Jump to content

Препоручена порука

Има ли неко текст на тему (туђе) агресије према нама и како се поставити према томе (а не постати бескичмењак ни зоро осветник)? 0205_whistling

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Evo par zanimljivih tekstova na tu temu, evo i linkova:

http://www.stetoskop.info/Agresija-i-agresivnost-453-c20-content.htm

http://www.vox-magazin.com/ENIGMA%20KONFLIKTA.html

http://www.mycity.rs/Neuroloska-oboljenja/Pravilno-rukujte-svojim-besom.html

I ono sto sam vec postavila ovde, o asertivnom ponasanju itekako moze pomoci, jer upravo moramo naci balans izmedju agresije i pasivnosti. Da naucimo da saopstavamo drugima svoje stavove, misli i osecanja i da reagujemo na tudja, ali "zlatnom sredinom", da na bes ne odgovaramo besom.

Stalno posmatram kolika je neosetljivost osetljivih ljudi prema osetljivosti njihovih bližnjih.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ух агресија је опасна .. може свашта да се догоди и да онда проведеш живот иза решетака.

А за чије бабе здравље?

Што је неко луд и годинама те провоцира.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

??? ?? ???? ????? ?? ???? (????) ???????? ????? ???? ? ???? ?? ????????? ????? ???? (? ?? ??????? ??????????? ?? ???? ????????)?

crvenilo

Pa agresijom naravno 0104_cheesy Klin se klinom izbija 0110_hahaha

????, ??????, ??...? ??????     0110_hahaha 0110_hahaha   

A meni ne daju direktnu akciju da postavim crvenilo
potpisp.jpg
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Sadizam je nanošenje ne samo fizičkog već i, daleko češće i suštinski važnije, duševnog bola.

Cilj sadiste je da unizi i ponizi. Sadizam se ne ispoljava samo u ekstremnim situacijama i dramatičnom obliku. Svugde oko nas ima mnogo sitnog, potmulog, prerušenog, prigušenog svakodnevog sadizma. Sadista nanosi patnju i iz toga izvlači neko mračno i varljivo zadovoljstvo koje se, naravno, ne ograničava na seksualnu sferu. To čak nije ni zadovoljstvo već pre neko trenutno olakšanje koje veoma brzo ustupa mesto osećanjima potištenosti i praznine.

Da bi druge naterao da pate, sadista zadaje udarce. Neretko fizičke ali mahom duševne. Grdi, vređa, postiđuje, omalovažava, nipodaštava, ismeva, kinji, zakera. Sputava i zabranjuje. Osujećuje tuđe nade, želje i potrebe.

Svoju sklonost ka mrcvarenju ljudi sklon je da predstavi kao oblik opravdanog pa čak i korisnog kažnjavanja. Sebe rado vidi kao bič koji šiba ljudsku niskost i nesavršenstvo, ne bi li druge naterao da postanu bolji nego što jesu.

Popravljanje ljudi i sveta, naravno, nije ono što sadista odista želi. Naime, ma šta drugi činili, uvek se nekako ispostavi da su, po njegovom dubokom uverenju, dostojni jedino šikaniranja i prezira. Njegove je zahteve nemoguće ispuniti jer su namerno neostvarivi.

Suštinska i očajnička potreba koja pokreće sadističku osobu je potreba da uzdrma i, ako je ikako moguće, sasvim uništi tuđe samopoštovanje. A sa samopoštovanjem i svaku radost i svako uživanje u životu.

Sadista je osoba lišena samopoštovanja i ne može da podnese da drugi imaju ono što njemu nedostaje. Duboko i gorko zavidi drugima na samopoštovanju i samopouzdanju, na zadovoljstvu sobom, svojim mogućnostima i svojim postignućima, na radosti, uživanju u životu. Čovek bez samopoštovanja je očajnik koji bi da sve oko sebe gurne u očajanje.

