Jump to content

Зоран Ђуровић: Евергетинос - Нема митарстава

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 11 минута, Вукашин рече

Боксит промаши у старту тезу, напише - ископира 200 редова и подвуче црвеним промашај. :D

To da vidimo sa nas vladiku Nikolaj sta i kako  ..... :POPOcorn1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 827
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 25 минута, Bokisd рече

To da vidimo sa nas vladiku Nikolaj sta i kako  ..... :POPOcorn1:

Владика не промашује - Љубав, дакле, не потире страх Господњи, него страх од демона и од људи. 

Ти си рекао да је страх од мука и демона добра ствар. Нико није страх Господњи стављао у негативан контекст, нити га повезивао са овим страхом од пакла, смрти и ђавола. Мало си се запетљао у овим цитатима.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чуј Порфирија:

И међу оцима Цркве, који су били подвижници и учитељи духовног трезвења, има много оних који говоре о страху од смртии пакла. Они кажу: Имај у себи непрекидно сећање на смрт. Ове речи ако их не испитамо у дубину, стварају у нама страх од пакла, страх од казне. Покушавајући да избегне грех, човек се препушта оваквим мислима, чија је последица да му душом загосподари страх од смрти, пакла и ђавола

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И још каже где се може стићи:

За многе људе, међутим, религија је борба, агонија и немир. Зато многи сматрају „религиозне“ људе за несрећнике јер виде у каквој се мизерији налазе. А и јесте тако. Јер, човек ако не схвати и не доживи дубину религије, онда религија постаје болест, и то страшна болест, тако страшна да човек губи контролу над својим поступцима и постаје безвољан и немоћан, испуњен агонијом и немиром, тако да њиме руководи зли дух. Такав човерк врши метаније, плаче, виче, тобоже се смирава, а све то смирење је уствари сатанско дејство. Неки такви људи доживљавају религију као неку врсту пакла. У цркви метанишу, крсте се, говоре: „Ми смо грешни и недостојни“, а чим изађу из цркве, почињу да псују и хуле на светињу, ако их неко макар мало увреди. Потпуно је очигледно да је на делу демон.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 34 минута, Вукашин рече

Владика не промашује - Љубав, дакле, не потире страх Господњи, него страх од демона и од људи. 

Ти си рекао да је страх од мука и демона добра ствар. Нико није страх Господњи стављао у негативан контекст, нити га повезивао са овим страхом од пакла, смрти и ђавола. Мало си се запетљао у овим цитатима.

 

Jok, nije bre Vukasine.... nego nisi konzistentan u fabuli ,.....ili kako kaze v.Nikolaj....Треба правилно разумети ове речи, па неће бити спотицања....

..... jer oni koji dostignu savrsenu duhovnost i ljubav, takvi se vise ne boje demona i pakla i takvi i prolaze mitarstva i duhove zlobi im ne mogu nauditi na bilo koji nacin jer nema greha u njima tj. ima savrsena duhovnost i cistota duse i duha i ljubav.....

To je ono sto si pisao o mnogima koji su prolazili mitarstva i nisu bili ispitivani.... itd...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 26 минута, Bokisd рече

Jok, nije bre Vukasine.... nego nisi konzistentan u fabuli ,.....ili kako kaze v.Nikolaj....Треба правилно разумети ове речи, па неће бити спотицања....

..... jer oni koji dostignu savrsenu duhovnost i ljubav, takvi se vise ne boje demona i pakla i takvi i prolaze mitarstva i duhove zlobi im ne mogu nauditi na bilo koji nacin jer nema greha u njima tj. ima savrsena duhovnost i cistota duse i duha i ljubav.....

To je ono sto si pisao o mnogima koji su prolazili mitarstva i nisu bili ispitivani.... itd...

Јеси помињао да је добар Лука Браси :D 2 пута : ))

Мени се ово више допада, како беседи Свети Порфирије:

У Цркви, која поседује спасоносне свете Тајне, нема места безнађу. Могуће је да будемо веома грешни. Али у том случају ми се покајнички исповедамо, свештеник нам чита разрешну молитву, ми добијамо опроштај грехова и идемо напред ка бесмртности, без икаквог грча, без икаквог страха.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Вукашин рече

Јеси помињао да је добар Лука Браси :D 2 пута : ))

Мени се ово више допада, како беседи Свети Порфирије:

У Цркви, која поседује спасоносне свете Тајне, нема места безнађу. Могуће је да будемо веома грешни. Али у том случају ми се покајнички исповедамо, свештеник нам чита разрешну молитву, ми добијамо опроштај грехова и идемо напред ка бесмртности, без икаквог грча, без икаквог страха.

 

(to bio malo sarkazam za tog luku Just_Cuz_19... malo se salimo)

Ok, tebi tako odgovara.

