Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 20 минута, Родољуб Лазић рече

А иначе, независно од овог питања, слободно се ти предложи за анатему или рашчињење, немам ништа против.  :)))

Успевам да од тебе начиним духовитог момка!:))12:smeha::))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Овај твој компањон није вредан губљења енергије за одговор. Твоја бледа копија.

Dobro je da sam koliko toliko i kako tako zaličio na svoga duhovnog babu.:coolio:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Zoran Đurović

 И какве везе има ово твоје писаније са темом? Тема је наводно писмо светог Василија папи Климентиу. А ти пишеш без икакве везе са тиме, сводећи све на дискредитацију житија које је прихватио свети Јустин и цела СПЦ. Поента је твог писаанија да је епизода са митрополитом Мардаријем (која указује да је св. Василије био противник уније) измишљена, а из чињенице да је вратио цркву римокатолицима произилази, наравно, да је био екумениста!  При чему ову епизоду са митр. Мардаријем проглашаваш неистинитом на основу две недовољно јасне и недовољно контекстуализоване  реченице неког списа епископа Саве, који спис је ваљда "свето писмо" за доказивање. Али шта да се ради, ту епизоду са Мардаријем помиње и Милаш у свом поменутом делу о св. Василију на страни 27: 

"Свети Василије Острошки родом је Херцеговац. Већ у младим својим годинама ступио је у калуѐерство у Светобогородичном манастиру Требињском (Тврдошу). Као млад калуѐер налазио се св. Василије за неко вријеме у манастиру на Цетињу у Црној Гори за владиковања митрополита Мардарија Корнећанина. Кад је овај митрополит ступио у свезу са агентима римске пропаганде и спремао се на превјеру, коју је послије и извршио, млади калуѐер Василије негодовао је на то и старао се одвратити Мардарија од зле његове намјере. Послије је Василије ово и јавно чинио, кад је видио Мардаријево упорство, и јавне је бесједе говорио у обрану истине православне вјере, а противу римских заблуда. Ово је била једна од првих основа, ради чега га у синаксару односне му црквене службе животописац спомиње, као ревнитеља православља. Мардарије онај није могао ништа да учини противу Василија, уз којега је био сав народ црногорски, него га је оклеветао за један гријех, у којем се сам тај злосретни митрополит налазио, и тијем наравно приморао је морално Василија да се уклони. Повратио се св. Василије у свој постриг, у Требињски манастир, и ту буде произведен за архимандрита. Као архимандрит отишао је у Свету Гору и затијем у Русију. Из Русије се повратио у отаџбину са богатим даровима, које је добио од рускога царскога двора и од побожних Руса.

https://www.zapadnisrbi.com/images/PDF/Nikodim-Milas-Sveti-Vasilije-Ostroski.pdf

(Упс, у синаксару се помиње као ревнитељ православља. А, да, то опет нешто зилоти измишљали, ниси био ту да им објасниш да је он у ствари био екумениста.). 

Ти увијаш причу у обланду непостојећег екуменизма.  Међутим, то писмо, по Милашу, када би било истинито, не указује на екуменизам, него на унију. Каже Милаш на стр. 8:

"По овоме испада, да једини побуд, ради којега се Василије обраћао Риму и изјављивао своју покорност и послушност римској столици, било је то да би требињски манастир добио материјалну помоћ из Рима, јер да је манастир био сиромашан и оскудан у средствима за своје издржавање. О каквом другом побуду за то, који би био покренуо митрополита Василија да се обраћа папи и да му јерархијску своју потчињеност изјављује, нема у реченим исправама ни једне саме ријечи....Па да би се то постигло, оне исправе кажу, да је митрополит Василије не само признао над собом и требињским манастиром папину власт, и према томе одрекао признање над собом власти законитог му православног црквеног старјешине, српског пећског патријарха, него уједно увјерио папу, како одавна он и требињски калуѐери у својим молитвама спомињу име римскога папе, као свог јединог црквеног старјешину".

И још један твој доказ да је св. Василије екумениста - на његовим моштима се исцељују и инославни и муслимани. На моштима свих православних светих се исцељују и муслимани и инославни - код нас код светог Петра Коришког, Јоаникија Девичког, али и у Русији, и у Грчкој, код њихових светих,  и код чудотворних икона Богородичиних и код нас и широм света и из тога не следи твој закључак. 