Sadističke sklonosti postoje gotovo u svakome. Intenzitet ovih sklonosti, međutim, zavisi od stepena samopoštovanja i samopouzdanja. Što čovek više poštuje sebe i što se više u sebe uzda, to će sadističke sklonosti biti beznačajnije i ređe dolaziti do izražaja. Što čovek više prezire sebe, što se oseća slabijim i praznijim, to će sadističke sklonosti dobijati na značaju, okrutnosti i snazi.

To lako možemo zapaziti i u nama samima, ako sebe biržljivo i iskreno posmatramo. Kada se osetimo uzdrmanim, uznemirenim, poniženim, kada smo nezadovoljni sobom, uzrujani i "loše raspoloženi" tada se u nama javlja, često neodoljiva potreba da nekog "ujedemo", "izbrusimo", da nekom "natrljamo nos". Da nekog, dakle, uvredimo i povredimo. Tada lako, ni krivi ni dužni, stradaju oni koji nam se slučajno nađu pri ruci.

http://www.iza-ogledala.com/n/content/view/118/1/

Želiš li biti mudar, nauči razumno pitati, pažljivo slušati, mirno odgovarati - i prestani govoriti kad se ništa više nema reći.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...

Веома комплексна тема и не може јој се прићи само са једне стране. Међутим, пођимо од тога да ниједна жртва нема исто расуђивање о свом проблему као друга жртва. Неко ко је жртвован на овај или онај начин можда не препознаје себе као жртву, баш као што неки садиста од толике безосећајности више и не препознаје свој садизам као негативан. Друга жртва пак осећа ту разлику али не сме да реагује или се нада (безнадежно?) коначној метаморфози свог партнера. Ако је у питању непознати насилник, ту би свако реаговао другачије.

Са друге стране, лако је бити непристрастан када се ради о оним жртвама које не познајемо осим што имамо саосећања (некада ни то), али када би се радило о нама најприснијим људима, танке су линије да не дође до „потамњења ума“. Поред саосећања потребно је и делање али нису све жртве исте као личности да би се према свима применио исти „сензибилни рецепт“. Неко и не жели помоћ, неко и не жели да препозна породични проблем, неко пак толико жели помоћ да пред бројним захтевима на које треба одговорити својом снагом просто нема довољно средстава или енергије. А да не помињем само колико је велики број жртвованих, да то просто прекорачује личне могућности да се свима помогне у свему.

Такође, садашњи пораст насиља (у било ком виду) је постојао и раније само што се о томе није толико пуно говорило из неких квази-етичких мотива или пак зато што се сами медији нису толико солидарно укључивали у ту патолошку реалност. Не бих много говорио о искуству саме жртве, о томе је одлично писао Б. Шијаковић у свом делу: „Пред лицем другог“ на теми: „О жртви и памћењу“.

Сигурно је да треба да постоје:

1) лична одговорност типа: што је до тебе – утичи, а што није до тебе – помјани и настави, са том разликом што човек треба да буде свестан да свако посредовање итекако може довести до сопственог крстоносног линча а у чему и јесте показатељ христолошких парадоксалних вредности пожртвовања;

2) надлежне институције које се баве овим проблемима као и надзори који врше контролу квалитетног рада самих институција (нпр. МУП, Сигурне куће, итд.);

3) упитаност колико есхатолошка перспектива Цркве има додира (поистовећења) са кључним проблемима голготске историчности;

4) упитаност колико Црква, односно, институционализам Цркве има адекватне кадрове да одговоре благодатним језиком жртвама насиља;

5) упитаност колико можемо себи помоћи јер данас дефиниција „жртве“ добија свестране размере, а неретко отвара питање колико смо ми жртве садизма од самих себе према апостолском моделу „видим други закон у удовима својим“.

