Jump to content

Dilema (o stanju duše posle smrti)

Оцени ову тему


Препоручена порука

Izvinjavam se ako se već razgovaralo na ovu temu, ali imam jedno pitanje. Nedavno sam sa jednim drugarom razgovarao o tome kako adventisti veruju da duša čovekova nije besmrtna i da on "spava" do Hristovog dolaska. Budući da sam neutvrđen u veri, ovo me je gledište poprilično zaintrigiralo, pa sam ga pitao šta on misli o tome u odnosu na pravoslavlje i Privremeni sud. Odgovorio je ono klasično: "Kod Gospoda je hiljadu godina kao jedan dan i jedan dan kao hiljadu godina." U suštini, hteo je da kaže da su Privremeni i Poslednji sud jedno te isto.

Moja pitanja su sledeća:
1) Da li se ovo kosi sa učenjem naše crkve?

2) Kako odgovoriti adventistima na ono: "zamisli sada ti baciš pogled dole, a grešnici se krčkaju..."? s.o.s.

Mislim, zbog priče o Lazaru i bogatašu...

"Gledajući ljude sažali mu se, jer bejahu smeteni i rasejani kao ovce bez pastira."
(Mat. 9, 36)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Moja pitanja su sledeća:

1) Da li se ovo kosi sa učenjem naše crkve?

 

Da.

 

2) Kako odgovoriti adventistima na ono: "zamisli sada ti baciš pogled dole, a grešnici se krčkaju..."?

 

Nece niko da se krcka, nego je pakao stanje dusa otpalih od Boga koja se muce u ceznji,ili tako nesto, valjda ce teolozi to bolje objasniti. :D

 

Mislim, zbog priče o Lazaru i bogatašu...

 

Ne shvatati sve bukvalno.

Poštujte Sina da se ne razgnevi, i vi ne izginete na putu svom, jer će se gnev Njegov brzo razgoreti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hristos Voskrese brate. 

Odgovore na takva pitanja je najbolje da potrazimo u recima Svetih Otaca jer znamo da smo na pravom putu. 

 

 

Sigurno ces ovde naci odgovore: http://www.svetosavlje.org/bibliotekA/Smrt/Lat_ZivotPosleSmrtiSvetiJovanSangajski.htm

 

 

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Smrt/Brjancaninov/brjancaninov.htm

 

 

Mozda je najbolje da se klonimo takvih razgovora sa jereticima, dok se ne utvrdimo malo u veri nasoj Pravoslavnoj. Pomazu i citanje i Crkveni zivot. Onoliko koliko mozemo  .smesko.

 

Svako dobro.

ЂАВО ЈЕ РАШИРИО ТРИ ПИПКА ДА УХВАТИ ЦЕЛИ СВЕТ. БОГАТЕ ДА УХВАТИ МАСОНЕРИЈОМ, СИРОМАШНЕ КОМУНИЗМОМ А ВЕРНИКЕ ЕКУМЕНИЗМОМ. - СВ. СТАРАЦ ПАЈСИЈЕ СВЕТОГОРСКИ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovo je teološko pitanje na koje ima više odgovora.

Nekim misle ovako,neki onako...

Ovde na sajtu ćeš sresti gomilu dušebrižnika,koji će ti dati ovaj ili onaj svetootački savet i da se samo držiš naše svete Crkve i što dalje od jeretika ;)

Gledaj da im ne zameraš i da ih iskuliraš :)

Preporučio bi ti episkopa Ignatija (Midića) Braničevskog ,imaju njegova pisana dela a mislim d aima i video predavanja,na ovu temu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovo je teološko pitanje na koje ima više odgovora

 

U sustini ima dva odgovora. Jedan Svetootacki, tj onako kako Crkva uci zasnovano na Svetom Predanju i dvehiljadegodisnjem iskustvu Crkve i drugi Postootacki tj. novocrkveno ucenje zasnovano na Nemackom idealizmu na cije sledbanike se odnose reci :  Teško vama književnici i fariseji, licemjeri, što prohodite more i kopno da biste dobili jednoga sljedbenika, i kad ga pridobijete, činite ga sinom pakla dvostruko većim od sebe.  Mat. 23 15

 

 

Pa sad ko sta voli. 

