Jump to content

Зоран Ђуровић: Св. Јефрем Сирин: Када душа иде у Рај?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Konfuzno pisem jer brzam. :( Poenta poente je da ceo covek ucestvuje u, recimo Tajni Evharistije. Kad smo kod fenomena, meni je bio zanimljiv tzv. "fantom limb pain"- kada covek oseca svoj amputirani ud. Ne znam da li je objasnjeno do sada, ali je zanimljivo. :)

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 567
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Нису уопште хришћанска учења али се помињу у житијима.

А имам и лично искуство.

 

Имам и ја нека лична искуства, али ми она тумачења баш нису идеална па их узимам са резервом, а са још већом резервом причам о њима. Не знам колико су истинита. Астрологија је, кажу, 80% истина, 15% заблуда и 5% чиста лаж и та лаж све загади... не бих да тако буде и са оним учењима о световима унутар светова, да своја искуства препознам у тим тумачењима, а да баш оно што треба да да одговор или нешто разјасни скрене на погрешан пут.

 

Кад је споменут етар... Видим да су ти интересантне ове ствари, да ли знаш какво је контра-мишљење Тесла имао о етру? :) По Тесли, етар није финији од материје, већ је супер-згуснута материја у односу на коју смо ми етар какав замишљамо. Материја коју видимо је унутар етра као мехурићи у води и на исти такав начин се лако креће кроз етар иако је гушћи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Аво, и ти немаш друга посла него да чачкаш у бесмртност душе... То ти је, заједно са педерским, најзапаљивија тема на форуму.  :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Аво, и ти немаш друга посла него да чачкаш у бесмртност душе... То ти је, заједно са педерским, најзапаљивија тема на форуму.  :D

 

Илити другим речима:  и педери имају душу... :)))

"Господ је неизрециво милосрдан, али нам се даје у мери у којој смо ми, надарени неограниченом слободом, спремни да Га примимо"

Архимандрит Софроније

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кад је споменут етар... Видим да су ти интересантне ове ствари, да ли знаш какво је контра-мишљење Тесла имао о етру? :) По Тесли, етар није финији од материје, већ је супер-згуснута материја у односу на коју смо ми етар какав замишљамо. Материја коју видимо је унутар етра као мехурићи у води и на исти такав начин се лако креће кроз етар иако је гушћи.

 

Ово је занимљиво, нисам чуо за ово до сад. 

 

Што се тиче астралне пројекције то је термин који је данас свима познат па сам га стога употребио, јер сам већ у овој тему употребио исход душе из жива чоека и нико није испратио. Дакле говорим пре свега о искуствима која се помињу у житијима светих, где светитељ вели некоме које 1000 км удаљен доћи ћу ти ја па ћу ти објаснити и онда се појави тамо после пар момената.

 

Или још конкретније где пише да светитељ оде да се моли и духом обиђе та и та места и виде то и то или оде тамо и тамо и виде то и то или уради или рече нешто. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Гост данашње емисије био је теолог Александар Милојков с којим смо разговарали о хришћанском учењу о души, бесмртности и човеку уопште.

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово је занимљиво, нисам чуо за ово до сад. 

 

Што се тиче астралне пројекције то је термин који је данас свима познат па сам га стога употребио, јер сам већ у овој тему употребио исход душе из жива чоека и нико није испратио. Дакле говорим пре свега о искуствима која се помињу у житијима светих, где светитељ вели некоме које 1000 км удаљен доћи ћу ти ја па ћу ти објаснити и онда се појави тамо после пар момената.

 

Или још конкретније где пише да светитељ оде да се моли и духом обиђе та и та места и виде то и то или оде тамо и тамо и виде то и то или уради или рече нешто. 

Да, али не заборави главно, шта каже апостол када доби усхођење на треће небо јер ни он не зна да ли је био у телу или не.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Или овај случај о сусрету сродних душа: ''Током новембра 1990, имао сам част да у Есексу сретнем старца Софронија и да разговарам са њим. Рекао ми је да су се он и старац Порфирије сваке ноћи сусретали у молитви. Сваки од њих је знао како онај други изгледа иако се никада нису видели телесним очима. Старац Порфирије никада није видео старца Софронија и обрнуто''.

 

 

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Zitija/SuzeZaSvet_SavremeniGrckiStarci/SuzeZaSvet_SavremeniGrckiStarci64.htm

"Господ је неизрециво милосрдан, али нам се даје у мери у којој смо ми, надарени неограниченом слободом, спремни да Га примимо"

Архимандрит Софроније

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, али не заборави главно, шта каже апостол када доби усхођење на треће небо јер ни он не зна да ли је био у телу или не.

 

Ја за себе знам да нисам био у телу кад сам улетео у комшијину кућу таман пошто сам заспао.

За Павла заиста не знам.

Но добро он је био на небу па му није замерити.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Аво, и ти немаш друга посла него да чачкаш у бесмртност душе... То ти је, заједно са педерским, најзапаљивија тема на форуму.  :D

:)

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Аво, и ти немаш друга посла него да чачкаш у бесмртност душе...

Ali, brate, zar vera u besmrtnost duse na neki nacin ne umanjuje i Hristovu zrtvu? Da onda raspravljamo o tome koliko je uopste telo "smrtnije" od duse ako je materija neunistiva? Samo jedna rec i (neunistivi) prah bi se spojio sa (besmrtnom) dusom, cemu onda sve sto je ucinio?

