Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 14 минута, Golub рече

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

јан 21, 2020 у 16:11 | Актуелности, Догађаји

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

Јуче, на Јовањдан, појавила се једна агенцијска вијест коју су, на жалост, у Републици Српској пренијели и битнији медији (РТРС, АТВ), а за коју се касније испоставило да је у питању спин (злонамјерно искривљивање чињеница или ријечи). Касније се испоставило да никакве изјаве за Стандард.ме није било већ да је исјечена и сервирана Митрополитова изјава доступна на Острог.тв. Како су неке нејасноће, можда, ипак остале, а као неко ко се активно бори за јединство и очување наше светосавске Цркве у Црној Гори и свугдје, мислим да би добро било да ипак појаснимо неке детаље који могу бити нејасни.

АУТОНОМИЈА -ШТА ЈЕ ТО?

Јуче су сви пренијели да је Митрополит рекао да је Митрополија већ аутономна, као и било која друга епархија Православне Цркве. Овдје, међутим, може доћи до једне важне забуне.

Наиме, иако наш народ и СПЦ замишља као малу копију Римокатоличке цркве, она то није јер патријарх није папа. Патријарх је, како је то одувијек било међу древним Црквама, „први међу једнакима“ са свим осталим епископима СПЦ. Он предсједава САСабором и САСинодом и осталим тијелима наше српске Патријаршије, али патријарх није „изнад“ било ког тијела и епископа. У том смислу, патријарх, рецимо, не само да не може јер га то не занима, већ није ни овлаштен да поставља и разрјешава свештенике било гдје осим у Београду чији је епископ. Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Међутим, ријеч „аутономија“ има друго значење. Она представља један облик црквене самоуправе у којој више епархија има међусобно успостављена тијела и неки облик додатне самосталности у односу на заједничке службе. Да употријебим једну политичку фразу: аутономија је више од оне свеопште самосталности епархија, мање од аутокефалије. Такве су Украјинска Православна Црква у оквиру РПЦ МП или Православна Охридска Архиепископија у оквиру СПЦ.

Зато сматрам да је кључ у ономе што је Митрополит на почетку заустио да каже: „Ма каква аутономија!“ Као и да је касније појашњење о томе да су све епархије „аутономне“ помало нес(п)ретно јер народ углавном не разумије о каквој врсти аутономије се ради, а овако се изјава може користити за потребе спиновања. Аутономију нико није тражио, нити би имало смисла да једна од 9 светосавских епархија СПЦ, основаних његовом руком, тражи неку додатну независност од остатка Тијела.

ЗАШТО СУ БЕОГРАД И ЦЕТИЊЕ ИСТО, УЈЕДНО И ЈЕДНО

Вриједна је и добра изјава Митрополита да су Београд и Цетиње исто (а ја бих додао и Једно), у свјетлу непрекидне кампање и инсинуирања да ће се проблем рјешавати некаквим црквеним сепаратизмом. (То је, уосталом, био и смисао питања о „аутономији“ и зато се мора одлучно негирати таква инсинуација, без мистификација).

Као што знамо, САСинод је имао ванредно засједање на које су позвана и Господа епископи чије епархије се налазе у Црној Гори. Знамо да је питање размотрено и да није одлучено да се сазива ванредни САСабор. То је битна информација о томе како је САСинод форматизовао тренутно стање. Ако би неко мене питао (а, наравно, не пита ме), осјећам да би добро било да се сазове САСабор, уметне прозба „за браћу нашу која у Црној Гори бране светиње наше, Господу се помолимо“, уведе параклис Пресветој Богородици у све Цркве. То је оно што и лично можемо. Као што рекох, ја не одлучујем о томе.

Дакле, очигледно је да се ствар тренутно форматизује као ванредна, али локална. Сходно томе, сасвим је нормално да се њоме баве Цетиње, Беране, Требиње итд. Информација која се пласира о неповјерењу између Београда и Цетиња мора се одбацити и одбацивати са обје стране, и из Београда и са Цетиња, Берана итд. Јер они су исто и Једно.

Када, ако Бог да, коначно се цијела наша Црква пробуди онако како се пробудила у Црној Гори, даће Бог да се укључимо сви у правна и остала формулисања.

Битно је да је истакнуто да никаквих преговора не смије бити док се ово Безакоње о ропству Цркве не укине.

