Jump to content

Да ли помоћ има цену у новцу? Влада Србије определила 22500000 РСД за трошкове ангажовања руског Ил-76 на задацима сузбијања пожара на Старој планини!


Препоручена порука

пре 2 часа, Ćiriličar рече

Око 45 еура кошта радни сат голоруког занатлије у ЕУ. Колико онда кошта сат обучених пилота и сат авиона попут иљушина?

Verujem. Ne znam kolika je plata u vojsci RF, svakako mnogo viša nego kod nas. 

Npr. za anagžovanja ovog tipa, kod nas, potrebno je da pilot bude treća kategorija stručno borbene osposobljenosti (SBO) minimum. Što uključuje letenje u svim meteo uslovima, po instrumentima, danju i noću i tak daljše.

U tom smislu, to je otprilike kapetan po činu.

Plata kapetana u Vojsci Srbije je 70000 RSD.

Na osnovu letačkog dodatka za III kategoriju SBO to je još oko 25000 RSD i pošto naravno nema stan, vojska svakog meseca daruje sirotiljski dodatak za podstanarstvo u iznosu, ako računamo da je delija oženjen i ima dvoje dece oko 15000 RSD. Sve u svemu 110000 RSD. Ajd da kažemo 1000 evra.

Pa ako (možemo da) podelimo sa 22 radna dana, dobijemo otprilike dnevnicu golorukog zanatlije. Dnevnica u Vojsci Srbije je oko 1000 RSD, a ona sleduje svakoga koji na osnovu naredbe bude angažovan više od 8-mo časovnog radnog vremena.

Posadu letelice čine i letači mehaničari, u civilstvu poznatiji kao flajt inženjeri. U najvećem broju slučajeva to su podoficiri, premda "ima" i oficira u manjem broju. Plata zastavnika u VS je 60000 RSD.

Ajd da kažemo da je "zaća" za zvanjem instruktora - znači letački dodatak od oko 10000 RSD. I naravno podstanarska sirotilja, plus oko 15000. Da "zaokružimo" na 90000 RSD. Dnevnica je ista.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Србољуб+ рече

@Ćiriličar Потпуно је нормално да платимо гориво и трошкове.  

Како ствари стоје демократизатори из 1999. би да наплате од нас сваки литар горива, килограм експлозива и дневнице. Очекују још да се извинимо. 

Svakako. Ali koliko znadem, do sada je to vojska pokrivala iz svojih resursa i otpisivala na ime strateške rezerve. I da imamo na umu da je cena "džet" goriva za vojsku mnogo manja nego za civilne operatore koji toče po ekonomskim cenama, a kako si već dobro i izračunao. Jer, ovoga puta, nosilac posla je civilna struktura tj. MUP i gorivo se rabi sa izvora Aerodrom Konstantin Veliki, a ne niška vojn a avvio baza. Msm., tako se može zaključiti iz rešenja Vlade Srbije.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...