Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 11 часа, Миле Бајшев рече

Добра воља је потребна за секс не за разумевање,за разумевање је потребна памет

Баш ти хвала што си ме просветлио. Неки људи ментално остану у пубертету цео свој живот. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 11 часа, Драшко рече

a i za poneki padez

potpis

Drasko iz Novi Beograd

Ми у Банату немамо проблем са падежима. Када сам отварао профил направио сам грешку у куцању и тако је остало. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, лала из банат рече

Ми у Банату немамо проблем са падежима. Када сам отварао профил направио сам грешку у куцању и тако је остало. 

Ok sorry mate!

Keep calm and write on pouke.org

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, RYLAH рече

Да, тако је. Познато је да својим тирадама и најрпимитивнијим понашањем, какво не приличи ни клошару са пијаце а не некоме ко пише на православном форуму, тероришем цео форум већ месецима.

Брт, па ти имаш и идентитетски проблем!:)):)):))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Иван Ц. рече

Рекао бих да је највише злоупотребе, али ни употребе не мањка. Ово друго је могао само да оповргне сам Митрополит Јован са текстом којим би стао на пут источном неопапизму. Но, тога нема... ја га не видох... ако неко јесте дајте што пре.

По запажању проф. Радомира Поповића у чланку "Ангажована теологија Цариградске патријаршије", митр. Зизиулас је још 1993. године у свом чланку "Васељенска патријаршија и њен однос са осталим православним црквама" теолошки "вукао" ка источном папизму. Потпуно је јасно, рекао бих, да је и Зизиулас дао свој важан богословски "допринос" овом цариградском јеретичком учењу, па је нереално очекивати да он говори нешто супротно томе.

 Пише проф. Поповић:

"...Наш аутор (митр. Зизиулас) има увек на уму васељенске прерогативе Цариградске патријаршије, тога не може да се ослободи, тако да он даље говори о познатом начелу „један“ и „многи“, наводећи при том 34. правило Св. Апостола. По аутору, „један“ је Васељенски патријарх. То је за њега „златно правило“. Он каже: „Православним црквама је потребан први. Оне (православне цркве) не смеју чинити ништа што се тиче Православне цркве у целини без његовог уплива“ (стр. 64). Патријарх у Цариграду је за њега „једини гласноговорник Православља када се оно као целина обраћа свету“ (Исто, стр. 64). При томе каже да се на тај начин спасава јединство Православља. Дакле, „гласноговорник“ и „спасавање јединства Православља“, и други епитети које Високопреосвећени митрополит приписује цариградском патријарху, нису нимало у духу канона и Предања. Како другачије треба разумети и митрополитове речи у једном другом, недавно објављеном чланку: „Чак и да не постоји Васељенска патријаршија, требало би је измислити“ (Чланак, Црква у освит трећег хиљадугодишта, прев. јерођакон Максим Васиљевић, Православље бр. 791, 1. март 2001. године). Овде само недостају још неки епитети (викаријус, непогрешиви, корифеј…), па да буду истоветни са, нажалост, претензијама римског епископа. Многи, стога, данас све више и с правом говоре о томе да је нови папа већ на помолу, друго плућно крило већ је увелико активирано."

https://svetosavlje.org/angazovana-teologija-carigradske-patrijarsije/

Пре проф. Поповића то је уочила и моја маленкост, још 2003. године,  у књизи "Новаторско богословље митрополита Зизиуласа":

"Цариградска патријаршија је у прошлом веку стрпљиво и упорно настојала да се избори за нови, неканонски положај према осталим Помесним Православним Црквама који би (положај) подразумевао не само првенство по части, него, практично, и првенство по власти. Богословски, то је подупирано позивањем нарочито на 9, 17. и 28. канон Четвртог Васељенског Сабора којима се, наводно, обезбеђују већа права Цариградске патријаршије према дијаспори. О неоснованости оваквог тумачења поменутих канона почетком прошлог века серију чланака је написао проф. Сергије Тројицки, који је у овим ставовима препознавао тежњу ка успостављању источног папизма.[1] Код нас је у новије време о томе опширно писао Жељко Которанин.[2]  Било како било, нови однос Цариграда према осталим Помесним Православним Црквама добио је и статус званичног "учења"[3]. Значи, имамо у богословљу Цариградске патријаршије, а и код митрополита Зизиуласа[4], захтев да се Цариградска патријаршија призна као прва по власти међу православнима, са једне стране, и прихватање Римске столице као "председавајуће у љубави", са друге стране. Уз постојање ове две богословске "премисе" логично се намеће питање: није ли инсистирање на првенству Цариграда међу православнима у функцији потчињавања целокупног Православља римском папи?"

