Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

Управо сада, Zoran Đurović рече

Тебе интелигенција никад није красила. Заборавио си и све оно што сам вам изнео из Милаша и то у бојицама, јер вама мора да се црта...:mahmah:

Jok, to nema veze sa pamecu,.... nego sa secanjem sta smo sve pricali,.... a Rodja i ja dobro pamtimo,... ko slonovi....:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 5 минута, Zoran Đurović рече

За тебе не важе аргументи научне природе, него идеолошке. Погледај мало биографију и библиографију Радонића па ће ти можда доћи из дупета у главу. 

На основу писма папе Александра VII владици Василију Јовановићу од 1661. године и Василијева писма папи Клименту Х од 3. јануара 1671. извео је Јанко Шимрак своју тезу о унијатству св. Василија[27]. Шимракову тезу подвргао је критици и Јован Радонић. Иако није био тако резолутан као Милаш, Радонић је оспорио унијатство св. Василија Острошког. Мотиве Василијева ступања у везу са папом, Радонић, који верује у аутентичност поменутих писама, видео је у настојању да добије било какву материјалну помоћ. „Као и у ранијим случајевима, митрополит Василије се, преко калуђера Ћирила, приближио Риму гоњен материјалном бедом и невољом[28].“

... :POPOcorn1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ђуровићу, кога шта крсси упитно је. Оно што тебе неупитно краси јесте да све што у теологији и историји Цркве може бити спорно, па чак и кад није спорно, ти га учиниш спорним и тумачиш најчешће у смеру који закључке води ка унији са Ватиканом. И ово са Св. Василијем, и оно са Св. Стефаном и још којешта. Па кад се дода и твој став дс је (Православна) Црква крња (несаборна) без Ватикана, и твоја пракса причешћивања римокатолика, не знам шта није јасно.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Bokisd рече

На основу писма папе Александра VII владици Василију Јовановићу од 1661. године и Василијева писма папи Клименту Х од 3. јануара 1671. извео је Јанко Шимрак своју тезу о унијатству св. Василија[27]. Шимракову тезу подвргао је критици и Јован Радонић. Иако није био тако резолутан као Милаш, Радонић је оспорио унијатство св. Василија Острошког. Мотиве Василијева ступања у везу са папом, Радонић, који верује у аутентичност поменутих писама, видео је у настојању да добије било какву материјалну помоћ. „Као и у ранијим случајевима, митрополит Василије се, преко калуђера Ћирила, приближио Риму гоњен материјалном бедом и невољом[28].“

... :POPOcorn1:

Да, то је теза по којој је писмо аутентично. С тим даЂуровићев ауторитет, унијата Шимрак, закључује из тога да је свети Василије прихватио унију, а Радонић тај закључак одбацује, али прихвата тезу о аутентичности писма. Али Милаш и нова истраживања показују да писмо није аутентично.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Родољуб Лазић рече

Да, то је теза по којој је писмо аутентично. С тим даЂуровићев ауторитет, унијата Шимрак закључује из тога да је свети Василије прихватио унију, а Радонић тај закључак одбацује, али прихвата тезу о аутентичности писма. Али Милаш и нова истраживања показују да писмо није аутентично.

U svakom slucaju imamo Radonica (koji je za Zokija autoritet) i koji priznaje pisma kao auteticna dok ipak ne priznaje da je sv.Vasilije bio unijat, dok jedino unijata Simrak pise da je pismo autenticno i da je sv.Vasilije unijat.

Sto stalno potencira Zoki inteligenciju,..... pametnome dosta... :D .... pa bre onaj nas narod tamo bi se odma momentalno odreko Vasilija da je bio unijat... ima ona sintaksa iz tih nekih vremena,..... bolje i sa Turcima nego sa Rimokatolicima, toliko su zla oni naneli nama tamo.... :blush:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ђуровић воли да пуца себи у ногу. Крене тако, пун себе и своје интелигенције и докторске титуле, и онда се упуца у ногу.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Родољуб Лазић рече

Ђуровић воли да пуца себи у ногу. Крене тако, пун себе и своје интелигенције и докторске титуле, и онда се упуца у ногу.

