Jump to content

Zar Bog nije mogao blaze da kazni gresnike (problem vecne kazne)

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, Ćiriličar рече

Апокастаза и(ли) вечне муке(?). Ако ће се сви спасити - шта је онда смисао свега? Чему онда све животне драме? Домаћин је позвао на ЊИВУ једне у први, друге у 12 час...али они су сви, ипак, били тежаци, дошли су и нешто радили! Јасно се говори о Њиви и о тежацима...

Свакако наспрам вечности је ефективно све бесмислено, и добро и зло. И да си провео 100 година у непрестаном добру, и да си провео 100 година у непрекидном злу је реално нула наспрам вечности (чак и да живиш 100 милијарди година то је и даље нула наспрам вечности, јер ∞-100000000000=∞). Штагод радио је дакле бесмислено из тачке гледишта вечности. Стога је далеко најоптималније умрети као беба, одмах након крштења, и на тај начин прескочити овај потпуно бесмислени и скроз безначајни живот, и отићи право у Рај, него живети и излагати се греху и могућности вечних мука.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 15 часа, Bokisd рече

Vidim Pavlovic na svom fejsabuku zavrsava neki tkz. Bozicni serial o apokastazi i najavljuje sledeci Vaskrsnji,..... a ja tek ovde poceo....:smeh1:

Jos malo sv.Jefrem Sirin, samo da se izdvoji neko vreme i malo :google: i moz da se nadje mnogo toga, na primer :

https://svetosavlje.org/dobrotoljublje-tom-ii/28/

"... 2. Подвизавајте се у овај једанаести час. Журите да не бисте остали иза затворених врата. Вече је близу и Наградодавац иде са великом славом да свакоме да по делима његовим. Покајмо се, братијо, док још има времена....

...4. Заплачимо мало овде да не бисмо плакали тамо, у вечним мукама. Други Христов долазак биће изненадан, као страшна муња. У онај час свако ће примити по својим делима: свако ће пожњети оно што је посејао. Сви ћемо откривени предстати Суду Христовом, и свако ће Судији дати одговор за самога себе. У тај час нико неће моћи да помогне. Свако ће са страхом и трепетом стајати у очекивању да чује Божију пресуду....

....7. Покај се, грешниче, са смелошћу гледајући на безгранично човекољубље Христа који је рекао: Нисам дошао да зовем праведнике но грешнике на покајање (Мт.9,13). Покај се, док још има времена да не би био постиђен на Страшном суду, где ће са страхом стајати хиљаде хиљада анђела и светих, где ће се отворити књиге дела, и где ће тајно постати јавно. Судија је силан и суд неумољив, а дела и огњена река су пред очима. Размисли о свему томе и похитај да се спасеш....

....14. И поћи ћеш, али нећеш наћи где да га купиш. Јер, време животне трговине је већ завршено. Тада ћеш са великом смућеношћу, плачући и тугујући, рећи себи: „Поћи ћу, покуцаћу на врата милосрђа Христовог. Можда ће ми их милосрдни Господ и отворити“. Поћи ћеш и куцаћеш. Међутим, Женик ће ти изнутра одговорити: Заиста ти кажем, не познајем те (Мт.25,12). Идите од мене сви који чините безакоње. Ти ниси био милостив, и због тога нећеш бити помилован. Ти си хранио своје тело и своју одећу упрљао нечистотама. Како онда хоћеш да уђеш и да оскрнавиш моје Царство? Ти си испуњавао вољу ђавола, а моју одбацио. Нема теби удела са мном. Иди од мене… у огањ вечни (Мт.25,41)....

....15. Слушајући ово, стајаћеш постиђен. У исто време до твојих ушију ће доћи глас радости и весеља. Препознаћеш глас твојих пријатеља, и горко ћеш уздахнути, говорећи: „Тешко мени, несрећноме! Какве славе сам се лишио, и од какве заједнице сам одлучен због злих и непристојних дела својих! Али, заиста је праведан Суд Божији, заиста праведно трпим такво лишавање. Они су живели у уздржању, а ја сам трчао за сваковрсним задовољствима; они су певали Псалме, а ја сам певао срамне песме; они су се молили, а ја сам безбрижно лежао, или шетао; они су плакали, а ја сам се смејао. Стога се они сада радују, а ја тугујем; они се веселе, а ја плачем; они ће царовати са Христом у векове векова, а ја ћу са антихристом бити бачен у огањ вечни. Тешко мени, несрећноме“...

....19. .... Ако се и спотакнемо и сагрешимо, лечимо се сузама, док је још време покајања. Време покајања је кратко, а Царство небеско нема краја....

....25. Ко хоће да се спасе нека ревнује за спасење, и ко жели да уђе у Царство нека не буде лењ. Ко хоће да се избави од огња геенског нека се законито подвизава, и ко не жели да га баце неуспављивом црву нека буде бодар.....

....29. Ми смо, такође, добро семе које је посејао Саздатељ неба и земље, Владика Христос. Ето, већ је дошло време жетве, и српови су у рукама оних који жању. Они само чекају знак Владике. Пазите, да се и ми не покажемо плева и да не будемо свезани у снопове и бачени у огањ вечни (Мт.13,30)...

.... 35. Теби је дато време за покајање, а ти не бринеш о покајању. Зар ћеш смрти рећи: „Сачекај! Дај ми времена да се пока-јем“. Отрезни се, вољени, отрезни се. Последњи час ће као замка наићи на тебе. Тада ћеш у ужасу почети да вапијеш: „Авај! У расејаности су протекли дани моји. У неумесним помислима сам проживео своје време“. Међутим, каква ће ти бити корист да тако помишљаш у часу смрти с обзиром да ти се више не дозвољава да останеш у овом веку?...

.... 37.   ....Ово небо и силе небеске ће се покренути (Мт.24,29) и сва земља ће се, као вода у мору, усталасати од славе Његове. Јер, страшан огањ ће ићи пред лицем Његовим, чистећи земљу од безакоња која су је оскрнавила. Ад ће отворити своја вечна врата, смрт ће се укинути, а иструлели прах људске природе ће оживети чувши трубни глас.....

....39. Молим вашу једномисленост, љубљена братијо моја, постарајте се да угодите Богу док има времена. Плачите пред Њим дан и ноћ у вашим молитвама и псалмопојању како би вас избавио од онога бесконачног плача, и од шкргута зуба, и од огња геенског, и од црва неуспављивог, и како би нас испунио радошћу у Царству своме, у животу вечном, одакле нестаде [свака] туга, бол и уздисање, где је увек радост, и весеље, и усхићење, и трпеза која је испуњена духовном храном коју је Бог уготовио онима који га љубе. Блажен је онај ко се ње удостоји и бедан је онај ко се ње лиши....

..... 42. Бој се Господа свом снагом својом, и немој бити саучесник дела нечастивих. Јер, огањ њихов се неће угасити, и црв њихов неће умрети (Мк.9,44).....

....47. Врата покајања су отворена. Постарај се, грешниче, да уђеш на њих док се не затворе. Она те неће чекати уколико те час њиховог затварања затекне да пребиваш у нераду. Зашто си омрзао живот свој, несрећниче. Шта је вредније од твоје душе, човече? Ти си је, пак, грешниче, занемарио. Љубљени, ми не знамо у који час ће небески Лекар затворити врата свога лечења....

....49. Приђимо и молимо се док још имамо времена. Док смо у овом животу ми можемо да умилостивимо Бога. Није тешко да стекнемо опроштај све док имамо времена да ударамо на врата Његовог милосрђа. Пролијмо сузе док још [траје] рок за њихово примање како не бисмо, отишавши у тамошњи век, бескорисно плакали. Јер, тамо нема никакве користи од суза....