ЂАВО ЈЕ РАШИРИО ТРИ ПИПКА ДА УХВАТИ ЦЕЛИ СВЕТ. БОГАТЕ ДА УХВАТИ МАСОНЕРИЈОМ, СИРОМАШНЕ КОМУНИЗМОМ А ВЕРНИКЕ ЕКУМЕНИЗМОМ. - СВ. СТАРАЦ ПАЈСИЈЕ СВЕТОГОРСКИ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovo je teološko pitanje na koje ima više odgovora.

Nekim misle ovako,neki onako...

Ovde na sajtu ćeš sresti gomilu dušebrižnika,koji će ti dati ovaj ili onaj svetootački savet i da se samo držiš naše svete Crkve i što dalje od jeretika ;)

Gledaj da im ne zameraš i da ih iskuliraš :)

Preporučio bi ti episkopa Ignatija (Midića) Braničevskog ,imaju njegova pisana dela a mislim d aima i video predavanja,na ovu temu.

 

 

Dje nadje prvo pa Ignjatija da mu preporucis, tek mu onda nece nista biti jasno, to je pretvrda hrana za pocetak.

Neka ode u arhivu Verujem.org tu ce naci dobrih diskusija na tu temu, pa nek vidi dalje. :)

Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’'

Matthew 4:10

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U sustini ima dva odgovora. Jedan Svetootacki, tj onako kako Crkva uci zasnovano na Svetom Predanju i dvehiljadegodisnjem iskustvu Crkve i drugi Postootacki tj. novocrkveno ucenje zasnovano na Nemackom idealizmu na cije sledbanike se odnose reci :  Teško vama književnici i fariseji, licemjeri, što prohodite more i kopno da biste dobili jednoga sljedbenika, i kad ga pridobijete, činite ga sinom pakla dvostruko većim od sebe.  Mat. 23 15

 

 

Pa sad ko sta voli. 

 

I jedan i drugi su svetootački, samo su tumačenja malo drugačija...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovo obavezno da procitas:

 

ЦРКВА И СЕКТЕ - Зоран Јовановић

(6) БЕСМРТНОСТ ДУШЕ

 

 

Кажимо одмах да скоро сви секташи, заједно са материјалистима поричу загробни живот човекове душе; а најотвореније, и најенергичније то чине адвентисти и Јеховини сведоци.

По њима, душа после смрти тела " спава " до свеопштег васкресења, када ће се поново сјединити са васкрслим телом. Заиста је смешно слушати их кад ту своју тезу покушавају да докажу уз помоћ библијских цитата - издвојених из контекста и погрешно протумачених.

Ево и једног таквог примера: по секташком тумачењу Библије душа не постоји као неко посебно духовно биће суштински различито од тела. Душа, то је сам жив човек - веле секташи позивајући се на (1Мој. 2.7). А шта у ствари говори овај цитат: " А створи Господ Бог човека од праха земаљског (први акт стварања човека) и дуну му у нос дух животни (други акт стварања човека) и поста човек душа жива ".

Као што се види из текста на који се секташи позивају, постоје два акта при стварању човека. Према томе, јасно је и несумљиво да Библија приказује човека не као неко биће јединствено по своме саставу, него двојно по саставу своје природе. Један део човековог бића је материјалан. Други део је духовне природе, и он је носилац човековог живота, његове свести и личности. То је човеково " Ја "!

