Jump to content

Свет Старог Завета - 1. део - Стеван Јовановић, Велибор Мартиновић и Вук Јовановић

Оцени ову тему


Препоручена порука

У недељу, 4. новембра 2018. године, у оквиру Разговора о вери у конаку Капеле Свете Петке, одржано је прво у низу од три предавања на тему "Свет Старог Завета" на којима ће предавачи Стеван Јовановић, Велибор Мартиновић и Вук Јовановић покушати да скицирају свет у којем се одвијају најзначајнији старозаветни догађаји. Сагледавањем одређених археолошких периода, од палеолита до средње бронзе, и указивањем на њихове одлике, лакше и прецизније ће моћи да се сагледа веродостојност старозаветних догађаја и начин настанка библијског наратива.

 


View full Странице

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Ако је Христос прва реч од Бога, а све оно пре наш покушај,  да ли у том контексту библијског старозаветног покушаја можемо гледати и на покушај нпр. Конфучија и других који су доста речи блиских Божјем закону. чак и као припрему за Христову науку, изрекли?

Што се тиче освајања Ханана... Јерихон јесте лежао у рушевинама сто година пре доласка Божјег народа, али ако се излазак из Египта помери сто година у назад, а постоји историјска могућност, онда настанак тих рушевина описан у Библији може бити тачан, иако  је некима тешко да  верују (ту не мислим на ове дивне предаваче и људе које много уважавам и доста се слажем са њима) у надприродно рушење јерихонских зидина...

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Благовесник рече

а све оно пре наш покушај

Није само наш покушај. А јесте и наш покушај у синергији са Јахвеом који се није до краја открио, но јесте делимично...

пре 3 минута, Благовесник рече

 да ли је том Старозаветном покушају раван и покушај Конфучија и других? 

Ни у ком случају. Откровење Израиљу јесте јединствено, а најприближније томе јесте Платонова филозофска спекулација о добром оцу, демијургу који је уобличио мрачну могућност бића и празан простор у уређени космос. Ни Буда, ни Конфучије ни Лао-Це нису имали вере у личног Бога, те би се могли на неки начин сматрати атеистима, мада можда не баш у неком строгом или савременом смислу те речи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

Бог је Апсолут, итд...

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 28 минута, Благовесник рече

Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

Бог је Апсолут, итд...

Dobro, Bog je jeste Apsolut u svim narodima, ali, da li su svi verovali u licnosnog Boga kako je pomenuo Ivan ?

Gledam, apost.Pavle kaze,.... А слава и част и мир свакоме који чини добро, а најпре Јеврејину и Грку;...(Rimlj. 2 glava)..... ali, takodje,.....Невоља и туга на сваку душу човека који чини зло, а најпре Јеврејина и Грка;....

Deluje da su pre Hrista, samo Jevreji i stari Grci ( i to oni koji su bili filosofski orjentisani i to verovatno samo odredjeni pravci u filosofiji, oliceni u Platonu kao najboljem predstavniku Grcke filosofije) imali predstavu o Bogu i njegovoj prirodi i karakteru.

Dok za druge narode isti Pavle kaze,.... Они доказују да је дело закона записано у срцима њиховим, а сведоци су им за то савест и мисли којима се сами окривљују или правдају....

To je verovatno Bog koji se javlja u razlicitim narodima kao Apsolut, tj. kao dela zakona koja su zapisana u srcima i savestima i mislima tih naroda, koji rasudjuju pravedno o coveku i stvarima.

To je ovo sto si naveo sa Konfucijem. 

Meni to sve tako deluje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 36 минута, Благовесник рече

Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

Бог је Апсолут, итд...

Конфучије се, колико знам, готово уопште није дотицао теолошких тема. Сво његово мудровање се исцрпљивало у етици и социјалним односима. Такође рећи да је Бог апсолут не значи ништа, јер је апсолитност својство. Ни једна источњачка представа Бога нема ништа са Јахвеом

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Кина" нам, Богу хвала, долази у Србију, и мислим да би било добро, наравно, не никакав синкретизам, али признати Кинезима оно што је добро у целој тој причи Конфучијеве мисије у Старозаветној ери пре Христа, и у том светлу ОБРАЗОВАТИ међурелигијски однос и дијалог. Они ће дозволити ако икоме оно једино могуће нама да хришћанско-мисионарски уђемо у Кину и унесемо Христову науку и  Христа у духовно срце  Кинеза ... ОБАВЕЗНА литература за разумевање проблема јесте ова књига коју ћу сада поставити, а вероватно вам је позната:

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hristijanizacija Kine.pdf

Исус Христос у Кинеској мисли 

 

 

 

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Благовесник рече

Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

Дакле, што хоћете да чине вама људитако чините и ви њима: јер то је Закон и  Пророци

- Господ Христос.

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Благовесник рече

Hristijanizacija Kine.pdf

Исус Христос у Кинеској мисли 

 

 

 

 

Читао. Ако си и ти пажљиво прочитао, видећеш да су језуити, прилагођавајући се кинеском јуридичком, да не кажем фарисејском духу, до те мере обесмислили проповед Кинезима, покушавајући да ускладе Христа са њиховим конфуџијанством, да је на крају и сама мисија изгубила смисао. Такође ти је јасно да је Кинезе управо конфуџијанизам спречио да појме сотириолошки смисао Христове жртве, јер како, мудровали су конфуџијанци, праведник може да страда од стране власти? Пошто се конфуџијанска праведност исцрпљује у поштовању предака, старијих, државне власти и наслеђеног поретка, поставило се питање зашто би Римљани и синедрион некога ко је праведан разапели на крст? То није могуће, јер тако нешто не дозвољава један од конфуџијанских аксиома. Дакле, Христос, мудровали су они, не може бити праведник, јер власти не прогањају праведнике, а ако није праведник, онда је разбојник, нарушитељ космичке хармоније, која се пресликава у друштвеном поретку и поштовању власти...

Протестанти су, за разлику од језуита, треснули Кинезима у лице Библију, па је и то пропало.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Жичанин рече

Тао свим бићима даје живот. Врлина их храни. Материјални свет даје им облик. Околности тренутка их употпуњују. 
Стога све у свемиру обожава Тао и уздиже Врлину. Тао се обожава и Врлина се уздиже без ичије 
наредбе, спонтано. 
Стога Тао свим бићима даје живот, а Врлина их храни, омогућава да расту, развијају се; 
Пружа им уточиште, место да у миру живе, одржава, усавршава. 
Даје им живот, а не присваја их; 
Помаже их, а не подвргава; 
Над њима је, а оставља их слободним. 

-- То се назива Мистичном Врлином. 

 

ТАО ТЕ КИНГ ( Лао Це, око 500 год. "пре" Христа, Кина )

Сад реч "Тао" замени речју "природа" и добићеш један етички и конзервативни, филозофски атеизам...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Благовесник рече

Дакле, што хоћете да чине вама људитако чините и ви њима: јер то је Закон и  Пророци

- Господ Христос.

 

То је златно правило, али оно није специфично везано за старо(ново)заветно откровење. То је универзално. Кад Бог каже у Старом Завету: "Није добро да је човек сам..."-за само ово није било потребно посебно откровење, већ је довољно да човек, следећи своју природу, сам то закључи. И велики злочинци знају за ово, а тај исказ, додатно неспецификован, може да значи и да није добро да је човек сам јер неће имати киме да манипулише, кога да тлачи и третира објектом...

Не чини другоме што не желиш да други чини теби такође, ако се не спецификује, може да има и чисто један утилитарни карактер, да би се задовољила човекова потреба за безбедношћу и социјални поредак...

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 часа, Благовесник рече

Бог је Апсолут, итд...

 

пре 13 часа, Bokisd рече

Bog je jeste Apsolut

Имам утисак да се не разумемо.

Апсолут је само супстантивизирано својство, односно конкретизована, уипостазирана апстракција, својство...не природа! Ако је Бог апсолут, онда он може бити и снага, деловање, али и смрт, слога, срећа...тако су Јелини и Римљани прво ипостазирали а онда и обоготворавали апстракције:слога је постала Конкордија, срећа Фортуна, правда Јустиција, нужност је у Јелина постала Ананка, која је и Зевсу могла да испоставља захтеве...

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 53 минута, Ivan Marković рече

 

Имам утисак да се не разумемо.

Апсолут је само супстантивизирано својство, односно конкретизована, уипостазирана апстракција, својство...не природа! Ако је Бог апсолут, онда он може бити и снага, деловање, али и смрт, слога, срећа...тако су Јелини и Римљани прво ипостазирали а онда и обоготворавали апстракције:слога је постала Конкордија, срећа Фортуна, правда Јустиција, нужност је у Јелина постала Ананка, која је и Зевсу могла да испоставља захтеве...

 

Da, apsolutno :D sam mislio na nesto sto je vezano za Boga koji moze da se trazi kroz pravdu, vrlinu, dobrotu i ljubav ili ovo sto kazes Ivane, konkretizovano  delovanje.( ajd, da tako kazem). Ako narodi traze na taj nacin, takvog Boga koji je ljubav i pravda , mislim da su na dobrom tragu.

Sad, da li ce naci tog Boga koji se ogleda i projavljuje u njegovoj sopstvenoj prirodi i sopstvenoj licnosti, drugo je pitanje. Mozda nadju nesto u tragovima i sto su vise pravedniji i traze istinu, vise ce im se Bog i otkrivati, onoliko koliko sami traze i zele.

Ali, pravo i jedinstveno otrkivenje Boga u starozavetnoj eri je bilo samo putem zaveta samog Boga sa jednim narodom tj. sa starim Izrailjom. itd.

I, na kraju imamo full otrkrivenje Boga kao licnosti u sv.Trojici putem delovanja Isusa Hrista kroz njegovo Jevandjelje i Crkvu. itd.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Ivan Marković рече

Читао. Ако си и ти пажљиво прочитао, видећеш да су језуити, прилагођавајући се кинеском јуридичком, да не кажем фарисејском духу, до те мере обесмислили проповед Кинезима, покушавајући да ускладе Христа са њиховим конфуџијанством, да је на крају и сама мисија изгубила смисао. Такође ти је јасно да је Кинезе управо конфуџијанизам спречио да појме сотириолошки смисао Христове жртве, јер како, мудровали су конфуџијанци, праведник може да страда од стране власти? Пошто се конфуџијанска праведност исцрпљује у поштовању предака, старијих, државне власти и наслеђеног поретка, поставило се питање зашто би Римљани и синедрион некога ко је праведан разапели на крст? То није могуће, јер тако нешто не дозвољава један од конфуџијанских аксиома. Дакле, Христос, мудровали су они, не може бити праведник, јер власти не прогањају праведнике, а ако није праведник, онда је разбојник, нарушитељ космичке хармоније, која се пресликава у друштвеном поретку и поштовању власти...

Протестанти су, за разлику од језуита, треснули Кинезима у лице Библију, па је и то пропало.

Da, takodje sam citao sam o tome, kako su jezuti pokusali da po onom Pavlovom, ...bio sam svima sve,....prilagode Jevandjelja kineskoj tradiciji i konfudjijanistvu, da je sve to otislo u potpuno drugom pravcu obesmisljavanja same Hristove zrtve na krstu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...