Jump to content

Ni članstvo u EU i NATO nisu dovoljni: Bugarska vojna avijacija pred kolapsom!

Оцени ову тему


Препоручена порука

Ratno Vazduhoplovstvo Bugarske (BVVS) ostalo je bez još jednog tipa vazduhoplova u operativnom stanju. Časopis Aero je pre dva dana objavio da su prizemljeni jurišni avioni Su-25 i da su na njima poslednji letovi iz vazduhoplovne baze Bezmer obavljeni 14. decembra 2017. Njihova upotreba je prestala zbog isteka resursa a Aero podseća da je tokom prve polovine 2014. godine 6 Su-25  prošlo kroz proces produženja međuremontnog roka.

IMG_0563_resize-850x350.jpg

U 2017. godini nisu preduzeti nikakvi koraci ka obezbeđivanju dalje upotrebljivosti ovih letelica pa su tako BVVS ostale bez jedinog tipa specijalizovanog jurišnog aviona. Prošla godina protekla je u nekoliko puta ponovljenim objašnjenjma ministra odbrane Krasimira Karakačanova da on i dalje računa na Suhoje 25. Početkom oktobra je, na primer, rekao da bi, paralelno sa procesom nabavke novih borbenih aviona,  trebalo izvršiti remont i modernizaciju borbenih aviona MiG-29 i Su-25. Nešto ranije izjavio je da bi u budućnosti održavanje flote Su-25 bilo relativno jeftino i čak je naveo da je loše što je u tom trenutku od 14 aviona letelo samo 3 ili 4.

215859.jpg

Aero dalje prenosi da njihovi izvori iz vojske napominju da nema mnogo opcija za ponovo aktiviranje aviona Su-25. Primerci koji su do skora leteli prošli su, u periodu od 2001. do 2003. godine kapitalni remont a od tada im je nekoliko puta produžavan međuremontni rok, poslednji put 2014. godine i to po metodologiji koju je razvio vazduhoplovni odbrambeni institut ‘’Cvetan Lazarov’’.

Bulgarian-Air-Force-Mig-29-photo-USAF-e1

Na dostupnim avionima postoje tehnički problemi koji nisu mali i jasno je da je potreban novi generalni remont ali izvori Aera u Ministarstvu odbrane govore da oni smatraju da više nema racionalnih mogućnosti da se produže međuremontni resursi.

Međutim drugi izvori Aera govore o tome da se u MO i BVVS uglavnom razmišlja o mogućnosti da nekoliko (na primer 6 do 8) aviona Su-25 bude poslato na kapitalni remont u beloruski 558. remontni zavod u Baranovičima. Moguće je, bar teoretski, da se radovi izvrše i u Ukrajini, u zavodu ‘’MiGremont’’ iz Zaporožja, zatim u Rusiji u 121. ARZ Kubinka ili u zavodu TAM u Gruziji.

33845_1444815942.jpg

Postoji i čisto teoretska mogućnost da se remont obavi u domaćem vazduhoplovnom remontnom preduzeću ‘’Avionams’’ iz Graf Ignjatijeva. U periodu od 1995. do 2002. tamo su i vršeni remonti, popravke i održavanje bugarskih Su-25 ali je zavod vremenom izgubio te sposobnosti. Iako političko rukovodstvo već skoro dve godine govori o tome kako će nacionalizovani ‘’Avionams’’ obavljati remonte sovjetskih vazduhoplova koje još uvek koriste BVVS, nisu preduzete mere kako bi se to ostvarilo.

Opcija generalnog remonta problematična je iz čisto finansijskih razloga jer za remont jednog Su-25 treba izdvojiti 5 miliona dolara tako da bi remont 6 ili 8 aviona koštao 30 do 40 miliona dolara. U budžetu za 2018. sredstva za taj posao nisu obezbeđena što faktički znači da avioni Su-25 ostaju na zemlji a njihovi piloti će izgubiti spremnost za letenje i “ispasti“ iz trenaže.

Bulgarian_Air_Force_Pilatus_PC-9M_Loftin

Istovremeno stanje ispravnosti vazduhoplovne tehnike BVVS će u 2018. godini biti veoma teško. U svakom trenutku se očekuje prekidanje letova poslednjeg aktivnog transportnog aviona C-27J što će ostaviti državu bez vojno-trnapsortne avijacije. Očekuje se i kriza sa ispravnošću školsko-borbenih aviona L-39ZA, teškoće u korišćenju lovaca MiG-29 su dobro poznate i nisu od juče a kritična situacija s njihovom operativnošću biće dostignuta polovinom godine.

Da bi se rešili svi ovi kao i mnogi drugi problemi u BVVS, potrebna su velika finansijska sredstva koja  jednostavno nisu dostupna u budžetu Ministarstva odbrane za tekuću godinu. Dakle nije teško pretpostaviti da će, uprkos obećanjima ministra Karakačanova da će se zalagati za opstanak flote Su-25, bugarski jurišnici ostati prizemljeni mesecima a možda i godinama. Najgori scenario bi bio ako bi letovi ovih aviona, koji su obavljeni 14. decembra 2017. bili i poslednji na bugarskom nebu.