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Gle ovog bukvalistu :D Pa nije Mojsije vaskrsao, nego se javio iz buducnosti. Na Preobrazenje se trojici apostola prikazalo Carstvo Nebesko, buducnost, Eshaton, vecnost, a tamo je Mojsije u vaskrsnutom telu. Zato Isus kaze ono: Neki ovde nece umreti a videce Carstvo Nebesko i Sina Bozjeg u slavi.

Ovde sada kod nas Mojsijevo telo je i dalje tu, ne znam tacno negde, negde kod Sinaja, Izraela, kosti, lobanja, pretvoreno u prah ali je ovde. 

Znači ti znaš bolje od Grigorija Palame.Svaka Čast.

 

Kako su pak i Mojsej i Ilija, a naročito Mojsej, čija duša nije bila sjedinjena sa svojim telom, mogli da budu vidljivi i proslavljeni veštastvenom svetlošću, jer su i oni, koji su se pokazali u slavi, govorili o Njegovom ishodu koji je trebalo da se savrši u Jerusalimu

 

 http://www.svetosavlje.org/biblioteka/DuhovnoUzdizanje/SabraneBesede_SvGrigorijePalama/Lat_SabraneBesede_SvGrigorijePalama34.htm

 

I što bi oni govorili o onome što tek treba da se desi kad se za njih u večnosti to već desilo?

Ava kaže vaskrsenje je vanvremenski događaj.Simvol vere kaže da je to događaj koji se desio za vreme Pontija Pilata.Ako je vanvremenski,znači odigrava se u večnosti a to dalje implicira da Sin Božiji oduvek umire i vaskrsava čak i pre postanja sveta.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ali, brate, zar vera u besmrtnost duse na neki nacin ne umanjuje i Hristovu zrtvu? Da onda raspravljamo o tome koliko je uopste telo "smrtnije" od duse ako je materija neunistiva? Samo jedna rec i (neunistivi) prah bi se spojio sa (besmrtnom) dusom, cemu onda sve sto je ucinio?

 

Ја сам увек схватао да Христова жртва има два аспекта, да се тако, не баш најсрећније, изразим, две функције. Прво, да "технички" омогући да се човечанство спасе, тиме што ће се Богу, Сину Божијем, присајединити и људска природа, те ће човек, захваљујући томе, кроз Њега, добити могућност учествовања у Богу и вечности. Друго, да омогући човеку да верује у Бога, јер је могуће желети и волети само Бога који је постао човек, у пуном смислу те речи, и поднео искуство људског живљења, равноправно поделио са својим створењем све што "бити човек" носи са собом. 

 

Мени је лично други "разлог" потребнији од првог, јер како ти кажеш, само Божија воља би била довољна за бесмртност појединачног човека и људске природе уопште.

 

Али не видим како питање бе/смртности душе утиче и на шта? Бог је у сваком случају могао да одабере и други начин да спасе човека, колико је мени познато (дакле, могуће да грешим) питање зашто је Бог спасао човека баш тако што се Христос родио, живео и умро, а не на неки други начин, нема неки дефинитиван одговор...

 

Извини ако пишем неразумљиво, трудим се колико могу да будем што прецизнији.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Znači ti znaš bolje od Grigorija Palame.Svaka Čast.

 

Kako su

 

Овде је очигледно да се светитељ пита, величајући Тајну Божију, па каже Како?

али тај догађај на Тавору није нимало згодан за објашњење

 

ево још једне просветљене главе, Св. Јефрем сиријски, који  каже мало другачије

Зар није Христос призвао Мојсеја у живот, а Илију с неба? Гле, Он их је привео из претходног времена Праведног ? . Ако је пак насилно спустио Илију са неба, онда Он није благ, јер је Илију отео из мишице Праведнога и довео га за Свог сведока. Ако је Благи без знања Праведнога пронашао Мојсеја и присвојио га, онда је крив за краду, јер га је отео из гроба, изневши на видело кости које је Праведни сакрио од људских оцију (в. 5. Мојс. 34; 6).

када силажаху са горе заповеди им Исус говорећи: Никоме не казујте што сте видели (Мт. 17; 9). Знао је да им неће поверовати него да ће их сматрати безумницима и речи: можда знате и одакле је дошао Илија? Мојсеј је пак био погребен, али нико није знао место где је његов гроб, тако да би се појавило богохуљење и саблазан. И још каже: Будите мирни док се не отворе гробови и док из њих не изаду праведници Старог и Новог Завета и не појаве се у Јерусалиму, граду великог Цара (упор. Мт. 5; 35). Након тога ће поверовати да је Онај, Који је њих призвао у живот, васкрсао и Мојсеја. На глас Господњи појавило се много праведника из преисподње, и уместо једног дошли су многи. И ако су се мртви јавили зацувши Његов глас, да ли је онда утолико пре требало да се јави живи Илија? Због тога је рекао: Никоме не казујте што сте видели док Син човечији из мртвих не васкрсне (Мт. 17; 9).

ТУМАЧЕЊЕ ЧЕТИРИ ЕВАНЂЕЉА

ЧЕТРНАЕСТА ГЛАВА

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A.И.Сидоров" Курс Патрологије"... :.mislise.

Шта је то курс патрологије??

Нисам знала да имамо курсеве...

извините на сметњи,ал ово је најактуелнија тема,па рекох да питам...

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...