Ali, ipak mislim da ulica nije bas tako jednosmerna. Recimo ima ovo od ap.Pavla,..... Тако, љубазни моји, као што ме свагда слушасте, не само кад сам код вас, него и сад много већма кад нисам код вас, градите спасење своје са страхом и дрхтањем....

I, treba procitati tumacenja svetitelja, vrlo je specificna stvar :

http://bible.optina.ru/new:fil:02:12

Recimo, meni je odmah upalo u oci da ap.Pavle ne kaze samo .... sa strahom,... nego i sa .... drhtanjem.... i vidim to objasnjava sv.Jovan Zlatoust zasto je tako...itd...

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

 

Неће да слика страшан суд...

Да можда је то било везано за Страшни Суд и да сам погрешио давно сам гледао филам али мислим да је иста идеја, барем сам ја то тако доживео и нисам се добро изразио. Достојевски је сигурно причао о томе да се људи саблазне пред сценом РК распећа.

Слава Богу на свему

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, mario beloti рече

Да можда је то било везано за Страшни Суд и да сам погрешио давно сам гледао филам али мислим да је иста идеја, барем сам ја то тако доживео и нисам се добро изразио. Достојевски је сигурно причао о томе да се људи саблазне пред сценом РК распећа.

Управо у таквим ликовним разрадама имају сцене гдје демони одводе душе, маштовити описи пакла, везано за тему, сличан наратив као са митарствима, ја рецимо хоћу да сликам страшни суд у црквици светог Вукашина са историјским сценама транспорта и Јасеновца усташа пијаних од крви, али да покушам да прикажем и духовну димензију Божије и анђеоско надгледање, али и демонски наговор... али је напорно, треба томе дати равнотежу, мислим да треба понегдје насликати демона и злотвора, па можда и у Цркви да се види и изобличи злои то баш у сцени суда, у излазку злотвора пред Господа, нервира ме политичка употреба тога. Јевреји кад уче о холокаусту, дају градиво у малим дозама јер то су тешке ствари и могу да убију. Међутим нисам за тралала, мора се имати свијест о злу. 

Те сцене страшног суда као и митарства су теолошки проблематичне ако се узму преозбиљно и дословно како то чини @Bokisd.

Око распећа нема спора оно се збило, само може бити проблема у разумјевању, сигурно није удобно бити распет, ја ту заиста не видим много повода за радост, мученици су имали вјеру, али кажем и поред вјере остаје страхота и бесмисао зла. Ок, утјешиће и поравнаће све Господ и убрисати сваку сузу, али опет зашто морамо разапињати једни друге, односно Христа?

viber_slika_2020-10-22_09-50-58.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Те сцене страшног суда као и митарства су теолошки проблематичне ако се узму преозбиљно и дословно како то чини @Bokisd.

Uf, kako scene strasnog suda (i nagrada ili kazni) mogu da budu teoloski problematicne, kad je strasni sud dogmatsko pitanje - valjda tu nema nesporazuma.

I, slicno je i sa mitarstvima, ako uzmemo da postoje (kao razmatranje ) i za one koji ne veruju u mitarstva.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Bokisd рече

Uf, kako scene strasnog suda (i nagrada ili kazni) mogu da budu teoloski problematicne, kad je strasni sud dogmatsko pitanje - valjda tu nema nesporazuma.

I, slicno je i sa mitarstvima, ako uzmemo da postoje (kao razmatranje ) i za one koji ne veruju u mitarstva.

Нема око суда, има око сликарске визуелизације, најприје мораш да схватиш да икона васкрсења не постоји, јер то више није икона него пуноћа, оваплоћење омогућује икону, нема је прије, и нема од васкрсења. 

Е сад кажем ти могу ја узети да сликам страшни суд, али у неком приповједачком смислу описно, али из темеља је погрешно јер не обделавам васкрслу природу.

У реду нек слика ко шта хоће, али кад се појаве ликови који кажу да постоје змајеви и аџбахе у смислу животиња јер их св. Ђорђе убива, онда настаје проблем, као са овим твојом царинима и кантарима.:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Нема око суда, има око сликарске визуелизације, најприје мораш да схватиш да икона васкрсења не постоји, јер то више није икона него пуноћа, оваплоћење омогућује икону, нема је прије, и нема од васкрсења. 

Е сад кажем ти могу ја узети да сликам страшни суд, али у неком приповједачком смислу описно, али из темеља је погрешно јер не обделавам васкрслу природу.

У реду нек слика ко шта хоће, али кад се појаве ликови који кажу да постоје змајеви и аџбахе у смислу животиња јер их св. Ђорђе убива, онда настаје проблем, као са овим твојом царинима и кантарима.:D

Ok, sad te razumem.

