Jump to content

Opravdanje verom ili delima

Оцени ову тему


Препоручена порука

Molitva osma, Gospodu našem Isusu Hristu:

Mnogomilostivi i svemilostivi Bože moj, Gospode Isuse Hriste, iz velike ljubavi sišao si i ovaplotio se da bi spasao sve. I opet, Spase, spasi me po blagodati, molim Te. Jer ako me spaseš zbog dela, onda to nije blagodat i dar, nego dug. O veliki u milosrđu i neiskazani u milosti, Ti si, o Hriste moj, rekao: koji veruje u mene, biće živ i neće videti smrti vavek. Ako, dakle, vera u Tebe spasava očajnike, evo verujem: spasi me, jer si Ti moj Bog i Sazdatelj. Neka mi se mesto dela uračuna vera, Bože moj, stoga ne traži dela koja me opravdavaju. No, ova vera moja neka zameni sve, neka ona odgovara, neka me ona opravdava, neka me ona pokaže učesnikom Tvoje večne slave, da me ne bi ugrabio satana i da se ne bi pohvalio, o Reči, da me je oteo iz Tvojih ruku i zaštite. No, hteo ja ili ne hteo, spasi me, Hriste Spase moj; pohitaj brzo, brzo, pogiboh, jer si Ti Bog moj od utrobe matere moje. Gospode, udostoj me da Te sada zavolim kao što nekada zavoleh sami greh, i da opet služim Tebi bez lenosti usrdno, kao što ranije služih lažljivom satani. Osobito pak služiću Tebi, Gospodu i Bogu mome Isusu Hristu, u sve dane života moga, sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

nasa dela dobra nisu od nas, nego od Boga... tako da treba i o tome misliti. 

"Drži svoj um u adu i ne očajavaj"

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, sanja84 рече

Molitva osma, Gospodu našem Isusu Hristu:

Mnogomilostivi i svemilostivi Bože moj, Gospode Isuse Hriste, iz velike ljubavi sišao si i ovaplotio se da bi spasao sve. I opet, Spase, spasi me po blagodati, molim Te. Jer ako me spaseš zbog dela, onda to nije blagodat i dar, nego dug. O veliki u milosrđu i neiskazani u milosti, Ti si, o Hriste moj, rekao: koji veruje u mene, biće živ i neće videti smrti vavek. Ako, dakle, vera u Tebe spasava očajnike, evo verujem: spasi me, jer si Ti moj Bog i Sazdatelj. Neka mi se mesto dela uračuna vera, Bože moj, stoga ne traži dela koja me opravdavaju. No, ova vera moja neka zameni sve, neka ona odgovara, neka me ona opravdava, neka me ona pokaže učesnikom Tvoje večne slave, da me ne bi ugrabio satana i da se ne bi pohvalio, o Reči, da me je oteo iz Tvojih ruku i zaštite. No, hteo ja ili ne hteo, spasi me, Hriste Spase moj; pohitaj brzo, brzo, pogiboh, jer si Ti Bog moj od utrobe matere moje. Gospode, udostoj me da Te sada zavolim kao što nekada zavoleh sami greh, i da opet služim Tebi bez lenosti usrdno, kao što ranije služih lažljivom satani. Osobito pak služiću Tebi, Gospodu i Bogu mome Isusu Hristu, u sve dane života moga, sada i uvek i u vekove vekova. Amin.

nasa dela dobra nisu od nas, nego od Boga... tako da treba i o tome misliti. 

тако је ништа није наше....ни дарови, ни дела...све је Божији дар...ми смо  или отворени за Бога или не....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jer ne znam šta činim, jer ne činim ono što hoću, nego što mrzim to činim. Ako li činim ono što neću, priznajem da ja zakon dobar. Tada to ne činim više ja, nego greh koji živi u meni. Jer znam da dobro ne živi u meni, tj. u telu mojemu; jer hteti imam u sebi, ali učiniti dobro ne nalazim. Jer dobro, što hoću, ne činim, već zlo, što neću, ono činim. A kad činim ono što neću, već to ne činim ja, već greh što živi u meni. Nalazim, dakle, zakon: dobro da činim, zlo mi je prisutno. Jer se radujem zakonu Božijemu, po unutarnjem čoveku; drugi zakon u udovima svojim koji se bori protiv zakona uma mojega, i porobljava me zakonom greha koji je u udovima mojima. Jadan ja čovek!“

