Jump to content

[FOTO REPORTAŽA] „Povratak 2019“: Novi srpski H145M premijerno pred kišom metaka

Оцени ову тему


Препоручена порука

Ministarstvo unutrašnjih poslova organizovalo je prošle subote na vojnom poligonu Nikinci pokazno-taktičku vežbu „Povratak 2019“ u kojoj su učestvovale Žandarmerija, Specijalna antiteroristička jedinica i Helikopterska jedinica koja je ovom prilikom prvi put u nekoj vežbi sa bojevim gađanjem prikazala svoje nove helikoptere Erbas H145M.

CN7G7608.jpg

Vežbi su pored predsednika Srbije Aleksandra Vučića, potpredsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova Nebojše Stefanovića i ministra odbrane Aleksandra Vulina, prisustvovali i članovi delegacije Centralne vojne komisije Narodne Republike Kine predvođene njenim potpredsednikom Džang Jousjom. Kako je predsednik Srbije više puta pomenuo na Nikincima ali i na vojnoj vežbi „Begej 2019“ održanoj dan kasnije, Srbija i Kina imale su duže razgovore o nabavkama nove vojne tehnike „tokom celog subotnjeg dana i noći“.

Pored helikoptera na vežbi „Povratak 2019“ učestvovala su i kopnena borbena sredstva Žandarmerije i SAJ-a: Miloši, Lazari 2 i 3 i modernizovane Prage.

Simulirano borbeno krštenje Erbasova, potvrđene šeme farbanja Super Puma

Helikopterska jedinica MUP-a je za vežbu opredelila ukupno šest letelica. Dva Bela 212 (YU-HCA i YU-HCE), tri Erbasa (YU-SAR, YU-MED i YU-ICE) i jednu Gazelu (YU-HFF). Koordinisano delovanje Žandarmerije, SAJ-a i Helikopterske jedinice u protivterorističkom delovanju u cilju oslobađanja talaca bila je opšta tema vežbe i stoga je svaka od letelica imala svoju specifičnu ulogu.

Dva H145M (MED i SAR) prvi put su javno prikazala ulogu vazdušne konjice uz „fast rope“ desant pripadnika SAJ-a. Jedan Erbas (ICE) imao je ulogu (borbenog) medicinskog zbrinjavanja sa sletanjem na poligon.

Jedan Bel 212 pružao je vatrenu podršku iz vazduha mitraljezom M84 PKT (HCA), dok su iz drugog takođe SAJ-ovci desantirali „fast rope“ tehnikom. YU-HCE je scenariom vežbe bio određen za evakuaciju ranjenih.

CN7G7287.jpg Prvo doleću Belovi. Spuštanje prve grupe SAJ-ovaca u već „živo“ okruženje između Miloša i Lazara koji uveliko dejstvuje / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7245-2.jpg Premijera sa konopcem za domaću publiku. Letač tehničar priprema iskrcavanje. Erbasova platforma za kačenje konopca ima nosivost 185 kilograma sa dve podvesne tačke. Zbog ovakve nosivosti kada se konopac koristi za iskakanje ljudi koristi se samo jedna tačka / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six  CN7G7305.jpg U „transportnim“ Erbasovima bilo je četiri specijalca SAJ-a, u Belovima šest. Zbog većeg prostora u H145M nisu bila postavljena „desantna“ sedišta / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six 20190907_133908.jpg Interesantno rešenje Erbasa za operacije sa otvorenim klizajućim vratima tokom leta. Prednja pilotska vrata se otškrinu i uz pomoć pokretnih šarki zabrave se u položaju koji je vidljiv na slici. Vrata tako postaju spojleri preko kojih se vazdušna struja prelazi i ne udara direktno u osobe koje se nalaze na ivici dok su klizajuća vrata otvorena. Pilotska vrata se u ovom položaju ne pomeraju tokom leta, jednostavno prave novu aerodinamičku celinu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six CN7G7425.jpg „In Case of Emergency“ sleće radi evakuacije povređenih. Svi piloti i tehničari Helikopterske jedinice nosili su kacige zbog izvođenja borbenih operacija / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six  CN7G7208.jpg Dok i Erbasovi ne dobiju svoj M84 PKT Belovi pomažu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7062-2.jpg Dva Bela 212 u preletu poligona Nikinci / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7557.jpg „Ura!“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Uprkos činjenici da je YU-ICE opremljen nosačima za mitraljeze oni još nisu nisu sertifikovani od strane Erbasa za nošenje  Zastavinog mitraljeza M84. Iz tog razloga H145M nije desjtvovao ovim oružjem na poligonu na kojem se inače ono sertifikuje od strane tehničara Erbasa i letača tehničara Helikopterske jedinice MUP-a. Nosači će, kao što je Tango Six već pisao, moći da se premeštaju iz Erbasa u Erbas zahvaljujući modularnom sistemu šina na podu helikoptera koje ima svaka letelica.