(kako bese,.... jeste teologija najvisi oblik misljenja, ali je logika ((i informacije)) osnov svakog misljenja..... :laie_14:)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 5.1.2022. at 4:07, Родољуб Лазић рече

Пре петнаестак година сам превео десетак тих његових чланака, са намером да се то објави као књига, али није дошло до реализације.

Неколико тих чланака је тренутно доступно у библиотеци "Светосавља" и ко хоће може да се упозна са аргументованим оповргавањем истанбулске папистичке теологије:

https://svetosavlje.org/povodom-neuspele-zastite-lazne-teorije/

https://svetosavlje.org/eklesiologija-pariskog-raskola/

https://svetosavlje.org/o-granicama-prostiranja-prava-vlasti-carigradske-patrijarsije-na-dijasporu/

https://svetosavlje.org/kako-nastali-spor-privesti-kraju/

 

Бог те погледао за труд и помогао да издате књигу. Јел има негде још неки превод од професора осим ово са Светосавља?

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Bokisd рече

U svakom slucaju imamo Radonica (koji je za Zokija autoritet) i koji priznaje pisma kao auteticna dok ipak ne priznaje da je sv.Vasilije bio unijat, dok jedino unijata Simrak pise da je pismo autenticno i da je sv.Vasilije unijat.

Sto stalno potencira Zoki inteligenciju,..... pametnome dosta... :D .... pa bre onaj nas narod tamo bi se odma momentalno odreko Vasilija da je bio unijat... ima ona sintaksa iz tih nekih vremena,..... bolje i sa Turcima nego sa Rimokatolicima, toliko su zla oni naneli nama tamo.... :blush:

Boksid i meni se čini da je bolje sa Turcima, ali nije sve tako jednostavno,  kada se Srbija oslobađala bilo je bolje sa katolicima koji su pomagali i organizovali ustanak preko Karlovačke Mitropolije, očigledno i da je za Arsenija Čarnojevića bilo bolje da bude sa katolicima, itd. Crkve u kojima su Srbe klali su građene često i uz pomoć Austrije.

Nije svaka nada za jedinstvo sa zapada napad i unijatski motivisana, vjerujem da ima koliko toliko dobre volje. Da se to razluči treba imati mudrosti, takođe ne vjerujem da se sveti Vasilije buso u grudi pravoslavne.

Pogledaj samo ko dolazi sve kod njega i koga sve iscjeljuje, pa mene nervira, dokle više, ti i Lazić ste toliko pravoslavni da nećete da se iscjelite, a kamoli da bi iscjelili potomke ustaša, meni nije strana pomisao ni da se Gospa javila potomcima ustaša koji su orgijali po Prebilovcima jer su neispitive dubine Božije.

Osim toga savršeno je transparentno da i ti i Rođak doživljavate pravoslavlje ideološki, odnosno metafizički, plaćate veliki i presudni danak Zapadu, otud tolika pozivanja na logiku i razum.

A kad malo bolje razmisliš vidjećeš da u istoriji i nema neke logike, možda se više odvija po principu volje za moći koja u kontekstu istorije Crkve ne može da važi, kao ni logika. razum i druge zapadne maksime, kao informacija, naukai i sl. Nego  se volja za moć preobražava u volju za Hrista, a te volje ima na zapadu, a i Hristove volje za zapad. Ko to negira nije pri sebi.

Tako kada se pozivate na logiku ne pozivate se na logiku po Hristu koja je za logiku ludilo i obrnuto, nauku koja nije nauka po i u Hristu ili informaciju koja nije samo bajt nego mora da ima i otkrivenjsku ekstenziju da bi se uvrštvala u Hrista i Crkvu, u ipostasan sklop, a ne tek logički objektivni sistem (ideologiju).

