Jump to content

У чему је појам неиспитивости суштине Божије?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Можемо видети данас да хришћани немају разумевања о појму неиспитивости суштине Божије, нити теолози конкретно разматрају то питање. Међутим, код светог Григорија Ниског имамо указивања о чему би могло бити речи, а односи се на аналогију коју разумемо као девственост.

Необјашњивост суштине Божије показује се као бесполност Божија. Како постоји и шта је бесполност Божија заправо су питања о неиспитивом.

Да ли се може повести разматрање оваквог појма неиспитивости суштине Божије?

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Milan Nikolic рече

Можемо видети данас да хришћани немају разумевања о појму неиспитивости суштине Божије, нити теолози конкретно разматрају то питање. Међутим, код светог Григорија Ниског имамо указивања о чему би могло бити речи, а односи се на аналогију коју разумемо као девственост.

Необјашњивост суштине Божије показује се као бесполност Божија. Како постоји и шта је бесполност Божија заправо су питања о неиспитивом.

Да ли се може повести разматрање оваквог појма неиспитивости суштине Божије?

Нијесам академски теолог, али, ако смијем да процјењујем, Ваш приступ ми се чини врло плодним и вишеструко значајним. Дакле, мој одговор на Ваше питање је потврдан: да, може.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Milan Nikolic рече

бесполност Божија

Бесполност Божија и Анђелска је дефинисана у смислу немања страсти и сексуалности (анималне) ако сам добро схватио??

Не можемо рећи да је неопитност последица тога да се то није десило.

Јер је девица Марија безгрешно зачела Божијом интервенцијом, родивши Бога.

Такође Мојсије записује да су Анђели преузимали материјални облик постојања и мешали се са неким кћерима човечијим. Тако су остварили потомке на земљи Нефилиме. Анђели су након тога поново постали безтеленсни. По Мојсију. Он их помиње код самог настанка човечанства и првих адамових потомака. Па опет помиње као постојеће баш на територији Израела када су јевреји са Мојсијем излазили из Египта...

Иначе нефеилими се у Библији описују као синови истинитог Бога, силни, јаки... 

„Кад су се људи намножили на земљи и кад су им се родиле кћери, синови истинитог Бога почели су да примећују како су људске кћери лепе, па су их узимали себи за жене, све које су изабрали.“

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Постоји другачије тумачење о тим ,,синовима Божијим''. Они могу бити директни потомци, односно рођених од Еве, непосредни потомци Адамовог племена.

Друга племена су постојала у окружењу Адамовог племена, а њихове кћери су назване ,,кћерима човечијим''. Како су настала ова друга племена поред Адамовог, остаје отворено питање.

Дакле, може бити да нема говора о анђелима или асексуалним бићима, него да се говори о стварним људима који су, заправо, синови Божији у том смислу што су непосредно рођени од Еве.

Данас смо сви потомци како рођених од Еве, тако и од оних других племена, јер су се једни измешали са другима. Дакле, то што је Мојсије записао не би требало да се односи на анђеле, него на стварне људе.

  • Свиђа ми се 1

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 28 минута, Mиљан Л. рече

Бесполност Божија и Анђелска је дефинисана у смислу немања страсти и сексуалности (анималне) ако сам добро схватио??

Просто, ту је реч о бесполности, али са нагласком на различитост природа, Божије и анђелске. Дакле, говоримо о нечему што нема сексуалности. Нема полова.

Код природе Божије имамо јединствен пример бесполности, јер та природа чини сједињење Свете Тројице. Три Ипостаси Божије, дакле, немају полове тако што никада нису били растављени.

Зато у стварном смислу речи не може бити говора о половима у Божијем бићу. Управо та тајна у односу на питање како постоји Тројица сједињених у суштини, може бити истински појам необјашњивости суштине Божије.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...
On 11/9/2017 at 2:11, Milan Nikolic рече

Просто, ту је реч о бесполности, али са нагласком на различитост природа, Божије и анђелске. Дакле, говоримо о нечему што нема сексуалности. Нема полова.

