Jump to content

Зоран Ђуровић: Евергетинос - Нема митарстава

Оцени ову тему


Препоручена порука

Цитат

Dok me je rastrzalo sećanje na smrt, dolazile su mi misli o Večnosti: kako misliti Večnost? Da li kao nekakvo postepeno kretanje koje nema kraja? Tako misle mnogi, čak, i bogoslovi. Oni govore o našem večnom spasenju kao o neprestanom ushođenju k Bogu – Beskrajnome, Beskonačnome. Ali, Sveto Pismo ne govori tako. Sveto Pismo govori o tome da postoji mogućnost prelaska iz dimenzija vremenskih u Večnost (pojam “dimenzije” je već neprimeniv na Večnost). I kada Onoga Koji je oduvek i pre svih vekova nazivamo “Ocem našim”, to ne ostaje bez odgovora. I onaj kome je dato da doživi reči – “Oče naš“, koji oseti da smo deca večnoga Oca, poima da mi ne možemo a da, svaki put, ne proživljavamo taj “udar” Večnosti u naše bitije.

Ево једно размишљање оца Софронија Сахарова. Тамо где је Он и слуга Његов да буде.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 827
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Зашто се пророк моли да га најпре спасе од прогонитеља, а затим да га избави? Постављање знака интерпункције разјасниће ове речи: Спаси ме од свих који ме Гоне, и избави ме (3) да не зграбе душу моју као лав. У чему је разлика између спасења и избављења? У томе, што је спасење потребно слабима, а избављење онима, који су у заробљеништву. Према томе, онај ко у себи носи слабост али у себи налази и веру, сопственом вером се управља ка спасењу, јер је речено: Вера твоја спасла теје (Лк. 7; 50) и: Како си вepoвao нека ти буде (Мт. 8; 13). Онај пак којем је потребно избављење, очекује да други за њега положи потребну цену. Због тога онај, којем прети смрт, знајући да је један Спаситељ и један Искупитељ, каже: На Тебе се поуздах, спаси ме од слабости и избави ме од ропства. Мислим да храбре подвижнике Божије, који су се током читавог свог живота довољно борили с невидљивим непријатељима, када избегну све њихове прогоне и налазећи се на крају живота, кнез овог века испитује да би их задржао за себе, тражећи хоће ли се на њима наћи нека рана задобијена у време борбе или било каква мрља и отисак греха. Ако се нађе да нису ни рањени ни оскрнављени, упокојиће их Христос. Због тога се пророк моли и за садашњи и за будући живот. Овде каже: Спаси ме од свих који ме гоне, а тамо: избави ме, да не зграбе душу моју као лав. Ово можеш да дознаш и од Самог Господа, Који пред страдање каже: Долази кнез овога света и у мени нема ништа (Јн. 14; 30). Он, Који није починио никакав грех, каже: У Мени нема ништа. За човека је, међутим, довољно ако се одважи да каже: Долази кнез овога света и у мени нема много, а и то што има је мало важно. Опасно је да нам се то догоди када нема ни Спаситеља ни Избавитеља. Уз ова два појма додата су још два: Спаси ме од свих који ме гоне и избави ме да се, када будем ухваћен, не догоди да нема ко да ме избави.

св.Василије Велики

(samo malo citati....:citac: .... zanimljivo mi je ovo od Vasilija sto sam podebljao,.... za razliku o Hrista u kome nema nista od greha, u nama ima greha i sto ima manje greha - kako kaze Vasilije da nema mnogo a i to sto ima je malo vazno i manji gresi - i ako su mali imace Ko da nas izbavi od kneza ovoga sveta koji dolazi....)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Просечан србенда рече

Добих инспирацију да одговорим на питање или барем да покушам. Ми не знамо колико светова има, знам да св. Јустин Ћ. често у својим беседама помиње да постоје многи светови. Ад и царство небеско могу да буду на пример на другим фреквенцијама и спектру видљивости далеко. Ад је по опису у причи о богаташу и Лазару неко реално место које је као што кажеш богаташ сам себи створио.

Добра је књига Символи и сигнали од св. Вл. Николаја. Ту он наводи да су нпр. описи раја у св. Писму и св.отачкој литератури изражени у символима.

Али пошто је то духовни свет он не може бити саздан од злата и драгог камења, свиле и порфире, стена итд. И онда св.  Николај тврди да су то у ствари врлине и вера изражене у символима. Рекао бих и да су описи ада исто тако изражени само супротно од врлина. Препоручујем књигу, има је и на нету.

