Jump to content

Beogradski aerodrom dobija novi kontrolni toranj, među 10 najviših u svetu

Оцени ову тему


Препоручена порука

Овај Ровчанин и СМАТСА дражава у држави. Ај` сад логика који ће мој нови торањ сем да неко себи узме паре опере и напуни џепове?

Дакле, сам Ровчанин каже, стари, тј. постојећи торањ на АНТ остаје у власнштву концесионара и логично са њега ће се и даље руководити саобраћајем. Где ће да буде "нови торањ"? У кругу СМАТСЕ? Он онда нема визуелну комуникацију са платформом и пистом (пистама које је будући конценсионар најавио). Да би имао мора надвисити добрано зграду терминала. А чему када већ постоји торањ?

Друга ствар је нпр. да се има решење ново тражити у изградњи НОВОГ торња који ће НАСЛЕДИТИ СТАРИ? Па не знам 1000 оправдања и на крају се озида, стари се усели у нови, стари се сруши, нови ради. Али зидати два торња од којих ће оба бити у фукцији је бацање прашине у очи зато што нема никакве потребе за тиме

За потребе обласне контроле, торањ и не треба, јер се то цсвеједно врши без визуелног котакта и може и из подрума.

Да ли је још једна лоповија у најави?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево да ствари буду мало јасније.

Untitled.jpg

Постојећи торањ на АНТ је обележен црвеном кружницом. Као што се види, има директну визуелну комуникацију са главном платформом и полетно слетно стазом, те "преко левог рамена", тамо иза ВИП терминала и са помоћном платформом.

Зеленом кружницом је обележена позиција "нвог" торња, како се може видети са почетка видеа у којем прича овај хохштаплер Ровчанин. Тај "нови" торањ би се зидао у кругу СМАТСА-е (Агенције за контролу летења). Испод њега се налази паркинг. Можда ће то бити торањ "Паркинг сервиса"

Шалу на страну. Да би се са тог новог торња имала комуникација са обе платформе, он озбиљно мора да надвиси постојећи јер је просто удаљенији. Али зашто? Ровчанин каже да ће конценсионар задржати стари и са њега и даље водити саобраћај. Па не могу постојати две контроле летења. А као што рекох за обласну контролу (контролу прелета преко територија Србије и Црне Горе, те делова БиХ и горњих равни Космета-за шта је СМАТСА надлежна), свеједно се контрола одвија путем радара. 

Да ли је можда конценсионар условио то, па ми Французима сада морамо да зидамо нови торањ, јер нису задовољни нпр. комфором старог? То треба онда и да се каже.

Овако када Ровчанин прича, само зарад фалусног симбола, значи да је нека криминалија и свињарија у питању. Бандитизам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Када видим да се мој новац користи за изградњу овог masterpiece-а, осећам се као прави мецена. :dry:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Милан Ракић рече

Можда ће то бити торањ "Паркинг сервиса"

:))

Nema potrebe za skepsom. Sigurno ljudi znaju šta rade. Pretpostavljam da se iz starog tornja ne može videti Beograd na vodi. Mora novi. Visočiji.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Branislav81 рече

:))

Nema potrebe za skepsom. Sigurno ljudi znaju šta rade. Pretpostavljam da se iz starog tornja ne može videti Beograd na vodi. Mora novi. Visočiji.

Како се "шушка" по Београду, што не мора да значи да је истина... Могуће је да "шушкања" долазе из "кругова" који завиде на пројекту "BW" (у народу познатијем као Бе-Ге-Де-Ха-Два-О). Углавном, прича се да "БгдХ2О" тоне. Онда би у том случају, у ходу требало репројектовати TWR, јер је у овом контексту његова висина у директној релацији са "снижавањем" "BW-a"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како сад? Ровчанин ТорањМеђуДесетНајвишихНаСвету Радојица смењен, тј. истек`о му мандат...

Novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore je Predrag Jovanović

Kako su danas preneli beogradski mediji i kako je potvrđeno Tango Sixu, novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) biće magistar Predrag Jovanović, nekadašnji član rukovodstva Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva.

DCV-FAA-7-850x350.jpg

Dosadašnji direktor SMATSA-e Radojica Rovčanin potvrdio je za Tanjug da mu ove godine ističe četvorogodišnji mandat na toj funkciji.

Predrag Jovanović je u DCV-u po funkciji bio zadužen za tematiku kontrole letenja na radnom mestu pomoćnika direktora za vazdušnu plovidbu, aerodrome i obezbeđivanje u vazduhoplovstvu.

Jovanović je trenutno potpredsednik Stalne komisije EUROCONTROL-a, član Nacionalnog vazduhoplovnog komiteta Srbije i dve evropske institucije – European Air Navigation Planning Group i European Aviation Crisis Coordination Cell.

Od septembra 2000. do marta 2001. godine Jovanović je bio na funkciji saveznog vazduhoplovnog inspektora u Saveznom vazduhoplovnom inspektoratu, a zatim je u istoj instituciji od marta 2001. do januara 2004. godine bio na funkciji načelnika inspekcije vazdušnog saobraćaja. Završio je Saobraćajni fakultet.