Да је душа (дух животни) суштински различита од тела сведоче и следећи цитати: " Не бојте се оних који убијају тело, а душе не могу убити. Него се више бојте онога (Бога) који може и душу и тело да погуби у паклу " (Мт. 10.28); ... " А кад се растављаше с душом те умираше ... " (1Мој. 35.18); ..." Господе Боже мој, нека се поврти у дете душа његова " (1Цар. 17.21); ..." Само тело његово док је жив болује, а душа његова у њему тужи " (Јов. 14. 22); ..." Људи у граду уздишу и душе побијених вичу " (Јов. 24.12); "... А сам Бог мира да вас посвети потпуно, те да се ваш неоштећени дух, и душа, и тело беспрекорно сачувају приликом доласка Господа нашега Исуса Христа " (1Сол. 5.23) - овде душа означава нетелесни део људског бића, а " дух " интелектуалне и моралне квалитете човека.

Као што се види, Библија, за ралику од секташа, прави разлику између душе и тела - што њима изгледа и није важно. Секташи и даље не одустају, па зато настављају са питањима и доскочицама попут ове - Ако је душа заиста бесмртна, зашто бар један једини пут у Библији то није изричито речено?! Нигде, баш нигде, није употребљена реч " бесмртна "!

Заиста није! Али није ни потребно! То је исто као кад би неко казао: " млад младић ", или " нова новост ", или " стара старица ", итд.. Секташи даље настављају - Библија нам говори да је човек у почетку створен смртан, а не бесмртан. Зато је свако учење о тзв. " бесмртности душе " директно ђаволско учење, и ђаволска превара. То је одјек оне сатанине преваре речене у рају Еви: неће те ви умрети. Бог говори Адаму да ће умрети у онај час кад окуси плод са забрањеног дрвета. Дакле Божија је тврдња да је човек смртан, а ђаво прича Еви о бесмртности: " неће те ви умрети " (1Мој. 2.17 ; 3.1-4). То је " сатанина прва лаж " - каже нам адвентистичка " пророчица " Хелена Вајт.

Оваква тврдња је двоструко погрешна. Прво, Библија каже да је човек постао смртан, а не да је створен смртан. Постао је смртан услед греха (1Мој. 2.17); смрт је ушла, као уљез, у свет и у све људе грехом Адамовим (Рим. 5.12); као "плата за грех " (Рим. 6.23).

Друго, као што знамо, Адам није умро оног тренутка кад је окусио плод са дрвета од знања добра и зла. Поживео је он после тога поприлично дуго и умро тек у својој 930- тој години живота! (1Мој. 5.5).

Истина је следећа: кад је Адам прекршио Божију заповест, онда га Бог кажњава говорећи: " Са знојем лица свог јешћеш хлеб док се не вратиш у земљу од које си узет ; јер си прах и у прах ћеш се вратити " (1Мој. 3.19). Дакле очигледно је да је Својом пресудом грешном Адаму Бог говорио само о људском телу, о његовом материјалном животу. Оно је прах, и оноодлази у прах. Исто тако је очиглено да тело није носилац живота, него прималац живота, јер по Библији, тело првог човека било је мртво док Господ у њега не удахну " дух животни ". Тек тада је човек постао душа жива! А ако питамо Библију шта бива са тим " духом животним " по одласку тела у земљу, она ће нам казати: " дух се врати Богу који га и даде " (Проп. 12.7 ; Псл. 104.29-30) - а " Бог није Бог мртвих него живих, јер су њему сви живи " (Лк. 20.38).

Свесно одбацујући постојање загробног живота секташи се још једном показују као потпуни непознаваоци писане Речи Божије. Јер, Св. Писмо изричито тврди да људска душа надживљује тело и одлази Богу, тј. у духовни свет, где проводи свесни део живота до другог Христовог доласка и општег васкресења. Наиме, душа наставља свесно да живи у условима који зависе од начина њеног овоземаљског живота - или у привременом блаженству, или у привременом мучењу - све до Страшнога суда.

