Jump to content

Владика Атанасије (Јевтић): Човек према свему треба да се односи са великом пажњом и љубављу!

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 5 часа, Vladan :::. рече

Дакле, оба проклетства се односе на биолошку змију а то значи да је кажњена јер је прихватила сугестије од ђавола а не да је била његово оруђе или да се ђаво у змију претворио.

Ovo je bas pitanje za veliko i specijal0512_musicrazmatranje sta i kako zbog raznoraznih okolnosti,.... nesto malo sto sam primetio kod citanja svetitelja u vezi nekih drugih tumacenja (u kojima se i dotice pitanje kazne za cuvstvenu zmiju).... ima tu opet raznih nivoa objasnjenja i raznih perspektiva stvari kod svetitelja, kako i na koji nacin je kaznjena zmija.... da li kao orudje koje kroz koje izvrsena kazna, da li kao u smislu da je prihvatila kaznu... itd...

U svakom slucaju slazemo se da je bila neka kazna.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 82
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Čudno, meni se nameće pitanje da li je od Boga stvorena zmija bila neposlušna njenoj stvorenoj suštini i mogla je odbiti djavdjava.

Bog je svakog stvora sazidao tako da bude okrenut Bogu.

Mogla li je zmija da ne posluša djavdjava?

Mene ni umiljate mačke ne poslušaju ponekad.

  • Свиђа ми се 1

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Volim_Sina_Bozjeg рече

Mogla li je zmija da ne posluša djavdjava?

Из текста се види да је могла јер: "рече Господ Бог змији: кад си то учинила, да си проклета".

Дакле, не каже: "кад те је ђаво опсео" или "кад се ђаво претворио у тебе".
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Vladan :::. рече
пре 19 часа, Bokisd рече

ali, koliko se secam, naveo si da je u pitanju ....neprijateljska (sila)....i koliko se secam, to ukazuje i na djavla, jer nam je on prvi i glavni neprijatelj...

Јако се лоше сећаш, или се правиш, ево опет:

То је проблематичан превод код Вука. Реч која је ту употребљена значи: непријатељ, онај који жели да некако науди. Тако је правилно и преведено у Синодском преводу: "на змије и на скорпије и на сваку силу непријатељску".

Рецимо када каже "љубите непријатеље своје и благосиљајте оне који вас куну" употребљава баш ту исту реч а тешко да је мислио да волимо ђаволе.

Осим тога код Марка у сличном стиху одваја силу над демонима и силу над змијама као животињама када каже: "Узимаће змије у руке, ако и смртно што попију, неће им наудити". Јасно се мисли на обичне змије и обичне отрове. То се види и код Павла у Делима када га је ујела змија и ништа му није било. Јасно је да та змија није била демон.

Malko' sam nesto pogledao kako stoje stvar....uhh, .... i jos jedno....uh...:D

Bre Vlado, ajd da te nesto pitam, onako prijateljski, kad vec odgovaras na ovu moju poruku da li si prvo dobro i koncetrisano prvo proverio sta pise u prevodu na ove stihove i onda opet mozda malo i proverio kako ove stihove tumace svetitelji, nije to nesto zahtevno, 1 sat i gotovo i dobijes neku sliku sta i kako.

Zasto ovo pricam, pa zato, recimo prvo, zato sto bas u Sinodskom prevodu stoji .... Ево вам дајем власт да стајете на змије и скорпије и на сву силу вражију... ali, je nebitno u sustini (osim onoga da mora da bidne malo concetracion u citanju) jer u vecini prevoda stoji... silu neprijateljsku....

Drugo, sto je ova tvoja gornja poruka odgovor na ovu moju poruku :

То је [речено] о чулној змији, а ко жели, може након тога да проникне у оно шта даље пише и да зна да, ако је то казано за чулну, утолико пре то треба приписати духовној змији. И њу понизивши, [Господ] је баци под наше ноге и даде да насрћемо на њену главу. Не дозначује ли нам то када каже: Стајте на змије и шкорпије! (Лк 10,19) А да не бисмо помислили да је то речено о чулним зверима, Он затим додаде: И на сву силу вражју.... vidis kaznu djavolu...itd... i opet ti kazem malo manje svoje rasudjivanje, vidis kako previse racionalizujes sam tekst .... ko da je bas tako lako da se protumaci postanje samo na osnovu literalnog i tekstualnog znacenja.... onda nam svetiteljska tumacenja i ne trebaju,.....  sami cemo mi to uz kaficu i keksic....:D..."

I, onda, ako sv.Jovan navodi i tumaci u kontekstu da ovo stajanje .... na zmije i skorpije...nije receno o stajanju na culne zveri, nego o tome sto se odmah i dodaje u stihu  ... И на сву силу вражју...sto i ima smisla, jer sto bi iko' tek tako bezveze stajao na zmije i skorpije, .... sta, kao da bi pokazali da im otrov ne moze nauditi,.... pa, nije ocekivano bas to, to nije bas po prirodi stvari....jer, ako bas oce to da izvedu, onda je logicnije i normalnije da uzmu zmije u ruke jer je i lakse da vide ocevidci kako zmije ubrizgavaju otrov po rukama, nego da pilje :ladan:.... da li su ih zmije ujele po nogama.... :1319_womens:..... i onda tek kao da se pokaze svima da im otrov zmijski ne moze nista, jer eto kao oni gaze i zmije i skorpije...