Petar VOJINOVIĆ

tango-six.png

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Иначе, када причамо о "два торња" и војни аеродром у селу Батајница је имао два торња.

Untitled.jpg

Овај обележен зеленим четвороуглом је тзв. нови торањ, подигнут на месту старог који је срушен у НАТО агресији.

maxresdefault-17.jpg

И са тог торња се обавља надгледање и руковођење целокупним саобраћајем на платформи и све три ПСС. Поред њега и Ваздухопловно опитни центар (ВОЦ) је имао "свој" торањ.

aerodrom-batajnica-1008-201.jpg

Потреба за "сопственим" торњем ВОЦ-а (црвени четвороугаоник) ), настала је још у бившој држави када је обим посла у овој научној институцији нашег ваздухопловства, захтевао због специфичности задатака посебне услове у спровођењу летачких задатака. Наиме, намена ВОЦ-а је испитивање НОВИХ ваздухопловних средстава и ОПИТОВАЊЕ крајњих могућности постојећих средстава НВО у РВ и ПВО. Пошто се ти задаци у готово свим случајевима (сем испитивања земаљске опреме) обављају у ваздуху и снимају и прате "хајтек" телеметријским уређајима (зелени четвороугаоник); односно, пошто су ти летачки задаци УВЕК високог ризика и УВЕК се спроводе по НЕСТАНДАРДНИМ процедурама које "НЕ ВАЖЕ" за уобичајени ваздушни саобраћај, потреба за посебним торњем је била оправдана.

Оба торња су у злочиначкој агресији 1999. године уништена. Онај први, "главни" је срвањен са земљом, док је овај потоњи, ВОЦ-ов тешко оштећен иако је на први поглед остао "читав".

Како год, након 1999. године, док се нису стекли услови и обезбедила средства за обнову "главног" торња, саобраћај се координисао са тзв. пољске-мобилне АКЛ, заправо покретног возила (не могу сад да нађем слику). На крају, после је озидан нови, овај ВОЦ-ов и због смањеног обима посла није обновљен и то је то. Као и у Лађевцима нпр. где је такође торањ срушен у НАТО агресији, па се исто "потпомагало" путем овог "преносног" док се није озидао нови, на позицији аеродрома "Морава"...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Иначе, "причу" о "новом" торњу на АНТ смо "испратили" на нашем Форуму још онда када је Колегијум СМАТСА-е усвојио план за изградњу истог.

Крајње су занимљиви коментари на ову вест са изворног сајта:

A

Kod nas uvek nesto najvece, najbolje, najvise..

 Odgovori
G

Nisam Vanga,al sam sad rekao sebi,prvi komentar ce garantovano biti.“Kod nas sve nesto naj“ xDDD Kao pokvarena ploca ste. xD

D

Pa, pored tornja novi i jos veci trzni centar…

P

Čemu ta priča biće „medju 10 najviših na svetu“?! Orlando je 10. sa visinom od 105.16m. Lepo je sto ce BEG dobiti novi toranj i nema potrebe za preterivanjem da ne kazem nesto drugo.
http://www.airport-technology.com/features/feature-the-10-tallest-air-traffic-control-towers-in-the-world-4142194/

 Odgovori

Ко није у потпуности посвећен своме послу, извештавању и коментарисању, тај углавном пише по систему “ што баби мило, то јој се снило“.

S

Verovatno se mislilo na prvih deset najvisih kontrolnih tornjevima na aerodromima sa jednom pistom, mada ne vidim razlog za takvu vrstu referenciranja.

D

Razumeli smo :)

M

Gde će se tačno nalaziti toranj?

 Odgovori
P

Marko, kao sto mozes videti na slici, pored oblasne kontrole.

A

Pretendujete da budete ozbiljan portal, pa bi bio red i da ste naveli da su ove tvrdnje netačne. Novi toranj u Beogradu ne da neće biti među 10 najvećih na svetu, nego neće biti ni među 70 najvećih.

Inače 10. najviši toranj na svetu je u Orlandu i ima visinu od 105.16m, odnosno 345ft.

Najviši u Evropi je na CDG sa 111.86m (367ft), a beogradski sa svojih 75 metara će taman uleteti među 80 najvećih kontrolnih tornjeva na svetu zajedno sa Brizbejnom, Minhenom i centralnim tornjem (od tri ukupno) na CDG.

Neverovatno koliko se laže i to onako bezobrazno i otvoreno, a vi umesto da dokažete svoju navodnu profesionalnost i ispravite netačne navode iz saopštenja, vi ih još slepo prenosite bez ikakve ispravke.

 Odgovori
G

Sa tog mesta jedva ce videti pistu, a komoli platforme i rulne staze!?

 Odgovori
P

Sa 75m videce sta pozele.

G

Potpuno se slazem. Na koji nacin ce videti A Platformu ili prag 30 odatle? Cirkus.. jedino ako je ta lokacija deo prosirenja i izgradnje jos jedne staze -paralelne sa postojecom i novog terminala kod muzeja to ima smisla.