Што се "доказа" о светом Николи тиче, вероватно је по тој логици Господ требало да спали све муслимане кад су освојили Јерусалим, или сви они свети у Цариграду, чије су мошти крсташи разносили и уништавали, или руски свети да спале бољшевике који су уништавали њихове мошти. 

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Dobro je da sam koliko toliko i kako tako zaličio na svoga duhovnog babu.:coolio:

Нисам мислио на тебе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Boksid i meni se čini da je bolje sa Turcima, ali nije sve tako jednostavno,  kada se Srbija oslobađala bilo je bolje sa katolicima koji su pomagali i organizovali ustanak preko Karlovačke Mitropolije, očigledno i da je za Arsenija Čarnojevića bilo bolje da bude sa katolicima, itd. Crkve u kojima su Srbe klali su građene često i uz pomoć Austrije.

Nije svaka nada za jedinstvo sa zapada napad i unijatski motivisana, vjerujem da ima koliko toliko dobre volje. Da se to razluči treba imati mudrosti, takođe ne vjerujem da se sveti Vasilije buso u grudi pravoslavne.

Pogledaj samo ko dolazi sve kod njega i koga sve iscjeljuje, pa mene nervira, dokle više, ti i Lazić ste toliko pravoslavni da nećete da se iscjelite, a kamoli da bi iscjelili potomke ustaša, meni nije strana pomisao ni da se Gospa javila potomcima ustaša koji su orgijali po Prebilovcima jer su neispitive dubine Božije.

Osim toga savršeno je transparentno da i ti i Rođak doživljavate pravoslavlje ideološki, odnosno metafizički, plaćate veliki i presudni danak Zapadu, otud tolika pozivanja na logiku i razum.

A kad malo bolje razmisliš vidjećeš da u istoriji i nema neke logike, možda se više odvija po principu volje za moći koja u kontekstu istorije Crkve ne može da važi, kao ni logika. razum i druge zapadne maksime, kao informacija, naukai i sl. Nego  se volja za moć preobražava u volju za Hrista, a te volje ima na zapadu, a i Hristove volje za zapad. Ko to negira nije pri sebi.

Tako kada se pozivate na logiku ne pozivate se na logiku po Hristu koja je za logiku ludilo i obrnuto, nauku koja nije nauka po i u Hristu ili informaciju koja nije samo bajt nego mora da ima i otkrivenjsku ekstenziju da bi se uvrštvala u Hrista i Crkvu, u ipostasan sklop, a ne tek logički objektivni sistem (ideologiju).

Tako da su Vam problemi sasvim zapadni koliko god se izjašnjavali kao pravoslavci i vijorili zastavama. 

Šenlučiš i prerano proglašavaš pobjedu.

 

Ako je mjera pravoslavlja mjera ljubavi prema neprijateljima, ima li u ovim vašim psanjima išta pravoslavno?

Sigurno nije bas sve tako crno - belo, bilo je vremena kada je pod Turcima bilo zlo, pa se nasi obracali rimokatolicima i Zapadu za pomoc, ali bilo je i vremena kada je bilo zlo i naopako i pod rimokatolicima i samo je Turska vlast bila neka brana nasilnom unijacenju naseg pravoslavnog naroda na raznim prostorima na kojima su ziveli.

Nazalost ipak u tim vremenima nacin na koji su rimokatolici gledali na jedinstvo sa pravoslavnima jeste agresivni nacin nametanja unije na osnovu prihvacanja rimokatolickih dogmata vere, filiokve i papski primat i druge stvari, i vecina nasih nisu prihvatali uniju na tim osnovama, ali je bilo nazalost i mnogo onih koji nisu mogli da se suprostave agresivnom i nasilnom nametanju unije i na kraju su morali na silu ili cak i neki dobrovoljno da prihvate takvu vrstu unije sa rimokatolicima, sve to nam je poznato iz istorije nase SPC.

U tom smislu, sigurno se nije sv.Vasilije preterano eksponiro kao super giga pravoslavan, ali sigurno nije ni zeleo da prihvata bilo kakvu uniju na osnovama koje su propisali rimokatolici i papa. Tako je bilo za njegova zivota i zaista verujem i mislim da se molio i pomagao za sve ljude koji su dolazili kod njega bilo koje da su vere bili, pa recimo tako je postupao i veliki molitvenik i cudotvorac sv.Jovan Kronstatski, i sasvim je ocekivano da i sada sv.Vasilije svakom ko mu se sa verom u njegovu pomoc i zastupnistvom pred Bogom pomaze kroz svoje blagodatne i svetiteljske netrulezne mosti.

