Jump to content

Нови, неизненађујући напад из Грчке на владику бачког Г. Иринеја

Оцени ову тему


Препоручена порука

 

САТЕЛИТ МОСКВЕ ИРИНЕЈ БАЧКИ 

КАО ЛАВ РИЧУЋИ ХОДИ И ТРАЖИ КОГА ДА ПРОЖДЕРЕ

 

Панајотис А. Андриопулос

 

Директан напад против Васељенске Патријаршије, али и Јеладске цркве, извршио је овога пута Епископ Српске цркве бачки Иринеј (Буловић), поводом признања Аутокефалности Украјинске цркве.

 

Овај његов запаљиви текст објављен је на сајту бачке Епископије, али и на сајту Српске Патријаршије, као да тобож Патријарха Иринеја и генерално Српску цркву представља сателит Москве, бачки Иринеј.

 

Наравно, његов текст већ кружи интернетом и на грчком језику, посебно на русофилским веб локацијама, под насловима као што је овај: „Српска Православна црква: Признање расколника од стране Грчке продубиће раскол“, где се јасно види да Бачки сматра себе за глас и мишљење Српске цркве. Он сам добро зна да има јерараха који нису на његовој линији. Да видимо главне елементе текста бачког:

 

1. Поводом Свете Литургије у храму „Ахиропиитос“ у Солуну, наводи да је Архиепископ атински и целе Грчке г. Јероним, не у својству Предстојатеља, (јер, како пише, Фанар није признао пуну и савршену аутокефалију јеладској цркви), већ у својству председника Синода, практично признао такозвану Православну Цркву Украјине (састављену од украјинских расколничких група, без мишљења Онуфријеве канонске цркве) помињањем лажног митрополита кијевског и целе Украјине Епифанија Думенка, на Светој Литургији, као Предстојатеља, тј. његово име уписано је у Диптихе Јеладске цркве.

2. Ово дело, тврди, јесте последњи корак пред амбисом још дубљег и опаснијег раскола у целом Православљу.

3. Он понавља из саопштења цркве из Москве, да ће Москва прекинути Општење са онима који су у општењу са расколницима, и да признање Епифанија значи брисање имена Архиепископа атинског из Диптиха Руске цркве.

4. Одговорност за евентуални наставак и продубљивање раскола, који је изазвао Цариград, а не Руска црква, сносиће и Грчка црква, која дејствује по упутствима Фанара, Вашингтона, и Господ зна кога све још. 

5. Није касно да се Архиепископ Јероним, који има простора за маневар, заустави и не допринесе још већем и болнијем расколу у Православној Цркви. Није касно да се сам сети и друге подсети на светоотачку изреку, да ни крв мучеништва не може да опере грех раскола.

6. Ако се не тргне у последњи час, архиепископ Јероним ће поделити одговорност пред Богом, Црквом и историјом са патријархом Вартоломејем, који, нажалост, заборавља да је он у првом реду епископ Константинопоља, данас Истамбула, а да титула „васељенски патријарх заправо означава првог  епископа византијске „васељене, како је у званичној идеологији називана Ромејска или Источноримска Империја, а не „епископа све васељене, односно планете Земље, како суштински гласи – по бачком - савремена новаторска и неправославна црквено-политичка идеологија Васељенске Патријаршије.

7. Став Српске Правослaвне Цркве, саборски формулисан, остаје неизмењен: непокајане украјинске расколнике не признајемо ни за припаднике Цркве, акамоли за нормалну аутокефалну Православну Цркву.

Из горе наведеног сасвим се јасно види да је бачки апсолутно на линији Москве, одапињући претње и против Грчке цркве (да ће сносити велику одговорност итд.) уколико буде признала Аутокефалију Украјине.

 

Да видимо, међутим, и предисторију бачког Иринеја.

Пре годину дана (септембра 2018) светлост дана угледао је текст бачког у вези црквеног питања у Украјини. Школован у Грчкој, српски јерарх се јавно ставио на страну Московске Патријаршије, рекавши нам да говори: „по савести и искрено“, завршавајући свој текст реченицом: „Написах и своју душу спасих“.

Али, колико је искрен Епископ бачки?

Познато је да је свим силама (ноктима и зубима) покушавао да поништи учешће Српске цркве на Светом и Великом Православном Сабору.