R

Bre! Pistoji jedna pista i jedna rulna staza! Ground frekvenca je zasebna kada sletis i izadjes sa piste I predjes zutu liniju. Stajes i trazis odobrenje za rulanje. Svako ukrstanje I prelazak piste dobijas odobrenje koje moras da ponovis preko veze da cuju da si razumeo naredbu. Pratis zutu liniju sa nosnom nogom na platformi a na gejt te navodi zemaljsko osoblje. Imas jednog sa svake strane da gledaju krilo i jedan u vrhu koji pilotu pokazuje pravac zbog mrtvog ugla. Ako se kojim slucajem izgubis poslace FOLLOW ME kola a postoji i svetlosna signalizacija za FOLLOW ME kola da se ne izgube u mraku i kojim slucaje odu na jednu jedinu pistu ako drugi avion slece paralelno niz vetar na rulnu stazu majstori :-)

G

AKL Aerodromska Kontrola Letenja, znaci bilo koje kretanje po manevarskim povrsinama, rulnicama ili pisti mora biti odobreno od strane tornja. Sadasnji ima skoro ceo pregled svih povrsina sto znatno olaksava pregled i komunikaciju sa osobljem aerodroma.

B

Gorane, u tehnologiji rada aerodromske kontrole letenja u novom objektu nova oprema ce podrszumevati CCTV i ground radske sisteme.Bez brige.

Z

Štrašne su ovakve izjave naj naj naj veći viši itd… Svugde u svetu aerodromi koji su nekoliko puta veći i zagušeniji od BEG imaju toranj kao što je današnji na BEG, moderni radari ground kontrole pokazuju pozicije svih aviona na apronu pa i aerodromskih vozila što prosto gledanje kroz prozor čini nebitnim (da ne pričamo o uslovima smanjene vidljivosti). Logično bi bilo renoviranje postojećeg tornja i ulaganje u nove radare, ali onda gospoda „koliki je moj deo“ ne bi imali ovoliki kolač za podelu…

 Odgovori
A

Biće najviši na svetu kad mu na krov nataknu jarbol sa zastavom od 30 metara!

B

Nije ovde pitanje samć
o gde je TWR, već i zašto je na tom mestu? Kada je već tu MORA biti 75 metara. Da se nalazi u produžetku MUP ovog hangara , sa prilazom pored JAT keteringa bio bi na tri sprata. Ali izgleda pare moraju da se potroše i neko da se ugradi debelo. Uzgred aerodrom Beograd nije hteo da proda parče zemljišta pored D prolaza, samo oni znaju zašto, i zato se zida ovoliki TWR. Zida šarama SMATSE a korist sključivo ima aerodrom.

 Odgovori
B

Toranj u ,,Airside“.Nezamislivo je da bude u restriktivnoj zoni.

B

Lokacija za izgradnju tornja je u okviru kompleksa na kojem se nalazi Centar kontrole letenja.Znaci vlasnistvo kontrole letenja. To znaci,ne trose se pare za kupovinu zemljista.

N

Toranj će biti „na tom mestu“ jer je to jedino parče zemljišta na Aerodromu Beograd koje je u vlasništvu SMATSA 1/1. Aerodrom, Er Srbija i Jat Tehnika verovatno još uvek nisu potpuno regulisali vlasništvo nad zemljištem na aerodromu, i ovo rešenje nosi najmanji rizik. Takođe operativno je lakše je kada su oblasna, terminalna i aerodromska KL na jednom mestu.

R

Y-12 F HARBIN dok je certifikovan u USA mora da valja. Da im leti oko novog tornja :-)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Милан Ракић рече

саобраћај се координисао са тзв. пољске-мобилне АКЛ, заправо покретног возила (не могу сад да нађем слику).

Evo nađoh slike kod kolege na FB. Ovo je PKL (pokretna kontrola letenja) sa aerodroma Kovin. 

26650_1099730549019_3008533_n.jpg?oh=d22

26650_1099724748874_5078245_n.jpg?oh=2c8

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ovde vidimo naravno da ovaj Rovčanin LAŽE kada kaže da će "novi" TWR na ANT biti među 10 najviših na svetu, jer se najviši nalazi na Tajlandu, 132 metra, dok je "najniži" od TOP 10 najviših, u SAD, u Orlandu na Floridi i visok je 105 meteri što je za čitavih 30 metara više od ovoga što je Rovčanin "planirao". Al bitno je da je "najviši".

Pa bando, oćete li sjahati više od 1945 pa naovamo...

http://www.airport-technology.com/features/feature-the-10-tallest-air-traffic-control-towers-in-the-world-4142194/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa kad je neko kompleks, i stalno mora da prica da mu je najveci, iako nije ni blizu toga...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ako toranj nece svirati, ne vrijedi što je visok.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kako su šest dronova primorali na sletanje?

https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=01&dd=11&nav_category=78&nav_id=1346096

(Znam da ovo pitanje ne potpada pod ovu temu, ali ... ne znam gde da ga postavim!)
:mahmah:

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...