Колико год да свијетова има они су или створени или нестворени, духовни "свјет" је несворени. Али и то је примјер како ми уносимо своје представе у вјечност.

Ево одговори за почетак гдје живе Света Тројица, је ли то неки свијет?

ј

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Колико год да свијетова има они су или створени или нестворени, духовни "свјет" је несворени. Али и то је примјер како ми уносимо своје представе у вјечност.

Ево одговори за почетак гдје живе Света Тројица, је ли то неки свијет?

ј

Како ја поимам, нема нестворених светова. Све је створио Бог и све је материја у односу на Бога. Нешто је створио и човек а и ђаво попут пакла, али то није нестворено. Нестворен је само Бог и његове енергије које ми примамо.

Већ сам рекао да не знам шта је вечност јер још није наступила али могу да созерцавам.

Горе у одговору сам рекао:

 

пре 19 часа, Просечан србенда рече

царство небеско

Погрешно сам написао а мислио сам на рај.

Бог је свуда присутан и Сведржитељ је како кажемо у символу вере.  Није му потребан било какав свет или простор за живот. Бог је сам себи довољан.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како ја поимам, нема нестворених светова. Све је створио Бог и све је материја у односу на Бога. Нешто је створио и човек а и ђаво попут пакла, али то није нестворено. Нестворен је само Бог и његове енергије које ми примамо.

Већ сам рекао да не знам шта је вечност јер још није наступила али могу да созерцавам.

Горе у одговору сам рекао:

 

Погрешно сам написао а мислио сам на рај.

Бог је свуда присутан и Сведржитељ је како кажемо у символу вере.  Није му потребан било какав свет или простор за живот. Бог је сам себи довољан.

Па ето, наишао си на бар једно биће које јесте, а нема свијет. Човјек рецимо има свој свијет. Сад остаје да питање за друга бића да ли имају свијет или немају. Мтрви могу да немају свој свијет као што га Бог нема или да имају као што га човјек има.

Мени изгледа да када умру свијет остаје без њих и они без свијета. Да не живе више својим створеним силама и да су лишени живота - мтрви.

Али да су Богом живи, духовно живи, односно благодатно живи. Духовном "душом" живи.

А тјелесном "душом" мртви, немају нпр либидо и друге душевне активности, које су им дате да би стекли љубав односно благодат, немају душевну љубав, него им је све духовно, зато се може рећи да су сви мртви свети, јер благодаћу живе, или мислиш да живе и створеном душом + благодат, што би било проблематично.

А чак ни за овакав вид духовности живот у благодати или душевни живот у благодати уопште није потребан Христос. Обратите на то пажњу!

Чему Христос? 

 

Хришћани, у чему је улога Исуса Христа у оваквом домостроју спасења и да ли је уопште има и који је њен значај?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Питање за све који учествују у овој теми: да ли верујете да постоје ангелски чинови и ако верујете да постоје где обитавају?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Mirjam рече

Питање за све који учествују у овој теми: да ли верујете да постоје ангелски чинови и ако верујете да постоје где обитавају?

Постоје, али сигурно не обитавају на сбијетован начин, ни духовни људи немају свијет, они срећу појединачна бића, али су надвладали магијско техничко и лажно повезивање бића у свијет. Постојање свијета није доказиво,напротив доказиво је да свијет не постоји, а да појединачна бића постоје. С тим у вези мислим да Анђели немају свијет, али да јесу, да постоје.

Реци ти нама шта значи по теби надвладати свијет?

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја нисам рекла да су духовни чинови "надвладали магијско техничко и лажно повезивање бића у свет", тако да не видим разлог да одговорим на то питање, које је, чини ми се, постављено провокативно. Моје питање је искрено, јер има теолога који не верују у постојање анђела и демона и писало се овде на форуму. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Mirjam рече

Питање за све који учествују у овој теми: да ли верујете да постоје ангелски чинови и ако верујете да постоје где обитавају?

Apsolutno da, i obitavaju u duhovnom svetu ili na nebu i blizu Boga. Imamo Heruvime i Serafime i Prestole, andjelske cinove koji su najblizi Bogu..... kod sv.Dionisija Areopagita je to mozda i najbolje objasnjeno :

http://web.archive.org/web/20101201150639/http://verujem.rs/teologija/dionisije_areopagit_nebeska_jerarhija.htm

"4. И тако, из свега (до сада реченог), могу се извући добре мисли о томе да се духовна и разумна (небеска) бића налазе (обитавају) у невештатственом свету и да све оно шта се о њима казује кроз разноврсна чувствена подобија (описе), да то треба разумети у савршено другом смислу...."

itd...