Све би то било лепо да Митрполитов ученик поп Гојко није изјавио и остао жив да је била аутономна или аутокефална, по њему није то ни битно, али је битно да је била призната од других црква до 1918.:0426_feel: А Митрополит је ракао нешто што је поп Ђого прескочио, да се преговара С ЊИМ, где су ту остале Владике у Црној Гори?

Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Значи Митрполит је само за Епархију Црногорску приморску, а то није Црна Гора цела иако је малена. Био је чланак како је потписан конкордат у Хрватској 2002 када је СПЦ Сабор поставио митрполта Јована да преговара. Нико Митрополита Амфилохија није ставио да преговара испред других Владикама из Црне Горе до он сам. То говори о њему, да мисли да је он ту први да се то подразумева због његових заслуга, али није тако у Цркви Христовој.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Koliko vidim o.Darko je objasnio, da je sve u redu ali da je sve nespretno. E sad..

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Volim_Sina_Bozjeg рече

Koliko vidim o.Darko je objasnio, da je sve u redu ali da je sve nespretno. E sad..

То је Максимовски манир, Архиепископ Амфилохије изјавио да је Црква аутомнома у истом даху када себе истиче као преговарача за групу епархија,  тако да се Ђого просипа, јер није Патријаршија имала намјеру да поставља свештенике Митрополиту, него да се преговара у вези са имовином 4 епархије, што је Ђедо одбацио назначивши себе као преговарача, вјероватно у својству предсјкедника епископског савјета.

Тако да је очигледно у ком смислу је кориштена рјеч аутомомија, а имамо и читав конзинуитет догађаја, како ће сада да нам син Риста мученика да објасни недолазак Патријарха?

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ствари су јасне, и они који тврде да Амфилохије ради на сепарацији и они који тврде супротно, имају своје чврсте аргументе и апологију.
Обе стране би требало да добро размисле о јачини доказа, ове друге стране.

Оно што је чудно јесте да Митрополит готово на свакодневној бази прави "грешке" , даје збуњујуће изјаве којима треба накнадно тумачење итд. Он јесте шампион погрешних изјава и погрешних потеза, али све ово је ипак мало превише.

Ђого додаје десет заграда да би објаснио шта је Митрополит мислио... то се тако не ради. Требало би да сам Амфилохије реагује и каже "не, ја то нисам рекао." Ту је више емоција и суза него реалног текста.

Сама изјава кад се преслуша, није баш идентична ономе што је написано, но опет довољно је провокативна и проблематична да се сви запитамо.

Улози се повећавају на свакодневној бази. Оно што је било незамисливо пре само неколико месеци данас је нормална ствар. Раскол се захуктава се пребацио на црногорске теме, уместо свеправославних, Амфилохије није могао да изусти да је ЦГ била аутокефална, а сад му је то нормално. У међувремену је и Мирослављево Јеванђеље постало споменик црногорске културе, као што је и Тесла одавно Хрват итд.

Ова Богојављенска изјава је први пут јак аргумент тврдњама да постоји могућност да Амфилохије након смрти Патријарха или чак пре, себе прогласи Егзархом Трона, и одбије новог " Вучићевог" Патријарха, те да са својом групицом формира Пећки Свештени Синод у коме би он био Алфа и Омега, и радио "праве ствари" на очувању Косова у Србији итд. Противио се Синоду у Београду, позивао их да сви братски дођу у Пећ да се тамо договоре итд.

Питање за први разред основне школе је: Који Синод и кога би тад Вартоломеј подржао?

Руку на срце Сабор у Београду је Амфилохију дао све потребно за тај сценарио, питање је само да ли Амфилохије то жели или да ли екипа око њега то жели?

У том сценарију било би јасно зашто су и Филарет и Артемије морали да оду, зашто је добио титулу Егзарха и Архиепископа, зашто се швалера мимо правила са Вартоломејем, зашто је ово "Вучићев" Патријарх, зашто себе доживљава као првог без било кога другог, иако нема право да буде ни примус међу једнакима, зашто је рекао да је он наследник Пећи , а да су БГ и Карловци други разред, зашто су и он и Атанасије деценијама хистерисали на Карловачку Митрополију, омрзнули је међу свим теолозима, као нешто најгоре што се десило у историји СПЦ, без да су реално сагледали да су Карловци били добитници Нобелове награде за црквеност и православље у оно доба кад су се Грци проституисали са унијом и смењивали Патријархе на дневној бази , а Руси чак укинули Патријаршију, док други нису ни постојали итд. Сметало им што су Патријарси носили кардиналски пурпур, а сад им не смета што носе исте ципеле и материјале као и кардинали по Риму. 