Српска средства јавног информисања, неколико дана пре сазивања Светог и Великог Сабора, говорила су о покушају пуча у цркви, објављујући информације по којима је бачки Иринеј покушао да спречи учешће Српске цркве на Сабору, да би тако задовољио Руску цркву. Још је у истој објави помиње се писмо Архиепископа охридског г. Јована Патријарху г. Иринеју, којом оптужује епископа бачког за покушај црквеног пуча.

На крају је Српска црква учествовала на Светом и Великом Сабору, после утицања млађих јерараха, који су изоловали бачког Иринеја.

Међутим, епископ бачки је дошао на Сабор, али је одмах после издао један „ферман“ објашњавајући нам зашто није потписао текст „Однос Православне Цркве са осталим хришћанским светом“.

Уз све речено, он је јуна 2018. био домаћин Генералне Скупштине Савета Европских цркава (КЕК), у свом седишту у Новом Саду. Дакле, примио је Европске Цркве као „црквене заједнице“, како је карактерисао све цркве, осим Римокатоличке, у свом тексту?

Једини се он из Српске цркве у последње време често јавно изражавао о својој „забринутости“ око чињенице да је Васељенска Патријаршија разговарала са факторима из Украјине о питању Аутокефалије.

Наравно да је он састављач писма које је Васељенском Патријарху послао Патријарх српски г. Иринеј о украјинском питању, које је било објављено уочи посете Патријарха московског Кирила Фанару (31.8.2018).

Исти он који у свом скорашњем тексту жели да нас убеди да је „начин изражавања по питању Украјине еклисиолошки и канонски непрезицан, понекад и доводи у заблуду, независно од добре намере већине изреченог“.

Шта хоће коначно бачки Иринеј?

Готово да је читав његов став годинама унапред испланиран из чисто политичких разлога, макар се супротно тврдило. 

Јасно је говорио 2014., поводом санкција Европске Заједнице Русији: „Имају право да верују да никада нећемо бити против Русије, то никада нећемо урадити. Сигурно да последице ових наших одлука нису увек пријатне за нас, али шта ми ту можемо да урадимо?“.

На другом месту у својим изјавама наглашавао је: „Запад је преварио Горбачова и прве постсовјетске руске вође. Обећали су да се НАТО неће ширити по целој Немачкој. Такође је било договорено да ће неће ширити у источној Европи и у бившим Совјетским Републикама. Према томе, њихови поступци показују да желе да покажу своје присуство близу Москве, и сасвим је јасно да моћна Русија реагује на то“.

Да ли, дакле, ико верује да бачки Иринеј жели цркву далеко од „политичких интервенција“ или да он није сателит Москве?

Биће да он сам треба озбиљно да се запита да ли, пишући оно што пише, спасава своју душу…

Он, који је некада говорио: „Родио сам се као Србин, а умрећу као Јелин“, изгледа да ће умрети као Московит. 

 

http://fanarion.blogspot.com/2019/10/blog-post_38.html?m=1

 

Ο ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΜΠΑΤΣΚΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΩΣ ΛΕΩΝ ΩΡΥΟΜΕΝΟΣ ΖΗΤΕΙ ΤΙΝΑ ΚΑΤΑΠΙΗ

/var/folders/6w/dddx3w6n44dcnscccf706zh00000gn/T/com.microsoft.Word/WebArchiveCopyPasteTempFiles/%25CE%25BC%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2584%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2582.jpg


 

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 

Ολομέτωπη επίθεση εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και της Εκκλησίας της Ελλάδος, αυτή τη φορά, εξαπέλυσε ο Επίσκοπος της Σερβικής Εκκλησίας Μπάτσκας Ειρηναίος (Μπούλοβιτς), με αφορμή την αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας. 

Το σχετικό, εμπρηστικό, κείμενό του δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Επισκοπής Μπάτσκας, αλλά και στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Σερβίας, ωσάν ο Πατριάρχης Ειρηναίος και γενικά η Σερβική Εκκλησία να εκπροσωπείται από τον δορυφόρο της Μόσχας, Μπάτσκας Ειρηναίο. 

Φυσικά το κείμενό του κάνει πλέον τον γύρο του διαδικτύου και στα ελληνικά, ιδιαίτερα στους φιλορωσικούς ιστότοπους, με τίτλους σαν κι αυτόν: «Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία: Η αναγνώριση των σχισματικών από την Ελλάδα θα εμβαθύνει το σχίσμα», όπου φαίνεται καθαρά ότι ο Μπάτσκας θεωρείται ως η φωνή και η γνώμη της Εκκλησίας της Σερβίας. Ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά ότι υπάρχουν κάποιοι ιεράρχες οι οποίοι δεν στοιχούνται στην γραμμή του. 