Додајмо свему овоме и директно обећање Господа: " Ко верује у Мене ако и умре, живеће. И свако ко живи и верује у Мене неће умрети вавијек " (Јн. 11.25-26); И поруку ап. Јована: " ко одржи реч Његову неће видети смрти вавијек " (Јн. 8.51). За нас Православне хришћане све ово досад наведено било би довољно, али ради секташа навешћемо још неколико примера:

Богаташ и Лазар " (Лк. 16.19-31) - Овај текст из Св. Писма толико смета секташком порицању бесмртности душе и постојању загробног живота да се толико силно муче да пруже какво - такво објашњење којим би све то порекли. Најомиљенија посластица им је (а и најлакша) да просто кажу: " Па то је само прича. То не може бити никаква стварност. "- А где пише у Библији да је то прича? Баш нигде! И словом: нигде! Из Св. Писма се јасно види да кад год је Христос нешто говорио у причама то би било наглашено као прича речима: " И каза им причу ". То се очигледно види из: - приче о безумном богаташу (Лк. 12.16-20); - приче о сијачу и семену (Мт. 13.3); - приче о пшеници и кукољу (Мт. 13.24-30); и остале приче из 13- те главе Матејиног Јеванђеља, као и из осталих Јеванђеља.

Кад год би значи у питању била нека прича она би се причом и назвала. А то, као што видимо није случај са " Богаташом и Лазаром ". Назив " прича " не постоји ни у наслову главе, ни у самом тексту. У наслову 16- те главе једноставно стоји " о богаташу и убогом Лазару " - и то је све! Али постоји још нешто, што највише говори против тврдње да је овај текст обична прича као и све друге - то је чињеница да Христос само овде спомиње једно лично име - Лазар. Ако је то само обична измишљена прича, не би било никакве потребе да се спомиње просјаково име, јер " прича " и без тога има исту поучну вредност!

Један савет: секташи се често код ове приче служе разним триковима и доскочицама како би збунили свог саговорника, и на тај начин извукли бар реми! Зато треба знати следеће:

  • Богаташ није осуђен само зато што је богат, већ зато што је био немилостив према Лазару,
  • " Наручје Аврамово " само сликовито описује блаженства која Лазар осећа на небу,
  • Као што " ватра " може да пече тело, тако зла и немирна савест пече грешника (нпр. " гризе ме савест "). Дакле, богаташ, као грешник, дошао је после смрти у такво стање, и такве околности које га муче као што би врела вода, или ватра пекле тело.
  • Душе су после смрти тела свесне стања у којем се налазе. Оне на један духовни, нама непознат, начин могу да опште једна са другом.
  • Одлазак душе на онај свет није један усамљени прелазак. Душу праведника прате анђели (Лк. 16.22), али из " приче о богаташу коме је родила њива " (Лк. 12.16-20) видимо да ће и његову душу неко тражити, а то неће бити Бог, као што се и види: " безумниче, ове ноћи тражиће твоју душу од тебе " (Лк. 12.20). Дакле, тражиће а не Тражићу! Ко ли ће је то тражити? Највероватније ће то бити зли дуси (демони) - којима таква грешна душа и припада!

Мојсије и Илија разговарају с Христом " (Мт. 17.3 ; Лк. 9.4) - Као што знамо Мојсије је умро у земљи Моавској (5Мој. 34.5-6), и место његовог гроба је до данашњег дана остало непознато. 1400 година после његове смрти постоје три човека која тврде да су га видела и чула где говори! Појава Илије на гори и није толико чудна с обзиром да он и није умро већ је био узнешен на небо (2Цар. 2.11-12). Али, откуда ту Мојсије ако, како то тврде секташи, човек нема душу која је суштински различита од тела?! И у овом случају на сцену ступају секташке доскочице. Тако нпр. адвентисти тврде да је Христос подигаоМојсија из мртвих. Где су то прочитали стварно не знам! Но добро, ајде кад би смо и прихватили тако нешто; Али, шта са Илијом?! Он, као што рекосмо није умро, већ је узнесен на небо. Ово питање није упућено православним хришћанима, јер је њима јасно где одлазе душе са овога света. А да ли је то јасно и секташима? - сумњам!

