Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 11.5k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Да Бог сачува и саклони:

RTCG.ME

Politički analitičar Zlatko Vujović ocijenio je da bi mitropolit Amfilohije dobio autokefalnost od patrijarha Vartolomeja, ako bi...

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Света_Матрона рече

амбасадорка Велике Британије подржала Мила. Каже закон је екстра:dobro:, само сада да се спроведе242217-s216_s960_PHOTO_A_Kemp_b1cc_1000x

Да ли се оглашава неко од агликанских поглавника да заштити наше светиње? Ако не, има ли смисла да их и даље примамо у капелицу Св.Симеона...

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, The Godfather рече

Odgledah sa preskocima ovu emisiju iz 2017te i bas me zivo zanima sta neko od skolovanih teologa ( naravno, ukoliko ima vremena i ako nalazi za shodno da nije gubljenje istog ) misli o tadasbjem javnom istupu doticnog gdina.

 

Успео сам себе да натерам да гледам препуцавање уображених ђеетића али се донекле исплатило  и шта имамо од 19:34. Исто оно што је Митрполит јуче причао, али још каже да је била и призната од осталих Црква као независна до 1918 и остаде поп жив!. Једино што не зна да ли је била аутокефална или независна то није разјасни по научним показатељима :navijanje: Кога занима може да провери да не губи време на остали део где се разглаба да ли су Црногрци Срби итсл. И шта можемо да очекујемо када десна рука Митрполита који је цео дан с њим овако прича, да Црногорци и Срби нису једно исто, да је тамо Црква била независна или аутокефална до 1918?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

јан 21, 2020 у 16:11 | Актуелности, Догађаји

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

Јуче, на Јовањдан, појавила се једна агенцијска вијест коју су, на жалост, у Републици Српској пренијели и битнији медији (РТРС, АТВ), а за коју се касније испоставило да је у питању спин (злонамјерно искривљивање чињеница или ријечи). Касније се испоставило да никакве изјаве за Стандард.ме није било већ да је исјечена и сервирана Митрополитова изјава доступна на Острог.тв. Како су неке нејасноће, можда, ипак остале, а као неко ко се активно бори за јединство и очување наше светосавске Цркве у Црној Гори и свугдје, мислим да би добро било да ипак појаснимо неке детаље који могу бити нејасни.

АУТОНОМИЈА -ШТА ЈЕ ТО?

Јуче су сви пренијели да је Митрополит рекао да је Митрополија већ аутономна, као и било која друга епархија Православне Цркве. Овдје, међутим, може доћи до једне важне забуне.

Наиме, иако наш народ и СПЦ замишља као малу копију Римокатоличке цркве, она то није јер патријарх није папа. Патријарх је, како је то одувијек било међу древним Црквама, „први међу једнакима“ са свим осталим епископима СПЦ. Он предсједава САСабором и САСинодом и осталим тијелима наше српске Патријаршије, али патријарх није „изнад“ било ког тијела и епископа. У том смислу, патријарх, рецимо, не само да не може јер га то не занима, већ није ни овлаштен да поставља и разрјешава свештенике било гдје осим у Београду чији је епископ. Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Међутим, ријеч „аутономија“ има друго значење. Она представља један облик црквене самоуправе у којој више епархија има међусобно успостављена тијела и неки облик додатне самосталности у односу на заједничке службе. Да употријебим једну политичку фразу: аутономија је више од оне свеопште самосталности епархија, мање од аутокефалије. Такве су Украјинска Православна Црква у оквиру РПЦ МП или Православна Охридска Архиепископија у оквиру СПЦ.

Зато сматрам да је кључ у ономе што је Митрополит на почетку заустио да каже: „Ма каква аутономија!“ Као и да је касније појашњење о томе да су све епархије „аутономне“ помало нес(п)ретно јер народ углавном не разумије о каквој врсти аутономије се ради, а овако се изјава може користити за потребе спиновања. Аутономију нико није тражио, нити би имало смисла да једна од 9 светосавских епархија СПЦ, основаних његовом руком, тражи неку додатну независност од остатка Тијела.

ЗАШТО СУ БЕОГРАД И ЦЕТИЊЕ ИСТО, УЈЕДНО И ЈЕДНО

Вриједна је и добра изјава Митрополита да су Београд и Цетиње исто (а ја бих додао и Једно), у свјетлу непрекидне кампање и инсинуирања да ће се проблем рјешавати некаквим црквеним сепаратизмом. (То је, уосталом, био и смисао питања о „аутономији“ и зато се мора одлучно негирати таква инсинуација, без мистификација).

