Paradoksologija Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Зависи како дефинишеш "личност". Не мора обавезно да буде везано за неуроне. Moj lični pristup bih nazvala "Šredingerov embrion" - možemo diskutovati o tome šta je ličnost i kada nastaje, kao što je Šredingerova mačka i živa i mrtva - ali kao što za svaki slučaj ne bih bacila nakovanj na kutiju u kojoj je mačka pre otvaranja, neću ni abortirati. To je moj etički stav. Što se zakona tiče, nikakvo dobro ni korist ne mogu doći od toga da se embrionu - koji živi unutar odraslog ljudskog bića, još uvek ima najmanje 30% šanse da uskoro spontano izgubi život, i ne može preživeti samostalno - daju građanska prava. Lilies that fester smell far worse than weeds. Shakespeare Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Аурор Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 koji zabranjuju da se trudnicama da otkaz Са законима о "заштитама" није толико једноставно како можда делује на први поглед (некоме ко верује у шему "донесем закон -> решим проблем", реалније је "донесем закон -> створим проблем") Мој тата је послодавац нпр. и запослио је једну жену. После 20 дана (одмах) она иде на трудничко боловање и он јој месецима плаћа ни за шта, зато што су таква правила (а она их је злоупотребила у своју корист). Чим је прошло, рекли су јој да више не долази на посао. И ти би сад дошла и клепила му 300 хиљада казну још? Крајњи резултат би био да би људи избегавали да уопште запошљавају жене. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Grizzly Adams Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Nisam. Licnost u ontoloskom smislu moze, konceptualno, postojati i bez naurona ali dok se ne razviju neuroni nema ni jednog razloga za verovanje kako embrion ima veze sa nekom licnoscu. И опет... Полазиш од неке савремене "психо-медицинске" дефиниције личности као "свести", што није неопходно и хришћанска дефиниција. Тј. није уопште. За нас личност није везана за "активност неурона". Личност је особа у било којој фази свог живота и развоја. Личност је чак и након смрти, када нема никакве активности неурона. Личност је једна целина, обухвата све фазе живота - независно од тога да ли је одређени део тела активан или не. Dijasporka, Аурор, Данче* and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Juanito Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Moj lični pristup bih nazvala "Šredingerov embrion" - možemo diskutovati o tome šta je ličnost i kada nastaje, kao što je Šredingerova mačka i živa i mrtva - ali kao što za svaki slučaj ne bih bacila nakovanj na kutiju u kojoj je mačka pre otvaranja, neću ni abortirati. Лоша ти је аналогија. Третираш Шредингерову мачку као да је у питању класична вероватноћа. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Grizzly Adams Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Što se zakona tiče, nikakvo dobro ni korist ne mogu doći od toga da se embrionu - koji živi unutar odraslog ljudskog bića, još uvek ima najmanje 30% šanse da uskoro spontano izgubi život, i ne može preživeti samostalno - daju građanska prava. Грађанска права свакако не. Ембрион неће ићи на гласање... Али то је живот једне особе који је почео. И нико нема права да га прекине. Golub, Данче*, Sanja Т. and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
cloudking Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Dobra pitanja. Ove litije organizuje 1389 + neki Rusi, ne klir, i one su slabo posećene. Time ne možeš reći ni da predstavljaju Crkvu kao instituciju ni kao zajednicu vernih. Ali samim tim što se nešto prikazuje i organizuje kao molitva Crkve, iz zajednice su simbolički isključeni oni članovi Crkve koji se ne slažu sa ovim konkretnim političkim ciljem. I slična marginalna akcija sa druge strane sigurno ne bi na isti način mogla da bude ostvarena. Recimo, kada bih ja organizovala "molitvenu litiju" da država ozbiljno primeni zakone koji kažnjavaju nasilnike nad ženama ili koji zabranjuju da se trudnicama da otkaz, pitanje je da li bih dobila blagoslov Patrijarha i koliko bi moja akcija bila shvaćena kao iznošenje stava Crkve. Jel to znaci da ova litija konkretmo ima blagoslov patrijarha? Moze li se litija vrsiti bez tog blagoslova? пре 39 минута, haveaniceday рече Lek protiv kovida postoji. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Deja Vu Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Što se zakona tiče, nikakvo dobro ni korist ne mogu doći od toga da se embrionu - koji živi unutar odraslog ljudskog bića, još uvek ima najmanje 30% šanse da uskoro spontano izgubi život, i ne može preživeti samostalno - daju građanska prava. Pa i van ima mozda vece sanse da izgubi zivot, pa i dalje ima prava. Tako da to nema veze sa tim. Embrion bioloski niji isti kao telo majke, ali ni oca, potpuno drugacija jedinka i osoba. Stim sto ovo osoba zavisi sto kaze Akvi od toga da li su razvijeni neuroni ili nisu. Полазиш од неке савремене "психо-медицинске" дефиниције личности као "свести", што није неопходно и хришћанска дефиниција. Тј. није уопште. За нас личност није везана за "активност неурона". Личност је особа у било којој фази свог живота и развоја. Stim sto da bi neko bio licnost morao bi imati odredjene subjektivne elemente tipa svest, volja, um. Kako to embrion bez neurona nema, onda nije osoba tj. subjekat jer nema svest, volju i um. Kada to dobije, onda ima mogucnost da postane licnost. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aquilius Cratus Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 И опет... Полазиш од неке савремене "психо-медицинске" дефиниције личности као "свести", што није неопходно и хришћанска дефиниција. Тј. није уопште. За нас личност није везана за "активност неурона". Личност је особа у било којој фази свог живота и развоја. Личност је чак и након смрти, када нема никакве активности неурона. Личност је једна целина, обухвата све фазе живота - независно од тога да ли је одређени део тела активан или не. Naravno kad pitanje svesti gotovo da nije postojalo do Dekarta kao takvo. Medjutim nakon sto je Dekart obrnuo paradigmu i uveo subjekat-objekat dihotomiju malo je reci da je besmisleno govoriti o licnosti koja nista ne opaza. Naprotiv, tek je sada u postdekartovskoj filzofiji jasniji i trijadoloski i hristoloski koncept ipostasti, opazanja drugog/necega/nekoga. Nema licnsot a da nema opazanja, a gde je opazanje tu je gle cuda i svest. U spurnotnom imas licnsot u smislu filozofskog zombija, a koliko je tu rec o licnosti videcemo za 5-6 godina kad se pojave neuronske mreze koje na vecinu pitanja budu davala inteligentije i smislenije odogovore od ljudi. Hoce li i oni biti zasticeni zakonom od gasenja cak i od strane njihovh kreatora/vlastnika? Sumnjam da ce to ikad proci bas zbog tog odsustva njihovog unikatnog opazanja u prvom licu. Dok toga nema price o licnosti su price o maskama. Deja Vu је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Grizzly Adams Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Stim sto da bi neko bio licnost morao bi imati odredjene subjektivne elemente tipa svest, volja, um. Kako to embrion bez neurona nema, onda nije osoba tj. subjekat jer nema svest, volju i um. Kada to dobije, onda ima mogucnost da postane licnost. Нажалост, јок. ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Juanito Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Али то је живот једне особе који је почео. И нико нема права да га прекине. Али ако кажеш ”нико нема право”, то онда искључује и силовање и тешку болест детета. А то су веома тешки случајевои о којима се не усуђујем да говорим... Друга је ствар абортус јер ”нећу дете”, то ми је лично морално неприхватљиво. Али и ту се поставља питање шта радити у таквим случајевима? Свакако можеш да затвориш жену и натераш је да роди, али шта после с тим дететом? Натерати родитеље да живе с дететом које неће је вероватно осуда тог детета на тужан и ружан живот, а вероватно ће друштво добити још једног деликвента. И шта у оним случајевима кад трудној младој жени без посла и игде ичега сви окрену леђа? А оца ем дете не занима, а и да га натераш да га занима, опет је неки клинац без игде ичега. Ако заиста хоћеш да забраниш абортус и у таквим случајевима, онда држава мора да уложи много у прихватилишта за нежељену децу (коју нико не усвоји). А знамо колико данас улаже и каква су данас прихватилишта. Најлакше је забранити. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Grizzly Adams Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Naravno kad pitanje svesti gotovo da nije postojalo do Dekarta kao takvo. Medjutim nakon sto je Dekart obrnuo paradigmu i uveo subjekat-objekat dihotomiju malo je reci da je besmisleno govoriti o licnosti koja nista ne opaza. Naprotiv, tek je sada u postdekartovskoj filzofiji jasniji i trijadoloski i hristoloski koncept ipostasti, opazanja drugog/necega/nekoga. Nema licnsot a da nema opazanja, a gde je opazanje tu je gle cuda i svest. U spurnotnom imas licnsot u smislu filozofskog zombija, a koliko je tu rec o licnosti videcemo za 5-6 godina kad se pojave neuronske mreze koje na vecinu pitanja budu davala inteligentije i smislenije odogovore od ljudi. Hoce li i oni biti zasticeni zakonom od gasenja cak i od strane njihovh kreatora/vlastnika? Sumnjam da ce to ikad proci bas zbog tog odsustva njihovog unikatnog opazanja u prvom licu. Dok toga nema price o licnosti su price o maskama. Ценим тешко наоружање, само је овде непотребно јер му је мета изван домашаја. Личност у хришћанству је човек, са целим својим животом. Од зачећа до смрти и након тога. Ја сам био Гризли Адамс и у трећем дану након зачећа, јер да ми је живот тада прекинут данас не би постојао. То сам био ја. Још увек без неурона и осталих битних делова тела, али ја. Dijasporka, Golub, Аурор and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Grizzly Adams Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Али ако кажеш ”нико нема право”, то онда искључује и силовање и тешку болест детета. А то су веома тешки случајевои о којима се не усуђујем да говорим... Слажем се са тобом. То су изузетни случајеви које треба разматрати посебно и ту абортус може да буде једна "мање лоша" опција. Дејан-Марковић је реаговао/ла на ово 1 ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Juanito Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 za 5-6 godina kad se pojave neuronske mreze koje na vecinu pitanja budu davala inteligentije i smislenije odogovore od ljudi Можда је ту решење проблема српске политичке сцене? Једна неуронска мрежа уместо парламента и једна уместо владе? Ако их Вучић не забрани у међувремену, јер се Бабић осећа угрожено. Deja Vu, Paradoksologija, Aquilius Cratus and 3 осталих је реаговао/ла на ово 6 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aquilius Cratus Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Можда је ту решење проблема српске политичке сцене? Једна неуронска мрежа уместо парламента и једна уместо владе? Ако их Вучић не забрани у међувремену, јер се Бабић осећа угрожено. Bojim se da bi na Babiceve reakcije bilo koji AI u narednih 30 godina uvek reagovao po klasicnom "it does not compute" scenariju. Deja Vu, Grizzly Adams, Плутон and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лазар Нешић Написано Март 7, 2016 Пријави Подели Написано Март 7, 2016 Оћемо ли икад дочекати да Црква бар очински опомене власт за коју се моли,да буду људи... Teško. SPC danas ne bi bila kakva jeste da nema takve države. Ovako, lepa sprega religije i države, obostrana korist, itd. Od Crkve je ovde ostala samo običajnost. Ne treba se čuditi ovim litijama, to je sve što pravoslavlje može da ponudi čoveku u Srbiji danas, uglavnom. cloudking and Deja Vu је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука