Jump to content

Тетоважа: Да или не ???


Препоручена порука

пре 1 минут, Иван ♪♫ рече

E!? Nemoguce, kako to?

Da nisi niska rastom (pa da nisi odrasla)? :smeh1:

Ма зезам се. Нисам одрасла јер сам неозбиљна. :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...
On 11.5.2018. at 20:52, Lady Godiva рече

Ма зезам се. Нисам одрасла јер сам неозбиљна. :D

kids-quote-grow-up.png

?

Follow your bliss and the universe will open doors where there were only walls.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...
  • 2 months later...
SMRT-SVETU.BLOGSPOT.COM

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљен...


Најбоља а можда и једина студија која се озбиљније бави овом темом на српском језику.
Одговор на тему: Да. :) Уколико имате ваљане разлоге.

  • Свиђа ми се 1

Ако имаш, ти дај.

Ако немаш, ти не отимај.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чланак који си линковао је некомплетан и чини ми се не баш најбољи превод са енглеског а енглески текст тешко да је (темељна) студија а још теже да је и најбоља чак и ако је једина (а по сећању мислим да није). Реч је о чланку који се осврнуо на неке светописамске, историјске и теолошке аспекте тетовирања али не темељно и детаљно колико би било потребно за овакву тему. Нисам сигуран ни да је чланак објективан иако аутор то изгледа искрено покушава.

Неке од наведених ствари чине овај чланак нечијим приватним мишљењем а никако опсежном теолошком студијом:

- магловито "тумачење" Павла о стигматама тј. Христовим ранама на телу које (под)носи

- релативизација цитата из Левитске

- довођење на опште место појединих изузетака у историји Цркве који су се тетовирали

- истицање тога да у канонима тетовирање није забрањено па је тиме ваљда дозвољено(?)

- поређење самобичевања које су чинили неки монаси са тетоважом јер су и то врсте ожиљака за Христа.

Тетовирање тела које је храм Духа он подржава јер украшавамо и наше храмове. Али наша тела нису храмови Духа јер су саграђена у складу са канонима црквене архитектуре него зато што смо икона Бога у Христу. Дакле, тетоважа није еквивалент фреске у храму него цртању нечег произвољног по тој фресци. Мислим да нико нормалан не би одобрио да се по Студеничком распећу исцртају неки украсни мотиви па макар били и православни зар не? Дакле, ми смо иконе Христове и мислим да томе нема шта ни да се дода ни одузме.

Не мислим да ће неко ко се (религиозно или било како друго) тетовира само због тога ићи у пакао али с обзиром шта све и због чега људи цртају по себи очигледно је да је ту пре реч о емотивно-психолошкој подлози него духовној. То признаје и аутор чланка. Уосталом можемо да погледамо савремене старце и духовнике и видећемо да се нико од њих није хвалио или промовисао своје "православне" тетоваже.

Аутор сугерише проверу код духовника за оне који би да се "православно" тетовирају. Иако не користи ту реч у ствари је реч о провери да ли је можда реч о некој прелести или самообмани. Мада бих ја лично пре проверио емотивно-психолошко-религијске заврзламе него духовне.


Ево једног чланка контра-тетоважа који се ослања на готово исте изворе као и онај про-тетоважа :) 

 

BLOG.OBITEL-MINSK.COM

There is no canon, at least to my knowledge that teaches Christians should not get

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Доле је увод из овог чланка који је инспирисао и горњи видео. У чланку су линкови ка научним студијама на основу који је чланак написан. Аутор видеа је то ишчитао и направио видео на ту тему.
 

Tattoos: A Disfiguring Epidemic

It is undeniable that there is a tattoo problem in the world. While it affects almost every age group, millennials in particular have taken to the pseudo art form and scarred themselves, in many instances, irreparably (it’s as artistic as cartoons or notebook doodles; we’ve lost the meaning of the word ‘art’). Is there any surprise that tattoo removal is now a booming business? I, like most, have noticed the trend towards tattooing by a generation that is known as impulsive, lacking in foresight, and narcissistic while demonstrating it openly with a poor aesthetic sensibility for all to see. Where once tattoos were historically the marks of pagans and tribal warriors, and then appropriated by military servicemen and violent gangs, they have now become the fashion statements of the short-sighted and impulsive, and in some cases the mentally ill. Multiple studies are starting to emerge that give us some insight into the tattooed in our midst. Just look at the #facetattoo hashtag on Instagram and see the mental illness of many people on full display.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

@nikola a 
Мислим да је превод сасвим пристојан, а друго он је како видим само део текста. О томе да се није осврнуо "темељно и детаљно колико би било потребно", ово је буквално најопширнија студија на ову тему на српском језику. Све остало била су препуцавања на форумима или БОМБАСТИЧНИ наслови српских таблоида. Али, позван си и јако ћу се радовати твојој "опширнијој" студији.
-Магловито онолико колико ти мислиш да јесте.
-Рећи да је релативизација је смешно јер је наведен део из рада једног од наших најбољих СЗ теолога.
-"Поједини изузеци" ЈЕСУ доказ да тетоважа неће сметати у моменту када будемо исповедали своју веру! А мени је то најбитније.
-Није ни забрањено ;) Осуђивање јесте.
На крају, имале тетоваже мању или већу духовну димензију, нису зато антиправославне. Нити све што радимо у животу мора да има духовну димензију. Ја нпр. нисам материјалиста, ал баш волЕм адидаске до 50еврића да испазарим кад износам претходне... Нема потребе да себе правимо Амишима и у свему тражимо "духовну" димензију.