Kako Tango Six saznaje, Dillon Aero M134D kalibra 7.62 koji je bio prikazan na vežbi u subotu montiran na Miloša biće mitraljez izbora za MUP-ove Super Pume. Dve od tri za koje su trenutno potpisani ugovori o kupovini biće namenjene borbenim zadacima (vatrena podrška, vertikalni transport, desant, borbeno traganje i spasavanje) i biće ofarbane u identičnu šemu bojenja koju danas nosi YU-ICE.

CN7G7537-2.jpg Dillon Aero M134D instaliran na vozilu Miloš naći će se i na Super Pumama. Zahvaljujući Gatling mehanizmu u stanju je da ispali 4.000 metaka u minutu, precizniji je od Zastavinih mitraljeza a mi smo bili svedoci na Nikincima koliku razornu moć poseduje u kontinuiranom rafalu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7447.jpg Miloš sa M134D, praćen Milošem sa DUBS 12,7 mitraljezom i Lazar 2 sa DUBS-om (Daljinski Upravljanom Borbenom Stanicom) koji ima trocevni top M55 20 milimetara / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7461.jpg Lazar sa ruskom kupolom MB2-03 sa topom 30 milimetara / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7348.jpg Ni jedno vozilo nije „preživelo“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7343.jpg Prednosti daljinski upravljivog sredstva. Lazar dejstvuje i pruža zaklon Žandarmeriji / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7175.jpg Trejseri zabeleženi foto-aparatom / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7200.jpg Cela pokazna vežba trajala je manje od 15 minuta. Broj metaka i eksploziva bio je impresivan za tako kratko dešavanje / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six 20190907_112446-1.jpg Borbena vozila kako bi trebalo da izgladaju. Prašnjava, prljava i okićena čaurama. TT zbor nakon vežbe / Foto: Petar Vojinović, Tango Six 20190907_102551.jpg Žandarmerija prva dobija modernizovane Prage / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7498.jpg Poziranje u stroju / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7737.jpg Tango Six je imao ekskluzivnu priliku da nakon vežbe poseti Helikoptersku jedinicu MUP-a na aerodromu „Nikola Tesla“ nakon vežbe / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Gazela.jpg Još jedan učesnik vežbe. Po scenariju Gazela je bila leteća platforma jednom snajperisti SAJ-a / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7730.jpg „H145M može da sleti gde god sleće i Gazela“ rekli su nam u jedinici. Jedan motor, veći prečnik rotora Gazele u odnosu na H145M / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7814.jpg Za nove helikoptere kupljen i novi spoljni izvor napajanja sa drugačijom voltažom (28,5 Volti) od onih trenutno u upotrebi zbog FADEC-a / Foto: Petar Vojinović, Tango Six CN7G7740.jpg Uskoro spremni i za NVG. Kokpit je kompatibilan, čekaju se podaci o mesečini i drugim meteo fenomenima od ustanova van MUP-a da bi (uskoro) mogle da se koriste / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six CN7G7913.jpg Prevlačenje u hangar. Glavni rukohvat kojim se upravlja pravcem i spušta se rep nalazi se na sekciji repnog rotora / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six 20190907_142745.jpg

Helikopterska jedinica uskoro planira da započne gradnju još jednog hangara pored dva postojeća. Jednostavno više neće biti mesta za Super Pume / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Petar VOJINOVIĆ

tango-six.png

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...