Jump to content

Влада Србије изабрала! Конценсионар АНТ - француски "Vinci Airports"

Оцени ову тему


Препоручена порука

Kako je prvi javio Kurir, francuska kompanija Vinci Airports, deo kompanije Vinci Concessions, deo Vinci Grupe, najbolje je rangirana od četiri preostala ponuđača u drugoj fazi procesa za izbor koncesionara Aerodorma Nikola Tesla.

1-1-850x350.jpg

Kuriru je predsednik Srbije Aleksandar Vučić potvrdio večerašnju odluku Vlade Srbije koja se složila sa preporukom i rang listom stručne komisije koja je sprovodila proces koncesije:

– Treba napomenuti da je investiciona obaveza francuske kompanije 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju će biti od pet do 16 miliona evra.

Prezadovoljan sam ovim uspehom Srbije, zaista nisam očekivao da će biti 501 milion. Ovim smo postigli ogroman uspeh i pokazali veliki međunarodni ugled. Zato od srca čestitam i Vladi Srbije i svim građanima na ovom odličnom poslu. – izjavio je predsednik Srbije za Kurir.

Uprkos natpisima pojedinih medija, Vinci nije „pobednik“, niti je proces koncesije ovim završen. U pitanju je odluka o najboljem ponuđaču sa kojim bi Vlada Srbije tek trebalo da pregovara o zaključenju ugovora.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude objavljena je na sajtu Vlade Srbije. Vinci Airports i država sada imaju 60 dana da postignu dogovor i potpišu obavezujući ugovor.

Odluka o Izboru Najpovoljnije Ponude Bez Iznosa by Petar Vojinović on Scribd

Vinci Airports je jedina kompanija od pet finalista koja je pre procesa koncesije pokušala da ponudi državi da preuzme „Teslu“.

Na temu koncesije Aerodroma Nikola Tesla danas je, gostujući na televiziji N1, naš redovni kolumnista Alen Šćuric ponovio svoje stavove protiv. Pogledajte njegov standardno interesantan nastup i razmišljanja:

Petar VOJINOVIĆ
tango-six.png
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Милан Ракић рече

Treba napomenuti da je investiciona obaveza francuske kompanije 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju će biti od pet do 16 miliona evra.

Prezadovoljan sam ovim uspehom Srbije, zaista nisam očekivao da će biti 501 milion.

Чист рачун, дуга љубав, ама ја ову рачуњицу ич не разумијем...

Узгред, шта се десило с таблоидима, Курир опет "на страни народа"?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, александар живаљев рече

Чист рачун, дуга љубав, ама ја ову рачуњицу ич не разумијем...

То и ја хтедох рећи. Осим тога баца се бројкама, а уговор још није потписан...

пре 19 минута, Милан Ракић рече

Odluka o izboru najpovoljnije ponude objavljena je na sajtu Vlade Srbije. Vinci Airports i država sada imaju 60 dana da postignu dogovor i potpišu obavezujući ugovor.

 

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Па сад ти је тамо циркус. Изгледа да више нема пара за субвенције за "Ер Србију", говорка се да "Етихад" излази, Дане Кондић је уочи Нове године поднео оставку на дужност директора "Ер Србије"... Од почетка се говори да је линија за Њуцу нерентабилна; међуљудски односи у компанији најблаже речено никакви; "стручњаци" из СНС-има их свуда... И тако... 

Мсм све ово нема везе са АНТ, а можда није ни истина :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 months later...

Vlaisavljević: Koncesionar „Teslu“ preuzima najranije 15. septembra, Ugovor će biti javan; Vansi: Uvodimo linije za Čile i Lisabon

Ugovor o koncesiji za Aerodrom „Nikola Tesla“ danas su u Palati Srbija potpisali predstavnici Vlade Srbije i francuska kompanija Vansi erports. Ta kompanija će beogradski aerodrom preuzeti najranije 15. septembra, a kao jedan od planova nakon preuzimanja biće joj uvođenje novih ruta za Lisabon i Čile.

Potpisivanju su prisustvovali premijerka Ana Brnabić, ministarka Zorana Mihajlović, ambasador Francuske u Beogradu Frederik Mondolini, Masimo Bruzo iz kompanije Vansi erports, kao i glavni izvršni direktor kompanije Vansi koncesija i predsednik Vansi erports Nikola Notbar.

Vlaisavljević: Koncesionar „Teslu“ preuzima najranije 15. septembra, Ugovor će biti javan; Vansi: Uvodimo linije za Čile i Lisabon

Kako je tim povodom rečeno iz Vlade, finansijsko zatvaranje transakcije i prenos sertifikata aerodromskog operatera (početak rada Vansi erportsa kao aerodromskog operatera) ne očekuje se pre septembra 2018. godine, kada će biti izvršena uplata jednokratne koncesione naknade.

To je potvrdio i v.d. generalnog direktora „Nikole Tesle“ Saša Vlaisavljević koji je precizirao da će najranije preuzimanje aerodroma biti 15. septembra, a najkasnije krajem godine u novembru ili decembru.