Христово предсмртно обећање " (Лк. 23.43) - Господ је покајаном разбојнику на крсту дао обећање: " Заиста, кажем ти: данас ћеш са мном бити у рају ". Ово Христово обећање могло је бити испуњено једино ако постоји рај небески, и у њему душе покајаних праведника. Дакле, Христос је покајаном разбојнику обећао приступ у рај истог оног дана када буде издахнуо, тј. " данас ". Значи да постоји и рај и душе у њему. Овде изгледа као да је све јасно, али ... , на сцену опет ступају они са својим верзијама:

Прва верзија: Веома је једноставна. Просто измене интерпункцију, па онда Христово обећање изгледа овако: " Заиста, кажем ти данас: бићеш са мном у рају ". Значи, Христос није обећао разбојнику да ће с њим бити у рају тог дана када умру, него ће доћи у рај о општем васкресењу мртвих.

Одговор: Христос је у својим беседама често користио израз: " Заиста вам кажем " ( Мт. 5.26 ; 6.2,5,16 ; 8.10 ; 10.15,23,42, итд.), али никада, ни на једном месту у Библији, није том изразу додао и реч " данас ". Никада Он није казао: " заиста кажем вам данас ", просто стога што се оно " данас " подразумева - пошто свако коме је Христос говорио, види и зна да му Христос говори " данас ", тј. тог тренутка, а не " сутра ", или " прекосутра ". Зато није било никакве потребе да он то " данас " наглашава ни када је дао обећање покајаном разбојнику.

Друга верзија: само доказује секташко непознавање Христове Божанске природе! Дакле, по секташима, Христос није могао обећати разбојнику да ће у рају бити с њим већ истога дана, јер тог дана се ни Христос још није био узнео своме Оцу небеском, позивајући се при томе на цитат: " не дотичи ме, јер још нисам отишао горе Оцу " (Јн. 20.17).

Одговор: Зашто Христос није дозволио Марији Магдалени да дотакне Његово тело, а осталим апостолима јесте (Лк. 24.39 ; Јн. 20.27) - ми не знамо, јер нам Св. Писмо о томе ништа подробније не казује. Али, зато има нечег другог! Заборављају секташи да је Христос Бог, и да се по Својој Божанској природи није ни одвајао од Бога Оца, и Бога Духа Светога. Па зато, када обећава разбојнику рај, Он то обећава као Бог, јер само Бог има право да некоме обећа и подари рајско блаженство.

Мртвима се проповеда Јеванђеље " - Ово је нешто на шта ће вас секташи само унезверено гледати саблажњавајући се на саму такву помисао.

Као што знамо Св. Писмо казује да је Господ Исус Христос " духом " сишао у ад и проповедао Јеванђеље душама које су се тамо налазиле, тамо где: " Душе побијених вичу " (Јов. 24.12) - о чему и пророк Осије пророкује: " Повратиће нам живот до два дана, трећи дан подигнуће нас, и живећемо пред Њим " (Ос. 6.2). То је обећање и самога Господа: "... тако ће и Син Човечији бити у срцу замље три дана и три ноћи " (Мт. 12.40) - Христос је распет у петак, а васкрао у недељу - тачно три дана. И даље: " Заиста, заиста вам кажем, да долази час, и већ је дошао, када ће мртви чути глас Сина Божијега, и чувши га оживеће, ... , Не чудите се томе, јер долази час у који ће сви који су у гробовима чути глас Сина Божијега " (Јн. 5.25-28). Ове речи првенствено се односе на грешнике - мртваце који ће пошто поверују у Христа - оживети. Али у пренесеном смислу означава и проповедање душама у аду на шта нас наводе и речи ап. Петра: " Зато је, наиме, и мртвима објављено Јеванђеље, да на људски начин буду осуђени у погледу тела, а да духом по Богу живе " (1Пт. 4.6); " Јер је и Христос једном умро за грехе, праведник за неправеднике, да нас приведе Богу, тело су му додуше, убили, али је духом оживљен: њим је сишао и проповедао духовима који су били у тамници, који су некад били непослушни, кад је Бижија стрпљивост чекала у Нојево време док се градио ковчег " (1Пт. 3.18-20). Ти " духови " у тамници (аду) нити су демони, нити зли духови, већ духови (душе) оних старозаветних људи који су били непослушни Богу, и који су се до Христовог доласка налазили у аду (царству мртвих). А да је Христос сишао у ад говори и следећи цитат: " Јер нећеш оставити душу моју у аду, нити ћеш дати да светац твој види труљења, ... , говори за васкрсење Христово да не би остављена душа Његова у аду, нити тело Његово виде труљење " (Д. ап. 2.27-31 ; Еф. 4.8-10 ; 1Кор. 15.4).

