Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 18 часа, Onufrije рече

Предлог је добар и од срца :smeh2: , свака част, али  допринос Родољуба треба да се истакне као и попа Ђуровића. Једна је ствар да је Рођа одавно указивао на катастрофу са Фанара, а друга је да се поп Ђуровић борио са Милом поштено, то јесте. Али ви сте Рођу омаловажвали и то треба да признате, овде му је било забрањено да пише, јер је раскринкао Зизијуласа и екипу, све док га поп Зоран није ослободио на чему исто свака част. Рођа је ако поредимо даље ипак урадио невиђене теолошке ствари за Цркву и то више више него поп Зоран са докторатом, негде око 100 пута, а да није тражио никакву корист нити је на крају добио. Рођа исто никада није пристао да оде у раскол са артемитима или са оним манијацима на борба за веру али је био антиекумениста што је нормално стање за разлику од поп Ђуровића који је ту пао и сада се копрца, али је ипак побегао од Васељенског слава Богу. У последњи час:))

А ко је Рођа...мислим главом и брадом...ко је отац Зоран знамо сви и где је и шта ради...стварно ме интересује ко је Роћко :smeh1: мислим зна ли се ...свештеник неки или...неки фотос би био пожељан...чисто да знамо...женска радозналост...:D

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.5k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 3 часа, Рапсоди рече

А ко је Рођа.

Србин православни хришћанин. Све остало у вези са њим је мање важно. Али за женску радозналост, додаћу и ово: по образовању правник, по вокацији преводилац. Доста црквене литературе превео са руског и енглеског осамдесетих и деведесетих година. Био скоро нераздвојан са о. Луком Анићем док је још био Урош, у свету. Митрополит Амфилохије му био духовник дуго времена, али се разишли. Не и завадили. У доколици, тепа се са попом Ђуровићем и иним екуменистима, што ти је вероватно познато...

Ето, толико... :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Родољуб је написао и овај чланак о Светости. 

Од онда је прошло доста времена и данас су јаснији мотиви због којих је Митрополит Јован пергамски написао  „Обожење Светих као икона Царства Божијег” сада већ давне 2000 године. 

Основна идеја Митрополита је да умањи значај подвига и монаштва у Цркви и да протежира личносну теологију у оквиру Свете Литургије која је његов заштитни знак. Нешто слично ради и Владика Игњатије, његов ученик, који у Слову блаженопочившем Владики Атанасију то дословно и каже:

Извор правог богословља по њему (Вл. Атанасију) не може бити само Свето Писмо и светоoтачка дела, већ и предања које је он поистовећивао са Светом Литургијом. Наравно, ту је и подвижништво монашког типа, о коме је доста писао, јер је и сам био монах и подвижник. За разлику од неких других, међутим, који су монаштво а самим тим и подвиг стављали у први план, и некако паралелно са Литургијом, за њега је оно било само пут и начин изграђивања црквене, односно литургијске заједнице. Тачније, средство за остварење љубавне заједнице с другим људима у Христу. Отуда је за многе било чудно кад је он често свесно кршио подвижнички, односно морални кодекс, ради остварења личне заједнице са другим личностима. Речју, богословље епископа Атанасија карактерише аутентично тумачење учења светих отаца као и предања Цркве, тј. Литургије и литургијског искуства.

Митрополит у сличном смислу релативизује када доводи у питање да је

„Свет је онај човек који не чини грехе, који испуњава закон Божији, који је моралан у сваком погледу; једном речју, онај који не греши.”

Када је Родољуб писао чланак све то није било јасно јер Митрополит није наиван и вешто крије своје намере. Отуда можда превелики респект Родољуба у почетку текста са дугим и непотребним уводом, али је одличан са пуно вредних светоотачких цитата  и вреди прочитати. Можда да се дода неколико чињеница које по мени недостају.

Прва је у вези Митра и Фарисеја, која је некако прескочена. 

