Jump to content

Упознајмо монаштво у Раној Цркви


uomo del Ve.Te.

Препоручена порука

Пре сат времена, Bokisd рече

Написо сам по духу слични установи монаштва и монасима. Или па шта је целибат него слично по духу монаштву, потпуно посвећење вери и сличне ствари.

По духу у били сушта супротност монаштву (које је по својој природи епикурејско -- бежи од света и свих брига), они су били посвећени животу у свету и социјaлном питању. Значи није довољно тек рећи потпуно посвећење вери, већ шта то потпуно посвећење вери значи. За некога то значи нахранити гладна, напојити жедна, завидати паћеника, откупити сужња, одгајати сирочат, итд. За монаха то значи бити што даље од свих живих људи, у некој шуми или пећини, проводити дане у созерцању.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 95
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 48 минута, mirko1929 рече

По духу у били сушта супротност монаштву (које је по својој природи епикурејско -- бежи од света и свих брига), они су били посвећени животу у свету и социјaлном питању. Значи није довољно тек рећи потпуно посвећење вери, већ шта то потпуно посвећење вери значи. За некога то значи нахранити гладна, напојити жедна, завидати паћеника, откупити сужња, одгајати сирочат, итд. За монаха то значи бити што даље од свих живих људи, у некој шуми или пећини, проводити дане у созерцању.

Ево овај дух Мирко :

https://www.newadvent.org/fathers/230610.htm

If then he who is married cares for the things of the world 1 Corinthians 7:33, and a Bishop ought not to care for the things of the world, why does he say the husband of one wife? Some indeed think that he says this with reference to one who remains free from a wife. But if otherwise, he that has a wife may be as though he had none. 1 Corinthians 7:29 For that liberty was then properly granted, as suited to the nature of the circumstances then existing. And it is very possible, if a man will, so to regulate his conduct. For as riches make it difficult to enter into the kingdom of Heaven, yet rich men have often entered in, so it is with marriage.

https://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust/tolkovanie-na-pervoe-poslanie-k-timofeju/10

Если, таким образом, человек, связанный узами брака, заботится о мирских делах, а епископ не должен заботиться о мирских делах, то как он говорит: «единой жены мужу»? Некоторые полагают, что здесь он указывает на такого епископа, который был бы свободен от брачных уз. А если не это (должно здесь разуметь), то – что он, имея жену, может жить, как будто, не имея ее. Он справедливо в этом случае делает уступку, как бы покоряясь господ­ствующему обычаю того времени. Всякий, кто захочет, имеет возможность из этого сделать надлежащее употребление. Подобно тому, как богатство с трудом открывает вход в царство небесное, и между тем часто люди богатые входили в него, – так точно и брак.

По својим принципима и основним поставкама монаштво, девичанство, целибат нису у коализији са службом и основним поставкама епископства, монаштво,девичанство, целибат по свом духу и усмерењу су врло блиски духу епископства и зато су сви свети оци који су писали о томе заговарали спој монаштва, девичанства, целибата и епископсва и Црква је то на крају и прихватила као најбоље решење.

Ако се погрешно схвати спој монаштва и епископства, е онда настају проблеми, није крива за такве лоше ствари сама установа монаштва него погрешна примена монаштва у епископској служби. Најбољи примери су управо највећи светитељи епископи који су сви били у служби(епископа) као монаси, девичанство, целибат и који успели те две ствари да споје на најбољи могући начин на велику корист целе Цркве....итд...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Bokisd рече

Ево овај дух Мирко

Ја сам још већи ретард од тебе што се уопште бакћем с тобом. Ти ни не разумеш шта ти ја причам. Већ ти је милион пута речено да безбрачност није исто што и монаштво. Код католика су сви попови безбрачни, али нису монаси. Елем, поента монаштва је контемплативни живот, да се повучеш у пећину, подвизаваш за свој грош и да те боли уво за потребите, сужње и сирочиће. Нпр. ако читаш Јермин Пастир (за који су рани хришћани сматрали да је део канона Новог Завета) видећеш да је тамо пост социјално дело, одвајање себи од уста да би дао другоме. За монаха је, напротив, пост крајње себично дело, сам себи сврха, билдовање духовних мишића. Тако имамо ситуацију да иста ствар - пост, има две међусобно крајње супротне побуде. Е па исто тако и целибат, и све остало.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 57 минута, mirko1929 рече

. Ти ни не разумеш шта ти ја причам.