Као што се види, Библија и овом приликом недвосмислено сведочи да постоји душа као духовни део човековог бића, и да она, свесним животом, постоји и после смрти тела.

Аврамово виђење " - (Јн. 8.56). Ево шта каже Св. Писмо: " Аврам, отац ваш, био је рад да види дан мој; и виде и обрадова се ". Како, ако по секташима душа не надживљује тело? Правог одговора са њихове стране овде сигурно неће те добити.

Што даље од гатара и врачара " - (5Мој. 18.10-11). " Нека се не нађе у тебе ... ни бајач, ни који се договара сазлим дусима, ни опсјенар, ни који пита мртве ". Овај цитат је јасан да јаснији не може бити. Св. Писмо очигледно разликујезле духове од оних који су мртви телом, а живи духом (душом). Јер како другачије објаснити чињеницу да жив човек може разговарати са мртвим човеком !?

Жеља ап. Павла " - " Мучим се с две стране: имам жељу да умрем и да будем са Христом, што је куд и камо боље; али остати у телу - то је потребно ради вас " (Флпљ. 1. 23-24) ; и : " Уздамо се и спремни да радије изиђемо из тела и да се код Господа настанимо као код куће " (2Кор. 5.8). Овде се поставља једно питање - Зашто се ап. Павлу баш толико жури да умре и оде Христу, кад по секташима он неће одмах отићи и бити са Њим, већ " тек тамо " о општем васкресењу? Па чему онда толика жеља и журба када он својом смрћу неће убрзати виђење с Господом ни за један минут?! Зар онда не би било логичније да остане што дуже на овом свету како би што већем броју људи проповедао о Христу?! Али, њему се ипак жури! Видети и (2Пт. 1.13-15).

Јованова визија " - (Отк. 6.9-11 ; 7.9-17 ; 8.3-4 ; 11.1 ; 15.2-4). Сви ови цитати јасно доказују да душе праведника, након смрти тела, одлазе Богу, у Небески Јерусалим, где и даље проводе свестан део живота, где се моле и залажу за наше спасење, чекајући свеопште васкресење и живот вечни.

Из свега досад изложеног, несумњиво следи Библијско учење да човек има смртно и распадљиво тело и бесмртну душу. То учење није никаква " сатанина лаж " као што кажу секташи - већ чињеница. Ако се пак секташи не слажу с тим, нека онда своје притужбе упуте лично Господу, а нас нека више не замарају својом тврдњом да они ето верују " само " Св. Писму.

Дакле, пошто су душе покојника свесне свог постојања, онда наше молитве светитељима нису бесплодне и некорисне, нити су писмо без адресе. Светитељи их чују на један духовни начин и са нама се моле Богу за нас (Отк. 8.3-4).

Рецимо и то да је од најранијих хришћанских времена постојала молитва не само за живе, него и за мртве. То се очигледно види из текстова прастарих литургија од којих једна потиче од ап. Јакова - брата Господњег.

Споменимо још и обичај раних хришћана да остављају натписе на надгробним споменицима својих преминулих рођака и пријатеља с надом да ће се ови за њих молити и залагати пред Господом Исусом Христом. Тврдити да први хришћани нису знали шта је, и каква је права вера, па још и да су грешили у спровођењу Христових заповести, велики је грех.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Богаташ и Лазар.

Ако се то није десило, зашто је Христос употребљавао конкретно људско име?

