Jump to content

Katolička crkva i Trulski sabor

Оцени ову тему


Препоручена порука

Пето-шести или Трулски сабор, био је црквени васељенски сабор одржан у Kонстантинопољу  692. године. Сазван је 11 година након Трећег цариградског сабора у настојању  да донесе дисциплинарна правила за Цркву коју претходна два сабора (Други и Трећи цариградски) нису били донели. Сазвао га је и њиме председавао византијски цар Јустинијан II, а у њему је учествовало свега 215 епископа, сви листом из источних делова некадашњег Римског Царства. Циљ сазивања сабора је увести нова и строжија правила за Цркву. Због доминације источних епископа, Сабор је по правилу настојао наметнути искључиво обичаје цариградске Цркве као ортодоксно правило и мерило православности осталим деловима хршћанске Цркве. То се односило на тада уобичајене праксе Цркве на Западу, као што је, нпр. приказивање Исуса као Јагањета Божјег, које је од почетка було уобичајено и распрострањено у западној хришћанској традицији. Далеко већи спор је изазвао различит став према свештеничком целибату. Сабор је изричито дао право ожењеним мушкарцима, да постану свештеници и ђакони. Католичка црква сматра да је у одлукама Трулског сабора изражена велика нетрпељивост према Западу и његовим обичајима, али и према Јеврејима, нарочито у канону 11, који било какве контакте са њима кажњава са црквеним казнама, чак казном екскомуникације!
Одлуке Сабора су одбачене на Западу! Свети папа Сергије I одбио их је потписати, па га је Јустинијан II, који је и сазвао Сабор, покушао заробити, а што је спречено устанком локалног становништва. У Хиспанији је међутим визиготски краљ Витица натерао Осамнаести сабор у Толеду да пристане на одлуке сабора, а због чега су га нападали каснији хроничари. Фруела I од Аустрије укинуо је ту одлуку за време своје владавине (757. - 768.) Иако су га поједини црквени великодостојници на Западу прихватили или о њима повољно говорили, Kатоличка црква не сматра га признатим васељенским сабором.

  • Свиђа ми се 1

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

дупли

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

E, pa, sad, odakle ti ovo Blagovesnik ?

Sve sto je doneto na Trulskom saboru je bilo legitimno i Istok je prihvatio sve kanone,..... vecinu i Zapad osim onoga sto im nije odgovaralo,..... (sta nas briga...:D)

(mislim, ono .... kaze se da je bilo svega 215 episkopa na Trulskom Vaselj..... a na 6.Vaselj. bilo oko 170 episkopa.... )

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Благовесник рече

Пето-шести или Трулски сабор, био је црквени васељенски сабор одржан у Kонстантинопољу  692. године. Сазван је 11 година након Трећег цариградског сабора у настојању  да донесе дисциплинарна правила за Цркву коју претходна два сабора (Други и Трећи цариградски) нису били донели. Сазвао га је и њиме председавао византијски цар Јустинијан II, а у њему је учествовало свега 215 епископа, сви листом из источних делова некадашњег Римског Царства. Циљ сазивања сабора је увести нова и строжија правила за Цркву. Због доминације источних епископа, Сабор је по правилу настојао наметнути искључиво обичаје цариградске Цркве као ортодоксно правило и мерило православности осталим деловима хршћанске Цркве. То се односило на тада уобичајене праксе Цркве на Западу, као што је, нпр. приказивање Исуса као Јагањета Божјег, које је од почетка було уобичајено и распрострањено у западној хришћанској традицији. Далеко већи спор је изазвао различит став према свештеничком целибату. Сабор је изричито дао право ожењеним мушкарцима, да постану свештеници и ђакони. Католичка црква сматра да је у одлукама Трулског сабора изражена велика нетрпељивост према Западу и његовим обичајима, али и према Јеврејима, нарочито у канону 11, који било какве контакте са њима кажњава са црквеним казнама, чак казном екскомуникације!
Одлуке Сабора су одбачене на Западу! Свети папа Сергије I одбио их је потписати, па га је Јустинијан II, који је и сазвао Сабор, покушао заробити, а што је спречено устанком локалног становништва. У Хиспанији је међутим визиготски краљ Витица натерао Осамнаести сабор у Толеду да пристане на одлуке сабора, а због чега су га нападали каснији хроничари. Фруела I од Аустрије укинуо је ту одлуку за време своје владавине (757. - 768.) Иако су га поједини црквени великодостојници на Западу прихватили или о њима повољно говорили, Kатоличка црква не сматра га признатим васељенским сабором.