.........................................

[1] Од неколико чланака проф. Тројицког на ону тему, поменимо за ову прилику само два: 1. "О границама простирања права власти Цариградске Патријаршије на дијаспору", објављено у  "Журнал Московске Патријаршије", 1947. год. бр. 11, а превод на србски у часопису Епархије рашко-призренске "Свети Кнез Лазар " бр. 45, стр. 21-40, објављен и на на интернет страни http://pastirdobri.com/biblioteka/casopis sv. knez lazar/SvKnez_Lazar45.pdf 2. "Да се заједно боримо са опасношћу" објављен у "Журнал Московске Патријаршије", 1950. год., бр. 2, а превод на србски у часопису "Свети Кнез Лазар" бр. 46, стр. 23–39, а објављен и на интернет страни http://pastirdobri.com/biblioteka/casopis sv. knez lazar/SvKnez_Lazar46.pdf

[2] Жељко Которанин: "О пореклу 'већих' права Цариградске цркве", "Свети Кнез Лазар" бр. 9, стр.49–87;   "Деформација православља",  "Свети Кнез Лазар" бр.18, стр. 48–81, објављен и на интернет страни http://pastirdobri.com/biblioteka/casopis sv. knez lazar/Sv._Knez_Lazar_18-I.pdf

[3] У том смислу индикативно је обавештење које је 7.12.1995.г. објавила Стална делегација Цариградске патријаршије при ССЦ, са потписом др. Георгија Цециса. У саопштењу се каже да "Васељенски патријарх изражава јединство Помесних Православних Цркава, а то значи да би једна Помесна Православна Црква била канонска, тј. била сматрана за чланицу целокупне православне породице, она мора бити у општењу са Цариградским Патријархом". Дакле, за неку Помесну Цркву није од важности да ли исповеда Апостолску, Светоотачку, Предањску веру, него да ли је у општењу са Цариградским патријархом. Не видимо да се ово може схватити другачије него као промовисање православног папе.

[4] Видети његов чланак "Васељенска патријаршија и њен однос са осталим Православним Црквама", "Теолошки погледи", верско научни часопис, Београд, 1998. год,  бр. 1–4, стр. 59–67.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је све тачно и свака част што си провалио али ово се некако крило као змија ноге међу нашим теолозима или је у величању генија Митрополита било заташкавано. Значи Митрполит је као и сваки лукави бизант једно причао, а друго радио (као и Амфилохије :)=. И тако је страдао владика Игнатије :) Ако знамо да је Владика Игњатије само копирао митрополита Зизијуласа онда стоји да је владика Јован  заступао и предавао  пре 2018 предањску и православну еклсиологију где је Примат  само  први  међу једнакима, тзв 34 правило апсотолског сабора је ту кључно само је он то онда преформулисао кроз чувену заједницу. Не може један без заједнице али ни заједница без првог :). Тога се држи и наша Црква, то смо и видели.

Међутим како не пада снег да би се покријо брег него да се открију трагови тако са случајем Украјине се показује право наличије фанариота. 

Мрзи ме да преводим али овде је митрполит рекао све шта мисли у јуну 2018 и ту нема шта да се дода.

Moreover, the Russian Church had already rejected such claims when His Eminence Metropolitan John (Zizioulas) of Pergamon presented the theory at the recent meeting between hierarchs of Ukraine and Constantinople.

Addressing the Ukrainian delegation at the June 21 meeting in Constantinople, Met. John put forth the theory that Kiev was never truly transferred to the Russian Church, and that the relationship they did have was temporary in nature, as Interfax-Religion reports.

His Eminence Metropolitan Hilarion (Alfeyev) of Volokolamsk has responded that there is no documentary evidence for such a claim:

We have recently done a lot of work in the archives and have found all the available documentation of these events—900 pages of documents in both Greek and Russian. They absolutely clearly show that the Metropolitanate of Kiev was included in the composition of the Moscow Patriarchate by decision of the Patriarchate of Constantinople, and that a temporary nature to this decision is nowhere stipulated; no timeframe was set.