Као што знамо, САСинод је имао ванредно засједање на које су позвана и Господа епископи чије епархије се налазе у Црној Гори. Знамо да је питање размотрено и да није одлучено да се сазива ванредни САСабор. То је битна информација о томе како је САСинод форматизовао тренутно стање. Ако би неко мене питао (а, наравно, не пита ме), осјећам да би добро било да се сазове САСабор, уметне прозба „за браћу нашу која у Црној Гори бране светиње наше, Господу се помолимо“, уведе параклис Пресветој Богородици у све Цркве. То је оно што и лично можемо. Као што рекох, ја не одлучујем о томе.

Дакле, очигледно је да се ствар тренутно форматизује као ванредна, али локална. Сходно томе, сасвим је нормално да се њоме баве Цетиње, Беране, Требиње итд. Информација која се пласира о неповјерењу између Београда и Цетиња мора се одбацити и одбацивати са обје стране, и из Београда и са Цетиња, Берана итд. Јер они су исто и Једно.

Када, ако Бог да, коначно се цијела наша Црква пробуди онако како се пробудила у Црној Гори, даће Бог да се укључимо сви у правна и остала формулисања.

Битно је да је истакнуто да никаквих преговора не смије бити док се ово Безакоње о ропству Цркве не укине.

"Господ је неизрециво милосрдан, али нам се даје у мери у којој смо ми, надарени неограниченом слободом, спремни да Га примимо"

Архимандрит Софроније

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Golub рече

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

јан 21, 2020 у 16:11 | Актуелности, Догађаји

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

Јуче, на Јовањдан, појавила се једна агенцијска вијест коју су, на жалост, у Републици Српској пренијели и битнији медији (РТРС, АТВ), а за коју се касније испоставило да је у питању спин (злонамјерно искривљивање чињеница или ријечи). Касније се испоставило да никакве изјаве за Стандард.ме није било већ да је исјечена и сервирана Митрополитова изјава доступна на Острог.тв. Како су неке нејасноће, можда, ипак остале, а као неко ко се активно бори за јединство и очување наше светосавске Цркве у Црној Гори и свугдје, мислим да би добро било да ипак појаснимо неке детаље који могу бити нејасни.

АУТОНОМИЈА -ШТА ЈЕ ТО?

Јуче су сви пренијели да је Митрополит рекао да је Митрополија већ аутономна, као и било која друга епархија Православне Цркве. Овдје, међутим, може доћи до једне важне забуне.

Наиме, иако наш народ и СПЦ замишља као малу копију Римокатоличке цркве, она то није јер патријарх није папа. Патријарх је, како је то одувијек било међу древним Црквама, „први међу једнакима“ са свим осталим епископима СПЦ. Он предсједава САСабором и САСинодом и осталим тијелима наше српске Патријаршије, али патријарх није „изнад“ било ког тијела и епископа. У том смислу, патријарх, рецимо, не само да не може јер га то не занима, већ није ни овлаштен да поставља и разрјешава свештенике било гдје осим у Београду чији је епископ. Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Међутим, ријеч „аутономија“ има друго значење. Она представља један облик црквене самоуправе у којој више епархија има међусобно успостављена тијела и неки облик додатне самосталности у односу на заједничке службе. Да употријебим једну политичку фразу: аутономија је више од оне свеопште самосталности епархија, мање од аутокефалије. Такве су Украјинска Православна Црква у оквиру РПЦ МП или Православна Охридска Архиепископија у оквиру СПЦ.

Зато сматрам да је кључ у ономе што је Митрополит на почетку заустио да каже: „Ма каква аутономија!“ Као и да је касније појашњење о томе да су све епархије „аутономне“ помало нес(п)ретно јер народ углавном не разумије о каквој врсти аутономије се ради, а овако се изјава може користити за потребе спиновања. Аутономију нико није тражио, нити би имало смисла да једна од 9 светосавских епархија СПЦ, основаних његовом руком, тражи неку додатну независност од остатка Тијела.

ЗАШТО СУ БЕОГРАД И ЦЕТИЊЕ ИСТО, УЈЕДНО И ЈЕДНО

Вриједна је и добра изјава Митрополита да су Београд и Цетиње исто (а ја бих додао и Једно), у свјетлу непрекидне кампање и инсинуирања да ће се проблем рјешавати некаквим црквеним сепаратизмом. (То је, уосталом, био и смисао питања о „аутономији“ и зато се мора одлучно негирати таква инсинуација, без мистификација).

Као што знамо, САСинод је имао ванредно засједање на које су позвана и Господа епископи чије епархије се налазе у Црној Гори. Знамо да је питање размотрено и да није одлучено да се сазива ванредни САСабор. То је битна информација о томе како је САСинод форматизовао тренутно стање. Ако би неко мене питао (а, наравно, не пита ме), осјећам да би добро било да се сазове САСабор, уметне прозба „за браћу нашу која у Црној Гори бране светиње наше, Господу се помолимо“, уведе параклис Пресветој Богородици у све Цркве. То је оно што и лично можемо. Као што рекох, ја не одлучујем о томе.