12:smeha:

Види, нисам читао шта сте писали али воли Боки да прича о лубеницама кад је тема кошарка:))

Сви смо прошли кроз то.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@uomo del Ve.Te.

Брате, није Ћирилко писао против образовања. Он је говорио да је опасно да образовање постане света крава и циљ. А то видимо код неких теолога. 

Један је на пример држао предавање о сличности анархије и православља, па је одговарајући на питање једног анархисте рекао да се не одриче циљева анархије али да се они требају спробести изнутра, кроз институције, дијалог...Има предавање на Yt.

Дакле човек руши и Цркву и државу. Џабе му све образовање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Вилер Текс рече

12:smeha:

Види, нисам читао шта сте писали али воли Боки да прича о лубеницама кад је тема кошарка:))

Сви смо прошли кроз то.

Ти по дефаулт мораш да будеш против Бокија :1321_womens:...... иначе ће ти дан пропадне.... :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, mirko1929 рече

Ја сам још већи ретард од тебе што се уопште бакћем с тобом. Ти ни не разумеш шта ти ја причам. Већ ти је милион пута речено да безбрачност није исто што и монаштво. Код католика су сви попови безбрачни, али нису монаси. Елем, поента монаштва је контемплативни живот, да се повучеш у пећину, подвизаваш за свој грош и да те боли уво за потребите, сужње и сирочиће. Нпр. ако читаш Јермин Пастир (за који су рани хришћани сматрали да је део канона Новог Завета) видећеш да је тамо пост социјално дело, одвајање себи од уста да би дао другоме. За монаха је, напротив, пост крајње себично дело, сам себи сврха, билдовање духовних мишића. Тако имамо ситуацију да иста ствар - пост, има две међусобно крајње супротне побуде. Е па исто тако и целибат, и све остало.

А шта ја да ти радим кад се бакћеш са вронг персон. :stadaradim:

Шалу на страну, врло је једноставно, ако већ помињеш ретардираност, јел ти мислиш да су светитељи и цела Црква, мислиш да су сви они били ретардирани и да нису знали шта је монаштво и који је циљ и сврха монаштва, па иако су знали шта је монах опет су се залагали и писали да су монаштво, целибат, безбрачност, девичанство, идеална ствар за службу епископства јер су дух и служба монаштва у много слични духу и служби епископа.

Иначе, чак и оно што ап.Павле пише да епископ треба да буде једне жене муж, светитељи тумаче да је то по икономији због црквених потреба и да је чак и по ап.Павлу добро да епископ буде безбрачан.

Читај мало, немој помало напамет да причаш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Bokisd рече

Ти по дефаулт мораш да будеш против Бокија :1321_womens:...... иначе ће ти дан пропадне.... :D

Е Боћо не знам, можда си овде у праву нисам читао. Говорим генерално о твом начину комуникације. Ми о крумпирима Боки о балету. :smeh1:

Нисам против тебе, жив ти мени био брате. Бог ти дао здравља и спасења.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, mirko1929 рече

Елем, поента монаштва.. да те боли уво за потребите, сужње и сирочиће,

За монаха је, напротив, пост крајње себично дело, сам себи сврха..

.. 

Каки бре злочести људи ови монахи. Добро си нам реко, да их се клонимо :D

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Вилер Текс рече

Е Боћо не знам, можда си овде у праву нисам читао. Говорим генерално о твом начину комуникације. Ми о крумпирима Боки о балету. :smeh1:

Нисам против тебе, жив ти мени био брате. Бог ти дао здравља и спасења.

А знаш шта је најжешће..... што ја мислим да ти о балету а ја о кромпирима.....:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, sampaganini92 рече
пре 5 часа, mirko1929 рече

Елем, поента монаштва.. да те боли уво за потребите, сужње и сирочиће,

За монаха је, напротив, пост крајње себично дело, сам себи сврха..

.. 

Каки бре злочести људи ови монахи. Добро си нам реко, да их се клонимо :D

Ма Мирко ето .... па бре а шта што Исус оде у најжешћу пустињу и што је тамо постио 40 дана и ноћи..... јел и то онда крајње себично дело и пост који је сам себи сврха,.... и што монаси и манастири примају мирјане и помажу им и духовно и телесно (колико могу) .... и што се монаси по дефаулту моле и за цео свет и за све људе.... то је ваљда ништа....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, sampaganini92 рече

.. 