Пасивност ни на једном пољу није решење и свако би требао да поступа према својој савести. Такође, не треба заборавити да нас Бог види као Своју Жељу (као стадијум који још нисмо досегли) и да све ове трагичне перипетије историчности нису коначна дестинација него блиц (али опет и могућност есхатолошког ожиљка на којем жртва или насилник може градити свој идентитет) који ми сагледавамо очима једног тренутка а не очима вечности. Зато је питање колико смо уопште и објективни и колико сами већ нећемо у скоријој будућности постати оличење онога против чега смо се борили. Не мора то да буде само силовање, постоје разни облици насиља од којих највећу превагу узимају клевете, дискриминација, омаловажавање, итд. А ако Црква ћути, она која треба да буде светлост свету, и која без обзира на есхатолошки домен има и социјалну одговорност према свом народу у историји, онда ће се њено ћутање прихватити као солидарисање са негативним аспектима. Мишљења сам да ако неки систем не функционише, човек треба делати онолико колико може али да не заборави и на своје слабости. Има то итекако додира са оним есхатолошким када Христос каже: „…бејах гладан и нахранисте ме, бејах жедан и напојисте ме, бејах наг и оденусте ме, бејах болестан и обиђосте ме…“

Link to comment
Подели на овим сајтовима

п.с.

Колико Црква учествује у решавању овог домена и колико се суочава са овим проблемом?

Искуство неког свештеника при сусрету са исповешћу силоване?

Ваше искуство са силованим личностима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mislim da iako deluje kao da marimo za ovaj problem,koji i te kako postoji,ipak smo u suštini ravnodušni prema njemu.Jer,silovane osobe ili osobe koje su bile izložene nasilju zahtevaju i materijalnu i duhovni i psihičku podršku.Potrebna im je maksimalna podrška u svim mogućim vidovima,naročito jer su takve osobe po pravili zatvorene,plašeći se osude okoline i osude samog društva,još uvek iako se o nasilju veoma puno priča javno.Sredina je patrijahalna.Pritisnuti sopstvenim mukama koje su opet muke ovoga sveta postajemo ravnodušni ili onako tek reda radi saosećajni sa osobama koje su bile izložene nasilju i torturi.

Same žrtve prolaze kroz svojevrstan vid pakla,em što su silovane,ili bile izložene nasilju,em što je proces bilo kakvog dokazivanja mučan i težak  ( socijlne ustanove se bave ovim ali sudovi su zatajili ),em im patrijahalna okolina mnogo ne pomaže praktično,a o državi neću ni da pričam,tako da takve osobe ostaju uglavnom usamljene u svom bolu i svojoj borbi i nerazumevanju.

Ne znam koliko crkva učestvuje u rešavanju ovakvih problema,po nekom mom iskustvu,nedovoljno.U smislu ispovesti da,u smislu možda nekih saveta da,ali konkretno,mislim da nedovoljno pruža neku pomoć,konkretnu,jer i sam ovaj problem je bio ćuškan pod tepih i u društvu,a moje mišljenje je i u crkvi,budući da se na to gledalo tako da je čak potrebno da žrtva ćuti i trpi,jer i to je vid stradanja,a ako je žensko u pitanju,a uglavnom jeste,onda se ćutanje i trpljenje podrazumevalo.Verovatno je i u crkvi potreban određeni kadar sveštenika koji na pravi način mogu da priđu ovako teškom i komplikovanom problemu.Naravno,verujem da ima izuzetaka među sveštenicima,koji verovatno i te kako se trude da konkretno pomognu ljudima koji su bili izloženi bilo kakvim vidovima nasilja.

“There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.”
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...

Јел проналазите друге људе и себе у овом типу пунашња?

Passive-Aggressive behavior

Uses the silent treatment to manipulate others -

Indirect

Uses sarcasm

Manipulates others with guilt or tears

Plays the martyr

Jokes when angry

Plays nice to get their own way

oh sh*t man... i was taking life seriously, now i will divide  things by zero. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ateisti neguju ovakav vid ponasanja smatrajuci da je odlika inteligencije , kulture i obrazovanja .

wc joj ово чак није ни смешно.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ateisti neguju ovakav vid ponasanja smatrajuci da je odlika inteligencije , kulture i obrazovanja .

Plays the martyr

А роб твој и робиња твоја што ћеш имати нека буду од онијех народа који ће бити око вас, од њих купујте роба и робињу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...