Jump to content

"Фолксваген" прави фабрику у Шумадији

Оцени ову тему


Препоручена порука

Немачки гигант код нас отвара фабрику. Улагања 1,4 милијарде евра

05volkswagen-fabrika_620x0.jpg

СРБИЈА се налази пред привредним земљотресом! Немачки аутомобилски гигант "Фолксваген" одлучио је да нову фабрику гради у нашој земљи, сазнају "Новости". Највећи произвођач возила на свету одлучио се за Србију у конкуренцији Бугарске, Румуније, Турске и Северне Македоније. Иако су као фаворити за добијање ове инвестиције дуго били Бугари, волфсбуршка компанија је изабрала нашу државу. Према сазнањима нашег листа, први четвороточкаши из српског "Фолксвагена" требало би да изађу већ 2023. године.

 

Није била тајна да су Немци планирали да у овом делу Европе отворе нови погон. То су више пута и јавно говорили, али дилема је била у којој земљи. Румунија и Бугарска су чланице Европске уније, па се очекивало да ће се они најпре докопати нове инвестиције. Иза њих према шансама је била Турска, која је са 80 милиона становника велико тржиште. Ипак, перформансе српске економије, долазак готово свих најважнијих произвођача аутомобилских компонената, али и пријатељски односи нашег државног руководства са колегама из Немачке, претегнули су језичак на ваги у нашу корист.

Наш извор није желео да прецизира локацију будуће фабрике, али је председник Србије Александар Вучић у неколико наврата поменуо Шумадију као адресу инвестиције која би у потпуности променила "крвну слику" наше економије. Нова "Фолксвагенова" фабрика требало би да има капацитет од 300.000 аутомобила годишње и она би нашем извозу доприносила са 4,5 милијарди евра. У Србији би требало да се производи пет модела из "Фолксвагенове", "Шкодине" и "Сеатове" гаме, односно марки возила које су саставни део немачке фирме.

Према неким ранијим најавама из "Фолксвагена", али и из Бугарске, која се надала овом послу, инвестиција је вредна око 1,4 милијарде евра. Планирано је да фабрика има 5.000 запослених, од чега чак 650 инжењера. Оно што је, такође, веома битан фактор за изградњу ове фабрике јесте и чињеница да Србија располаже са 10 одсто светских залиха литијума, од којег се праве батерије за електроаутомобиле. Иако, ће према сазнањима "Новости", нова фабрика производити класичне аутомобиле, сигурно је да ће бити организована продукција електровозила.

И то није све. Док се чека да челници "Фолксвагена" и званично потврде долазак у Србију, постоји велико интересовање других инвеститора из Кине и других земаља Азије да отворе производне погоне ауто-индустрије у нашој држави. Поготово оне везане за електроаутомобиле.

Уколико се остваре ови амбициозни планови немачких инвеститора и српских власти, наш извоз би могао да порасте за петину. Паралелно са изградњом фабрике, додатно би се охрабриле светске фабрике које производе ауто-делове да више улажу и буду надомак нове "Фолксвагенове" фабрике.

"ГОЛФ" ЈЕ ЕТАЛОН

ВОЗИЛА са ознаком "фолксваген" у нашој држави су одавно једна од убедљиво најпопуларнијих. Волфсбуршки бестселер "голф" дуго година је код нас репер за квалитетно возило. Понекад чак и статусни симбол. Имати најновији "голф" пример је успеха. Последњих година велике Југославије, најуспешнији људи су као пример успеха куповали "голф" из Творнице аутомобила Сарајево (ТАС).

 

http://www.novosti.rs/вести/насловна/економија.397.html:780542-Фолксваген-прави-фабрику-у-Шумадији

Link to comment
Подели на овим сајтовима

DW: Folksvagen stiže u Srbiju… ili Bugarsku?

 
 
DW: Folksvagen stiže u Srbiju… ili Bugarsku?Izvor: REUTERS/Dado Ruvić

Upravni odbor Folksvagena planira, navodno, otvaranje velike fabrike "na istoku Evrope". Da li je to ona "najveća" investicija koju pominje predsednik Vučić? I da li je tu Bugarska ipak u prednosti nad Srbijom?

Najranije krajem aprila trebalo bi da bude odlučeno da li će "jedna strana kompanija" investirati u Srbiju, što bi bila "najveća, najvažnija i najmoćnija" investicija za celu zemlju, u par navrata je najavljivao predsednik Aleksandar Vučić.

Ime kompanije do sada nije pomenuo, ali je zato početkom februara naveo da je "Srbija trenutno broj jedan u pregovorima u odnosu na druge dve zemlje, članice EU iz centralne i istočne Evrope". I još: "Ako bi se to dogodilo, nama bi BDP za godinu dana skočio u neverovatnom procentu. Ja ne smem ni da kažem koliki bi se izvoz planirao, negde oko četiri i po milijarde evra…"

Da li je reč o nemačkom Folksvagenu? Upravni odbor tog automobilskog giganta uskoro bi, navodno, trebalo da donese odluku o izgradnji nove fabrike u kojoj bi istovremeno trebalo da se proizvodi više različitih modela. U auto-koncernu to zovu "Mehrmarkenfabrik". O svemu tome pisali su i nemački mediji, doduše šturo, pominjući samo da je reč o "istočnoj Evropi". Možda o Bugarskoj?