Ја у све ово просто не могу да поверујем јер би то значило да је Амфилохије геније који је све испланирао још пре 15 година, а за то треба брилијантан ум, који он нема. Међутим, мозаик се слаже. ко је све ово смислио, свака му част!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@HOA+ Питање је ако до таквог сценарија докле би ишао тај раскол?

Да ли би се вјерници могли причешћивати у обје Црве као што је сад ситуација са Русима и Грцима, јер сви су изгледи да би код нас због блискости могло доћи до доста дубљег раскола.

Код фанариота ће бити доминантна и зизијулаштина па би могли бити названи и унијатима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како би о. Гојко објаснио Црногорцима зашто њихову нову "аутокефалну" структуру признају не признају Руси?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, HOA+ рече

Ствари су јасне, и они који тврде да Амфилохије ради на сепарацији и они који тврде супротно, имају своје чврсте аргументе и апологију.
Обе стране би требало да добро размисле о јачини доказа, ове друге стране.

Оно што је чудно јесте да Митрополит готово на свакодневној бази прави "грешке" , даје збуњујуће изјаве којима треба накнадно тумачење итд. Он јесте шампион погрешних изјава и погрешних потеза, али све ово је ипак мало превише.

Ђого додаје десет заграда да би објаснио шта је Митрополит мислио... то се тако не ради. Требало би да сам Амфилохије реагује и каже "не, ја то нисам рекао." Ту је више емоција и суза него реалног текста.

Сама изјава кад се преслуша, није баш идентична ономе што је написано, но опет довољно је провокативна и проблематична да се сви запитамо.

Улози се повећавају на свакодневној бази. Оно што је било незамисливо пре само неколико месеци данас је нормална ствар. Раскол се захуктава се пребацио на црногорске теме, уместо свеправославних, Амфилохије није могао да изусти да је ЦГ била аутокефална, а сад му је то нормално. У међувремену је и Мирослављево Јеванђеље постало споменик црногорске културе, као што је и Тесла одавно Хрват итд.

Ова Богојављенска изјава је први пут јак аргумент тврдњама да постоји могућност да Амфилохије након смрти Патријарха или чак пре, себе прогласи Егзархом Трона, и одбије новог " Вучићевог" Патријарха, те да са својом групицом формира Пећки Свештени Синод у коме би он био Алфа и Омега, и радио "праве ствари" на очувању Косова у Србији итд. Противио се Синоду у Београду, позивао их да сви братски дођу у Пећ да се тамо договоре итд.

Питање за први разред основне школе је: Који Синод и кога би тад Вартоломеј подржао?

Руку на срце Сабор у Београду је Амфилохију дао све потребно за тај сценарио, питање је само да ли Амфилохије то жели или да ли екипа око њега то жели?

У том сценарију било би јасно зашто су и Филарет и Артемије морали да оду, зашто је добио титулу Егзарха и Архиепископа, зашто се швалера мимо правила са Вартоломејем, зашто је ово "Вучићев" Патријарх, зашто себе доживљава као првог без било кога другог, иако нема право да буде ни примус међу једнакима, зашто је рекао да је он наследник Пећи , а да су БГ и Карловци други разред, зашто су и он и Атанасије деценијама хистерисали на Карловачку Митрополију, омрзнули је међу свим теолозима, као нешто најгоре што се десило у историји СПЦ, без да су реално сагледали да су Карловци били добитници Нобелове награде за црквеност и православље у оно доба кад су се Грци проституисали са унијом и смењивали Патријархе на дневној бази , а Руси чак укинули Патријаршију, док други нису ни постојали итд. Сметало им што су Патријарси носили кардиналски пурпур, а сад им не смета што носе исте ципеле и материјале као и кардинали по Риму. 

Ја у све ово просто не могу да поверујем јер би то значило да је Амфилохије геније који је све испланирао још пре 15 година, а за то треба брилијантан ум, који он нема. Међутим, мозаик се слаже. ко је све ово смислио, свака му част!

(i, ovo je screenshotovano, dvaput, :smeh1: .....pa, ce da vidimo da li ce ovaj holivud raskol scenario da se ispuni,....ako ne, ....ce se vade arhive....0703_read)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Bokisd рече

(i, ovo je screenshotovano, dvaput, :smeh1: .....pa, ce da vidimo da li ce ovaj holivud raskol scenario da se ispuni,....ako ne, ....ce se vade arhive....0703_read)

Је ли Боки, а ти то имаш целу ову тему скриновану у својој архиви или како?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Vladan :::. рече

Је ли Боки, а ти то имаш целу ову тему скриновану или шта?

