Jump to content

Атеисти питају о Евхаристији

Оцени ову тему


Препоручена порука

Reče Petar da pitam ovde, pošto on ne zna... 29dz8zk

Dakle, pitanje je, nadam se, veoma jednostavno: Da li se kod vas pravoslavaca prilikom pričesta smatra da se onaj hlebčić i ono vino BUKVALNO pretvaraju u Isusovo meso i krv, dakle, bukvalno promene svoju molekularnu strukturu i hleb postane meso a vino krv ili je to "samo onako" simbolično? 1406_love

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 124
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни дани

Популарни чланови у овој теми

  • Гости
Guest свештеник Иван

Хааа, одлично питање! Имаш ли Ти Предраже неку идеју? Видиш, ја ћу само у првој поруци рећи да је Евхаристија централна тачка наше вере. Највеће убице хришћана су говорили да хришћни једу живо месо и пију људску крв.

ПОлако ћемо о овој теми и да не би форум пребукирали темама о атеизму, задржаћемо се на две -три. разговори са атеистима је јаван форум и нема потребе од неколико тема дневно о којима можемо разговарати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Reče Petar da pitam ovde, pošto on ne zna... 29dz8zk

Dakle, pitanje je, nadam se, veoma jednostavno: Da li se kod vas pravoslavaca prilikom pričesta smatra da se onaj hlebčić i ono vino BUKVALNO pretvaraju u Isusovo meso i krv, dakle, bukvalno promene svoju molekularnu strukturu i hleb postane meso a vino krv ili je to "samo onako" simbolično? 1406_love

"Претварање" би подразумевало промену суштине,тако да нема ни речи о "претварању" (транссупстанцијацији) већ о "постајању" правим спасоносним Телом и правом спасоносном Крви Гоподњом без пресуштаствљења (промена природе,суштине),кроз чије причешће,и подразумевајућом животном припремом за тај чин, примамо самог Господа у себе,постајемо једно са Њим и тако бивамо прожети обесмрћујућом и свеживотном силом Сина Божијега...најприсније могуће јединство Бога и човека и циљ живота сваког православног верника...јединство које се остварује већ сада и овде а продужава у вечности са Тројичним Богом Љубави...тако да,са друге стране,тек не можемо говорити ни о "евхаристијској симболици" као што је то приметно и присутно код протестаната,на пример.Симбол је само пуко назначење,само номинално представљање,"flatus vocis" неке реалности коју исти (симбол) не садржи реално у себи...ово је укратко објашњено.Поздрав!

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jesi Petre, ali mislim da nije pametno da krenemo od tvojih odgovora pod jedan, a pod dva ti na kraju reče da ne umeš da objasniš pa sam na to mislio. OK, evo izvinjavam se i potvrdjujem da mi je Petar odgovorio ali pošto mi je njegov odgovor bio, da kažemo, nelogičan, tražio sam mu da objasnio što nije umeo. (je li bolje ovako)

Ali evo Petre, tvoj odgovor se ne slaže sa ovim koji je dao aquilio!

Ivane, imam ja mnogo ideja 1406_love_2.gif' class='bbc_emoticon' alt='29dz8zk' /> ali sam nekako ubedjen da se ni jedna ne bi složila sa vašom verom 0102_laugh

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jesi Petre, ali mislim da nije pametno da krenemo od tvojih odgovora pod jedan, a pod dva ti na kraju reče da ne umeš da objasniš pa sam na to mislio. OK, evo izvinjavam se i potvrdjujem da mi je Petar odgovorio ali pošto mi je njegov odgovor bio, da kažemo, nelogičan, tražio sam mu da objasnio što nije umeo. (je li bolje ovako)

Ali evo Petre, tvoj odgovor se ne slaže sa ovim koji je dao aquilio!

Ivane, imam ja mnogo ideja bicycle_2.gif' class='bbc_emoticon' alt=':bicycle_2:' /> ali sam nekako ubedjen da se ni jedna ne bi složila sa vašom verom tanning

У реду је. :0104cheesy:

И ја прихватам да нисам знао.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Претварање" би подразумевало промену суштине,тако да нема ни речи о "претварању" (транссупстанцијацији) већ о "постајању" правим спасоносним Телом и правом спасоносном Крви Гоподњом без пресуштаствљења (промена природе,суштине),кроз чије причешће,и подразумевајућом животном припремом за тај чин, примамо самог Господа у себе,постајемо једно са Њим и тако бивамо прожети обесмрћујућом и свеживотном силом Сина Божијега...најприсније могуће јединство Бога и човека...тако да,са друге стране,тек не можемо говорити ни о "евхаристијској симболици" као што је то приметно и присутно код протестаната,на пример.Симбол је само пуко назначење,само номинално представљање,"flatus vocis" неке реалности коју исти (симбол) не садржи реално у себи...ово је укратко објашњено.Поздрав!