Folksvagen: Odluka još nije doneta

Mediji u Bugarskoj uveliko pišu o tome, navodeći pri tom još neke detalje: fabrika bi trebalo da počne sa radom 2023. godine, a proizvodila bi 300.000 automobila godišnje – pet modela Folksvagena, Škode i SEAT-a. Prvobitno su, navodno, u igri bile Bugarska, Rumunija, Srbija, Turska, a možda i Severna Makedonija, ali je u ovom trenutku, kako prenose, favorit Bugarska.

Na više dopisa koje je redakcija DW na bugarskom uputila u sedište Folksvagena s pitanjima kada se očekuje odluka i koji su okvirni uslovi koje taj koncern postavlja, odgovoreno je da "odluka još nije doneta" i da će ih "odmah obavestiti kad nešto bude zvanično".

"Voleo bih da se to dogodi, ali, naravno, Bugarska je u oštroj konkurenciji sa svojim susedima", kaže za DW Mitko Vasilev, predsednik Nemačko-bugarske industrijsko-trgovinske komore (GBITK). I on iznosi još neke detalje: reč je, kaže, o investiciji od 1,4 milijarde evra, biće zaposleno oko 5.000 ljudi plus 650 inženjera, a sve to na površini od 400.000 kvadratnih metara. "Bugarska je ponudila dve lokacije – zonu Kremikovci kod Sofije i industrijsku zonu Rakovski kod Plovdiva", kaže Vasilev.

"Bugarska ima prednost jer je članica Evropske unije, situacija ovde je mirna, a ekonomski odnosi su čudesni", naglašava Vasilev. I zaista, trgovina između Nemačke i Bugarske porasla je u 2018. u odnosu na prethodnu godinu za više od deset odsto i iznosi 8,266 milijardi evra. To jeste apsolutni rekord, ali i taj podatak zasenjuje činjenica da je Bugarska u prošloj godini imala pozitivan bilans u trgovini sa Nemačkom od oko 320 miliona evra.

Aduti Srbije

"Odluka će biti doneta na osnovu skupa različitih faktora, a nije bez značaja ni to kakvu će pomoć ponuditi država za tu, za bugarske uslove, gigantsku investiciju. Siguran sam da će bugarska strana učiniti sve da obezbedi dobre uslove", kaže Vasilev. "Naravno, mi moramo da gledamo na sve to i iz pozicije članice Evropske unije. Tu činjenicu moramo uzeti u obzir. Nije dobro kršiti pravila EU samo da bi došla kompanija Iks ili Ipsilon."

hit.xiti?s=531599&s2=27&p=ser-VEU_N1-241

Srbija, međutim, nije članica EU. "To bi takođe trebalo uzeti u obzir", procenjuje Vasilev za DW. "Srbija nije članica i možda pravila o dodeli državne pomoći za nju neće biti toliko stroga. Srbija takođe može da iskoristi činjenicu da ima sporazum o bescarinskoj trgovini sa Rusijom, ali mislim da se to ne odnosi u tolikoj meri na automobile. Sve su to detalji koji će morati da budu razmotreni", zaključuje predsednik Nemačko-bugarske komore.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 3.3.2019. at 13:06, Nikola Stojanovic рече

Ako bas hocete da vidite kako ce ta fabrika da izgleda. Tipa proizvodnja mercedesa u Srbiji. Hohohho :D:D

 

Mi znaci prodajemo motor, ne šasije, ne motor made by Serbia, a šasije beše ne_shvataconfused1 ...Ufff moracu i na obuku kod automehanicara , a ne samo kod instruktora(kvacilo, kocnica, gas) :smeh2:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 29 минута, Nikola Stojanovic рече

@Gogić Je ste li Vi bese zenskoga pola ili tako nesto? Ne znam sta ste hteli reci mi. Ne razumem. :D:D Al svakako nesto dobro da bude mora. 

A sta je "tako nesto" ?:POPOcorn1:

S obzirom da me niko licno ne poznaje, bicu jos i trol .:scratch_head:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Gogić Ma nista posebno, dodatak neki. Ne kapiram vas bas ponajbolje, uz to ne smem mnogo da lupetam, a ocu to bas jako mnogo u poslednje vreme. Sta da kazem drugo, ne znam, a trol mi je blizak veoma . Verujem da niste. :D:D

 

,,Ne kudi nista sto je ljudsko. Sve je dobro, samo ne svuda, ne uvek i ne za svakoga." :D:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Gogić To je mnogo bitno, lakse da se sporazumemo.  :D Nemojte nikako meni vi. Gordana, moja profesorka geografije, andjeo od zene, da je pomene Gospod u carstvu svome. Pa dobro Gogice, da si mi ziva i zdrava na mnogaja ljeta . :D:D A za gore pomenute probleme , neam pojma. 

  • Свиђа ми се 1

,,Ne kudi nista sto je ljudsko. Sve je dobro, samo ne svuda, ne uvek i ne za svakoga." :D:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...