Živojin BANKOVIĆ

tango-six.png

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Врло, врло занимљива информација за геополитичке анализе.

Уз чињеницу да се данас све плаћа, те тако Бугарима ни чланство у НАТО неће "за џ" обновити авијацију-у овом случају јуришну компоненту (уз ловачку и транспортну компоненту које умиру током ове године), јер Бугарска није СФРЈ па да Амери и НАТО направе преседан као када су нам поклонили готово 1000 летелица у зору Хладног рата, нити је бугарски ПреЦедник бравар :)))

radev-rumen.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Милан Ракић рече

Ratno Vazduhoplovstvo Bugarske (BVVS) ostalo je bez još jednog tipa vazduhoplova u operativnom stanju. Časopis Aero je pre dva dana objavio da su prizemljeni jurišni avioni Su-25 i da su na njima poslednji letovi iz vazduhoplovne baze Bezmer obavljeni 14. decembra 2017. Njihova upotreba je prestala zbog isteka resursa a Aero podseća da je tokom prve polovine 2014. godine 6 Su-25  prošlo kroz proces produženja međuremontnog roka.

IMG_0563_resize-850x350.jpg

U 2017. godini nisu preduzeti nikakvi koraci ka obezbeđivanju dalje upotrebljivosti ovih letelica pa su tako BVVS ostale bez jedinog tipa specijalizovanog jurišnog aviona. Prošla godina protekla je u nekoliko puta ponovljenim objašnjenjma ministra odbrane Krasimira Karakačanova da on i dalje računa na Suhoje 25. Početkom oktobra je, na primer, rekao da bi, paralelno sa procesom nabavke novih borbenih aviona,  trebalo izvršiti remont i modernizaciju borbenih aviona MiG-29 i Su-25. Nešto ranije izjavio je da bi u budućnosti održavanje flote Su-25 bilo relativno jeftino i čak je naveo da je loše što je u tom trenutku od 14 aviona letelo samo 3 ili 4.

215859.jpg

Aero dalje prenosi da njihovi izvori iz vojske napominju da nema mnogo opcija za ponovo aktiviranje aviona Su-25. Primerci koji su do skora leteli prošli su, u periodu od 2001. do 2003. godine kapitalni remont a od tada im je nekoliko puta produžavan međuremontni rok, poslednji put 2014. godine i to po metodologiji koju je razvio vazduhoplovni odbrambeni institut ‘’Cvetan Lazarov’’.

Bulgarian-Air-Force-Mig-29-photo-USAF-e1

Na dostupnim avionima postoje tehnički problemi koji nisu mali i jasno je da je potreban novi generalni remont ali izvori Aera u Ministarstvu odbrane govore da oni smatraju da više nema racionalnih mogućnosti da se produže međuremontni resursi.

Međutim drugi izvori Aera govore o tome da se u MO i BVVS uglavnom razmišlja o mogućnosti da nekoliko (na primer 6 do 8) aviona Su-25 bude poslato na kapitalni remont u beloruski 558. remontni zavod u Baranovičima. Moguće je, bar teoretski, da se radovi izvrše i u Ukrajini, u zavodu ‘’MiGremont’’ iz Zaporožja, zatim u Rusiji u 121. ARZ Kubinka ili u zavodu TAM u Gruziji.

33845_1444815942.jpg

Postoji i čisto teoretska mogućnost da se remont obavi u domaćem vazduhoplovnom remontnom preduzeću ‘’Avionams’’ iz Graf Ignjatijeva. U periodu od 1995. do 2002. tamo su i vršeni remonti, popravke i održavanje bugarskih Su-25 ali je zavod vremenom izgubio te sposobnosti. Iako političko rukovodstvo već skoro dve godine govori o tome kako će nacionalizovani ‘’Avionams’’ obavljati remonte sovjetskih vazduhoplova koje još uvek koriste BVVS, nisu preduzete mere kako bi se to ostvarilo.

Opcija generalnog remonta problematična je iz čisto finansijskih razloga jer za remont jednog Su-25 treba izdvojiti 5 miliona dolara tako da bi remont 6 ili 8 aviona koštao 30 do 40 miliona dolara. U budžetu za 2018. sredstva za taj posao nisu obezbeđena što faktički znači da avioni Su-25 ostaju na zemlji a njihovi piloti će izgubiti spremnost za letenje i “ispasti“ iz trenaže.

Bulgarian_Air_Force_Pilatus_PC-9M_Loftin

Istovremeno stanje ispravnosti vazduhoplovne tehnike BVVS će u 2018. godini biti veoma teško. U svakom trenutku se očekuje prekidanje letova poslednjeg aktivnog transportnog aviona C-27J što će ostaviti državu bez vojno-trnapsortne avijacije. Očekuje se i kriza sa ispravnošću školsko-borbenih aviona L-39ZA, teškoće u korišćenju lovaca MiG-29 su dobro poznate i nisu od juče a kritična situacija s njihovom operativnošću biće dostignuta polovinom godine.

