Jump to content

Теолошки узрок застрањења Константинопољске цркве у улози првенства

Оцени ову тему


Препоручена порука

Митрополит Волоколамски Иларион Алфејев

,,Саборност која постоји у Цркви (...) може се, заиста, упоредити са хармонијом и сагласјем које влада међу Личностима Свете Тројице. Не би требало, ипак, ићи даље од тога у покушају да се људске црквене структуре упореде са заједништвом у Божанској Тројици. Нити би било примерено објашњавати узајамни однос примата и саборности користећи се светотројичним аналогијама, и на тој основи се позивати на 'примат' Оца у односу на Сина и Светог Духа.'' (Митрополит Волоколамски Иларион Алфејев, 8. новембра 2014. године) https://svetosavlje.org/primat-i-sabornost-sa-pravoslavne-tacke-gledista/

 

Епископ Иринеј бачки

,,Црква је заједница по слици Свете Тројице. Наравно, ми не можемо изједначити све што постоји у животу и искуству Цркве у историји, у икономији овде на земљи, у времену, са вечним животом Свете Тројице. Али, Црква је између осталога и икона Свете Тројице. Наравно, из тога не могу се изводити претерани закључци, у том смислу да све што постоји у овоземаљским структурама црквеног живота да треба да пронађемо у Светој Тројици, па између осталога и примат - првенство. То не мислим да је исправно размишљање. Лично ја не мислим.'' (Епископ Иринеј бачки, ПБФ 29. април 2015. - 1:12:20) https://youtu.be/CFANda-KfbM?t=1h12m3s

 

Митрополит Амфилохије (Радовић)

,,Наша помесна Црква, и од раније, а и сада, игра једну не бих рекао помиритељску улогу, него једну саборну улогу, јер постоје те конфронтације нарочито између Константинопоља и Москве. Ми се не сврставамо. Па некад кажу, писали су овде у новинама, чак и Зизјулас рекао је: српски теолози отишли су да слушају Москву. Није истина. Пре свега такво једно поимање је дискутабилно. Ја се чудим, морам да вам кажем искрено да, велики теолог православни, Митрополит Пергамски Јован Зизјулас, да је он у последње време оптерећен - ја разумем њега као јелина и везаног за Цариград -, оптерећен је местом првога, Цариградом. То се види у његовим написима, чак и у његовом теолошком приступу првога које је утемељено на Светој Тројици. Пориче историју, наводно не може се на основу историје дати права слика устројства Цркве, него морамо да се вратимо на теологију, на Свету Тројицу. Катастрофално.'' (Митрополит Амфилохије, ПБФ 20. 5. 2015. - 1:20:00) https://youtu.be/hKDoeS88lyc?t=1h19m17s

 

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...
ORTHOCHRISTIAN.COM

I wish to confine myself here to one specific manner in which a wrong application of Trinitarian articulations to ecclesiological...

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

,,The problem of understanding primacy in the Church; attempts to justify the claims to universal leadership through specially created theological argumentation''

 

ORTHOCHRISTIAN.COM

At the initiative of His Beatitude Patriarch Theophilos of Jerusalem, a fraternal gathering of hierarchs was held in...

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 years later...

Зна ли ко од теолога, да ли се негде у Православљу врши теолошко разматрање  овог ,,најважнијег проблема" у Цркви данас, како каже Патријарх Кирил? Свакако нас чека суочење са тим проблемом.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јао Милане, па ти прецењујеш неке ствари. У православљу влада општи хаос! Још се није оладило мастило од закључака и расправа из разговора са католицима.

Разматра се у браничевсокој! Изгибоше од чланака. Ђакон Матић је изложио све црно на бело о тим расправама...међутим док се са католицима расправљало о првенству папе, ми добисмо свог папу. То ти је ко сипање воде у шипљу кацу. Зачепљаваш једну рупу, а на 10 других цури јер је каца трула!

Можеш мислити како је код католика тек хаос. Узми само овог папу и његове и ставове језуита и ставове оног бискупа Вигана.

Православни не могу да сазову сабор! Не да не могу, него се претварају да, ето, као није ни потребно. 12 векова није било сабора и не могу да се састану реше актуелна питања. Не могу да опште, имају не различите, него супротне ставове.

Православље постаје еклисиолошки скоро ко ислам...у смислу да нема "контролног тела" да решава актуелне проблеме.

Зар ти стварно мислиш да је Вартоломеј читао Зизуласа? Па нема шансе, убеђен сам да није прочитао ни 10% оног што студенти ПБФа читају/читаше од њега.

Шта има ту да се ломе фус-ноте око онога што је давно разрешено? Што разматрати решена питања? Треба сазвати Сабор, по цену дубљег раскола, одлучити кукољ од жита и наставити мисију Цркве. Један горди ђед без пастве и један митрополит без пастве (истамбулски патријарх и пергамски митрополит) направили су хаос у целој цркви!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Сабор васељенски ће се сазвати управо због ових теолошких питања, као што су се до сада због теолошких питања сазивали. Садашње теолошко питање није разрешено. Само тим путем може се успоставити сагласје и јединство Цркве, а осудити оно што је из застрањења отишло у јерес. Вероватно је то дуг процес, али сада већ јасан и одређен. Није то случајно, јер проблем са злоупотребом првенства на теолошки начин повезује главне теолошке проблеме који деле Цркву, као што су Филиокве и дохалкидонско питање.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...