Mislim da nisi pohvatao sta sam mislio pod logikom (i informacijama) u teologiji, na primer, tamo na temi o apokastazi onaj Pavlovic recimo citira nekog svetitelja za koga misli da u tom odredjenom citatu postoji njegova vera u apokastazu, i onda ja iz tog istog teksta ili iste besede tog svetitelja (iz koga je taj odredjeni citat) pronadjem druge citate u kojima svetitelj pise o vecnim kaznama i mukama i jos naknadno pronadjem i u mnogim drugim delima istog svetitelja jos mnogo citata o vecnim kaznama, i onda sledi logican zakljucak na osnovu svega toga, posto se ove dve stvari medjusobno iskljucuju, ili moze samo vera u apokastazu ili vera u vecne kazne, i ako kod tog svetitelja imamo mnogobrojne citate o vecnim kaznama i nemamo direct citate o apokastazi nego posredna navodjenja, onda je logicno da taj svetitelj ne veruje u apokastazu nego u vecne kazne.

U tom smislu sam mislio koriscenje logike, koja moze kao neka pomocna alatka da pomogne kod nekih nejasnih pitanja, pa mnogi svetitelji su izucavali i filozofiju i logiku i retoriku i druge nauke koje su im kasnije kao pomocna sredstva koristile u izucavanju vere i teologije.

Ah, ljubav i prava vere i pravoslavlje i odnos prema inoslavnima, ima tu dosta raznih momenata, recimo tamo kod ap.Pavla u Himni ljubavi kada kaze..... Не радује се неправди, а радује се истини,..... znaci ljubav se raduje istini i ne raduje se nepravdi,.... znaci ljubav ima odredjenu odliku i svojstvo prema istini i prema nepravdi,.... nije ljubav ista prema onima koji su u istini ili koji su u nepravdi,.... i to je mozda najbolje opisao sta i kako sv.Maksim Ispovednik :

"Ја не желим да се јеретици муче, нити се радујем њиховом злу, - Боже сачувај! - него се већма радујем и заједнички веселим њиховом обраћењу. Јер шта може вернима бити милије него да виде да се растурена чеда Божја саберу у једно? Ја нисам толико помахнитао да саветујем да се немилост више цени него човекољубље. Напротив, саветујем да треба са пажњом и искуством чинити и творити добро свима људима, и свима бити све како је коме потребно. Притом, једино желим и саветујем да јеретицима као јеретицима не треба помагати на подршку њиховог безумног веровања, него ту треба бити оштар и непомирљив. Јер ја не називам љубављу него човекомржњом и отпадањем од божанске љубави када неко потпомаже јеретичку заблуду, на већу пропаст оних људи који се држе те заблуде.

Нити вам ја говорим да ставите грубост изнад љубави према човеку... Тражим од вас да чините добро свим људима са пажњом и поштовањем, постајући свима све, по потребама сваког понаособ желим да будете потпуно груби и одбојни према јеретицима само у случајевима сарадње са њима или у стварима које подржавају њихову погрешну веру.

Св. Максим Исповедник PG 91:465c

http://www.pravoslavlje.net/index.php?title=Свети_Оци_Православне_Цркве_о_односу_према_јересима

Zar nije ovo gore od Maksima sasvim normalno i ljudski postavljeno, jednostavno prema svima i svakom coveku ciniti dobro bez obzira na veru, ali kada je u pitanju istinitost vere, prema jereticima trebamo da budemo ostri i nepomirljivi kada pricamo o veri i zivotu po veri jer ako na neki nacin potpomazemo jereticku zabludu onda to nije ljubav nego cak vise i covekomrznja jer podrzavamo ono sto vodi u propast coveka i njegove duse, ne skrecemo paznju takvom coveku da ide u propast, sto je zaista neodgovarajuce za onog koji se trudi da ima hriscansku ljubav koja zeli i raduje se da svi ljudi budu u istini koja vodi u spasenju duse i zato iz ljubavi i samilosti i kritikuje ono sto vodi ljude u duhovnu propast njihove duse.

Ako imamo najboljeg drugara i vidimo da vodi zivot koji ga vodi u propast, zar nije ljubav ako mu pazljivo i strpljivo ili mozda i malo jace i grublje (sve zavisi od situacije i procene) kazemo da tako kako radi vodi svoj zivot u propast i katastrofu.

Tako slicno i analogno i u odnosu prave vere na jeres.

"Ми знамо да је спасење у поседу једне Цркве, и да нико ко је изван саборне Цркве не може бити причасник вере Христове, нити бити спашен... Нити ми нудимо макар и део те наде безбожним јеретицима, него их остављамо потпуно изван те наде заиста, они немају нимало учешћа у Христу, него узалудно узимају за себе то спасоносно Име."

Св. Јован Златоусти PG 59:725

Ili mozda ako ovo gore kaze sv.Jovan Zlatoust da onda on bre Petrovicu po tebi .....nema ljubavi u sebi prema neprijateljima i jereticima i samim time nema i pravoslavlja u sebi jer je mera pravoslavlja mera ljubavi prema neprijateljima i jereticima,...

Naravno da je to retoricko pitanje jer znamo odgovor. 0703_read

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 29 минута, Родољуб Лазић рече

Свети Василије Острошки родом је Херцеговац.

Друже, Сава помиње да нема докумената и то је то. Милаш се не позива на документа. Помиње само Павла Ровинског који није имао никаквих докумената него вели да је Мардарије оптужио Василија да има љубавника, а сам га је имао. Не постоји ниједан док. о Василијевом боравку на Цетињу. 

пре 34 минута, Родољуб Лазић рече

Упс, у синаксару се помиње као ревнитељ православља.

Па нормално је да ће се у Синаксару тако помињати. Исто ће бити и у мом случају. 

пре 35 минута, Родољуб Лазић рече

Што се "доказа" о светом Николи тиче, вероватно је по тој логици Господ требало да спали све муслимане кад су освојили Јерусалим, или сви они свети у Цариграду, чије су мошти крсташи разносили и уништавали

 Католици штују Николу и над његовим моштима мисе. Њему то прија. Ја мислим даби ти пре пристао да те силују него да над твојим прахом мисе... Или нисам у праву?:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Zoran Đurović рече

Наравно да сам знао за Шимракову тезу о унијаћењу Василијевом, али је као и Радонић и Милаш одбацујем. Не пије воду. Имали бисмо документа и историјске записе о томе.

A sto se vise pise o tom tkz. unijacenju Vasilijevom.... kad je eto Zoki sada na Rodjinim pozicijama,.....  :drugarstvo: ...:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Родољуб Лазић рече

компањон није вредан губљења енергије за одговор. Твоја бледа копија.

Naravno da nije vredan kad si prosli put trosivsi dragocenu energiju ispao smesan kao bioskop dokazujici da sam Djurovic, lepo je da si izvukao pouke 😀

Ne mozeno svi biti kopije sv otaca kao tvoja cenjena malenkost 😁 i briljirati na forumu kao vi gdine sudija

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  

On 16.8.2021. at 21:26, The Godfather рече

Kakav bi ja to avva rimski bio kad se ne bih oglasio i sa svog laznog naloga, ovim putem zelim da cestitam sam sebi :aplauz:

.

Oh, da! ... čini se da smo svedoci pretposlednje faze popa djurovića.   .......... 0510_music

.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Tristatri рече

  Oh, da! ... čini se da smo svedoci pretposlednje faze popa djurovića.   .......... 0510_music.

Обрнућу сутра у Петки епитрахиљ наопако па ћу ти прочитати молитву на њеним моштима!:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Zoran Đurović рече

Друже, Сава помиње да нема докумената и то је то

Не, еп. Сава каже (мада ниси дао никакав линк нити указао где то Сава каже, па претпостављам да ниси цитирао све што би било значајно, него само оно што теби одговара): "Претпоставља се да је јеромонах Василије извесно време био придворни монах на Цетињу, али о томе нема никаквих писаних докумената." Он није одбацио ту тврдњу, него је само рекао да нема писаних докумената. Да је хтео да да негативну конотацију, ваљда би написао: "неосновано се наводи да је био придворни монах, јер за то нема писаних докумената", или нешто слично.  Уосталом, постави цео тај Савин текст, а не две реченице. Прилично сам сигуран да Сава није прећутао борбу св. Василија против уније.  Даље кажеш да Милаш помиње Ровинског. А Ровински је то са Мардаријем измислио? Одакле Ровинском идеја да је Мардарије имао љубавницу и да је Василије тада био код њега у манастиру? Просто сео и измислио? Или је имао неки извор, макар то и не био писани документ?  Осим тога,  Милаш наводи и да је Василије произносио јавне беседе против римских заблуда. И то је вероватно измишљено, мора бити, јер нема писаног документа? 