Da bi se rešili svi ovi kao i mnogi drugi problemi u BVVS, potrebna su velika finansijska sredstva koja  jednostavno nisu dostupna u budžetu Ministarstva odbrane za tekuću godinu. Dakle nije teško pretpostaviti da će, uprkos obećanjima ministra Karakačanova da će se zalagati za opstanak flote Su-25, bugarski jurišnici ostati prizemljeni mesecima a možda i godinama. Najgori scenario bi bio ako bi letovi ovih aviona, koji su obavljeni 14. decembra 2017. bili i poslednji na bugarskom nebu.

Živojin BANKOVIĆ

tango-six.png

За мене ништа чудно. Сад ће Амери да им понуде да купе њихове ''шеснаестице'', на пример. Па нас ''натераше'' да силно наоружање претопимо у, тада, њихову железару у Смедереву. Но, то је друга тема.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Милан Ракић рече

Уз чињеницу да се данас све плаћа, те тако Бугарима ни чланство у НАТО неће "за џ" обновити авијацију-у овом случају јуришну компоненту (уз ловачку и транспортну компоненту које умиру током ове године), јер Бугарска није СФРЈ па да Амери и НАТО направе преседан као када су нам поклонили готово 1000 летелица у зору Хладног рата, нити је бугарски ПреЦедник бравар :)))

Наравно бре да неће. То је што покушавам да објасним овим "геостратегичарима" са свих страна - неће ни Русија, ни ЕУ, ни НАТО, ни ванземаљци ништа да нам дају. Треба се излечимо од тог геостратешког Едиповог комплекса... Нема.

Мора да се зараде паре. То је прво и основно.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Плаво Небо рече

Сад ће Амери да им понуде да купе њихове ''шеснаестице''

Са чим да купе кад немају паре. :)

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Плаво Небо рече

За мене ништа чудно. Сад ће Амери да им понуде да купе њихове ''шеснаестице'', на пример.

A од чега да купе? Од ружа и слатког од истих? 

пре 6 минута, Плаво Небо рече

Па нас ''натераше'' да силно наоружање претопимо у, тада, њихову железару у Смедереву.

Па сад "силно"? Зависи шта је силно. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бугарско небо штити сама близина председника Вучића...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Увек постоји шанса да ће им ММФ понудити кредит. Опет.

@GeniusAtWork не знам да ли сам у праву, чини ми се да сам тако раније прочитао, Бугарска "штити" македонски ваздушни простор. Да ли хоћеш да кажеш да ће наш председник сада имати и безбедност Македоније на својим јуначким плећима? :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Срђан Ранђеловић рече

Увек постоји шанса да ће им ММФ понудити кредит. Опет.

@GeniusAtWork не знам да ли сам у праву, чини ми се да сам тако раније прочитао, Бугарска "штити" македонски ваздушни простор. Да ли хоћеш да кажеш да ће наш председник сада имати и безбедност Македоније на својим јуначким плећима? :D

Pa jeste, al kad iskoče i oni iz igre ove godine sa MiG-29? Eto šanse za nas sa novi MiZi. Što da ne?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Милан Ракић А, да ли је могуће да ми улетимо, ако узмемо у обзир да нисмо ни у ЕУ ни у НАТО-у? Мислим, ако већ нису дозволили да нам Руси "долете" са целим авионима, него су их доставили растављене.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Срђан Ранђеловић рече


@GeniusAtWork не знам да ли сам у праву, чини ми се да сам тако раније прочитао, Бугарска "штити" македонски ваздушни простор. Да ли хоћеш да кажеш да ће наш председник сада имати и безбедност Македоније на својим јуначким плећима? :D

Наравно. Председник ће се опет жртвовати, а они који Србији не мисле добро и не раде ништа него само размишљају о фотељама ће као и увек бити први који ће критиковати...али узалуд им је то, грађане Србије не могу преварити!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 39 минута, Срђан Ранђеловић рече

@Милан Ракић А, да ли је могуће да ми улетимо, ако узмемо у обзир да нисмо ни у ЕУ ни у НАТО-у? Мислим, ако већ нису дозволили да нам Руси "долете" са целим авионима, него су их доставили растављене.

Rusi su ih dovezli rastavljene radi lakšeg remonta.

Nznm. da li je moguće. Možda

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 54 минута, Срђан Ранђеловић рече

@GeniusAtWork не знам да ли сам у праву, чини ми се да сам тако раније прочитао, Бугарска "штити" македонски ваздушни простор. Да ли хоћеш да кажеш да ће наш председник сада имати и безбедност Македоније на својим јуначким плећима? :D

Већ чујем тропар...

... јужног Балкана заштитниче ...

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Grizzly Adams рече

Са чим да купе кад немају паре. :)

Sa čime da kupe kad su Bugari :smeh1:.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...