Na pitanje novinara o tome da li će Ugovor biti javan Vlaisavljević je objasnio da ne može da tvrdi bilo šta kao direktor aerodroma, ali da veruje da će biti javan, jer nema razloga da ne bude.

Prisutnima se obratio i Notbar koji je govorio o budućim planovima Vansija za „Nikolu Teslu“ pri čemu je istakao značaj dugoročne saradnje te kompanije sa Srbijom:

– Svesni smo toga da je Aerodrom Nikola Tesla od velikog strateškog značaja za vašu zemlju, te ćemo raditi na njegovoj obnovi i daljem razvoju. Mi svakako ne bismo bili ovde da u „Tesli“ ne prepoznajemo potencijal.

Planiramo uvođenje novih ruta, kao što su linije za Čile i Lisabon, kako bi beogradski aerodrom postao vodeći u ovom delu sveta. Takođe, u planu nam je da pomognemo i Er Srbiji pri uvođenju novih ruta, a sveukupno da dovedemo veći broj putnika u Srbiju. –

20180322_150731.jpg

Minimalna koncesiona naknada po godini kreće se od 4.4 do 15.1 miliona evra / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Kako je na potpisivanju istaknuto, Vansi erports rast „Nikole Tesle“ primarno vidi u razvoju čvorišta avio-saobraćaja na Balkanu sa planiranim razvojem saobraćaja od 14,74 miliona putnika do 2043. godine i 120 hiljada operacija, dok ponuđena kapitalna ulaganja obuhvataju sanaciju i rekonstrukciju glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnutne poletno-sletne staze, zatim pomoćnih rulnih staza i brzih izlaza sa piste.

– Ukupna nominalna vrednost ove transakcije – jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja iznosi 1.461.508.000 evra, dok se minimalna koncesiona naknada po godini kreće od 4.4 do 15.1 miliona evra.

Vansi erports ponudio je jednokratnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra, a isplata će se vršiti kroz dividendu i to Srbiji 417 miliona evra, a malim akcionarima 84 miliona evra. – kažu iz Vlade.

Nakon potpisivanja Ugovora, delegacija prestavnika Vlade, kompanije Vansi erports, kao i „Nikole Tesle“ obišla je beogradski aerodrom, gde je Tango Six sa Sašom Vlaisavljevićem razgovarao o tome šta će sve do preuzimanja koncesionara na aerodromu biti urađeno i šta zaposleni mogu očekivati nakon što Vansi postane aerodromski operator.

Marta LUTOVAC

tango-six.png

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 6.1.2018. at 22:10, Милан Ракић рече

Па сад ти је тамо циркус. Изгледа да више нема пара за субвенције за "Ер Србију", говорка се да "Етихад" излази, Дане Кондић је уочи Нове године поднео оставку на дужност директора "Ер Србије"... Од почетка се говори да је линија за Њуцу нерентабилна; међуљудски односи у компанији најблаже речено никакви; "стручњаци" из СНС-има их свуда... И тако... 

Мсм све ово нема везе са АНТ, а можда није ни истина :)))

Ма тамо је бајно. Све службе које су могли су пребацили у АНТ јер немају пара. Причала ми једна девојка која тамо ради, да је баш распад система. Наравно оно што се види на тв је све само не реална слика.

Што се тиче аеродрома, тамо има гомила измишљених послова, навукли су страначке људе (руку на срце, тако је било и пре ових). Знам једног СНС-овца који је нашао скромно ухлебљење за плату од 60хиљада са својом средњом, мсм трогодишњом, школом. Глувари по цео дан јер њих тројца раде посао за једног човека. Али не знам како стоје финансијски. Вероватно има још кинте да се сви подмире.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Vlada Srbije suprotno obećanjima neće objaviti ceo ugovor o koncesiji „Nikole Tesle“

Prilikom obeležavanja još jednog rekorda Aerodroma Nikola Tesla (5-milionitog putnika) početkom decembra prošle godine predsednica Vlade Srbije Ana Brnabićodgovorila je na novinarsko pitanje o tome da li će ugovor o koncesiji biti objavljen, uključujući i sve dodatne anekse – dakle u celosti:

– Mogu da garantujem da će koncesioni Ugovor biti u potpunosti javan. Na kraju, to će garantovati i učešće međunarodnih finansijskih institucija, ali i jačina samih konzorcijuma koji se prijavljuju. Takođe, i aneksi će biti javni. –

Deo pitanja o aneksima postavljen je zbog više nego interesantnog, neki bi rekli i protivustavnog, problema koncesije aerodroma „Franjo Tuđman“, dok se deo odgovora o finansijskim institucijama najverovatnije odnosi na finansiranja trećih strana (komercijalnih banaka) i logiku transparentnosti koja proizilazi iz te činjenice.