1) Уколико се светост састоји углавном у држању моралних начела, зашто је онда фарисеј осуђен од Господа а цариник оправдан, у свима нам познатој јеванђелској параболи? Уобичајавамо да фарисеја називамо лицемером, али у стварности он није лагао кад је тврдио да је верно испуњавао закон, да је давао десетак свог имања сиромасима и све што год је Господ тражио од њега, као верног Јеврејина, није избегавао да изврши. Као што, такође, није говорио лаж кад је цариника карактерисао као грешника и кад је цариник самог себе тако карактерисао. Јер, заиста, цариник је био неправедан и кршитељ моралних правила.

Овде је типичан спин у модерној терминологији, јер  јеванђеље није о томе ко је Свет него о томе како се ко оправдао пред Богом. Све остало је бацање прашине и терање воде на своју воденицу. Тачно је да је лицемер, али је тачно и да је испуњавао закон :0212_rolleyes:, али из овога се никако не може закључити да је дискутабилно да је Свет онај који не греши и да то није потребан услов.

Друго је у вези 

2) Слично питање искрсава и из употребе термина „Свет” и „светитељи” од стране Апостола Павла у његовим Посланицама. Обраћајући се хришћанима Коринта, Солуна, Галатије итд., Павле их назива Светима. Међутим, у наставку ових Посланица, изобличава хиљаде моралних пропуста истих ових хришћана, за које их и најжешће осуђује. А у Посланици Галатима изгледа да је морално стање тамошњих светих било толико разочаравајуће да је Павле био принуђен да им напише: „Ако ли један другога уједате и прождирете, гледајте да се међусобно не истребите” (Гал. 5, 15; значи: ако, дакле, толико једете један другог, пазите да се на крају не истребите, јер – нећете постојати). Како се то десило да се први хришћани називају „Светима”, кад је сигурно да њихов свакодневни живот није био сагласан са моралним налозима саме њихове вере? Да ли би се усудио дакле неко у наше дане да „Светим” назове неког од ових хришћана?

Овде Родољуб одлично примећује да се „Свет” и „светитељи” односи на крштење и што је још важније : Да је мислио да су свети сви хришћани, независно од тога да ли су грешници (како сматра митр. Зизиулас), не би написао „неправедници неће наследити Царство Божје – ни блудници, ни идолопоклоници, ни мужеложници, ни прељубници, ни пијанци, ни лопови, ни лакомци, ни отимачи, ни опадачи…”

Ово је такође карактеристично за неке данашње православне теологе који покушавају да оправдају хомиће, а лепо пише да за њих нема Царства, мада ако се повеже са Светом Литургијом како каже Владика Игнатије где су сви грешни, а богословље не може бити само Писмо онда је то већ друга прича:D

Али има ту и још један моменат, а то је да се Апостол Павле обраћао у неким ситуација тако да свима буде све, тј да приђе онима којим се обраћа да их придобије и рецимо незнабожцима на Ареопагу, Дела 17

19. Па га узеше и одведоше на Ареопаг говорећи: Можемо ли знати каква је та нова наука коју ти казујеш?
20. Јер нешто ново мећеш у наше уши; хоћемо, дакле, да знамо шта би то могло бити.
21. А сви Атињани и досељени странци ни за шта се друго нису занимали, него да штогод ново говоре или слушају.
22. А Павле ставши на сред Ареопага рече: Људи Атињани, по свему вас видим да сте врло побожни.
23. Јер пролазећи и посматрајући ваше светиње, нађох и жртвеник на коме бјеше написано: Непознатоме Богу. Онога, дакле, којега не знајући поштујете тога вам ја проповиједам.

24. Бог који је створио свијет и све што је у њему, који је Господ неба и земље, не станује у рукотвореним храмовима,

25. Нити прима угађања од руку човјечијих, као да нешто треба Њему, који сам даје свима живот и дихање и све.
26. И створио је од једне крви сваки народ човјечанства да станује по свему лицу земаљскоме, и поставио је напријед одређена времена и међе њихова борављења;

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

RS-LAT.SPUTNIKNEWS.COM

Mitropolit peristerijski Grigorios predlaže da se Ruska pravoslavna crkva liši autokefalije na pet godina kao „kazna“ za „stvaranje raskola“ i uspostavljanje egzarhata u Africi.