Каки бре злочести људи ови монахи. Добро си нам реко, да их се клонимо :D

Врло злочести. Ти се зезаш, али ниси свестан колико си у праву (да их се треба клонити).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, mirko1929 рече

Врло злочести. Ти се зезаш, али ниси свестан колико си у праву (да их се треба клонити).

Па зезам се јер ми није јасно како можеш тако да мислиш, то јест зашто? 

То свођење Цркве на социјалну делатност је чист протестантизам, ултилитаризам или смрт. Неће то да прође код српског народа, имамо колико толико још бар обзира према духовном. Ја не видим разлику између твог резона и оног -- шта граде тај Храм позлаћени, а болнице нам се распадају... а што је одлика најчешће милитантног комунистичког атеизма.

Друго да занемаримо сад све те примесе туђинских утицаја у светоназору. Шта ћемо са целокупном православном антропологијом Христоцентричном, где изгледа пост, молитва, уздржање, умерење, кориговање страсти немају никакав значај у исцељењу човека до ли ако служе за давање сиромашнима.

Ја бих заиста волео да умеш да објасниш тај свој став? Не знам откуд га црпиш, неких лоших искустава личних шта ли је, али не можеш тиме да бојиш читаву стварност, то јест можеш али није здраво.

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, sampaganini92 рече

То свођење Цркве на социјалну делатност је чист протестантизам, ултилитаризам или смрт. Неће то да прође код српског народа, имамо колико толико још бар обзира према духовном. Ја не видим разлику између твог резона и оног -- шта граде тај Храм позлаћени, а болнице нам се распадају... а што је одлика најчешће милитантног комунистичког атеизма.

Мајко мила, ако овако мислиш онда тешко нама. Али, да наравно, под монашком влашћу православће више ни не личи на хришћанство, свело се на неки будизам са естетиком крста. Да знаш ишта о протестантима, знао би да су они више на лопту ако си богат то значи да те Бог воли, а ако си сирома' то је знак да те Бог мрзи. Католици су ти који су више посвећени доброчиству. Српска духовност је крајње испразна, своди се на чисто сујеверје, и сутра можеш да замениш имена светаца на уснама српских сељака са именима било ког многобожачког пантеона и да та иста духовност остане и опстане у истој тој форми у којој тренутно постоји. То што не видиш је велики проблем тебе као хришћанина. А разлог зашто та комунистичка досетка толико боли, јесте управо зато што је указивање на евидентан проблем. Наравно да ће непријатељи да те нападају тамо где си слаб. Не мора ни да их буде стварно брига за болесне, довољно је као реторички алат да изазове емоције код слушалаца. Штагод ти мислио о „социјалној делатности“ то је главни разлог ширења хришћанства у прва три века. Манастири, тј. комуне философа где су групе философа живеле у општежићу су постојале од вајкада. Никога није било брига. Можеш да читаш пагане попут цара Јулијана (који је и сам живео ониме што су звали философским стилом тј. аскетски) како кука и на шта се жали (да парафразирам деле и њиховима и нашима и шаком и капом, и тако нам отимају људе, док наше жречеве заболе за убоге и болесне) и како покушава да заустави смрт јелинизма, управо покушавајући да копира „социјалну делатност“ хришћанске цркве, не би ли зауставио њено ширење.

 

Пре сат времена, sampaganini92 рече

Друго да занемаримо сад све те примесе туђинских утицаја у светоназору. Шта ћемо са целокупном православном антропологијом Христоцентричном, где изгледа пост, молитва, уздржање, умерење, кориговање страсти немају никакав значај у исцељењу човека до ли ако служе за давање сиромашнима.

Видиш како те пече ово што причам, ки ђавоиманог света водица... Просто човек да се запита да ли си икада читао неко од Еванђеља, или само стоичке трактате? Опет ти причаш само о себичлуку као да си неки будиста, као да људи не живе с људима и од људи. Ево да ти објасни твој брат, неће те спасти ни пост, ни молитва, ни девственост, ако с друге стране пљачкаш и убијаш. Можеш да се „лично усавршаваш“ до сутра, хришћанство није будизам, није self-help религија. Многима ће у онај дан бити речено Никада вас нисам познавао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, sampaganini92 рече

Ја бих заиста волео да умеш да објасниш тај свој став?

Први ће бити последњи а последњи први. Mора бити да је неки утилитариста то изјавио...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...