Ono što se moglo očekivati u danu potpisivanja ugovora o koncesiji je i lavina zahteva za izjave i informacije od javnog značaja usmerenih na adresu Vlade Srbije gde su novinari tražili da vide ugovor i/ili da pitaju kada će biti objavljen. Kao i nebrojano puta do sada Danas je bio najbrži i dobili su odgovor:

– Iz kabineta predsednice Vlade Ane Brnabić Danasu je juče rečeno da ugovor o koncesiji Aerodroma „Nikola Tesla“ neće biti objavljen do septembra ove godine, kada će transakcija biti finansijski zatvorena. Međutim, čak ni tada neće biti objavljeni najvažniji elementi ugovora.

U odgovoru iz kabineta premijerke citiran je pravilnik kojim se uređuje Registar javnih ugovora u kome se navodi da se javni ugovori sa svim prilozima čuvaju kao poslovna tajna.

„Pristup javnom ugovoru iz zbirke isprava Registra, kao informaciji od javnog značaja, neće biti omogućen tražiocu ako bi slobodan pristup javnosti mogao bitno otežati ostvarenje ekonomskih interesa javnog i privatnog partnera…“

U odgovoru se navodi i da je Vansi erports „razumeo Vladu Republike Srbije u želji da se celokupan ugovor sa svim aneksima objavi javnosti i pokazao spremnost da to učini u svim delovima osim delovima koji sadrže poslovnu tajnu i njihov know-how, kao i komercijalne uslove poslovanja tokom 25 godina koncesije, jer bi njihovo obelodanjivanje uticalo na njihovu kompetitivnost prilikom realizacije ugovora. Pravo Vansija da ima zaštitu poslovne tajne je naravno predviđeno i samim ugovorom“. – stoji u odgovoru Danasu.

Ono što se može zaključiti iz ovog odgovora je da će ugovor u potpunosti biti objavljen osim njegovih ključnih delova. Suprotno od premijerkinog obećanja da će biti „u potpunosti javan“.

ugovor-4.jpg
Prvi uvid u delove ugovora za koje Vlada Srbije odluči da će biti javni biće moguć tek krajem ove godine / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Principu da svaka komercijalna saradanja ili posao u kojem učestvuje kompanija u državnom vlasništvu mora biti u celosti javan Vlada Srbije kontrirala je u ovom slučaju pozivanjem na Registar javnih ugovora. Ovaj pokušaj opravdavanja tajnosti dela ugovora isti dan je otežala Transparentnost Srbija:

– Kabinet premijerke u zaštitu netransparentnosti istura odredbu koja je izbrisana iz pravilnika pre četiri i po godine.

Naime, u junu 2013 (Službeni glasnik 57/2013) Mlađan Dinkić je propisao Pravilnik o načinu vođenja i sadržini registra javnih ugovora koji je sadržavao odredbe koje su ugrožavale principe slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja. Član 11 je propisivao da se “zbirka isprava Registra, a posebno javni ugovori sa svim prilozima čuvaju kao poslovna tajna”, da “Pristup javnom ugovoru sa svim prilozima i drugim prilozima iz zbirke isprava Registra, kao informaciji od javnog značaja, neće biti omogućen tražiocu ako bi slobodan pristup javnosti mogao bitno otežati ostvarenje ekonomskih interesa javnog i privatnog partnera” (to citiraju ljudi iz premijerkinog kabineta) i da “Pristup javnom ugovoru i drugoj dokumentaciji iz zbirke isprava Registra može biti dozvoljen licu koje dokaže pravni interes za uvid u zbirku isprava Registra, kao i državnim organima u vršenju poslova iz svoje nadležnosti u skladu sa propisima”.

Na ovo je reagovao Poverenik za informacije od javnog značaja, pa je ministar finansija Lazar Krstić u decembru 2013 (Službeni glasnik 110/2013) izmenio Pravilnik – ostala je prva odredba o poslovnoj tajni, a umesto dve potonje propisano je da se „pristup javnom ugovoru i drugoj dokumentaciji iz zbirke isprava Registra, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja, a može se ograničiti pod uslovima propisanim tim zakonom”. – napisao je Zlatko Minić, novinar i saradnik Transparentnosti Srbija u svom teksu za Peščanik.

Transparentnost Srbija sa Vladom Srbije i dalje vodi spor povodom potpune tajnosti koncesionih akta ili studije opravdanosti da se uopšte i uđe u koncesiju aerodroma.

Koncesija aerodroma sama po sebi ne mora biti loša stvar što smo na našem portalu više puta dubinski analizirali dok život koncesije može otići u raznim pravcima. Profesionalci koji su čuli šta se planira su optimistični a evidentno je da u ovom slučaju postoje i pozitivni aspekti pod pretpostavkom da su svi strateški interesi države kao vlasnika u potpunosti zaštićeni.

Potvrda zaštite interesa države će izgleda ostati na nivou pretpostavke jer ključni delovi ugovora najverovatnije nikada neće biti objavljeni.

Petar VOJINOVIĆ, 

tango-six.png

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...