trapa Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Пошто се не причешћујемо заједно да ли то значи да православци и римокатолици нису у заједници Тела Господњег Да, у расколу смо. Не можемо их назвати сектом али ово нас води закључку да их не можемо назвати ни Црквом у пуном поимању јер је Црква једна као што је један Исус Христос а ако нисмо у заједници Тела Господњег онда нисмо једно а ако нисмо једно шта онда и како онда. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sherlock H. Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Чак и спорно учење о filioque је превазиђено. Нико од њихових теолога више не заступа мишљење да Дух Свети има два Узрока (Оца и Сина) већ само један (Оца). Задњу деценију овај додатак више није обавезан у њиховом Символу вере (даће Бога да буде и забрањен а не само необавезан, али полако).А ја баш хтео да те питам за филиокве.Стварно нисам чуо да више није обавезан да се исповеда. Цитат Помени @ Domine, adiuva incredulitatem meam! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Огњен Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Интересантно. А учење о Богородици нам је исто? Ја сам мислио да има неке разлике око безгрешног зачећа. Они ваљда уче да је и Богородица безгрешно зачета тј. да није имала првородног греха ?? Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Нису секта наравно и најближи су нам, али јесу јеретици. Рецимо учење о Теотокос да је рођена безгрешно је јеретичко. Такође мислим да РК тврде да није ни умрла, а то је тек катастрофа. Онда индулгенције, сав тај загробни живот, чистилиште је јеретичко. А шта су наша митарства? Наше ждрање на гробљу "за душу"? ОК. То су заблуде, али нису јереси. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Интересантно. А учење о Богородици нам је исто? Ја сам мислио да има неке разлике око безгрешног зачећа. Они ваљда уче да је и Богородица безгрешно зачета тј. да није имала првородног греха ?? Мислио сам на учење о Богородици које је било спорно на Трећем Сабору (против Несторијевог учења о "Христородици"). Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Искушеник Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Учење о Богородици? Исто као ми. Зар они не исповедају јерес везану са Пресвету Богородицу,то јест,сматрају да је Она безгрешно зачета. То је јерес и није исто учење као наше. Цитат Помени @ "Извор сваког зла је - нечастиво учење" Свети Јован Златоусти "Ми смо Јерусалимске вере" Патријарх Арсеније III "Тако живи да свакодневно можеш приступити (Причешћу)". Тертулијан Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 То и јесте проблем, што нисмо ,,једно''. Ипак постоји неки проблем у тумачењу Тријадологије, филиоквеа, еклисиологије, иначе не бисмо имали разлога да не будемо ,,једно''. Ј. Зизјулас наводи да су проблеми последично повезани, да је еклисиологија западне Цркве таква због тумачења филиоквеа, а филиокве због тумачења Тријадологије. Дакле, еклисиологија Запада је таква да имају погрешно пројављивање ,,првога''. Јесте, треба да постоји ,,први'' али на исправан начин. ,,Први'' без Сабора ,,једнаких у суштини Цркве'', простим речима, не може да чини ништа. Цитат Помени @ Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Искушеник Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Нису секта наравно и најближи су нам, али јесу јеретици. Рецимо учење о Теотокос да је рођена безгрешно је јеретичко. Такође мислим да РК тврде да није ни умрла, а то је тек катастрофа. Онда индулгенције, сав тај загробни живот, чистилиште је јеретичко. А шта су наша митарства? Наше ждрање на гробљу "за душу"? ОК. То су заблуде, али нису јереси. Православно учење о митарствима је далеко старије од римокатлочког учења од загробном животу,чистилишту итд. А наше "ждерање" на гробљу примењујемо још од пагана. Цитат Помени @ "Извор сваког зла је - нечастиво учење" Свети Јован Златоусти "Ми смо Јерусалимске вере" Патријарх Арсеније III "Тако живи да свакодневно можеш приступити (Причешћу)". Тертулијан Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Огњен Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Они ваљда не исповедају да је Богородица зачета неполним путем, већ да није имала Првородног греха. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
trapa Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Мени делује да су учења мањи проблем већи проблем је по мом мишљењу немње заједнице у Телу и Крви. То је ваљда суштина Цркве заједница Тела и Крви Христове а ако ту нисмо једно не верујем да могу постојати две заједнице у Христу јер би то значило да постоје две Цркве а Христос јасно говори о једној Цркви Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Људи, прво морамо да знамо шта значи термин ЈЕРЕС. Није свака заблуда одмах у старту јерес. Знате ли да готово да нема светог оца који није изрекао неку ствар која се касније показала као нетачна? Ево пар примера: Свети Јустин Мученик: Субординација Свети Ириније Лионски: Хилијазам Свети Григорије Ниски: Апокатастаза итд. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Oglo Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Они ваљда не исповедају да је Богородица зачета неполним путем, већ да није имала Првородног греха. E ovo je već zanimljivo.Može li kakvo pobliže objašnjenje Ognjene? Цитат Помени @ "Kakvi su da su, moji su" Džizs Apokrifno jev. po Oglu -taj njihov svijet će te ubiti Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Они ваљда не исповедају да је Богородица зачета неполним путем, већ да није имала Првородног греха. E ovo je već zanimljivo.Može li kakvo pobliže objašnjenje Ognjene? Да, постоји код њих став да је Богордица безгрешно зачета (без полног односа њених родитеља). Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Суштинско питање око кога се разилазимо јесте питање Првог. Они Папу доживљавају као апсолутног поглавара свих хришћана, са неприкосновеном влашћу над свим Црквама. Епископи би по томе били само његови викари. Ту се никако не слажемо и око тога се сада воде разговори. ИгорМ је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Oglo Написано Април 11, 2010 Пријави Подели Написано Април 11, 2010 Они ваљда не исповедају да је Богородица зачета неполним путем, већ да није имала Првородног греха. E ovo je već zanimljivo.Može li kakvo pobliže objašnjenje Ognjene? Да, постоји код њих став да је Богордица безгрешно зачета (без полног односа њених родитеља). Ne,ne,ne.Ovdje se radi o očišćenju Bogorodice,u čijoj je utrobi sazdan Gospod. Ako znate što pobliže ne bi loše bilo. Цитат Помени @ "Kakvi su da su, moji su" Džizs Apokrifno jev. po Oglu -taj njihov svijet će te ubiti Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука
Придружите се разговору
Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.