Код природе Божије имамо јединствен пример бесполности, јер та природа чини сједињење Свете Тројице. Три Ипостаси Божије, дакле, немају полове тако што никада нису били растављени.

Зато у стварном смислу речи не може бити говора о половима у Божијем бићу. Управо та тајна у односу на питање како постоји Тројица сједињених у суштини, може бити истински појам необјашњивости суштине Божије.

По мени, дефинисати Божију полност је једнако дефинисати порекло Бога. То је тајна позната само Богу, поимање тога је нпр. код јеврејских теолога дефинисано као "тајна Божије тајне", у преводу значи да сама опитност тог питања па самим тим и одговори су тајна за човека.

Ако би се упустили у неку анализу тога, по мени гледано, не мора нужно да се узима пример Божије полности по узору на биолошког човека или на неку другу познату биолошку особину полности у биодиверзитету света на нивоу репродукције... Јер полност превазилази биолошке карактеристике и део је природе светлости, магнетних полова (код сваке планете)...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Треба рећи да Бог уопште нема полност, а не да је то само нека тајна. Па као може бити у Њему полности али да ту полност као не познајемо.

Могли бисмо много тога да објашњавамо ако буде прилике. Заправо, нема ту много компликација, Бог је чак сувише једноставан. :)

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 12/9/2017 at 10:42, Milan Nikolic рече

Треба рећи да Бог уопште нема полност, а не да је то само нека тајна. Па као може бити у Њему полности али да ту полност као не познајемо.

Могли бисмо много тога да објашњавамо ако буде прилике. Заправо, нема ту много компликација, Бог је чак сувише једноставан. :)

Моје мишљење је... да је Неупитно да Бог поседује полност или живот, као део своје суштине, јер је из Бога произашла та природа, што значи да је постојала у њему самоме исто као и живот. Зато се слажем са тумачењем да су то тајне Божије суштине. Јер направили би замену теза ако би смо помешали творевину са Богом на начин дефинисања Божије суштине. То што љубав и воља Божија представљају одрживост закона природе који ако се уруше настаје хаос и смрт, не значи да је Бог неодвојив суштински од творевине.

Разумеш шта хоћу да кажем. Рецимо, не можемо полност Божиеј суштине опитно схватити чак и да изнесемо хипотезе на основу познатих феномена у квантној физици и упоредимо их са светлосном природом Бога или неке његове личности, типа неки ефекат фотона да упоредимо са причом о Царинику и Фарисеју где се види законитост кретања Духа Светога, или само Оваплоћење Божије суштине у човекову природу. Па тако од реда све да повежемо у неку хипотезу... Ипак би говорили о свеприсутности Бога и творевини а не самој Божијој суштини.

Ми можемо да се дистанцирамо и кажемо да Бог нема полност, па да посматрамо свеприсутност Божију кроз поларитете и полност творевине, али то и даље није Божија суштина. Па би значило да човек или било које створење неминовно и искључиво из Божије творевине добијају живот и суштину своје природе а не како ми верујемо директним посредством Божије суштине, па тек онда човек живи у Божијој творевини где је у некој синергији са истом. Али ако би тако гледали, онда то води у погрешно тумачење да Бог као јединствена природа не може да опстане својствен себи, без творевине јер је свеприсутан у истој. Па самим тим поновни долазак Христа (Логоса Божијег) и стварање нове природе човека и законитости човековог новог простора неби били потребни, па би присуство Цркве било узалудно. Или боље речено, Сунце би могло да буде централно божанство, док би неки други планетарни систем где планете имају по три сунца и два месеца били предмет атеистичких цитата као сукоб искључивој Божанској природи сунца:smeh1:.

Али полност творевине или рецимо човека као створеног по лику Божијем можемо опитно тумачити:), мени је увек било несхватљиво (иако је воља Божија), зашто је у полној разлици између мушкарца и жене природно одређено да жена буде тело а мушкарац глава тј. логос у том обједињавању две физичке природе човека? И како се у то уклапају теорије (ако су валидне) да мушкарац и жена углавном користе две различите половине мозга?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 12/9/2017 at 19:42, Milan Nikolic рече

Треба рећи да Бог уопште нема полност, а не да је то само нека тајна. Па као може бити у Њему полности али да ту полност као не познајемо.