"Drži svoj um u adu i ne očajavaj"

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Вером се спасавамо, јер се спасење постиже кроз веру у Христа. Христос је испуњење ЗАКОНА, оно што људи након пада нису у стању савршено тј. у потпуности остварити и тако се  оправдати, али вером Га прихватајући, они који су верни показују да и они то желе, али не могу  савршено да испуне тј. далеко су од тога. Но, труде  се да кроз чињење што више ДОБРИХ ДЕЛА (без којих је вера мртва) и учествовањем у Литургији (Евхаристији) изразе своју веру (тј.  ту жељу да буду истински добри и врлински у Христу, безгрешни). А безгрешност, бесмртност и  истински  мир, спокој и радост непролазна, и сва друга савршенства, у сваком погледу,  у Царству Божјем, биће дар Божји тј. одговор на нашу веру.  

 

Праведност (безгрешност) се постиже вером у Господа Исуса Христа

 22 Наиме, праведност Божија која вером у Исуса Христа долази за све који верују. Јер нема разлике; 23 сви су згрешили и тако су лишени славе Божије, 24 те се оправдавају за бадава - његовом благодаћу - на основу искупљења у Христу Исусу, 25кога је Бог поставио као жртву измирења - његовом крвљу - која се вером усваја, да се покаже његова праведност, јер је Бог у својој стрпљивости опраштао грехе учињене у прошлости, 26 да би своју праведност показао у садашње време, да буде сам праведан и да оправда онога који верује у Исуса. 27 Где је, дакле, хвалисање? Оно је искључено. Којим законом? законом дела? Не, него законом вере. 28 Сматрамо, наиме, да се човек оправдава вером без дела закона. 29 Или Бог припада само Јудејима, а не и многобошцима? Да, и многобошцима, 30 пошто је само један Бог који ће обрезанога оправдати по вери а необрезанога вером. 31 Да ли ми, према томе, укидамо закон вером? Далеко од тога, него пре подржавамо закон.

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Отац протестаната је, ђавоимани, Нови-Јуда Искариотски, Мартин Лутер,   одбацује потребу добрих дела као потврду (т. израз) вере, па је  погружен у у свој горди, непросвећени разум, одбацио Посланицу Апостола Јакова као сламу, јер овај благовести - вера без дела је мртва... Но, сиромашан у добрим делима, богат у прекршајима завета датих Богу, и прегршт богомрских непочинстава и стварања раздора међу хришћанима, пребогат у (не)делима стварања заваде и стварања зле крви хушкањем њему наклоњених кметова на католичке племиће, и с друге стране, њему наклоњених тзв. протестантских племића на побуњене кметове (иако су и ти јадни кметови били заведени Лутером, али будући пристрасан, није дозвољавао непокорност према њему лојалним племићима)... Што се тиче превода Светог Писма, и ту је био некоректан, дописујући "само" вером. Тзв. Јеховини сведоци и остали су га само усавршили отишавши још даље у отпад... Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

  • Волим 1

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Благовесник рече

Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

Ali samo Bog je dobar.

Kako ti kao loš čovek možeš činiti dobra dela? Jedino po blagodati Božjom.

Onoliko koliko učestvuješ u božanskom (tj. u zajednici sa Bogom) toliko si dobar. Sam po sebi si grešan i zao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne spasavamo mi sami sebe (ni verom ni delima) već Bog spasava nas milošću svojom.

Vera koja se javi u nama je plod Božje milosti.

Ne možemo sami sebi stvoriti veru u srcu.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, sanja84 рече

Jer ne znam šta činim, jer ne činim ono što hoću, nego što mrzim to činim. Ako li činim ono što neću, priznajem da ja zakon dobar. Tada to ne činim više ja, nego greh koji živi u meni. Jer znam da dobro ne živi u meni, tj. u telu mojemu; jer hteti imam u sebi, ali učiniti dobro ne nalazim. Jer dobro, što hoću, ne činim, već zlo, što neću, ono činim. A kad činim ono što neću, već to ne činim ja, već greh što živi u meni. Nalazim, dakle, zakon: dobro da činim, zlo mi je prisutno. Jer se radujem zakonu Božijemu, po unutarnjem čoveku; drugi zakon u udovima svojim koji se bori protiv zakona uma mojega, i porobljava me zakonom greha koji je u udovima mojima. Jadan ja čovek!“

јесте али има му спасења и као таквом....