Pa jasno da ga ne priznaje kad nije učestvovao papa ni zapadni biskupi.

A vidi se da je car i njegova politika odigrala značajnu ulogu naručiti taj rigidni stav protiv Židova je glup.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Bokisd рече

E, pa, sad, odakle ti ovo Blagovesnik ?

Sve sto je doneto na Trulskom saboru je bilo legitimno i Istok je prihvatio sve kanone,..... vecinu i Zapad osim onoga sto im nije odgovaralo,..... (sta nas briga...:D)

(mislim, ono .... kaze se da je bilo svega 215 episkopa na Trulskom Vaselj..... a na 6.Vaselj. bilo oko 170 episkopa.... )

Па брига нас је, Црква је тада била јединствена. Друга ствар, број епископа не значи ама баш ништа. И на Криту је била маса епископа, па је то само обична конференција. Трећа ствар, и код нас је сабор у Трулу сабор помесног карактера, а проблематичан је због тога јер су његови канони структурално обавезујући за целу Цркву (Целибат епископа, пост...), пре канона васељенских сабора, који су умели да буду у супротности. Зато данас имамо ситуацију поста недељом, и у дане између Васкрса и Педесетнице, као и чињеницу да је целибат духовно узвишенији, како је тада правдана чињеница зашто је укинут епископски брак. Сада нам је монаштво структурални носиоц Цркве (sic!). 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Bokisd рече

 vecinu i Zapad osim onoga sto im nije odgovaralo,..... (sta nas briga...:D)

Ko? Kada? Gde?

 

Šta će mojim unucima 11. dogma Trulskog sabora

U skladu sa politički aktuelnom akcijom formiranja ruske nacije, važno je da se deca što ranije upoznaju sa 11. dogmom Trulskog sabora i da u svom svakodnevnom životu što pre pristupe praktičnoj primeni njenih pravila. Ta su pravila veoma značajna jer njihovim poštovaocima omogućavaju da se osećaju ne samo kao hrišćani, već kao pravi, autentični pravoslavci. Jer Trulski sabor je isključivo pravoslavni. Njegove odluke katolici nikada nisu priznali. A kada pročita i izuči 11. dogmu Trulskog sabora koja nosi naziv „O odnosima sa Jevrejima“, mladi/a građanin/ka Ruske Federacije će saznati da mu/joj se pod pretnjom anateme zabranjuje da „stupa u prijateljstva sa Jevrejima, da prima lekove i lekarsku pomoć od njih, da koristi isto kupatilo i da se zajedno s njima kupa i pere“.

Ako isključimo javne bazene, ovo zajedničko pranje i kupanje možda i nije tako aktuelno. Međutim, šta će ruski omladinac/ka koji je svim srcem prihvatio/la odluke Trulskog sabora činiti ako ga/je iznenada zaboli zub ili ga/je, ne daj bože, strefi akutna upala slepog creva? Hoće li on/ona utvrđivati versku pripadnost zubara ili hirurga, ili će odlučiti da je zdravlje ipak važnije? A to kako će se osećati deca čija imena, prezimena ili spoljašnost mogu ukazivati na to da su pod udarom 11. dogme, suvišno je pominjati.

https://pescanik.net/sta-ce-mojim-unucima-11-dogma-trulskog-sabora/

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bernard Много проблематичан сабор, и још проблематичнија чињеница, да не постоји интересовање за реинтерпретацијом његових канона. Хвала за прилог.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Milane, pustimo kanone...... Okrenimo se budućnosti!

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, kopitar рече

Pa jasno da ga ne priznaje kad nije učestvovao papa ni zapadni biskupi.

A vidi se da je car i njegova politika odigrala značajnu ulogu naručiti taj rigidni stav protiv Židova je glup.

 

(prihvaceni su vecina kanona osim ovih o kojima pricamo i kanon o neposcenju subotom)

Polako sa tim 'rigidnim' stavom protiv Jevreja, jer postoje jos drugih kanona koji pricaju o tome kako hriscani treba da se postave u odnosu na Jevreje.... po verskom principu.... takvo je bilo vreme, veliki animozitet izmedju Jevreja i hriscana (ko je citao istoriju crkve moze da pronadje koliko su hriscani stradali od Jevreja) koji se odslikavao i na verskom planu i ocekivano je da oci i razni Sabori donesu takve odluke kako bi upozorili hriscane da ne prihvataju obicaje i praznike i veru Jevreja koja je bila protivna hriscanskoj veri u Isus Hrista.