:)) 

.... postaje nazalost pomalo i smesno....

„Izneo sam predlog i rekao da treba opozvati, proglasiti nevažećom autokefalnost RPC na pet godina. To znači da će istovremeno episkopi Ruske crkve ući u Sinod Carigradske patrijaršije. :smeh2:Tada neće moći da donose takve odluke kakve su donosili u decembru (stvaranje egzarhata)“, rekao je Grigorios.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Bokisd рече

„Izneo sam predlog i rekao da treba opozvati, proglasiti nevažećom autokefalnost RPC na pet godina. To znači da će istovremeno episkopi Ruske crkve ući u Sinod Carigradske patrijaršije. :smeh2:Tada neće moći da donose takve odluke kakve su donosili u decembru (stvaranje egzarhata)“, rekao je Grigorios.

А прижељкивали сте да Барт рашчини Аву...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Zoran Đurović рече

А прижељкивали сте да Барт рашчини Аву...

Imam utisak da tu recenicu imas u kompu i samo je kopipestujes nekome.....:D .... ako to nadjes negde u mojim porukama cu pojedem sve knjige koje imam kuci... 0508_music .... to je neko drugi pisao ne mogu da se setim tacno ko sve...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Bokisd рече

Imam utisak da tu recenicu imas u kompu i samo je kopipestujes nekome.....:D .... ako to nadjes negde u mojim porukama cu pojedem sve knjige koje imam kuci... 0508_music .... to je neko drugi pisao ne mogu da se setim tacno ko sve...

Tvoj grudar Rođa, a ne bi se valjda njega odrekao?:slikanje:

Ја вас трпам у исту врећу

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Zoran Đurović рече

А прижељкивали сте да Барт рашчини Аву...

пре 40 минута, Zoran Đurović рече

Tvoj grudar Rođa, a ne bi se valjda njega odrekao?:slikanje:

Наравно. Јер тиме би се макар мало искупио за све неподопштине које ради у Цркви. :)))

Али, ето, не даде му се.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Надајмо се да ће се историја поновити као фарса те да ће у року пет година властољубње и бенаста еклисиологија код дјела браће Грка спласнути.

Да ли ће их смиривати Турци, а Амееиканци их "штити", а онда ће бити куку леле, враћо Срби, враћо Руси. 

Таса треба захтхевати да изаберу измећу себе оне који су бападали СПЦ и РПЦ и да се обрачубају са њима. 

А најбоље би било да се обрачунају одма.

Непеизнајемо папску власт осим ако нама пеипада, онда ок.:0426_feel:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Zoran Đurović рече

Tvoj grudar Rođa, a ne bi se valjda njega odrekao?:slikanje:

Ја вас трпам у исту врећу

(imamo i Rocko i ja jednu vrecu.... :))))

Pa, dobro sta da radim, Rodja ima takvo misljenje i stav, ja malo drugaciji, i sto bi se sad odreko svog najboljeg saborca. :smil443643319dc3d:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Bokisd рече

„Izneo sam predlog i rekao da treba opozvati, proglasiti nevažećom autokefalnost RPC na pet godina.

Аха, ретроактивно прогласиш неважећом не само историју Цркве, већ и историју уопште, да би имао својих пет минута за славу, овјенчану неопјеваним идиотизмом.

Ма, ко су уопште ти људи и чему им служи митрополитска митра? Коме су они послушни, сем својој личној глупости? Па такве изјаве и дају, на нивоу малог Перице. Пуј, пике, не важи!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Просечан србенда рече

То би онда било као чедоморство пошто је Истанбулска патријаршија мајка

Пре би било самоубиство. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...