljno je uzeti za primjer nestvorene: život, ljubav, vrlinu, zapovjesti...

Sve se to kod antipalamita svodi na stvoreno, jer negiranje energija je ateizam, Bog je nekomunikativan, "nema ga nidje" a u stvari je imanetan i u svemu.

Tako da je kod njih život: život stvorene prirode ili neke ličnosti.

Ljubav psihologija, hormoni i sex.

Vrlina je isto psihologija, a od nje je važnija ontologija.

Zapovjesti su nema veze itd, od a do ž

 

@kopitar To je to jedna te ista stvar, više naziva, pun ih je i Stari i Novi Zavjet i život Crkve, energije su prije stvaranja i život vječni.

To je neki ne lični Bog, tako Jogiji u sebi vide svjetlost.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, kopitar рече

To je neki ne lični Bog, tako Jogiji u sebi vide svjetlost.

Ti bi da skineš sa Hrista nestvorenu energiju, ne sporimo se mi oko toga da li je Hristos ličnost i da li smo mi ličnosti, nego oko energija i vašeg neenrgetskog domostroja kroz uličnosnjenje u Hristu, kroz ontologije, Niče nije Srbin, i ako vidim prezivo se Nistić:))

Dakle osoba je, a koje je vrste svjetlost na kojoj nije naglasak?

Stvorene ili nestvorene?

Hajde spasi se.

 

To su oda neka bezblagodatna vidjenja.:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@kopitar

Виђење нестворене светлости није само виђење светла, него пре свега доживљај прожетости и сагледавања славе Божије. На пример, имаш у Карамазовима када се Аљоша пружао по земљи и љубио је од среће. Искуства нестворене светлости могу бити разнолика, разноврсна, од неизрецивих виђења и доживљаја до простих радости које искуственик зна да није од овога света.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Milan Nikolic рече

@kopitar

Виђење нестворене светлости није само виђење светла, него пре свега доживљај прожетости и сагледавања славе Божије. На пример, имаш у Карамазовима када се Аљоша пружао по земљи и љубио је од среће. Искуства нестворене светлости могу бити разнолика, разноврсна, од неизрецивих виђења и доживљаја до простих радости које искуственик зна да није од овога света.

To je djelovanje Duha Svetoga kroz darove koje udjeljuje...Ilija, Elizej, Samson itd

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...