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Опростите што овако упадам у вашу дискусију. Немам времена да ишчитам све. Што се тиче умирања човека и његовог буђења на Страшном суду као да је већ васкрсао телом, та теорија нема потпору код отаца. Нађите једног светог оца да је подржава. Ја не верујем да постоје митарства, али ни у ту теорију јављања Богородице и светих из Есхатона, коју називам по филму "Повратак у будућност". 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја нисам рекла да су духовни чинови "надвладали магијско техничко и лажно повезивање бића у свет", тако да не видим разлог да одговорим на то питање, које је, чини ми се, постављено провокативно. Моје питање је искрено, јер има теолога који не верују у постојање анђела и демона и писало се овде на форуму. 
Наравно, има и оних који мисле да постоје анђеоски свјетови, а и отаца који се тако изражавају, па причамо.
Мислио сам из наше људске позиције, како надвладати свијет, јер је то подвиг духовног живота, одлазак из свијета, борба са страстима- душевним силама везаним за свијет.Итд.
Свијет се појављује као огроман тоталотет, а човјек тек као једно мало биће у свијету, док су филозофији равноправни, како обрнути ситуацију са се човјек појави у свом божанственом достојанству у којем је он сатворац свијета, у том правду је ишла интенција провокације.

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Bokisd рече

невештатственом свету

Да ли је за тебе ово само израз, или вјерујеш да постоји нестворени свијет, који би онда морао бити и савечан Богу? Или мниш да је то створени свјет са неком духовном материјом или нешто слично, шта кажеш на ово?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, Mirjam рече

Опростите што овако упадам у вашу дискусију. Немам времена да ишчитам све. Што се тиче умирања човека и његовог буђења на Страшном суду као да је већ васкрсао телом, та теорија нема потпору код отаца. Нађите једног светог оца да је подржава. Ја не верујем да постоје митарства, али ни у ту теорију јављања Богородице и светих из Есхатона, коју називам по филму "Повратак у будућност". 

Da ali je ovde opet pitanje Carstva Božjeg koje nema početak ni kraj.

Dakle i pre vremena je i posle kraja vremena, pa pošto ja verujem da je u punoći Vaskrslog Hrista, kako onda da ne verujem i u javljanje iz eshatona?

Po čemu bi to bilo suprotno sa ocima?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Да ли је за тебе ово само израз, или вјерујеш да постоји нестворени свијет, који би онда морао бити и савечан Богу? Или мниш да је то створени свјет са неком духовном материјом или нешто слично, шта кажеш на ово?

Pa, verujem da je nematerijalan ili nevestastven kako kaze sv.Dionisije.

Naravno da nije nestvoren u smislu da oduvek postoji i da je savecan Bogu, to bi bilo vec nesto slicno ono od Origena o postojanju dusa i cistih umova i pre stvaranja svega iz nebica i nepostojanja od strane Boga.

Po nekoj logici stvari, kada su stvoreni andjeli, onda je stvoren i taj duhovni i nebeski svet u kome prebivaju andjeli.

Sad, sta je tacno taj svet po svojoj prirodu, .... ufff, pa to je tesko bas definisati, mislim da bi na to pitanje trebalo potraziti odgovor u delima svetitelja.

Inace mi pada na pamet i ovo,.....Али чекамо по обећању Његову ново небо и нову земљу, где правда живи.... i to novo nebo i nova zemlja nece biti materijalni, nego preobrazeni u novu stvar i stvarnost koja ce takodje biti nevestastvena.

Kao i sto ce nasa vaskrsla tela kako pise ap.Pavle biti preobrazena u nepropadljiva i duhovna i nebeska tela. 

To su sve nagovestaji tog sveta u kojeg verujemo i u kome vec zive andjeli i duse upokojenih, ali koji ce taj nebeski svet na kraju vremena da se javi u punoci svim ljudima i celom svetu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Volim_Sina_Bozjeg рече

Po čemu bi to bilo suprotno sa ocima?

Zato sto je vaskrsenje opsto i zajednicko za sve nas na kraju vremena i to VSB pise kod svih 100% otaca,.... znaci ako imamo 1000 otaca, njih 1000 pise o tome... :citac:

Jednostavno to je tako VSB, ..... a sta da radimo....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...