Možda sam ja glup, ali ne kapiram razliku izmedju pretvaranja i postajanja? Da budem precizniji, na koji način postaje i šta postaje? Dakle, da li hleb postaje meso i vino postaje voda ili ostaju isti znači ukusan ispečen hleb i solidno uzgajano vino? (bejah mali ali sećam se)
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Naravno da nista blizu toga. Vino ostaje vino a hleob ostaje hleb. Mi verujemo da preko vina i hleba opstimo sa Bozanskim energijama koja "silaze" na hleb i vino. Nema nikakve fizicke promene.

Ovo mi se svidja mada mi nikako ne ide sa oni Petrovim i ovim Solomonovim odgovorom...

Ali, ako je samo energija koja silazi, da li ta energija moze da se izmeri?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Naravno da nista blizu toga. Vino ostaje vino a hleob ostaje hleb. Mi verujemo da preko vina i hleba opstimo sa Bozanskim energijama koja "silaze" na hleb i vino. Nema nikakve fizicke promene.

Ovo mi se svidja mada mi nikako ne ide sa oni Petrovim i ovim Solomonovim odgovorom...

Ali, ako je samo energija koja silazi, da li ta energija moze da se izmeri?

Ne moze. Energija je van kosmicka, kako znas imamo problema sa merenjima i samih kosmickih sila a kamoli jos da merimo metafizicke elemente.



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Aquilio ako je tvoj odgovor ispravan zar to nije konsubstancijacija(ono što je Luter učio)?

  Koliko ja znam Luterani uci da se tada sustinski ama bas nista ne desava i da je to samo akt podsecanja

da je Hristos prolio krv i umro telom. A mi ucimo da tada opstimo sa nestvorenim Bozanskim energijama koje

jesu neodvojiv deo Boga i tako se obozujemo.



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Претварање" би подразумевало промену суштине,тако да нема ни речи о "претварању" (транссупстанцијацији) већ о "постајању" правим спасоносним Телом и правом спасоносном Крви Гоподњом без пресуштаствљења (промена природе,суштине),кроз чије причешће,и подразумевајућом животном припремом за тај чин, примамо самог Господа у себе,постајемо једно са Њим и тако бивамо прожети обесмрћујућом и свеживотном силом Сина Божијега...најприсније могуће јединство Бога и човека...тако да,са друге стране,тек не можемо говорити ни о "евхаристијској симболици" као што је то приметно и присутно код протестаната,на пример.Симбол је само пуко назначење,само номинално представљање,"flatus vocis" неке реалности коју исти (симбол) не садржи реално у себи...ово је укратко објашњено.Поздрав!

Možda sam ja glup, ali ne kapiram razliku izmedju pretvaranja i postajanja? Da budem precizniji, na koji način postaje i šta postaje? Dakle, da li hleb postaje meso i vino postaje voda ili ostaju isti znači ukusan ispečen hleb i solidno uzgajano vino? (bejah mali ali sećam se)
Не верујем да си глуп,брате,само ниси детаљно упознат са неким теолошким појмовима,разликујућим нијансама,као и прецизним дефиницијама догматског учења Цркве.То што ти не видиш "месо и крв" не значи да,дејствујућом и преображавајућом (а не претварајућом!) силом,тј енергијом Бога Духа Светога у Св.Литургији тај исти хлеб и вино не постају,како рекох,Тело и Крв Гоподња,а да притом не долази до промене суштине истог тог хлеба и вина."Претварање" би значило промену природе а ми видимо и знамо да се то не дешава."Постајање" је појам који у теолошком речнику означава оно што сам ти већ напоменуо...постати нешто друго,нешто што ниси био пре,али без мењања или губљења суштине.Поздрав и не замери ми што сам прешао на ти...сад си наш човек! :0104cheesy:

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Aquilio ako je tvoj odgovor ispravan zar to nije konsubstancijacija(ono što je Luter učio)?

  Koliko ja znam Luterani uci da se tada sustinski ama bas nista ne desava i da je to samo akt podsecanja

da je Hristos prolio krv i umro telom. A mi ucimo da tada opstimo sa nestvorenim Bozanskim energijama koje

jesu neodvojiv deo Boga i tako se obozujemo.

Код Лазара Милина сам нашао да долази до трансупстанцијације,док је Лутер учио најближе Православном погледу.Наиме нема претварања,али је Христос присутан.То је на Верујем-у писало.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...