 

(ne, samo bitne poruke)....ma, salim se, bas sam lud,:vrtiglavu:..... nego me drugo interesuje,....ako se na kraju ne ispostavi da je Amfilohije pravio raskol i zlo (jer raskol i jeste zlo jer cepa jedinstvo crkve,... kako se kaze za jedinstvo crkve -nesiveni hiton Hristov).... onda da li ce svi oni koji su blaze ili jace pisali o tome, bar malo osecati stid pred samim sobom i celom crkvom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Golub рече

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

јан 21, 2020 у 16:11 | Актуелности, Догађаји

Отац Дарко Ђого: Шта (ни)је Митрополит рекао

Јуче, на Јовањдан, појавила се једна агенцијска вијест коју су, на жалост, у Републици Српској пренијели и битнији медији (РТРС, АТВ), а за коју се касније испоставило да је у питању спин (злонамјерно искривљивање чињеница или ријечи). Касније се испоставило да никакве изјаве за Стандард.ме није било већ да је исјечена и сервирана Митрополитова изјава доступна на Острог.тв. Како су неке нејасноће, можда, ипак остале, а као неко ко се активно бори за јединство и очување наше светосавске Цркве у Црној Гори и свугдје, мислим да би добро било да ипак појаснимо неке детаље који могу бити нејасни.

АУТОНОМИЈА -ШТА ЈЕ ТО?

Јуче су сви пренијели да је Митрополит рекао да је Митрополија већ аутономна, као и било која друга епархија Православне Цркве. Овдје, међутим, може доћи до једне важне забуне.

Наиме, иако наш народ и СПЦ замишља као малу копију Римокатоличке цркве, она то није јер патријарх није папа. Патријарх је, како је то одувијек било међу древним Црквама, „први међу једнакима“ са свим осталим епископима СПЦ. Он предсједава САСабором и САСинодом и осталим тијелима наше српске Патријаршије, али патријарх није „изнад“ било ког тијела и епископа. У том смислу, патријарх, рецимо, не само да не може јер га то не занима, већ није ни овлаштен да поставља и разрјешава свештенике било гдје осим у Београду чији је епископ. Свештенство у Бања Луци брига је Еп. Јефрема, у Сиднеју Еп. Силуана, у Никшићу Еп Јоаникија. У том смислу је свака епархија „самостална“.

Међутим, ријеч „аутономија“ има друго значење. Она представља један облик црквене самоуправе у којој више епархија има међусобно успостављена тијела и неки облик додатне самосталности у односу на заједничке службе. Да употријебим једну политичку фразу: аутономија је више од оне свеопште самосталности епархија, мање од аутокефалије. Такве су Украјинска Православна Црква у оквиру РПЦ МП или Православна Охридска Архиепископија у оквиру СПЦ.

Зато сматрам да је кључ у ономе што је Митрополит на почетку заустио да каже: „Ма каква аутономија!“ Као и да је касније појашњење о томе да су све епархије „аутономне“ помало нес(п)ретно јер народ углавном не разумије о каквој врсти аутономије се ради, а овако се изјава може користити за потребе спиновања. Аутономију нико није тражио, нити би имало смисла да једна од 9 светосавских епархија СПЦ, основаних његовом руком, тражи неку додатну независност од остатка Тијела.

ЗАШТО СУ БЕОГРАД И ЦЕТИЊЕ ИСТО, УЈЕДНО И ЈЕДНО

Вриједна је и добра изјава Митрополита да су Београд и Цетиње исто (а ја бих додао и Једно), у свјетлу непрекидне кампање и инсинуирања да ће се проблем рјешавати некаквим црквеним сепаратизмом. (То је, уосталом, био и смисао питања о „аутономији“ и зато се мора одлучно негирати таква инсинуација, без мистификација).

Као што знамо, САСинод је имао ванредно засједање на које су позвана и Господа епископи чије епархије се налазе у Црној Гори. Знамо да је питање размотрено и да није одлучено да се сазива ванредни САСабор. То је битна информација о томе како је САСинод форматизовао тренутно стање. Ако би неко мене питао (а, наравно, не пита ме), осјећам да би добро било да се сазове САСабор, уметне прозба „за браћу нашу која у Црној Гори бране светиње наше, Господу се помолимо“, уведе параклис Пресветој Богородици у све Цркве. То је оно што и лично можемо. Као што рекох, ја не одлучујем о томе.