Pa, dobro, verovatno postoji problem da moze da se slika kako neko zamisli. Ali zar nema u ikonopisanju neki kanon po kome se slikaju ikone, pa onda i ikona strasnog suda. Ne da slika svako kako mu padne napamet.

Tako slicno i za carine.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ok, sad te razumem.

Pa, dobro, verovatno postoji problem da moze da se slika kako neko zamisli. Ali zar nema u ikonopisanju neki kanon po kome se slikaju ikone, pa onda i ikona strasnog suda. Ne da slika svako kako mu padne napamet.

Tako slicno i za carine.

Човјече већ ти рекох, основ свих основа је оваплоћење, јединиство природа омогућује икону, уплитање благодати и ствареног као акт, рад, чинодејство, овде у оквиру ликовних дисциплина, али и интердисплинарно.

Та поставка не важи по васкрсењу, ако су митарства по, ако су прије онда и може нешто да се накалими.

Постоје традиције, заиста не знам кад се са тим почело, будући да је престава развијена и сложена предпистављам врло касно, можда је било и политички ефектно, и дан данас има тога, мене и кума зауставила полиција код Храма св. Саве: Да ви нисте момци шта грешни? Није знао куда је отишао како сам га наружио.

Просто некима ће бити Господ бити мучење и сад је, погледај како се људи односе према Христу, као да је он наиван, глуп, неспособан, не разумије, плаше се курте и мурте и клањају се тамо и вамо, то ти је то. Мислим предукус икона суда, само што ће да се буде неко кроз мукотрпно покајање неко одједном и можеш им цртат писат кад неће неће.

Да лих сатана наговара или сами узимају тај облик свеједно, али ја мислим да их сатана наговара.

Узми само то: не лажи, па ко то држи....и тако редом.

 

То је неки имонописац да објасни идеју осликао тако, немој то озбиљно да схватиш да је баш тако, али не лажи иначе имаш дио са сатаном...итд, Заједницу, заједничко дјело, вршиш тајну зла.

 

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 42 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Човјече већ ти рекох, основ свих основа је оваплоћење, јединиство природа омогућује икону, уплитање благодати и ствареног као акт, рад, чинодејство, овде у оквиру ликовних дисциплина, али и интердисплинарно.

Та поставка не важи по васкрсењу, ако су митарства по, ако су прије онда и може нешто да се накалими.

Постоје традиције, заиста не знам кад се са тим почело, будући да је престава развијена и сложена предпистављам врло касно, можда је било и политички ефектно, и дан данас има тога, мене и кума зауставила полиција код Храма св. Саве: Да ви нисте момци шта грешни? Није знао куда је отишао како сам га наружио.

Просто некима ће бити Господ бити мучење и сад је, погледај како се људи односе према Христу, као да је он наиван, глуп, неспособан, не разумије, плаше се курте и мурте и клањају се тамо и вамо, то ти је то. Мислим предукус икона суда, само што ће да се буде неко кроз мукотрпно покајање неко одједном и можеш им цртат писат кад неће неће.

Да лих сатана наговара или сами узимају тај облик свеједно, али ја мислим да их сатана наговара.

Узми само то: не лажи, па ко то држи....и тако редом.

 

То је неки имонописац да објасни идеју осликао тако, немој то озбиљно да схватиш да је баш тако, али не лажи иначе имаш дио са сатаном...итд, Заједницу, заједничко дјело, вршиш тајну зла

 

Bio sam u sv.Jovan Rilski manastir i u priprati sam video ikonu mitarstva. 

Nasao sam na net-u.

https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fnammu.com%2Fblog%2Fen%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F7409426766_5461d526b5_o.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fnammu.com%2Feng%2Flapis-lazuli-uses%2F&tbnid=idf8TqP3x18QMM&vet=10CBcQxiAoB2oXChMI-MXUzLDI7AIVAAAAAB0AAAAAEB0..i&docid=Ip-n7L6SBP8-HM&w=860&h=400&itg=1&q=rilski manastir bulgaria&hl=hr&ved=0CBcQxiAoB2oXChMI-MXUzLDI7AIVAAAAAB0AAAAAEB0

https://nammu.com/blog/en/wp-content/uploads/2016/11/7409426766_5461d526b5_o.jpg

Desni deo slike. Inace velicanstven manastir.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Bokisd рече

Све може, и св Рубљов је сликао св Тројицу у виду анђела, али нико не трврди да су анђели...једина икона Оца је Син...

Да ли ти би се ти молио пред тим представама митарстава? Не, него и гледаш и разгледаш као стрип што и јесу, подржавају неку причу,опомињу, а са иконама се прича.

Како би ти описао да ако је неко чинио много зла, и сарађивао са демонима, да ће бити у другачијем статусу од праведника? Још мало разврсташ по врстама гријеха, јер није све исто и додаш мало сценографије и то је то.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...