Ако имаш, ти дај.

Ако немаш, ти не отимај.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Мислим да је превод сасвим пристојан, а друго он је како видим само део текста. О томе да се није осврнуо "темељно и детаљно колико би било потребно", ово је буквално најопширнија студија на ову тему на српском језику.

Противуречиш сам себи и чињеницама. Ако је чланак који си линковао превод дела текста, као што и јесте, онда он није никаква студија него делимичан превод и препричавање. Оригинални текст није студија и није на српском и тиме не може бити ни "буквално најопширнија студија на ову тему на српском језику".

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Али, позван си и јако ћу се радовати твојој "опширнијој" студији.

Хвала али имам паметнија посла од писања детаљних студија за нешто што је очигледно.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Магловито онолико колико ти мислиш да јесте.

И више од тога. Магловитим "тумачењем" се намерно оставља простор за интерпретације и учитавања. Баш оно што се теби свиђа. Стигмате о којима говори Павле неки повезују са феноменом који се чешће него код православих појављује код римокатолика где се људима спонтано(?) појављују ране од клинова, копља, трновог венца на телима. Поред овога ране које Павле носи могу бити и било какви ожиљци које је задобио током претходих бичевања, пребијања, каменовања, окивања и осталог што је подносио током проповеди јеванђеља. Павле међутим није сам од себе провоцирао мучитеље нити је изазивао прављење ожиљака нити је сам себе секао него су ти ожиљци настали као нуспојава противљења његовом мисионарском раду. Будући да је проповедао Христа и да више није живео он него Христос у њему то су онда и Христове ране.

Све то нема никакве везе са савременим религиозним тетовирањем које представља све супротно од онога што представљају Павлове ране. Савремено религиозно тетовирање показује да неки хришћанин нема никавог паметнијег посла у својој вери од тога да троши новац и угрожава здравље да би по себи цртао крстиће и иконице како би показао(!?)/доказао(!?)/утврдио(!?) своју веру(!?). У односу на Павла: небо и земља.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Рећи да је релативизација је смешно јер је наведен део из рада једног од наших најбољих СЗ теолога.

Каже у твом површном чланку "данашњи вид „белега“ не подразумева наше робовање некоме". Међутим данашње тетоваже представљају баш то јер представљају робовање западним боговима моде, индивидуализма, измишљених идентитета, потрошачког друштва и глобализма. Искрени и потпуни хришћанин ништа не може да добије тетовирањем јер већ има Христа али може да изгуби рекламирањем своје вере жврљањем по свом телу које је икона Христова.

Западни богови моде међутим кажу: Покажи свима колико је твоја вера јака и колико си ти специјалан, ти си у својој вери нешто посебно и сасвим је у реду да то свима покажеш да те сви похвале како имаш леп крстић и како је то дивно.

Ко се упеца на такве и сличне причице тај још није ни загребао хришћанску веру а камоли да буде њен пример свима.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

"Поједини изузеци" ЈЕСУ доказ да тетоважа неће сметати у моменту када будемо исповедали своју веру!

То не знамо јер немамо појма зашто се неко и у којим околностима тетовирао, какво је значење имао тај гест, да ли је и какве позитивне или негативне ефекте то имало на његову веру, однос према ближњима, према Цркви итд. Ти волиш да мислиш да је све тако фино и лепо како си написао али то су само твоје жеље а реалност је нешто друго.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

А мени је то најбитније.

Види се да ти је у расуђивањима најважније оно што је теби најбитније.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Није ни забрањено ;)

Па канонима није експлицитно забрањено ни да се стављају силикони у груди и задњице па ипак не видиш да монахиње масовно повећавају своје облине да би се "боље" осећале у свом телу или да би га "украсиле" оним што су богови моде прогласили за лепо и добро.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

На крају, имале тетоваже мању или већу духовну димензију, нису зато антиправославне.

Могу да имају и анти-духовну димензију, или да буду симптом емотивних и психолошких проблема који се уместо решавања (из)унутра рефлектују споља (то исто каже и аутор чланка или "студије" коју хвалиш). Чланак који сам ти линковао о томе детаљно и прецизно говори. Чак и на западу се жене са тетоважама посматрају као (више) промискуитетне, склоније ризичном понашању, психички лабилне и непожељне за озбиљне везе и брак. А све што погоршава психо-физичко здравље истовремено је и антиправославно осим за оне којима је живот поцепан на духовни и не-духовни део па час глуме једно час друго.

 

пре 14 часа, Партибрејкер рече

Нити све што радимо у животу мора да има духовну димензију.

То се зове религиозни секуларизам, подвојеност у приватном животу на духовни и недуховни део, чиста религиозна шизофренија. Онај ко живи хришћански живот он је хришћанин увек и у сваком тренутку и не дели себе на једно и друго у зависности шта тренутно ради тј. да ли је кући или у Цркви.


Ниси ништа одговорио на:

- да смо храм Духа јер смо Иконе Христове тј. његово Тело
- да је тетоважа еквивалентна жврљању по Студеничком распећу
- да се савремени старци и духовници не тетовирају
- да и аутор чланка сматра да се људи често тетовирају због емотивне-психолошке-духновне незрелости и нестабилности.

Поред твог ћутања о овим тврдњама имам утисак да линкове које сам ти дао ниси ни погледао а ако је тако то значи да тражиш само оно што ти чешка уши и ствара привид да је твој утисак тачан иако можда нема никакве везе са истином о целој причи.


Дакле, ако читаш само оно што ти се свиђа тешко да си неко ко може да процени квалитет неке "студије", чланка или било чега.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...