Дакле, очигледно је да се ствар тренутно форматизује као ванредна, али локална. Сходно томе, сасвим је нормално да се њоме баве Цетиње, Беране, Требиње итд. Информација која се пласира о неповјерењу између Београда и Цетиња мора се одбацити и одбацивати са обје стране, и из Београда и са Цетиња, Берана итд. Јер они су исто и Једно.

Када, ако Бог да, коначно се цијела наша Црква пробуди онако како се пробудила у Црној Гори, даће Бог да се укључимо сви у правна и остала формулисања.

Битно је да је истакнуто да никаквих преговора не смије бити док се ово Безакоње о ропству Цркве не укине.

Ovo je na sajtu MCP, znaci kao zvanicno misljenje i same MCP, u kome se kaze :

"Вриједна је и добра изјава Митрополита да су Београд и Цетиње исто (а ја бих додао и Једно), у свјетлу непрекидне кампање и инсинуирања да ће се проблем рјешавати некаквим црквеним сепаратизмом. (То је, уосталом, био и смисао питања о „аутономији“ и зато се мора одлучно негирати таква инсинуација, без мистификација)"

Mislim, ovo je vec ne znam koji put sa zvanicnog mesta (i Amfilohije, i Episkopski savet i MCP) da se odlucno negira bilo kakvi crkveni separatizam i raskol.

I, drugo, dobro je o.Darko objasnio sta je mitropolit mislio u vezi autonomije,....samo malo konteksta i no problem...:ok:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 20.1.2020. at 18:11, Света_Матрона рече

Овај спутњик би могао да води рачуна које наслове ставља. Ја мисилио ко зна шта је паметно рекао Владика Атанасије, а он негирао Црногорцима нацију. Значи није било краљевине Црне Горе:D . А сда сам прочитао како  Митрополит пише како су једино они били аутокефални у једно време, јер су их Руси признавали, а остали српски делови нису били као они1324_womens И онда оптужује нас бољшевике да то не знамо итд...

Није негирао нацију, већ идентитет који намећу над бјелопавлићима, херцеговини, брдима, доњој зети... мсм. бришу Зету као окупаторску Српску творевину... 

Подсети ме твој коментар на једну песму посвећену, команданту прве Зетске бригаде, Зетског корпуса :smil443643319dc3d:: С, Богомоље глас се чује 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 28 минута, Bokisd рече

(ne, samo bitne poruke)....ma, salim se, bas sam lud,:vrtiglavu:..... nego me drugo interesuje,....ako se na kraju ne ispostavi da je Amfilohije pravio raskol i zlo (jer raskol i jeste zlo jer cepa jedinstvo crkve,... kako se kaze za jedinstvo crkve -nesiveni hiton Hristov).... onda da li ce svi oni koji su blaze ili jace pisali o tome, bar malo osecati stid pred samim sobom i celom crkvom.

Staviće svoje izjave pod navodnike kao i Maksim, i izraziti žaljenje kao i Maksim da je pogrešno shvaćeno, i napisati pokajno pismo kao i Maksim. 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Justin Waters рече

Staviće svoje izjave pod navodnike kao i Maksim, i izraziti žaljenje kao i Maksim da je pogrešno shvaćeno, i napisati pokajno pismo kao i Maksim. 

(screenshotovano :stadaradim:).... pa ce da vidimo...

Vidi Justin, licno pravim razliku izmedju ovoga u CG i ovoga sto radi Maksim i americki episkopi sa tim nasim eparhijama tamo....tako da, tesko da ima ovde u CG tih navodnika.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Bokisd рече

(screenshotovano :stadaradim:).... pa ce da vidimo...

Kolika ti je dnevnica? 

пре 8 минута, Bokisd рече

Vidi Justin, licno pravim razliku izmedju ovoga u CG i ovoga sto radi Maksim i americki episkopi sa tim nasim eparhijama tamo....tako da, tesko da ima ovde u CG tih navodnika.

Nije riječ o razlici, već o težini rječi koje je izgovorio jedan arhijerej u jednom teškom trenutku za pravoslavlje koji nije snosio nikakve posljedice, tako da ne znam šta se ostali ljudi koji ne prihvataju zdravo za gotovo dešavanju u CG i malo pitaju da li se nešto loše valja iza brda, imaju prozivati šta će biti ako ne bude ničega...Ok, isto pitanje stoji šta će biti ako bude nečega? 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...