Ако се десило, онда постоји суд пре суда.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Moja pitanja su sledeća:

1) Da li se ovo kosi sa učenjem naše crkve?

2) Kako odgovoriti adventistima na ono: "zamisli sada ti baciš pogled dole, a grešnici se krčkaju..."? s.o.s.

Mislim, zbog priče o Lazaru i bogatašu...

 

ЦРКВА И СЕКТЕ - Зоран Јовановић

(7) О ЂАВОЛУ И ПАКЛУ

 

 

Секташко учење да ће након свеопштег Васкресења пакао, ђаво, и сви грешници заувек бити уништени представља још једну, у низу заблуда и лажи.

Као што смо видели, Св. Писмо не само што тврди да душе покојника живе после смрти свесним животом, него такође отворено и недвосмислено тврди да тај живот одговара њиховим моралним особинама које су стекли у току овоземаљског живота. Наиме, праведне душе одлазе у рај - у привремено блаженство, а грешници у пакао - привремене муке, где обитавају све до Страшнога Суда и свеопштег Васкресења (Лк. 16.19-31; 1Пт. 3.18-20) .

Какве су те муке ми то не знамо, али их Библија веома сликовито описује, упоређујући их са огњем неугасивим " , и црвом који не умире (Иса. 66.24; Мт. 03:12; Мк. 9.43-48) ; и тамом најцрњом (крајњом) где је плач и шкргут зуба (Мт. 08:12; 13.42,50; 22:13) . Разуме се, пошто је овде реч о души, сви описи пакла и мука морају се схватити у духовном, пренесеном смислу, а не у материјално - физичком!

Дакле Св. Писмо недвосмислено тврди да пакао постоји! А, да ли тврди и то да ће после свеопштег Васкресења ђаво и пакао заувек бити уништени? - Чујмо:

Господ је јасно рекао какав крај очекује непокајане грешнике: " Идите од Мене, проклети, у огањ вечни који је припремљен ђаволу и анђелима његовим, ..., и ови ће отићи у муку вечну (Мт. 25.41,46) ; .. . , " у огањ вечни и пакао огњени (Мт. 18.8-9) ; ... , " који се неће гасити ни ноћу ни дању, до века ће се дизати дим њезин, пророкује пророк Исаија (Иса. 34.1-10) . Дакле, за такве непокајане грешнике чува се мрак таме занавијек (2Пт. 02:17; Јуд. 01:13) ; и: " Такви ће бити осуђени на вечну погибао од лица Господњег ... (2Сол. 1.9) .

Најупечатљивији доказ нам даје ап. Јован који овако описује стање грешника: " Дим њиховог мучења дизача се у све векове , и неће имати покоја дању ни ноћу (Отк. 14:11) ; ... " А ђаво, који их је довео у заблуду, би бачен у ватрено и сумпорно језеро, где је звер и лажни пророк, и биће мучени дању и ноћу у све векове (Отк. 20:10; 19.3) .

Секташи се овде веома често позивају на милосрђе Божије, и љубав Његову, па констатују да би постојање некаквог пакла, у коме ће се људи вечно мучити, било у супротности са том љубављу.Бог јесте милостив, али према коме!? Сигурно не према окорелим и непокајаним грешницима који за живота свога нису ни хтели да чују за Бога, а камоли да извршавају Његове заповести! " Милост Господња остаје од века до века на онима који га се боје , који држе завет Његов, и памте заповести Његове да их извршавају ..., колико је небо високо од земље, толика је милост Његова к онима који га се боје "(Псл. 103.8-18) . Ето према коме је Господ милостив!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Dje nadje prvo pa Ignjatija da mu preporucis, tek mu onda nece nista biti jasno, to je pretvrda hrana za pocetak.

Neka ode u arhivu Verujem.org tu ce naci dobrih diskusija na tu temu, pa nek vidi dalje. :)

 

A sta naucava Ignjatije? El se slaze sa Svetim Ocima da je dusa besmrtna po blagodati Bozijoj i da je svesna nakon smrti tela?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...