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, Милан Лазић рече

Па брига нас је, Црква је тада била јединствена. Друга ствар, број епископа не значи ама баш ништа. И на Криту је била маса епископа, па је то само обична конференција. Трећа ствар, и код нас је сабор у Трулу сабор помесног карактера, а проблематичан је због тога јер су његови канони структурално обавезујући за целу Цркву (Целибат епископа, пост...), пре канона васељенских сабора, који су умели да буду у супротности. Зато данас имамо ситуацију поста недељом, и у дане између Васкрса и Педесетнице, као и чињеницу да је целибат духовно узвишенији, како је тада правдана чињеница зашто је укинут епископски брак. Сада нам је монаштво структурални носиоц Цркве (sic!). 

Pa, Milane priznat je Trulski kao Vaseljenski za svu crkvu i za nas.

Pa, celibat episkopa je predanjsko pitanje i zbog toga se vremenom polako doslo do celibata episkopa, koliko se secam, uveden je celibat za episkope, prvenstveno radi toga da bi mogli da se posvete 100% upravljanju crkvom i verom, takvo je bilo vreme .... (vidis, rimokatolici uveli i celibat svestenstvu i to kritikuje ovaj Trulski sabor,.... i Rimu to ne odgovara, ali se slaze da sa Istokom da episkop treba da ostane u celibatu... dok je jos 1.Vaselj. sabor odlucio da ne nalaze celibat svestenstvu .... itd,... ima tu dosta zanimljivih stvari... ali nemamo post Milane nedeljom i subotom...)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Bernard рече

Ko? Kada? Gde?

 

Šta će mojim unucima 11. dogma Trulskog sabora

U skladu sa politički aktuelnom akcijom formiranja ruske nacije, važno je da se deca što ranije upoznaju sa 11. dogmom Trulskog sabora i da u svom svakodnevnom životu što pre pristupe praktičnoj primeni njenih pravila. Ta su pravila veoma značajna jer njihovim poštovaocima omogućavaju da se osećaju ne samo kao hrišćani, već kao pravi, autentični pravoslavci. Jer Trulski sabor je isključivo pravoslavni. Njegove odluke katolici nikada nisu priznali. A kada pročita i izuči 11. dogmu Trulskog sabora koja nosi naziv „O odnosima sa Jevrejima“, mladi/a građanin/ka Ruske Federacije će saznati da mu/joj se pod pretnjom anateme zabranjuje da „stupa u prijateljstva sa Jevrejima, da prima lekove i lekarsku pomoć od njih, da koristi isto kupatilo i da se zajedno s njima kupa i pere“.

Ako isključimo javne bazene, ovo zajedničko pranje i kupanje možda i nije tako aktuelno. Međutim, šta će ruski omladinac/ka koji je svim srcem prihvatio/la odluke Trulskog sabora činiti ako ga/je iznenada zaboli zub ili ga/je, ne daj bože, strefi akutna upala slepog creva? Hoće li on/ona utvrđivati versku pripadnost zubara ili hirurga, ili će odlučiti da je zdravlje ipak važnije? A to kako će se osećati deca čija imena, prezimena ili spoljašnost mogu ukazivati na to da su pod udarom 11. dogme, suvišno je pominjati.

https://pescanik.net/sta-ce-mojim-unucima-11-dogma-trulskog-sabora/

Pa, prisustvovali su Trulskom i legati pape i prihvacena su mnoga pravila, dok mnoga i nisu prihvacena (razlikuje se od vremena do vremena....)

A, Bernarde, pa pogledaj sta kaze autor ovog teksta (gde je i ovaj citat sto si postavio):

"da se to mudrovanje(hriscanska vera) izučava punih 11 godina i da deci truje život tokom celog osnovnog obrazovanja....

Inace, vec sam gore naveo, nije fora da se ne lecimo i ne kupamo sa Jevrejima, nego je problem izmedju Jevreja i hriscana  bio u to vreme dosta komplikovaniji i ticao se same hriscanske vere i oci i Sabori su morali da to prenesu u kanone (nije samo ovaj 11. kanon, postoje negde jos 4 -5 kanona sa raznih sabora).

