Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, Pontifex Emeritus рече

зато и кажем да је православљу неопходно потпуно преуређење, где би Цариград био лишен својих васељенских прерогатива.

Какву ми Цркву заиста желимо. Ако хоћемо јаку ауторитарну организацију, онда је заиста потребан један са великим овлаштењима, али то већ имамо у виду РКЦ и данас сви то полако одбацују тј. таквог вида уједињења нема без силе, а са силом долази и неправда. Ако желимо Цркву која сведочи онда може један (по мени, чак изабрани, нпр по реду из диптха или тако нешто) али са малим  овлаштењима власти, то значи и више трвења на терену по разним политичким основама, али даје већу шансу да се вера сачува, али и прошири. То је оно што сам мислио да имамо, али испада сада да не мисле сви тако. Код аутокефалија, мислим да један брат помену да би релаксирали односе између етнија увести правило, као у Америци да на једном месту, држави, граду може бити више епископа, па ко воли да иде код једних или других нека иде за свој грош. Глупо је да рецимо људи у Африци немају своје епископе или Арапи јер неко жели да их кроз веру политички контролише итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 12 часа, Pontifex Emeritus рече

колико ја знам, потребно је да неки сабор установи догмат, или неко учење осуди, да би се нешто могло означити као јерес. без тога, то је само теолошки став или мишљење, и ништа више. зато и није од неког нарочитог значаја каква су појединачна размишљања клирика- грчких, руских или српских. 

Наравно да су од значаја мишљења разних епископа јер говоре о томе каква је рецепција ставова и поступака једних и других. Елпи није неки безвезњак, можда је и Бартов наследник, и ако он сматра да је јерес непризнавање примата фанариота онда то има великог значаја.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

COMMUNIQUE OF THE CENTRAL CHURCH COUNCIL
OF THE SERBIAN ORTHODOX CHURCH IN NORTH, CENTRAL AND SOUTH AMERICA

CentralCouncilDec2019.jpg&archive=0&final_h=450&final_w=600&percent=100CentralCouncilDec2019a.jpg&archive=0&final_h=450&final_w=600&percent=100


The Central Council of the Serbian Orthodox Church in North, Central and South America, representing all five Serbian Orthodox dioceses on these territories, met at Holy Resurrection Cathedral in Chicago on December 6-7, 2019. Our meeting began with the Holy Liturgy celebrated by His Grace Bishop Kirilo of Buenos Aires and South and Central America. In doing so we reaffirmed our unity in Christ and with the fulness of the Serbian Orthodox Church.

The Council deliberated and decided on a number of issues important to the life and functioning of our Holy Church.

The Council was informed by our Bishops that the Holy Hierarchical Synod of the Serbian Orthodox Church has directed that certain decisions of the Church Assembly-Sabor held in July, concerning the territorial limitation of the present constitution have been set aside, and that a Church Assembly-Sabor including all five Dioceses be convened early next year . Our Bishops informed the Council that the Episcopal Council will comply with all directives of the Synod. The Central Council received this information and awaits the calling of the Sabor by the Episcopal Council for February 29.

In deciding on the budget of the Central Church for the coming year, the Council reiterated its financial and moral support for the work of the St. Sava School of Theology presently accommodated at New Gracanica Monastery. It asked our Bishops to appoint a Trusteeship Council to work with our Bishops by making recommendations aimed at the improvement and development of the School.

A presentation was made by the Church's external U.S. legal counsel as to the advice they gave in 2017 on corporate structure for the diocese, renaming and offered a number of options and recommendations aimed at ensuring compliance with all legal requirements. These were taken under advisement.

The Central Council noted with great concern the concerted attacks on our Bishops, and through them on our Holy Church, carried on the internet and through social media. These attacks, ascribing dishonorable motives and questionable legal methods to our Bishops, we know factually are false and entirely without merit. The Council reiterates its full support for and confidence in our Bishops and the entire Episcopal Council, and asks our faithful to reject these attacks as the lies that they are.