Ας δούμε τα κύρια σημεία του κειμένου του Μπάτσκας. 
 

1. Με αφορμή τη Θεία Λειτουργία στο Ναό της Αχειροποιήτου στην Θεσσαλονίκη, αναφέρει ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος όχι με την ιδιότητα του Πρώτου της Συνόδου, (διότι όπως γράφει το Φανάρι δεν αναγνώρισε πλήρη και τελεία αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ελλάδος), αλλά με την ιδιότητα του Προέδρου αυτής αναγνώρισε πρακτικά την επονομαζομένη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (αποτελούμενη από Ουκρανικές σχισματικές ομάδες και άνευ της γνώμης της υπό τον Ονούφριο κανονικής Εκκλησίας) με την μνημόνευση του ψευδομητροπολίτου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφανίου Ντουμένκο κατά τη Θεία Λειτουργία ως Προκαθημένου, δηλαδή το όνομά του περιελήφθη στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος. 

2. Αυτή η ενέργεια, υποστηρίζει, είναι το έσχατο βήμα προ της αβύσσου ενός βαθύτερου και επικίνδυνου σχίσματος στην καθόλου Ορθοδοξία. 

3. Επαναλαμβάνει τα του ανακοινωθέντος της Εκκλησίας Μόσχας, ότι, δηλαδή, όποιος κοινωνεί με τους σχισματικούς η Μόσχα θα διακόψει την Κοινωνία και ότι η αναγνώριση του Επιφανίου σημαίνει διαγραφή του ονόματος του Αθηνών από τα Δίπτυχα. 

4. Την ευθύνη για την πιθανή συνέχιση και εμβάθυνση του σχίσματος, το οποίο προκάλεσε η Κωνσταντινούπολη και όχι η Εκκλησία της Ρωσίας, θα φέρει και η Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία ενεργεί κατά τις οδηγίες του Φαναρίου, της Ουάσινγκτον και ο Κύριος γνωρίζει ποίων άλλων.
5. Δεν είναι αργά, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, έχει περιθώριο κινήσεων για να σταματήσει και να μη συμβάλει σε ακόμα μεγαλύτερο και επώδυνο σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν είναι αργά να υπενθυμίσει στον εαυτό του και στους άλλους το πατερικό ρητό ότι το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος. 

6. Εάν ο Αθηνών και την τελευταία στιγμή δεν ανανήψει θα είναι συνυπεύθυνος ενώπιον του Θεού, της Εκκλησίας και της ιστορίας, μαζί με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος δυστυχώς λησμόνησε ότι είναι ο Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, σήμερα Σταμπούλ- πρώτος στην τάξη και ότι ο τίτλος Οικουμενικός Πατριάρχης υποδηλώνει ακριβώς τον πρώτο Επίσκοπο της Βυζαντινής Οικουμένης, και όχι Επίσκοπο όλης της Οικουμένης, δηλαδή ολόκληρου του πλανήτη, όπως κατ' ουσία ορίζει – κατά τον Μπάτσκας - η σύγχρονη και καινοφανής «και θα πω ανενδοίαστα», σημειώνει, «μη ορθόδοξη εκκλησιαστικο-πολιτική ιδεολογία του Οικουμενικού Πατριαρχείου.  

7. Η θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας Σερβίας, η οποία καθορίστηκε συνοδικώς, δεν αλλάζει: Δεν αναγνωρίζουμε τους αμετανόητους Ουκρανούς σχισματικούς ως ανήκοντες στην Ορθόδοξη Εκκλησία, πόσο μάλλον ως κανονική αυτοκέφαλη Εκκλησία. Από τα παραπάνω γίνεται απολύτως σαφές ότι ο Μπάτσκας Ειρηναίος ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την γραμμή της Μόσχας, εκτοξεύοντας απειλές και εναντίον της Εκκλησίας της Ελλάδος (ότι θα φέρει μεγάλη ευθύνη κ.λπ.) από την στιγμή που αναγνωρίζει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

/var/folders/6w/dddx3w6n44dcnscccf706zh00000gn/T/com.microsoft.Word/WebArchiveCopyPasteTempFiles/%25CE%25BC%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2584%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%25822.jpg


 

Ας δούμε, όμως, και την προϊστορία του Μπάτσκας Ειρηναίου. 