Дакле, очигледно је да се ствар тренутно форматизује као ванредна, али локална. Сходно томе, сасвим је нормално да се њоме баве Цетиње, Беране, Требиње итд. Информација која се пласира о неповјерењу између Београда и Цетиња мора се одбацити и одбацивати са обје стране, и из Београда и са Цетиња, Берана итд. Јер они су исто и Једно.

Када, ако Бог да, коначно се цијела наша Црква пробуди онако како се пробудила у Црној Гори, даће Бог да се укључимо сви у правна и остала формулисања.

Битно је да је истакнуто да никаквих преговора не смије бити док се ово Безакоње о ропству Цркве не укине.

Све би то било лепо да Митрполитов ученик поп Гојко није изјавио и остао жив да је била аутономна или аутокефална, по њему није то ни битно, али је битно да је била призната од других црква до 1918.:0426_feel: А Митрополит је ракао нешто што је поп Ђого прескочио, да се преговара С ЊИМ, где су ту остале Владике у Црној Гори?

Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Значи Митрполит је само за Епархију Црногорску приморску, а то није Црна Гора цела иако је малена. Био је чланак како је потписан конкордат у Хрватској 2002 када је СПЦ Сабор поставио митрполта Јована да преговара. Нико Митрополита Амфилохија није ставио да преговара испред других Владикама из Црне Горе до он сам. То говори о њему, да мисли да је он ту први да се то подразумева због његових заслуга, али није тако у Цркви Христовој.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Koliko vidim o.Darko je objasnio, da je sve u redu ali da je sve nespretno. E sad..

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Volim_Sina_Bozjeg рече

Koliko vidim o.Darko je objasnio, da je sve u redu ali da je sve nespretno. E sad..

То је Максимовски манир, Архиепископ Амфилохије изјавио да је Црква аутомнома у истом даху када себе истиче као преговарача за групу епархија,  тако да се Ђого просипа, јер није Патријаршија имала намјеру да поставља свештенике Митрополиту, него да се преговара у вези са имовином 4 епархије, што је Ђедо одбацио назначивши себе као преговарача, вјероватно у својству предсјкедника епископског савјета.

Тако да је очигледно у ком смислу је кориштена рјеч аутомомија, а имамо и читав конзинуитет догађаја, како ће сада да нам син Риста мученика да објасни недолазак Патријарха?

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ствари су јасне, и они који тврде да Амфилохије ради на сепарацији и они који тврде супротно, имају своје чврсте аргументе и апологију.
Обе стране би требало да добро размисле о јачини доказа, ове друге стране.

Оно што је чудно јесте да Митрополит готово на свакодневној бази прави "грешке" , даје збуњујуће изјаве којима треба накнадно тумачење итд. Он јесте шампион погрешних изјава и погрешних потеза, али све ово је ипак мало превише.

Ђого додаје десет заграда да би објаснио шта је Митрополит мислио... то се тако не ради. Требало би да сам Амфилохије реагује и каже "не, ја то нисам рекао." Ту је више емоција и суза него реалног текста.

Сама изјава кад се преслуша, није баш идентична ономе што је написано, но опет довољно је провокативна и проблематична да се сви запитамо.

Улози се повећавају на свакодневној бази. Оно што је било незамисливо пре само неколико месеци данас је нормална ствар. Раскол се захуктава се пребацио на црногорске теме, уместо свеправославних, Амфилохије није могао да изусти да је ЦГ била аутокефална, а сад му је то нормално. У међувремену је и Мирослављево Јеванђеље постало споменик црногорске културе, као што је и Тесла одавно Хрват итд.

Ова Богојављенска изјава је први пут јак аргумент тврдњама да постоји могућност да Амфилохије након смрти Патријарха или чак пре, себе прогласи Егзархом Трона, и одбије новог " Вучићевог" Патријарха, те да са својом групицом формира Пећки Свештени Синод у коме би он био Алфа и Омега, и радио "праве ствари" на очувању Косова у Србији итд. Противио се Синоду у Београду, позивао их да сви братски дођу у Пећ да се тамо договоре итд.

Питање за први разред основне школе је: Који Синод и кога би тад Вартоломеј подржао?

Руку на срце Сабор у Београду је Амфилохију дао све потребно за тај сценарио, питање је само да ли Амфилохије то жели или да ли екипа око њега то жели?