Chicago, December 7, 2019

We pray during this holy Nativity Fast for His Holiness our Patriarch Irinej, for the hierarchy, clergy, monastics and all the faithful of the Serbian Orthodox Church, and for strength and grace from the New-born Savior to continue on the holy path of St. Sava.


https://serborth.org/news_191208_2

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Vladan :::. рече

COMMUNIQUE OF THE CENTRAL CHURCH COUNCIL
OF THE SERBIAN ORTHODOX CHURCH IN NORTH, CENTRAL AND SOUTH AMERICA

CentralCouncilDec2019.jpg&archive=0&final_h=450&final_w=600&percent=100CentralCouncilDec2019a.jpg&archive=0&final_h=450&final_w=600&percent=100


The Central Council of the Serbian Orthodox Church in North, Central and South America, representing all five Serbian Orthodox dioceses on these territories, met at Holy Resurrection Cathedral in Chicago on December 6-7, 2019. Our meeting began with the Holy Liturgy celebrated by His Grace Bishop Kirilo of Buenos Aires and South and Central America. In doing so we reaffirmed our unity in Christ and with the fulness of the Serbian Orthodox Church.

The Council deliberated and decided on a number of issues important to the life and functioning of our Holy Church.

The Council was informed by our Bishops that the Holy Hierarchical Synod of the Serbian Orthodox Church has directed that certain decisions of the Church Assembly-Sabor held in July, concerning the territorial limitation of the present constitution have been set aside, and that a Church Assembly-Sabor including all five Dioceses be convened early next year . Our Bishops informed the Council that the Episcopal Council will comply with all directives of the Synod. The Central Council received this information and awaits the calling of the Sabor by the Episcopal Council for February 29.

In deciding on the budget of the Central Church for the coming year, the Council reiterated its financial and moral support for the work of the St. Sava School of Theology presently accommodated at New Gracanica Monastery. It asked our Bishops to appoint a Trusteeship Council to work with our Bishops by making recommendations aimed at the improvement and development of the School.

A presentation was made by the Church's external U.S. legal counsel as to the advice they gave in 2017 on corporate structure for the diocese, renaming and offered a number of options and recommendations aimed at ensuring compliance with all legal requirements. These were taken under advisement.

The Central Council noted with great concern the concerted attacks on our Bishops, and through them on our Holy Church, carried on the internet and through social media. These attacks, ascribing dishonorable motives and questionable legal methods to our Bishops, we know factually are false and entirely without merit. The Council reiterates its full support for and confidence in our Bishops and the entire Episcopal Council, and asks our faithful to reject these attacks as the lies that they are.

Chicago, December 7, 2019

We pray during this holy Nativity Fast for His Holiness our Patriarch Irinej, for the hierarchy, clergy, monastics and all the faithful of the Serbian Orthodox Church, and for strength and grace from the New-born Savior to continue on the holy path of St. Sava.


https://serborth.org/news_191208_2

 

 

Може да нама не упућеним неко растумачи како само неке делове устава?Зар није наложено да се цео повуче и изради нови?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Pontifex Emeritus рече

Зато нам је потребно темељно преуређење устројства, да би Црква стала на здраве ноге.

Ovo je i najveći problem, kojeg da je moguće riješiti ne bi se ni dešavale ovakve stvari poput Ukrajine. 

Taj problem može biti riješen jedino da se PC ustroji kao RKC, ili da postoji neki politički autoritet kao nekad carevi, ali to je nemoguće jer sve pravoslavne Crkve nisu pod vlašću jednog političkog predstavnika. 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 56 минута, Стаљиново унуче рече

Може да нама не упућеним неко растумачи како само неке делове устава?Зар није наложено да се цео повуче и изради нови?

Па врте се опет причице о територијално административним стварима и обавештавају се између себе да ће да сазову Сабор.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

VIDOVDAN.ORG

 „Журнал Московске патријаршије“ наставља разговор о кризи у...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 34 минута, Pontifex Emeritus рече

мир Цркве Божије не може да буде условљен постојањем некаквог световног чиниоца, који би га одржавао снагом своје политичке воље. зато Црква треба да се устроји тако да њен поредак почива на сопственим стубовима, а не на установама државне власти. Црква је већ и по својој суштини монархија, па не видим зашто томе да не буде доследна и у свом канонском устројству.

Tačno, ali jedno je kako treba, a drugo je kako može. Kako bi ustrojio poredak da može da funkcioniše u pravoslavlju?

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Pontifex Emeritus рече

И који сабор је надлежан да му суди и изрекне такву меру?

Било Сабор ПЦ у Турској било Сабор осталих Цркава.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Pontifex Emeritus рече

Колико је мени познато, ниједан сабор није Вартоломеја искључио из Цркве. Како онда неко (било ко) сме да прекине евхаристијску заједницу са епископом који није одлучен од Цркве?