Met. Hilarion added that the Patriarchate of Constantinople has never challenged Kiev’s inclusion in the Russian Church over the past 300 years.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Новаторско богословље митрополита Зизиуласа"

Ха ха ово морам да прочитам. Па ми смо увек испред свих :aplauz:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 20 минута, بسم الله الرحمن الرحيم рече

:bu: OMG

82293606_2025939580886032_7163024273039163392_n.jpg

Опасна екипа усташоида :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Иван Ц. рече

Опасна екипа усташоида :)

Ovi će oformiti i HOS na Cetinju i dat mu naziv X bojna vitez Krsto Popović

 

Evo jedne stare iz 90ih:

Na Cetinje kraj Orlova krša, hrvatska se zastava leprša, Lovćenska se straža za dom sprema, pod komandom Brković Jevrema

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Значи, имамо у богословљу Цариградске патријаршије, а и код митрополита Зизиуласа[4], захтев да се Цариградска патријаршија призна као прва по власти међу православнима, са једне стране, и прихватање Римске столице као "председавајуће у љубави", са друге стране. Уз постојање ове две богословске "премисе" логично се намеће питање: није ли инсистирање на првенству Цариграда међу православнима у функцији потчињавања целокупног Православља римском папи?"

Овде си мало омануо јер је инсистирање на првентству Цариграда у функцији преузимања читаве дијаспоре од Васељенског, разбијање саборности, разбијање Русије, и давање на важности једној умирућој Патријаршији . Потчињавање папи је како би се рекло модерно у овом случају, спиновање :) Видели смо да су се Патриајрх Кирил и папа римски састали да помогну у Сирији и то се и догодило, а васељенски је подрђжавао Турску да у Сирији прави хаос.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, лала из банат рече

Баш ти хвала што си ме просветлио. Неки људи ментално остану у пубертету цео свој живот. 

Твоје кризе идентитета и одрастања нису тема.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Света_Матрона рече

Овде си мало омануо јер је инсистирање на првентству Цариграда у функцији преузимања читаве дијаспоре од Васељенског, разбијање саборности, разбијање Русије, и давање на важности једној умирућој Патријаршији . Потчињавање папи је како би се рекло модерно у овом случају, спиновање :) Видели смо да су се Патриајрх Кирил и папа римски састали да помогну у Сирији и то се и догодило, а васељенски је подрђжавао Турску да у Сирији прави хаос.

Bitno je da Armeni polako odbacuju jeres i preobraćuju se na pravu vjeru, Bart nije ni prvi ni zadnji unijat, bilo ih je i mitropolita crnogorskih takvih kad vec polemiku vodimo

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, Света_Матрона рече
пре 2 часа, Родољуб Лазић рече

Значи, имамо у богословљу Цариградске патријаршије, а и код митрополита Зизиуласа[4], захтев да се Цариградска патријаршија призна као прва по власти међу православнима, са једне стране, и прихватање Римске столице као "председавајуће у љубави", са друге стране. Уз постојање ове две богословске "премисе" логично се намеће питање: није ли инсистирање на првенству Цариграда међу православнима у функцији потчињавања целокупног Православља римском папи?"

Овде си мало омануо јер је инсистирање на првентству Цариграда у функцији преузимања читаве дијаспоре од Васељенског, разбијање саборности, разбијање Русије, и давање на важности једној умирућој Патријаршији . Потчињавање папи је како би се рекло модерно у овом случају, спиновање :) Видели смо да су се Патриајрх Кирил и папа римски састали да помогну у Сирији и то се и догодило, а васељенски је подрђжавао Турску да у Сирији прави хаос.

Ma de umirujuca, imaju zastitu amerike i trenutno rade sta hoce evo vec dugo decenija. Zasad su samo Rusi ostro odgovorili sto je normalno, ako udare na nas verujem da cemo i mi ostro odgoviriti.

Jedino resenje po meni je neki sabor svih onih koji se ne slazu sa VP i njegovim delovanjem i eklisiologijom i ekumenizmom,.... nadam se da ce doci do tog sabor pre ili kasnije.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Родољуб Лазић рече

 

Да ли можеш да ми пошаљеш радове око 28. канона Халкидонског Сабора и дијаспоре? Све што имаш је добродошло.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...