пре 3 часа, Zoran Đurović рече

Па нормално је да ће се у Синаксару тако помињати.

 Нормално је да ће помињати уколико је он деловао против уније. Ако није, пише се о његовим другим делима и врлинама, а то се не помиње. А зар синаксар није званичан спис Цркве о личности или догађају који се прославља? Што ће рећи да је то оно како Црква види неког светитеља и зашто га прославља. Али је Црква у великом пробчлему јер није претходно тебе питала шта је истина о св. Василију. Или си, можда, ти у проблему јер причаш своју причу, супротну причи Цркве?

Него, батали твоје екскурзије и лавирања, реци нам шта је било са "унијатским писмом" светог Василија, који ти је био први и главни аргумент да је он "екумениста"? Ово си после домишљао, кад ти је пропала прва идеја са наводним писмом.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Родољуб Лазић рече

@Zoran Đurović

 И какве везе има ово твоје писаније са темом? Тема је наводно писмо светог Василија папи Климентиу. А ти пишеш без икакве везе са тиме, сводећи све на дискредитацију житија које је прихватио свети Јустин и цела СПЦ. Поента је твог писаанија да је епизода са митрополитом Мардаријем (која указује да је св. Василије био противник уније) измишљена, а из чињенице да је вратио цркву римокатолицима произилази, наравно, да је био екумениста!  При чему ову епизоду са митр. Мардаријем проглашаваш неистинитом на основу две недовољно јасне и недовољно контекстуализоване  реченице неког списа епископа Саве, који спис је ваљда "свето писмо" за доказивање. Али шта да се ради, ту епизоду са Мардаријем помиње и Милаш у свом поменутом делу о св. Василију на страни 27: 

"Свети Василије Острошки родом је Херцеговац. Већ у младим својим годинама ступио је у калуѐерство у Светобогородичном манастиру Требињском (Тврдошу). Као млад калуѐер налазио се св. Василије за неко вријеме у манастиру на Цетињу у Црној Гори за владиковања митрополита Мардарија Корнећанина. Кад је овај митрополит ступио у свезу са агентима римске пропаганде и спремао се на превјеру, коју је послије и извршио, млади калуѐер Василије негодовао је на то и старао се одвратити Мардарија од зле његове намјере. Послије је Василије ово и јавно чинио, кад је видио Мардаријево упорство, и јавне је бесједе говорио у обрану истине православне вјере, а противу римских заблуда. Ово је била једна од првих основа, ради чега га у синаксару односне му црквене службе животописац спомиње, као ревнитеља православља. Мардарије онај није могао ништа да учини противу Василија, уз којега је био сав народ црногорски, него га је оклеветао за један гријех, у којем се сам тај злосретни митрополит налазио, и тијем наравно приморао је морално Василија да се уклони. Повратио се св. Василије у свој постриг, у Требињски манастир, и ту буде произведен за архимандрита. Као архимандрит отишао је у Свету Гору и затијем у Русију. Из Русије се повратио у отаџбину са богатим даровима, које је добио од рускога царскога двора и од побожних Руса.

https://www.zapadnisrbi.com/images/PDF/Nikodim-Milas-Sveti-Vasilije-Ostroski.pdf

(Упс, у синаксару се помиње као ревнитељ православља. А, да, то опет нешто зилоти измишљали, ниси био ту да им објасниш да је он у ствари био екумениста.). 

Ти увијаш причу у обланду непостојећег екуменизма.  Међутим, то писмо, по Милашу, када би било истинито, не указује на екуменизам, него на унију. Каже Милаш на стр. 8:

"По овоме испада, да једини побуд, ради којега се Василије обраћао Риму и изјављивао своју покорност и послушност римској столици, било је то да би требињски манастир добио материјалну помоћ из Рима, јер да је манастир био сиромашан и оскудан у средствима за своје издржавање. О каквом другом побуду за то, који би био покренуо митрополита Василија да се обраћа папи и да му јерархијску своју потчињеност изјављује, нема у реченим исправама ни једне саме ријечи....Па да би се то постигло, оне исправе кажу, да је митрополит Василије не само признао над собом и требињским манастиром папину власт, и према томе одрекао признање над собом власти законитог му православног црквеног старјешине, српског пећског патријарха, него уједно увјерио папу, како одавна он и требињски калуѐери у својим молитвама спомињу име римскога папе, као свог јединог црквеног старјешину".