Πριν ένα χρόνο (Σεπτέμβριος του 2018) είδε το φως της δημοσιότητας κείμενο του Επισκόπου Μπάτσκας σχετικά με το εκκλησιαστικό ζήτημα στην Ουκρανία. Ο ελληνομαθής Σέρβος ιεράρχης τάχθηκε αναφανδόν υπέρ του Πατριαρχείου Μόσχας, μας είπε ότι ομιλεί «κατά συνείδησιν και εν ειλικρινεία» και κατέκλειε το κείμενό του με την φράση: «Γέγραφα και την εμήν σέσωκα ψυχήν».

Πόσο όμως ειλικρινής είναι ο Επίσκοπος Μπάτσκας; 

Είναι γνωστό ότι προσπάθησε με νύχια και με δόντια να ακυρώσει την συμμετοχή της Εκκλησίας της Σερβίας στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας. 

Ήταν αυτός που έσπευσε να μεταφράσει και να υπογράψει μάλιστα τη μετάφραση της απόφασης της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας από τα ρωσικά στα σερβικά, για την μη συμμετοχή της στη Σύνοδο. 

Τα σερβικά Μ.Μ.Ε λίγες μέρες πριν την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου έκαναν λόγο για απόπειρα πραξικοπήματος στην Εκκλησία, δημοσιεύοντας πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο Μπάτσκας Ειρηναίος προσπάθησε να εμποδίσει τη συμμετοχή της Εκκλησίας της Σερβίας στην Σύνοδο προκειμένου να ικανοποιήσει την Εκκλησία της Ρωσίας. Μάλιστα στο ίδιο δημοσίευμα έγινε μνεία επιστολής του αρχιεπισκόπου Αχρίδος κ. Ιωάννη προς τον Πατριάρχη κ. Ειρηναίο με την οποία καταγγέλλει τον μητροπολίτη Μπάτσκας για προσπάθεια εκκλησιαστικού πραξικοπήματος. 

Τελικά η Εκκλησία της Σερβίας συμμετείχε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, μετά από την πίεση που άσκησαν νεώτεροι ιεράρχες, οι οποίοι απομόνωσαν τον Μπάτσκας Ειρηναίο. 

Όμως, ο Επίσκοπος Μπάτσκας πήγε στην Σύνοδο και αμέσως μετά εξέδωσε ένα «φιρμάνι» εξηγώντας μας γιατί δεν υπέγραψε το κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο».  

Παρ’ όλα αυτά, τον Ιούνιο του 2018 είναι αυτός που φιλοξένησε την Γενική Συνέλευση του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (ΚΕΚ), στην έδρα του στο Νόβισαντ της Σερβίας. Άραγε δέχθηκε τις Ευρωπαϊκές Εκκλησίες ως «εκκλησιαστικές κοινότητες», όπως χαρακτήριζε όλες τις Εκκλησίες, πλην της Ρωμαιοκαθολικής, στο κείμενό του; 

Είναι ο ίδιος – και ο μόνος από την Σερβική Εκκλησία - που συχνά πυκνά το τελευταίο διάστημα εξέφραζε δημόσια τον «προβληματισμό» του για το γεγονός ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο συζητούσε με παράγοντες της Ουκρανίας για το ζήτημα της Αυτοκεφαλίας. 

Είναι φυσικά αυτός ο συντάκτης της επιστολής που έστειλε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο ο Πατριάρχης Σερβίας κ. Ειρηναίος για το Ουκρανικό και δημοσιοποιήθηκε μόλις την παραμονή της επίσκεψης του Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου στο Φανάρι (31-8-2018). 

Είναι ο ίδιος που σε πρόσφατο κείμενό του, θέλει να μας πείσει ότι «ο τρόπος έκφρασης στο θέμα της Ουκρανίας είναι εκκλησιολογικώς και ιεροκανονικώς ανακριβής, όθεν και παραπλανητικός, ανεξαρτήτως της αγαθής προαιρέσεως της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκφραζομένων.» 

Τι επιδιώκει τελικά ο Μπάτσκας Ειρηναίος; 

Μάλλον η όλη του στάση είναι προδιαγεγραμμένη εδώ και χρόνια και με καθαρή πολιτική χροιά, κι ας διατείνεται το αντίθετο. 