Tako da su Vam problemi sasvim zapadni koliko god se izjašnjavali kao pravoslavci i vijorili zastavama. 

пре 4 часа, Родољуб Лазић рече

Ђуровић воли да пуца себи у ногу. Крене тако, пун себе и своје интелигенције и докторске титуле, и онда се упуца у ногу.

Šenlučiš i prerano proglašavaš pobjedu.

 

Ako je mjera pravoslavlja mjera ljubavi prema neprijateljima, ima li u ovim vašim psanjima išta pravoslavno?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Onufrije рече

Бог те погледао за труд и помогао да издате књигу. Јел има негде још неки превод од професора осим ово са Светосавља?

На линковима које сам дао раније налазе се моји преводи. Постоји још и превод његовог чланка "О јединству Цркве", који је урадила Биљана Вићентић:

Мислим да осим овога нигде више нема превода његових чланака.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Родољуб Лазић рече

На линковима које сам дао раније налазе се моји преводи. Постоји још и превод његовог чланка "О јединству Цркве", који је урадила Биљана Вићентић:

Мислим да осим овога нигде више нема превода његових чланака.

Sucur Alahu da se neko u Srbiji bavi teologijom sa pravoslavne tacke gledista, ako je pravoslavlje tacka gledista i belogardejski vojni moral.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Zoran Đurović Sad krece kolektivna amnezija, gospoda nikada, ama bas nikada nisu pisala da lazes, da si placen, da ti se prividja, da klevetas Amerikance itd, evo - mogao bih da potvrdim, ali kada bih bio kao oni, ne sumnjam da su ubedili sebe da je zaista tako bilo, a sto se tice pisama i tumacenja istih - sad ce strucnjaci " jedne knjige " koji su svoje teoloske studije zavrsili online na Svetosavlju bez da ih je bilo ko propitivao gradivo koje misle da su savladali pravilno da ti objasne kako stvari zapravo stoje 😀

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, The Godfather рече

@Zoran Đurović Sad krece kolektivna amnezija, gospoda nikada, ama bas nikada nisu pisala da lazes, da si placen, da ti se prividja, da klevetas Amerikance itd,

Е, а сваком случају сам клеветник, како ме Рођени апострофира!12:smeha: И кад га питаш која је клевета, не може да гукне. Да није било нас, сада би овај тројац већ био са својим епархијама под омофором истамбулског епископа (сада ће Рођени да ме нападне како омаложавам Васељенског, па да се предложим за неку анатемицу или барем рашчињење:))). 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Zoran Đurović рече

Е, а сваком случају сам клеветник, како ме Рођени апострофира!12:smeha: И кад га питаш која је клевета, не може да гукне. Да није било нас, сада би овај тројац већ био са својим епархијама под омофором истамбулског епископа (сада ће Рођени да ме нападне како омаложавам Васељенског, па да се предложим за неку анатемицу или барем рашчињење:))). 

Овај твој компањон није вредан губљења енергије за одговор. Твоја бледа копија. Али ти си занимљив случај. Реалност успеваш врло оригинално да преведеш је на неки свој доживљај који тешко да има везе са оним што се догодило, али се ти лудо забављаш верујући да је управо тако било.

Елем, ниси ме питао па ти нисам ни одговорио "која је клевета". Рекао сам на почетку своје прве поруке у низу да понављаш старе клевете на светог Василија - а то се односи на тобожња писма и њихов еклисијални смисао.

Што се тиче "истанбулског епископа", колико могу да се сетим, мислим да сам први, доста давно, управо ја увео овај термин, који има оправдање. Васељенски је нешто што су они сами најпре себи присвојили, а потом су их и други, из разних разлога, и по инерцији, тако ословљавали. Цариград и Константинопољ не постоје, и остаје Истанбул као најреалнија опција за назив. Поготову сада, када је и он постао непријатељ Православља. А Истанбул је то већ вековима. И у том погледу има смисла повезати га са Истанбулом.