Могли бисмо много тога да објашњавамо ако буде прилике. Заправо, нема ту много компликација, Бог је чак сувише једноставан. :)

 

Da li je Isus Hristos sada u istom muškom telu u kojem je bio na planeti Zemlji i koje je uzneo sa desne strane Oca?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Mиљан Л. рече

да је Неупитно да Бог поседује полност или живот, као део своје суштине, јер је из Бога произашла та природа, што значи да је постојала у њему самоме исто као и живот.

Ja te ne razumem,o kojoj prirodi je reč i šta znači to da je iz Boga proizašla i da je u Njemu postojala?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Кратос рече

Ja te ne razumem,o kojoj prirodi je reč i šta znači to da je iz Boga proizašla i da je u Njemu postojala?

Ја сам констатовао да Бог као извориште свега што постоји мора да поседује у себи полност јер је исту створио, тј. из Речи Божије је произашла. Тако да је пре стварања морала природа поларитета и полности (као репродуктивне особине уз остале репродуктивне особине природе) да постоји у Богу. Упоредио сам то са животом који је постојао у Богу пре стварања.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 37 минута, Mиљан Л. рече

Ја сам констатовао да Бог као извориште свега што постоји мора да поседује у себи полност јер је исту створио, тј. из Речи Божије је произашла. Тако да је пре стварања морала природа поларитета и полности (као репродуктивне особине уз остале репродуктивне особине природе) да постоји у Богу. Упоредио сам то са животом који је постојао у Богу пре стварања.

Znači ti misliš u suštini da je polaritet i polnost zapravo nestvorena tj da su one deo Božije prirode i da smo mi samo nosioci tih večnih božanskih osobina?

Ako je tako da li to u suštini znači da je i naša priroda onda na neki način nestvorena tj Božanska?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da li je Isus Hristos sada u istom muškom telu u kojem je bio na planeti Zemlji i koje je uzneo sa desne strane Oca?


Tema je o imanentnoj Svetoj Trojici i bespolnosti u tom kontekstu.
Što se tiče Isusa Hrista kao muškarca, ne mogu ništa da tvrdim, osim da u Carstvu Božijem stvarno neće biti ni muškog ni ženskog, nego će svi biti kao anđeli.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Milan Nikolic рече

 


Tema je o imanentnoj Svetoj Trojici i bespolnosti u tom kontekstu.
Što se tiče Isusa Hrista kao muškarca, ne mogu ništa da tvrdim, osim da u Carstvu Božijem stvarno neće biti ni muškog ni ženskog, nego će svi biti kao anđeli.

 

Pa baš zato jer jedan od Svete Trojice je i Isus Hristos a on se ovaplotio u muškom telu,zato i pitam.Isus ne kaže da neće biti muškog i ženskog nego da se neće udavati ni ženiti ako se ja dobro dosećam....

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 36 минута, Кратос рече

Znači ti misliš u suštini da je polaritet i polnost zapravo nestvorena tj da su one deo Božije prirode i da smo mi samo nosioci tih večnih božanskih osobina?

Да сматрам да је све што је створено већ било у Богу, јер иначе неби могло да настане не у виду фрактала већ комплексније. Сматрам да је човек настао из предходно постојећих особина, јер га је Бог обликовао телесно из постојећих елемената и удахнуо му живот. Ми нисмо носиоци већ ми поседујемо Божанске особине али у виду творевине. 

пре 38 минута, Кратос рече

Ako je tako da li to u suštini znači da je i naša priroda onda na neki način nestvorena tj Božanska?

Није нестворена, Сматрам да наша природа има свој природан Богу предвидљив простор и понашање у коме пред Богом ништа није неочекивано. Али човек упоредо са тиме, има своју слободну вољу да мења на позитивно будуће догађаје. Наша природа јесте Божанска, само што није непромењива уколико не носи веру, постојаност и одлучност.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...