Έλεγε ξεκάθαρα το 2014, με αφορμή τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης εις βάρος της Ρωσίας: «Έχουν δίκιο να πιστεύουν ότι ποτέ δεν θα είμαστε ενάντια στην Ρωσία, ποτέ δεν θα το κάνουμε. Σίγουρα οι συνέπειες των αποφάσεων μας αυτών δεν είναι πάντα ευχάριστες για εμάς, αλλά τί μπορούμε να κάνουμε για αυτό;» 

Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του τότε, τόνιζε: «Η Δύση εξαπάτησε τον Γκορμπατσόφ και τους πρώτους μετά-σοβιετικούς ηγέτες της Ρωσίας. Υποσχέθηκαν ότι το ΝΑΤΟ δεν θα εξαπλωνόταν σε ολόκληρη την Γερμανία. Επίσης συνομολογήθηκε ότι δεν θα εξαπλωνόταν στην Ανατολική Ευρώπη και στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες. Ωστόσο οι πράξεις τους δείχνουν ότι θέλουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους πολύ κοντά στην Μόσχα, και είναι ξεκάθαρο ότι η ισχυρή Ρωσία αντιδρά σε αυτό». 

Πιστεύει, άραγε, κανείς ότι ο Μπάτσκας Ειρηναίος θέλει μια Εκκλησία μακριά από τις «πολιτικές παρεμβάσεις» ή ότι δεν είναι δορυφόρος της Μόσχας;  

Μάλλον πρέπει να προβληματιστεί σοβαρά ο ίδιος για το αν γράφοντας αυτά που γράφει σώζει την ψυχή του…
Αυτός που έλεγε κάποτε ότι "γεννήθηκα Σέρβος και θα πεθάνω Ρωμιός", φαίνεται πως θα πεθάνει Μοσχοβίτης. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 65
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Ео не знам сад сам жбуњен, па ко је заправо руски човек Иринеј бачски или Амфилохије црногорски?

Мислим да је овај Грк нешто погрешио јер 99,99% Срба је уверено да је то ипак Амфилохије!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Овај Грк нема појма шта пише класично пљување као у нашим таблоидима . Само да ми објасни по чему је скуп у Криту био велики а још више СВЕТИ . Ови са Фанара би то радо спаковали за лоју годину у Васељенски сабор . 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 47 минута, srb_Lo рече

Овај Грк нема појма шта пише класично пљување као у нашим таблоидима .

Ма какав Грк, то су га одавде "мало" нафиловали. И наравно сав спин иде на етнофилетизам: за Русе а против Грка. А за Цркву, ко те пита.

И блог се зове светлост фанара, мо'ш мислити... :) 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, Zungul рече

Школован у Грчкој, српски јерарх се јавно ставио на страну Московске Патријаршије...

Брат Владан и многи други дискутанти на овом Форуму лепо су објаснији да се в. Иринеј (Буловић) није ставио на страну Московске Патријаршије, већ искључиво брани интересе (Православне) Цркве у целини. Што се неким Грцима то не свиђа, то само говори о њиховој ускогрудости, етнофилетизму и жељи да буду нека врста ”православних аријеваца”. Тачније речено, сада већ огољено до крајњих граница, један део јерархије и лаоса у Грчкој Православној Цркви следује Фанару у сулудим потезима које су направили у последњих годину дана.

пре 54 минута, Zungul рече

Али, колико је искрен Епископ бачки?

У сваком случају Епископ бачки довољно је искрен, самосвестан и теолошки поткован да може да стане на црту свим ”православним грко-аријевцима”, попут потписника ове пашквиле.

пре 59 минута, Zungul рече

Познато је да је свим силама (ноктима и зубима) покушавао да поништи учешће Српске цркве на Светом и Великом Православном Сабору.

Не само свим силама, ноктима и зубима, већ и јетром, бубрезима и осталим унутрашњим и спољашњим органима.

Пре сат времена, Zungul рече

Српска средства јавног информисања, неколико дана пре сазивања Светог и Великог Сабора, говорила су о покушају пуча у цркви, објављујући информације по којима је бачки Иринеј покушао да спречи учешће Српске цркве на Сабору, да би тако задовољио Руску цркву. Још је у истој објави помиње се писмо Архиепископа охридског г. Јована Патријарху г. Иринеју, којом оптужује епископа бачког за покушај црквеног пуча.