А иначе, независно од овог питања, слободно се ти предложи за анатему или рашчињење, немам ништа против.  :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да мало дочарам ствари ради других, јер просветлити Рођеног је немогућа мисија:

- Наравно да сам знао за Шимракову тезу о унијаћењу Василијевом, али је као и Радонић и Милаш одбацујем. Не пије воду. Имали бисмо документа и историјске записе о томе. Али ја немам времена да све потанко пишем (само што изађох од короне, између осталог). И ако нешто не поменеш, ови који су навикли бавити се манипулацијама одмах ти је учитају. Наравно да се са разбором читају текстови других аутора, па били они и свеци, и онда се прихвата добро речено кроз расуђивање (које ови демагози немају), а одбацује што не стоји (колика је трагедија што ови не капирају када им Хаџија каже да су заробљеници западњачке метафизике). 

Вероватно нико Саву Вуковића не сумњичи да је био екумениста. Он исправно каже: "Претпоставља се да је јеромонах Василије извесно време био придворни монах на Цетињу, али о томе нема никаквих писаних докумената. Будући да је у манастиру Тврдошу, где је Василије био архимандрит, дошло до неких несугласица међу братством, напустио је свој постриг са намером да оде у Свету Гору". Ту, уствари, критикује и тезу коју је прихватио Ава Јустин: "Пошто проведе још неко време у овом манастиру, он отиде у Црну Гору код тадашњег митрополита Цетињског Мардарија, који га задржа код себе на Цетињу. Али ускоро између њих двојице дође до неслагања око једне веома важне ствари, о којој ћемо сада проговорити. У то време беше се проширила у западним православним крајевима усиљена латинска пропаганда. Клирици римски звани језуити, послани из Рима од римског папе да користе тешко стање робовања и страдања православних еда би их обратили у своју Латинску јерес и потчинили папској власти, беху насрнули у то време на крајеве Приморске, Црногорске и Херцеговачке. На њихов подмукли рад против православних скрену пажњу митрополиту Мардарију ревнитељ Православља блажени Василије, али митрополит не хајаше за то и беше попустљив према унијатској пропаганди... Шта више, он поче да сплеткари против светог Василија и да га лажно окривљује пред народом. Народ није поверовао тим клеветама митрополитовим, јер је добро знао за свето и богоугодно живљење Василијево, и много га је поштовао и волео. Али, желећи да се удаљи од злобе и сплеткарења, преподобни се врати натраг у свој манастир Тврдош". - Дакле, од овога нема ништа - лепо измишљена житијска епизода.

Јустин пак неће поменути - а што је историјски факат - да је Василије наредио православцима да предају католицима једну Богородичину цркву коју су православни присвајали! Био је жесток спор, а Светац стаје на страну католика! Но, то мора да се прећути (не знам да ли је Јустин и знао уопште за овај догађај). Лако је написати, као што Јустин ради: "Поклоници и данас долазе у великом броју из свих наших крајева Острошком Чудотворцу, без обзира на вероисповест и националну припадност", али видимо да преко 90% иноверних над којима су се десила чуда не прелазе у православље. Ови перверзњаци (мислим на Роћка и екипу) ће рећи даће ови завршити у паклу јер нису препознали светлост православља. То су будалаштине. Василије је екуменски светитељ, као и св. Никола над чијим се моштима свакодневно миси. И њему то не смета. Јер да му смета спржио би католике. Замислите да се - недај боже - Рођени посвети а одакатолицима падну у руке његове реликвије и врше "перверзну" мису над њиме! Па Рођени би спустио огањ са неба који би их спалио! Али Никола није јак светац!12:smeha:

На крају: Милаш тврди да је католичко крштење валидно, и то ови демагози одбацују, а прихватају његово тумачење да су писма фалсификована, док мене присиљавају па прихватим све од Шимрака или Јустина! Мало доследости не би вам било згоре, дјечарци...        

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...