У том сценарију било би јасно зашто су и Филарет и Артемије морали да оду, зашто је добио титулу Егзарха и Архиепископа, зашто се швалера мимо правила са Вартоломејем, зашто је ово "Вучићев" Патријарх, зашто себе доживљава као првог без било кога другог, иако нема право да буде ни примус међу једнакима, зашто је рекао да је он наследник Пећи , а да су БГ и Карловци други разред, зашто су и он и Атанасије деценијама хистерисали на Карловачку Митрополију, омрзнули је међу свим теолозима, као нешто најгоре што се десило у историји СПЦ, без да су реално сагледали да су Карловци били добитници Нобелове награде за црквеност и православље у оно доба кад су се Грци проституисали са унијом и смењивали Патријархе на дневној бази , а Руси чак укинули Патријаршију, док други нису ни постојали итд. Сметало им што су Патријарси носили кардиналски пурпур, а сад им не смета што носе исте ципеле и материјале као и кардинали по Риму. 

Ја у све ово просто не могу да поверујем јер би то значило да је Амфилохије геније који је све испланирао још пре 15 година, а за то треба брилијантан ум, који он нема. Међутим, мозаик се слаже. ко је све ово смислио, свака му част!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@HOA+ Питање је ако до таквог сценарија докле би ишао тај раскол?

Да ли би се вјерници могли причешћивати у обје Црве као што је сад ситуација са Русима и Грцима, јер сви су изгледи да би код нас због блискости могло доћи до доста дубљег раскола.

Код фанариота ће бити доминантна и зизијулаштина па би могли бити названи и унијатима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како би о. Гојко објаснио Црногорцима зашто њихову нову "аутокефалну" структуру признају не признају Руси?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, HOA+ рече

Ствари су јасне, и они који тврде да Амфилохије ради на сепарацији и они који тврде супротно, имају своје чврсте аргументе и апологију.
Обе стране би требало да добро размисле о јачини доказа, ове друге стране.

Оно што је чудно јесте да Митрополит готово на свакодневној бази прави "грешке" , даје збуњујуће изјаве којима треба накнадно тумачење итд. Он јесте шампион погрешних изјава и погрешних потеза, али све ово је ипак мало превише.

Ђого додаје десет заграда да би објаснио шта је Митрополит мислио... то се тако не ради. Требало би да сам Амфилохије реагује и каже "не, ја то нисам рекао." Ту је више емоција и суза него реалног текста.

Сама изјава кад се преслуша, није баш идентична ономе што је написано, но опет довољно је провокативна и проблематична да се сви запитамо.

Улози се повећавају на свакодневној бази. Оно што је било незамисливо пре само неколико месеци данас је нормална ствар. Раскол се захуктава се пребацио на црногорске теме, уместо свеправославних, Амфилохије није могао да изусти да је ЦГ била аутокефална, а сад му је то нормално. У међувремену је и Мирослављево Јеванђеље постало споменик црногорске културе, као што је и Тесла одавно Хрват итд.

Ова Богојављенска изјава је први пут јак аргумент тврдњама да постоји могућност да Амфилохије након смрти Патријарха или чак пре, себе прогласи Егзархом Трона, и одбије новог " Вучићевог" Патријарха, те да са својом групицом формира Пећки Свештени Синод у коме би он био Алфа и Омега, и радио "праве ствари" на очувању Косова у Србији итд. Противио се Синоду у Београду, позивао их да сви братски дођу у Пећ да се тамо договоре итд.

Питање за први разред основне школе је: Који Синод и кога би тад Вартоломеј подржао?

Руку на срце Сабор у Београду је Амфилохију дао све потребно за тај сценарио, питање је само да ли Амфилохије то жели или да ли екипа око њега то жели?

У том сценарију било би јасно зашто су и Филарет и Артемије морали да оду, зашто је добио титулу Егзарха и Архиепископа, зашто се швалера мимо правила са Вартоломејем, зашто је ово "Вучићев" Патријарх, зашто себе доживљава као првог без било кога другог, иако нема право да буде ни примус међу једнакима, зашто је рекао да је он наследник Пећи , а да су БГ и Карловци други разред, зашто су и он и Атанасије деценијама хистерисали на Карловачку Митрополију, омрзнули је међу свим теолозима, као нешто најгоре што се десило у историји СПЦ, без да су реално сагледали да су Карловци били добитници Нобелове награде за црквеност и православље у оно доба кад су се Грци проституисали са унијом и смењивали Патријархе на дневној бази , а Руси чак укинули Патријаршију, док други нису ни постојали итд. Сметало им што су Патријарси носили кардиналски пурпур, а сад им не смета што носе исте ципеле и материјале као и кардинали по Риму. 

Ја у све ово просто не могу да поверујем јер би то значило да је Амфилохије геније који је све испланирао још пре 15 година, а за то треба брилијантан ум, који он нема. Међутим, мозаик се слаже. ко је све ово смислио, свака му част!

(i, ovo je screenshotovano, dvaput, :smeh1: .....pa, ce da vidimo da li ce ovaj holivud raskol scenario da se ispuni,....ako ne, ....ce se vade arhive....0703_read)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...