Мисли ли потписник ових редова на иста она српска средства информисања која и данас здушно нападају в. Иринеја Бачког, Синод СПЦ (следствено томе и онај део СПЦ који не игра како Фанар свира), а која и данас, као и у години ”великог” Сабора, информације о пучу и ином добијају од свих требињских тамбураша?!

А писмо архиепископа охридског г. Јован (Вранишковског) је смешно и коментарисати. Чуди ме само што је Архиепископ након изласка из затвора, а услед нарушеног здравља, изабрао да се лечи у Русији, на позив врха РПЦ, где је уживао пуно гостопримство и могао да осети љубав коју су му пружили, монаси, монахиње, клир и обичан руски народ...

Пре сат времена, Zungul рече

На крају је Српска црква учествовала на Светом и Великом Сабору, после утицања млађих јерараха, који су изоловали бачког Иринеја.

Толико су ти млађи јерарси ”изоловали бачког Иринеја”, па је он у тој изолацији и самоћи могао да созерцава и пророчки предвиди којим путем иде Васељенска Патријаршија. У тој изолацији и самоћи само је још боље могао да се (молитвено) припреми за све будуће изазове, а што видимо по његовом бритком уму, кратким - али ефикасним - текстовима који од почетка ”украјинске кризе” до јарости доводе његове неистомишљенике, како у самом врху Васељенске Патријаршије, тако и знатно шире. 

Пре сат времена, Zungul рече

Једини се он из Српске цркве у последње време често јавно изражавао о својој „забринутости“ око чињенице да је Васељенска Патријаршија разговарала са факторима из Украјине о питању Аутокефалије.

Статива! У СПЦ није само в. Иринеј (Буловић) изражавао своју забринутост (наводници намерно изостављени) око чињенице да је васељенска патријаршија, услед опрелешћености свог првојерарха и многих других јерараха, у последњих годину и кусур дана направила хаос у православном свету, не само у Украјини. Било је и других угледних српских теолога који су јавно изражавали своју забринутост, молили су и кумили, да се исправе грешке, док их је било могуће исправити. Да не причамо о угледним форумашима на Поукама, који су, такође, израшавали и још увек израшавају своју забринутост због раскола који је у току.

Пре сат времена, Zungul рече

Наравно да је он састављач писма које је Васељенском Патријарху послао Патријарх српски г. Иринеј о украјинском питању, које је било објављено уочи посете Патријарха московског Кирила Фанару (31.8.2018).

Опет статива! Да Њ. Св. Патријарх Иринеј уме сам да саставља писма видели смо из његове преписке са умировљеним епископом захумско-херцеговачким, г. Атанасијем (Јевтићем). И не само да уме лепо да пише, већ п. Иринеј Српски има и бритак језик а, Богу хвала, и још увек бистар ум.

Пре сат времена, Zungul рече

Шта хоће коначно бачки Иринеј?

Исто што и већина Архијереја у СПЦ, заједно са већином свештенства и верујућег народа. Да васељенски патријарх (мала слова написана су намерно) повуче своју одлуку о додели аутокефалије украјинским расколницима и самосвјатима...

пре 1 сат, Zungul рече

Да ли, дакле, ико верује да бачки Иринеј жели цркву далеко од „политичких интервенција“ или да он није сателит Москве?

Да ли, дакле, ико верује да је васељенски патријарх жели Цркву далеко од ”политичких интервенција”, или да он није америчко-НАТО-вски сателит?

пре 1 сат, Zungul рече

Биће да он сам треба озбиљно да се запита да ли, пишући оно што пише, спасава своју душу…

Ако се, већ, аутор текста брине за душу владике бачког г. Иринеја (Буловића), колико ли тек треба да се озбиљно забрине и запита: чинећи оно што чини васељенски патријарх, спасава ли тиме своју душу, или је већ сада низводи у преисподњу?!

пре 1 сат, Zungul рече

Он, који је некада говорио: „Родио сам се као Србин, а умрећу као Јелин“, изгледа да ће умрети као Московит. 

Боље је да колико данас умре тако (као Московит), него да живи још сто година у срамоти као ”грко-аријевац”... Боље је један дан живети као лав, него сто година као миш. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Riga Legeon!

Hvala ti Boze na smirenju koje sam doziveo posmatrajuci delanje desnice srpskih vladika!

Ako mora da se gine, hbg, da ginemo, ali ja necu da ginem sa poklicem na usnama da je gg. Radovic "svetac koji hoda" zbog toga sto je propustio da radi ono sto mu je bila duznost. A nije mi ni deda, nijedna od moje dve pokojne babe nisu imale nista s njim.