Danas je situacija drugacija i nema potrebe da se primenjuje ovaj kanon u toj svojoj strogoci i da gledamo da li je neko Jevrejin ili nije,..... ali i dalje trebamo da cuvamo veru da je Isus Hrist nas Bog i da ne prihvatamo Judaizam kao veru koja to odrice.

  • Оплаках :)) 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Правила светог пето - шестог Васељенског сабора (Трулски)

Правило 55

Пошто смо разумјели, да они, који су у Риму граду, уз свети пост четрдесетнице посте у суботе њезине, противу предане црквене установе, - свети сабор установљује, да и у римској цркви неповријеђено мора важити правило, које каже:“који се клирик затече да пости у дан Господњи, или у суботу (осим једне једине), нека буде свргнут; а ако је свјетовњак, нека се одлучи.“

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

55

Posto smo doznali da oni u gradu Rimljanâ u svetim postovima cetrdesetnice poste u subote njene, protiv predanoga crkvenog poretka, – Sveti Sabor odluci da se i u Crkvi Rimljanâ drzi nepovredjen kanon (Apostolski 66), koji kaze: „Ako se neki klirik zatexe da posti u Sveti dan Gospodnji, ili u subotu, osim jedne jedine (=Velike Subote), neka bude svrgnut, a ako je laik, neka bude odlucen.

Apostolski 66

Ako se neki klirik zatece da posti u dan Gospodnji (=Nedelju) ili u subotu, osim jedne jedine (=Velike Subote), neka bude svrgnut; a ako je laik (=vernik), neka bude odlucen.

(ima jos slicnih kanona ali me mrzi da trazim)

(inace sto se tice Jevreja i tog  11. kanona koji je u smislu branjenja principa hriscanske vere u odnosu na Judaizam ((ne na Jevreje kao naciju)), ovaj drugi kanon kaze :

Kanon 29 Laodikijski Sabor :

Hriscani ne treba da judejstvuju (=slede judejske obicaje) i subotom da pocivaju, nego da i u taj dan rade; Nedelju pak da osobito postuju i, ako mogu, uzdrzati se od posla kao hriscani. A koji se nadju kao judaisti (tj. da slede judejske obicaje), neka su anatema (=odluceni) od Hrista. (Ap.7,64,66,70,71; Trul.11,55,66; Antioh.1; Laod.16,37,38; Kartag.51,73,106).... zasto anatema, pa zato sto Judaisti odricu Isusa Hrista kao Boga sto je osnov nase vere i mi ne smemo da prihvatamo njihove obicaje i praznike i veru ili kako kaze kanon....judestvuju, judaisti - slede judejske obicaje....

.....i naravno, svaki kanon se ne aktivira odmah po prekrsaju, nego postoji i kanonski regulisana upozorenja i savetovanje da se ostavi ono sto kanon propisuje i tek ako neko bude duze vreme uporan u tome i posle savetovanja da se to prekine,  tek tada se izrice kanonska epitimija koja je regulisana odgovarajucim kanonom ...)

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 6 months later...
On 10.7.2019. at 21:50, Bokisd рече

(sta nas briga...:D)

Ne zaboravi da tvoji komentari govore samo o tebi. Ubeđen sam da su upravo ovakve osobe, koje nije ništa brigalo, na vašoj i na našoj strani dovele do raskola. Pravno gledano Crkva nije nikad bila podeljena.:dobro::sunce: Anatemisali su se samo patrijarh i kardinal međusobno. Te anateme su povučene! Idemo dalje0505_music!

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Bernard рече

Ne zaboravi da tvoji komentari govore samo o tebi. Ubeđen sam da su upravo ovakve osobe, koje nije ništa brigalo, na vašoj i na našoj strani dovele do raskola. Pravno gledano Crkva nije nikad bila podeljena.:dobro::sunce: Anatemisali su se samo patrijarh i kardinal međusobno. Te anateme su povučene! Idemo dalje0505_music!

ja za ovo i zaboravio bre Bernard, ....

Znam brate, ali ako su vestacki ukinute anateme, to ne znaci da je ukinuto ono sto nas razdvaja, ....licno to ne mogu da prihvatim kao da vise nema razlike,....ko moze, okey....(ja mu ne mogu pomognem...:D)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...