Барт је прекинуо заједницу када је самовољно упао на територију РПЦ и обрисао Онуфрија као гумицом. РПЦ и Онуфрије су само то констатовали, оверили кроз брисање из диптиха и кроз саопштење вернима.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Pontifex Emeritus рече

Није тачно. Вартоломеј је направио канонски преступ, али ниједан сабор му није судио и искључио га из Цркве. А нико не може да прекине општење са епископом који није одлучен од Цркве. Дакле, постоји редослед- прекршај, суђење, одлучење, прекид општења. А не- прекршај па прекид општења, без суђења и изречене осуде. 

Мислиш да Руси чекају да фанариотски Сабор осуди Барта па да тек онда прекину општење? Како ће то да дочекају када је сам тај Сабор донео одлуку којом су направили тај преступ? Или да чекају да га осуди васељенски Сабор који Барт неће да сазове а неће ни да учествује ако га он није сазвао? Да чекају деценијама док Барт ради шта хоће? Осим тога Руси не кажу да је Барт ван Цркве (нити да је цела патријаршија у Турској ван Цркве) него је прекид помињања дисциплинска мера за канонски преступ да би себе заштитили од слагања/саучествовања у томе (тј. помињању и служењу са самосвјатима). А када неки сабор стави Барта ван Цркве и успостави канонски поредак наставиће се помињање следећег патријарха.

Преко свега тога Барт је прихватио рашчињење и анатему Думенка, па га затим вратио у чин иако он није његов клирик нити је под надлежношћу фанариотског Сабора. Шта то значи? Да је Бартов цео свет. И како да се на то реагује? Седењем и чекањем? Не него мора нека мера да се предузме а то је не-служење са онима који то раде, док се ствар не доведе у канонски поредак, јер служењем са њима се саглашаваш са канонским преступом који осуђујеш.

И до тог не-служења није довео Онуфрије него Барт који је својим канонским преступом довео Онуфрија у ту ситуацију. У супротном би Онуфрије служио са само-рукоположеним расколницима који му отимају Цркву и гоне народ и свештенике.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Није могуће прекинути општење са епископом који је у Цркви, јер управо заједничким општењем сведочимо да смо једна иста Црква, једно исто Тело Христово. А ако смо једно исто Тело Христово, како онда нисмо у евхаристијској заједници? Једно смо, а нисмо једно?! Општење се прекида само са неким ко је из Цркве избачен (привремено или трајно), ко у Цркви више места нема. Зато је прекид општења могућ само као последица екскомуникације.

Како те није срамота да браниш расколнике због који је чак пала и крв правоверних хришћана.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Pontifex Emeritus рече

Није могуће прекинути општење са епископом који је у Цркви, јер управо заједничким општењем сведочимо да смо једна иста Црква, једно исто Тело Христово. А ако смо једно исто Тело Христово, како онда нисмо у евхаристијској заједници? Једно смо, а нисмо једно?! Општење се прекида само са неким ко је из Цркве избачен (привремено или трајно), ко у Цркви више места нема. Зато је прекид општења могућ само као последица екскомуникације.

Ниси дао никакав одговор на питања шта су Онуфрије и Руси требали да раде. Само понављаш исто у круг.

Служење са Бартом је саглашавање са његовим канонским преступом. Будући да РПЦ неће да се саглашава и чини канонски преступ као Барт (тј. да служи са сопственим расклоницима и самоосвећенима) онда не може, све и да хоће, да служи са њим.

Дакле, Барт је прекинуо општење, остали су то само званично констатовали.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, Vladan :::. рече

Ниси дао никакав одговор на питања шта су Онуфрије и Руси требали да раде. Само понављаш исто у круг.

Служење са Бартом је саглашавање са његовим канонским преступом. Будући да РПЦ неће да се саглашава и чини канонски преступ као Барт (тј. да служи са сопственим расклоницима и самоосвећенима) онда не може, све и да хоће, да служи са њим.

Дакле, Барт је прекинуо општење, остали су то само званично констатовали.

 

Уосталом није тачно да ниједан Сабор није осудио турке.Осудио их је и Сабар РПЦ и наш и ко зна чији.Значи турци могу да се мешају у послове других автокефалних цркавба а ови не смеју да осуде то мешање.Ово је толика увреда не само за црквену свест него и за интелигенцију свих нормалних људи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...