P.S. Moj nalog na ovom forumu je banovan.

P.P.S. Ne druzim se sa fanariotima.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Морам да признам да ме је Владика Иринеј пријатно изненадио својим принципијелним ставом у погледу овог фанариотског циркуса. Сви који смо студирали на Богословском факултету 90-их година добро се сећамо како нам је испиран мозак, нарочито од стране Ненада Милошевића, како наша Црква нема потпуну аутокефалност и како Фанару припада цела православна дијаспора. Сви студенти су на испиту из Црквеног права добијали питање о 28. правилу Халкидонског сабора и морали су да понављају као папагаји како тај канон каже да дијаспора припада јурисдикцији Васељенског патријарха. Помињем Милошевића, јер је он Иринејево духовно чедо, а видели смо да се и онај плаћени новинар, Бачановић, позива на Милошевића када оспорава аутокефалност наше Цркве. На жалост, семе које је тада посејано међу нашим теолозима, сада доноси зао род. Сада тек видимо да се перфидно радило на разбијању јединства Српске цркве. Владика Иринеј је изузетно интелигентан и савестан да би наставио тим путем када је идеја почела да се реализује. Надајмо се да ће имати снаге да заустави страшни талас који се убрзано приближава лађи наше Цркве, јер је неминовно да нам Вартоломеј спрема украјински сценарио. Биће тешко, јер на нашој лађи постоје и они који праве бушотине на њој како би ушло што више воде и потопило је када талас удари. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@79vad Вероватно знаш да је савет и благослов св. Старца Порфирија владики Иринеју просвета у СПЦ. Ето, Бог је велики, сада је на њему, а и доторирао је на св. Марку, да брани чистоту вере и СПЦ а и мало шире...шире наравно не само на њему, али наше школство ће морати бранити...процес је отпочео...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, 79vad рече

 Сви студенти су на испиту из Црквеног права добијали питање о 28. правилу Халкидонског сабора и морали су да понављају као папагаји како тај канон каже да дијаспора припада јурисдикцији Васељенског патријарха. 

The Relevance of Canon 28 Today
Constantinople's Long Arm

While the Canon is not relevant to the question of different "Romes," it is profitable for us to look at its relevance today, especially to the subject of administrative organization in North America. We are well aware of the complex issues regarding the so-called "diaspora" and the desire of our Orthodox people, especially in North America, to have an administratively united church. As you must know, there are basically two interpretations of this Canon that extend back into history. Some claim that this Canon implies that Constantinople has authority over all territories outside the geographical limits of autocephalous churches.

Patriarch ALEKSY of Russia has stated that "...until the 1920's the Patriarch of Constantinople did not in fact exercise authority over the whole of the Orthodox diaspora throughout the world, and made no claim to such authority."

Those on the other side of the argument say that this interpretation is, in fact, misinterpretation. Archbishop PETER in his book, The Church of the Ancient Councils, states that "such interpretation is completely fantastic." For those holding this view, any autocephalous church can do missionary work outside her boundaries and can grant autocephaly to such missions. Archbishop PAUL of Finland, in summarizing the position of the Orthodox churches, has stated in the reports submitted in 1990 to the Preparatory Commission for the Great and Holy Council that "the Patriarchates of Antioch, Moscow and Romania strongly oppose the authority of Constantinople over the diaspora and [maintain] that the theory remains an anachronism as far from the modern age as the year 451 of the Fourth Ecumenical Council is from the Twentieth Century."

http://www.orthodoxytoday.org/articles-2009/Saliba-Canon-28-Relevant-Or-Irrelevant-Today.php

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, 79vad рече

Морам да признам да ме је Владика Иринеј пријатно изненадио својим принципијелним ставом у погледу овог фанариотског циркуса. Сви који смо студирали на Богословском факултету 90-их година добро се сећамо како нам је испиран мозак, нарочито од стране Ненада Милошевића, како наша Црква нема потпуну аутокефалност и како Фанару припада цела православна дијаспора. Сви студенти су на испиту из Црквеног права добијали питање о 28. правилу Халкидонског сабора и морали су да понављају као папагаји како тај канон каже да дијаспора припада јурисдикцији Васељенског патријарха. Помињем Милошевића, јер је он Иринејево духовно чедо, а видели смо да се и онај плаћени новинар, Бачановић, позива на Милошевића када оспорава аутокефалност наше Цркве. На жалост, семе које је тада посејано међу нашим теолозима, сада доноси зао род. Сада тек видимо да се перфидно радило на разбијању јединства Српске цркве. Владика Иринеј је изузетно интелигентан и савестан да би наставио тим путем када је идеја почела да се реализује. Надајмо се да ће имати снаге да заустави страшни талас који се убрзано приближава лађи наше Цркве, јер је неминовно да нам Вартоломеј спрема украјински сценарио. Биће тешко, јер на нашој лађи постоје и они који праве бушотине на њој како би ушло што више воде и потопило је када талас удари. 