И још један твој доказ да је св. Василије екумениста - на његовим моштима се исцељују и инославни и муслимани. На моштима свих православних светих се исцељују и муслимани и инославни - код нас код светог Петра Коришког, Јоаникија Девичког, али и у Русији, и у Грчкој, код њихових светих,  и код чудотворних икона Богородичиних и код нас и широм света и из тога не следи твој закључак. 

Што се "доказа" о светом Николи тиче, вероватно је по тој логици Господ требало да спали све муслимане кад су освојили Јерусалим, или сви они свети у Цариграду, чије су мошти крсташи разносили и уништавали, или руски свети да спале бољшевике који су уништавали њихове мошти. 

 

Upravo na takvu upotrebu logike sam mislio, tvoj metod je smjesan: udje ti bez pitanja u Zlatoustove cipele i dovede mene kao da se suprostavljam Jovanu, eto to ti je tvoja upotreba razuma, bezbozno manipulisanje citatima / istinama. Zaista bezbozno jer nisi se pomolio pa da te Zlatousti uputio da molitveno sagledas ono sto ti pisem, nego baratas citatima kao sa krompirom.

Isto je i sa "kontradiktornostima" kod svetitelja, jer ti trazis istinu da bi manipulisao njome stekavsi je u posjed, sto je takodje greska ili grjeh ako hoces, dok ti Oci rjecima otvaraju vrata da te uvedu u svetotainsku / crkvenu komunukaciju sa njima ti biras u koji ces stok udariti glavom ljevi ili desni, jer ne znas da rjeci samo ukauzuju, da nema u njima istine, misliti da je u njima istina je problem sa kojim se zapad rvao i nema dodirne tacke sa pravoslavljem osim kao iskusenje, sto je naravno bilo i za zapad, a samim tim i za tebe.

Sto se tice istorije tu se slabo sta mjenja, pogledaj sta nam sad cini Fanar i Turci, koliko je pokatolicenih u zadnje vrijeme u Hrvatskoj, kako  uludo sprocu Patrijarha srbuje lopina Dodik u Krajini i sve ce ti biti jasno, to su kontuiteti. I cime se mi bavimo?

Dalje, nije pravoslavlje istina nego je to vjera kojom Bog vjeruje u covjeka, pa tek onda  ista ta  vjera kojom covjek vjeruje u Boga, imati savrsenu vjeru znaci biti bog, a ako si bog, bog si svima.

Svakako taj fenomen medjusobnog povjerenja medj Bogom i ljudima  ima tma svojih izraza, nacina, tradicija, jezika i vjestina, nauka...

пре 4 часа, Родољуб Лазић рече

 

 Нормално је да ће помињати уколико је он деловао против уније.

Ovde grjesis jer nije svako pravoslavno revnovanje revnovanje protiv unije, nije ni svako djelovanje protiv unije pravoslavno, niti je svaka unija nepravoslavna.

Nadam se nesvjesno identitet pravoslavlja izvodis iz velikog raskola, cime samo dokazujes da smo raskolnici.

Ocuvanje pravoslavlja vidis u ocuvanju raskola, kad bi se miloscu Bozijom raskol iscjelio ti prvi ne bi to iscjeljenje priznao, kao sto izgleda unaprjed osudjujes i svaki korak u tom pravcu.

Nije ni svako revnovanje za jedinstvo sa Rimom pravoslavno, ali neko mora biti, jer tesko je povjerovati da Hristos nece da svi jedno budu.

Ako zaista znas ko si i ako te Hristos poznaje, ko moze izmjeniti tvoj identitet? Niko i nikad, osim sto mozes sam odustati od sebe, a to znaci od Hrista, cija si bljeda kopija, ali kao sto znamo i tu je odustajanje nemoguce, sta onda mozemo, prihvatiti da su i drugi manje vise bljede ikone Hrista, da nam se Hristos kroz muslimane, katolike i druge obraca i mimo njihove ili nase volje, a mi ga mimolilazimo jer imamo Hrista u sebi?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...