Eto, imas to i onde kod Marka sto navodis,....Узимаће змије у руке, ако и смртно шта попију, неће им наудити....ili ono opet sto navodis u Delima Apostolskim .... И кад видеше дивљаци змију где виси о руци његовој,... А он отресавши змију у огањ не би му ништа зло.... А они чекаху да он отече или уједанпут да падне мртав.... Vidis da je lakse videti da li je zmija ubrizgala otrov kada se uzme u ruke....i Isus sam kaze da... da uzimaju zmije u ruke... i da im zmijski otrov nece nista nauditi, znaci lakse je celu pricu sa zmijskim otrovom smestiti u ruke, ... nego u noge... :D

I, onda,  opet jos nesto .... dok tamo Isus kaze... Ево вам дајем власт да стајете на змије ... zasto bi sad opet Isus tu mislio na zmijski otrov, kada je vec onde rekao da zmijski otrov i smrtno sto popiju nece im nauditi ako uzmu zmiju u ruke.... dok opet ovde kaze ...dajem vam vlast... i jos i ne pominje nikav otrov zmije (kao sto pominje kada ce uzimati u ruke zmije da ima otrov).....Znaci, em se gaze zmije, em se ne pominje nigde otrov, em se daje vlast nad zmijama (kao da mi vec i nemamo vlast nad zmijama i mozemo je zatvoriti i ubiti kada je potrebno....znaci deluje da je ipak to neka druga i nova i specificna vlast u pitanju),... sve drugacije od onoga sa uzimanjem zmija u ruke.

Sad, opet, ovo si u pravu,....da ovde kod Marka i uzimanja zmija u ruke, Isus odvaja silu nad demonima i silu nad zmijama jer tako jasno pise u tekstu Marko 16, 17 - 18.... i zato i jeste u pitanju otrov zmije i bilo sta sto smrtno popiju nece im nauditi.... i zato i zmije uzimaju u ruke (zbog otrova)...

https://pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=ekavski&lang2=sinod&book=41&chap=16&v=18#18

Dok ovde kod gazenja zmija u Luka 10, 17 - 20 stoji.... Вратише се пак седамдесеторица с радости говорећи: Господе! И ђаволи нам се покоравају у име Твоје.....А Он им рече: Ја видех сотону где спаде с неба као муња....Ево вам дајем власт да стајете на змије и на скорпије и на сваку силу непријатељску, и ништа вам неће наудити....Али се томе не радујте што вам се духови покоравају, него се радујте што су ваша имена написана на небесима....

Ovde deluje upravo suprotno, ovde deluje da se upravo daje sila apostolima i svim verujucim da gazimo na....svaku sili neprijateljsku ili vraziju.... zato sto je ovaj stih u kontekstu ovih drugih stihova....sta kaze Isus posle davanja vlasti nad silom neprijateljskom.....Али се томе не радујте што вам се духови покоравају...

I, ono, bas tako kao vraziju silu i tu duhovnu zmiju koji apostoli i verni mogu gaze na njenu glavu,.... i kaze sv.Jovan Zlatoust...И њу понизивши, [Господ] је баци под наше ноге и даде да насрћемо на њену главу. Не дозначује ли нам то када каже: Стајте на змије и шкорпије! (Лк 10,19) А да не бисмо помислили да је то речено о чулним зверима, Он затим додаде: И на сву силу вражју... tako tumace i drugi svetitelji :

http://bible.optina.ru/new:lk:10:19

Samo nesto malo, recimo opet sv.Jovan Zlatoust :

Ты плачешь о том, что (Адам) лишил тебя власти над зверями? Вот я подчиняю тебе и демонов, будь только внимателен. Наступайте, – говорит (Христос), – «на змию и скорпию, и на всю силу вражию». Не сказал: «обладайте», как относительно зверей (Быт. 1:28), но: «наступайте», давая усиленную власть

..i, profa Lopuhin :

«Наступать на змей и скорпионов» (скорпионы – гады, укус которых часто причиняет смерть). Это образное обозначение (см. Пс.90:13) опасных демонских сил, на которые 70, подобно победителю, наступающему на шею побежденного врага, должны со всей силой наступить своими ногами (Рим.16:20). Семьдесят апостолов являются, таким образом, орудиями Божиими в поражении всех злых, враждебных Царству Божию сил.

I, evo, Psalam 90(91), 13 :

13 На лава и на аспиду наступаћеш и газићеш лавића и змаја.

https://svetosavlje.org/tumacenje-psalama/92/... sv.Atanasije Veliki :

" Представивши у 89. псалму преобраћање јеврејског народа, природно је следило да у овај псалам уведе оне, који су достигли савршенство у Христу[1] и који Њиме побеђују духовне непријатеље, тј. начала и власти, кнежеве света (космократоре) таме, духове злобе и најомраженијег сатану. Ти непријатељи се у овом псалму именују на различите начине: као (5) страх ноћни, стрела која лети по дану (6) ствар која проходи по тами, демон подневни, (7) хиљада и десетина хиљада, (13) аспида и змија (василиском), лав и змај. Псалам обзнањује победу човека Божијег над свим тим непријатељима....