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Istopljeni kamen рече

јесте али има му спасења и као таквом....

kad je on sveti Pavle, lako je njemu.. :)

"Drži svoj um u adu i ne očajavaj"

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 39 минута, Благовесник рече

Отац протестаната је, ђавоимани, Нови-Јуда Искариотски, Мартин Лутер,   одбацује потребу добрих дела као потврду (т. израз) вере, па је  погружен у у свој горди, непросвећени разум, одбацио Посланицу Апостола Јакова као сламу, јер овај благовести - вера без дела је мртва... Но, сиромашан у добрим делима, богат у прекршајима завета датих Богу, и прегршт богомрских непочинстава и стварања раздора међу хришћанима, пребогат у (не)делима стварања заваде и стварања зле крви хушкањем њему наклоњених кметова на католичке племиће, и с друге стране, њему наклоњених тзв. протестантских племића на побуњене кметове (иако су и ти јадни кметови били заведени Лутером, али будући пристрасан, није дозвољавао непокорност према њему лојалним племићима)... Што се тиче превода Светог Писма, и ту је био некоректан, дописујући "само" вером. Тзв. Јеховини сведоци и остали су га само усавршили отишавши још даље у отпад... Тако да то је то, где нема добрих има злих дела... и таква вера је мртва!

Mislim da si malo previše ocrnio Lutera. Tačno je da nije dozvoljavao nepokornost prema njemu, ali tada to niko nije dozvoljavao. Drugo je to vreme bilo. Kad je Cvingli poginuo, Luter se veoma obradovao, ali ne samo Luter, nego čak i krotki Erazmo. Tad se smatralo da jeretik ne treba da živi i oni su hvalili Boga što je Cvingli ubijen.

A i samu tu Luterovu pobunu protiv Katoličke crkve treba razumeti. Svačega se on tu nagledao. Šta bismo mi danas rekli kad bi neki prevarant išao u ime Crkve od grada do grada i prodavao oproštajnice za grehe? 

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Tumaralo. @Desiderius Erasmus   Христос је дошао у овај свет као Човекољубац, да покаже моћ добра над злом и да утврди веру људи у добро - само у добро. Овај свет је свет мегдана, свет мешовитих сила, на коме људи имају свесно и добровољно изабрати: или поћи за Христом Победником или за нечистим и пораженим демонима. Поћи за Христом јесте чин вере, али  ње реално нема ако трагови нису одговарајућа дела тј. плодови вере!

  • Свиђа ми се 1

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, Desiderius Erasmus рече

 Svačega se on tu nagledao. Šta bismo mi danas rekli kad bi neki prevarant išao u ime Crkve od grada do grada i prodavao oproštajnice za grehe? 

Несравњено горе је оно што је он чинио и произвео, од индулугенција, које успут речено у бити нису то што кажеш. Покора или да боље схватимо - својеврсна епитимија - била је усмерена на опште добро утврђења у вери делима милосрђа и прилога за  тренутну изградњу и обнову Сикстинске капеле, као опште дело (њихове) духовне цркве сабране око римског епископа - папе. Било како било, након само око двадесетак година, папа је (иако то у суштини није било спорно) укинуо дељење индулугенција за новчане прилоге за изградњу, већ се захтевала стара пракса,  чинити искључиво добра дела по својој вољи и слушати Свето Писмо. А Лутерови (и осталих реформатора) плодови након двадесетак година, су општа деструкција црквеног и моралног живота, уз гажење целокупног Светог предања,  Светих тајни итд...

  • Волим 1

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 45 минута, Благовесник рече

Несравњено горе је оно што је он чинио и произвео, од индулугенција, које успут речено у бити нису то што кажеш. Покора или да боље схватимо - својеврсна епитимија - била је усмерена на опште добро утврђења у вери делима милосрђа и прилога за  тренутну изградњу и обнову Сикстинске капеле, као опште дело (њихове) духовне цркве сабране око римског епископа - папе. Било како било, након само око двадесетак година, папа је (иако то у суштини није било спорно) укинуо дељење индулугенција за новчане прилоге за изградњу, већ се захтевала стара пракса,  чинити искључиво добра дела по својој вољи и слушати Свето Писмо. А Лутерови (и осталих реформатора) плодови након двадесетак година, су општа деструкција црквеног и моралног живота, уз гажење целокупног Светог предања,  Светих тајни итд...

Luter to nije želio...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...