Хвала вам на овом сведочанству. Ја сам за ово знао из друге руке, али ово је из прве руке. ПБФ је дуго вренмена у фанарско-екуменистичком ропству, и то првенствено у делу догматике и еклисиологије (Зизиулас, Мидић, али и њихови нижи трабанти) и канонског права (Фидас, Милошевић, Вартоломеј...). Милошевић јесте Иринејев пулен. И не само Милошевић, него и многи други на факултету, који су били и још увек су на фанарској линији. Поштено је рећи да је за то ропство и да за читаву екуменистичку (и римоцентричну и ону кроз Светски савет цркава) псеудоморфозу СПЦ велики део одговорности сноси  еп. Иринеј бачки. Уколико је у међувремену променио став, како се чини, ја се томе радујем. Немам довољно података да бих могао да расуђујем да ли је то искрено или не, волео бих да верујем да је искрено. Један од показатеља би био и укањање свих наслага теолошког муља са ПБФ-а и повратак здравој православној теологији на ПБФ-у. А то значи, у првом реду, уклањање теологије "светог оца" Зизиуласа у практично свим аспектима, јер се он потпуно компромитовао као један од главних инспиратора и теоретичара фанарске јереси неопапизма.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

P.S. Пошто се већ јавио један читалац и покушао да мој коментар наведе на псеудо-зилотску воденицу, хоћу да се одмах оградим од таквих тумачења мојих речи. Ја сам за дијалог са свима, а не за искључивост, јер сматрам да треба да будемо отворени и као друштво и као Црква. Самоизолованост и умишљеност да све знамо и да немамо шта да научимо од других неће нас никуда одвести. То што ми се није допадало да ми професор Канонског права испира мозак и утувљује у главу модерну фанариотску идеологију не значи да сам неки задрти зилот и противник дијалога са другим хришћанима који стицајем историјских околности припадају другим хришћанским деноминацијама, иако су често побожнији и часнији од многих од нас.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У реду је да човек промени мишљење, макар то било и у позним годинама (као владика Иринеј и владика Давид, чије је хвалоспеве митр. Зизиуласу овде цитирао Милојков). Било би, додуше, лепо рећи јавно да смо променили мишљење, да смо били у теолошкој заблуди гледе одређених питања. Али чак и без тога, хајде да сада урадимо нешто у складу са тим својим новим мишљењем. То би било довољно сведочанство искрености и решености да се Црква врати са погрешног на прави колосек. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 41 минута, Родољуб Лазић рече

Поштено је рећи да је за то ропство и да за читаву екуменистичку (и римоцентричну и ону кроз Светски савет цркава) псеудоморфозу СПЦ велики део одговорности сноси  еп. Иринеј бачки.

Rođo, te fore "mi necemo rimskog papu" su ofucane, zastarjele - bile aktuelne zbog slucaja Artemije. 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, 79vad рече

P.S. Пошто се већ јавио један читалац и покушао да мој коментар наведе на псеудо-зилотску воденицу, хоћу да се одмах оградим од таквих тумачења мојих речи. Ја сам за дијалог са свима, а не за искључивост, јер сматрам да треба да будемо отворени и као друштво и као Црква. Самоизолованост и умишљеност да све знамо и да немамо шта да научимо од других неће нас никуда одвести. То што ми се није допадало да ми професор Канонског права испира мозак и утувљује у главу модерну фанариотску идеологију не значи да сам неки задрти зилот и противник дијалога са другим хришћанима који стицајем историјских околности припадају другим хришћанским деноминацијама, иако су често побожнији и часнији од многих од нас.

Нема никаквих проблема. То шта сте ви је ваша ствар, можете да будете и екумениста и икумениста. Ви не одговарате за мој коментар и нема потребе да се ограђујете од њега.  Ја сам говорио у своје име. И моја позиција није квази-зилотска, него зилотска. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...