...(13) На аспиду и змију отровну (василиска) наступаћеш. Ти, човече Божији, не само да нећеш претрпети никакво зло, него ћеш чак и све мноштво духова видети под својим ногама, због чега ћеш сасвим неустрашиво газити њихове главе..."

http://bible.optina.ru/old:ps:090:13.....  samo ovo od sv.Luka Krimski :

Ничто ядовитое, злое, даже смертельно опасное не будет страшно: наступишь на главы змиев, будешь попирать скорпионов; не будет страшен и лев рыкающий, и тот лев, который ищет, кого поглотить — диавол.

I, samo jos ovo nesto u vezi gazenja zmija i skorpija , Luka 10, 17 -20 :

https://www.ecatholic2000.com/catena/untitled-71.shtml#_Toc384506971

ATHANASIUS. (Orat. in Pass. et cruce Domini.) But now through the power of Christ boys make a mock at pleasure, which formerly led away the aged, and virgins stedfastly trample upon the desires of serpentine pleasure. Some also tread upon the very sting of the scorpion, that is, of the devil, namely death, and fearing not destruction, become witnesses of the word. But many giving up earthly things walk with a free step in heaven, dreading not the prince of the air.

Dakle, kada sve saberemo i oduzmemo 1060276335_55.gif.b7147fa5b9b0cad4f93161755200be82.gif... to gazenje zmija i skorpija i sile neprijateljske,... znaci da verom u Isusa mozemo gaziti na svu silu djavla.

I, jos ovo bre sto kazes...." Рецимо када каже "љубите непријатеље своје и благосиљајте оне који вас куну" употребљава баш ту исту реч а тешко да је мислио да волимо ђаволе "...

....pa, vidis da pise neprijatelje svoje, to nisu kao neki opsti neprijatelji kao .... sva sila neprijateljska.... jer to je Matej 5, 44... dok u 43. stihu stoji .... Чули сте да је казано: Љуби ближњег свог, и мрзи на непријатеља свог... tako da se ovo ...neprijatelj svoj odnosi na druge ljude... sv.Teofilakt Ohridski :

43-44. Ĉuli ste da je kazano: Ljubi bliznjega svojega, i mrzi neprijatelja svojega.[27] A Ja vam kazem: Ljubite neprijatelje svoje. Ovde je Gospod došao do vrhunca vrlina, jer šta je veće od ljubavi prema neprijateljima? To nije nemoguće postići. Mojsej i Pavle ljubili su više od sebe samih Jevreje koji su besnili protiv njih, a i svi svetitelji imali su ljubavi prema svojim neprijateljima.

http://bible.optina.ru/new:mf:05:44 ... sv.Teofan Zatvornik :

"Под врагами здесь подразумеваются те люди, которые нам словом или делом какие-либо причиняют обиды, которые проклинают нас, ненавидят нас, творят нам напасти и изгоняют нас. Этих нам Христос велит любить. Поскольку в главе о любви к ближнему, то есть ко всякому человеку, сказано, что есть любовь христианская и каковы ее плоды, поэтому здесь о том не предлагается; там смотри, читатель. Ибо между ближними нашими не только приятели и друзья наши, но и враги наши имеются в виду, которых Христос нам повелевает любить: «Любите врагов ваших» (Мф. 5:44). "

(tako, da Vlado, ajd molim te,... malo povedi racuna o tom tumacenju samo na osnovu teksta pisma, ...sta ti je tesko da malo procitas prvo poneko tumacenje i da onda posle doneses neke zakljucke...)

(joj, ..opet mega poruka...brrr)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd  molim te otvori novu temu, jer ste skroz otisli van terena. Malo ko ima vremena I zelje da vas trojicu prati , pa samo oslobodi Vladikine zlatne reci/misli.

'ajde, ne bilo ti zapovedjeno ;-)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, "Tamo daleko" рече

@Bokisd  molim te otvori novu temu, jer ste skroz otisli van terena. Malo ko ima vremena I zelje da vas trojicu prati , pa samo oslobodi Vladikine zlatne reci/misli.

'ajde, ne bilo ti zapovedjeno ;-)

ok... imamo Vlada i ja onu staru nasu temu...pa, moze tamo Vlada da odgovori na ova moja pisanija ...(i ja na njegova...1306_womens)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Да не спамујемо тему. Из оба твоја велика поста сам сва проблематична и контрадикторна тумачења већ разјаснио тако да километарске акробације са тумачењима, форсирање алегорија и натезање текста Писма ништа ту битно не мењају.

Може у тај текст Писма да се алегоријски угура ђаво али то ствара додатне проблеме и то се одлично види у Јовановом тумачењу које на те проблеме није дало решења.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...