.... 50. Зашто смо немарни за спасење? Зашто не желимо да се исцелимо док још има времена? Због нешто мало суза проливених у ово време и ради покајања Бог опрашта све грехопаде. Плачимо нешто мало овде, да не бисмо плакали тамо у векове векова у тами најкрајњој. Покај се овде да тамо не би био бачен у неугасиви огањ....

.... 59. Донесимо плод који је благоугодан Богу пре него дође страшна заповест да се наша душа узме из тела. Тешко тада ономе ко је ожалостио Господа Бога нашега и ко се није покајао! Он ће почети да тражи време које је изгубио у нераду, и неће га наћи....

....60. Наши дани пролазе и крај се приближава. Заплачимо пред Господом Богом нашим док нас још нису затворили у таму најкрајњу. Уколико их проведемо у нераду и уколико их ни мало не искористимо за спасење, ни многим сузама нећемо моћи да их повратимо....

....76.   .... Тако ће и у онај Страшан дан сва људска тела изнети из своје унутрашњости све што је учињено – било добро, било зло. Свако ће пред престо страшног Судије донети дела – као добар и пријатан плод, и речи – као лишће. Свети ће тада принети прекрасан и драгоцен плод добрих дела; мученици ће донети преславно трпљење мучења и злопаћења; подвижници ће донети трудове уздржања, бдења и молитава. Грешни, пак, нечастиви и оскрнављени људи ће са стидом, плачем и тугом донети плод скверни и неправде, тј. храну за неуспављивог црва и неугасиви огањ....

....77. Због чега смо немарни? Или, зар не знамо шта нас чека? Знајући пак, зашто не плачемо дан и ноћ, умољавајући Бога да нам да покајање да бисмо се избавили од онога стида и вечне таме? Тамо ће се затворити наша грешна уста, тамо ће задрхтати сва твар, задрхтаће и сами чинови светих анђела од славе и страхоте доласка Господњег. А шта ћемо му ми рећи у тај Дан уколико у нераду проведемо све наше време? Овде је Он дуготрпељив и све привлачи и милостиво прима у своје Царство. Тамо ће, пак, захтевати објашњење. Суд без милости ће бити изречен онима који нису хтели да следе за Њим и који су били немарни...

....78.  .... Према томе, уколико будеш немаран, не желећи да се спасеш, уколико не будеш ишао правим путевима Божијим и не испуњаваш заповести Његове, сам себе ћеш погубити и сам себе ћеш избацити из небеског дворца. Свети Бог због тебе није поштедео Јединородног Сина свога, а ти, несрећниче, не волиш самога себе. Отрезни се напокон и пробуди из свога греховног сна!...

.... 82. Чешће се присећајмо мука које очекују грешнике како бисмо се побудили на покајање и на прекидање грешног живота. Шта је мање од комарца? Међутим, ми ни његов ујед не можемо да поднесемо. Шта ће, пак, бити тамо од отровног неуспављивог црва? При наступању вечери говоре: „Упали светиљку. Мрак је“. И светилник прогони таму. А шта ћемо тамо радити са непрозирном тамом која нема краја? Овде онај кога опаљују сунчани зраци бежи у хладовину. Шта ћемо, пак, учинити са неугасивом огњеном гееном?

83. Дођи себи и не пренебрегавај пламен који се никада не гаси. Ако га, пак, пренебрегаваш још овде испитај себе да ли си у стању да поднесеш суровост мучног огња. Упали светиљку и приближи крај прста. Ако си у стању да поднесеш тај бол може бити да ћеш и тамо моћи себи да помогнеш. Ако, пак, ниси у стању да поднесеш болове једног малог уда (при чему ти цело тело остаје ван огња), шта ћеш радити када ти цело тело, заједно са душом, буде бачено у геену огњену?...

....88.   ... Тако расуђујући сваки дан, ја сам рђаво проживео свој живот. Мене су учили, а ја нисам пазио; мене су поучавали, а ја сам се смејао; слушао сам Свето Писмо, а завршавам живот као они који нису ништа чули; слушао сам о Суду, и подсмехивао се; слушао сам о смрти и живео као да никада нећу умрети. И ето, сада ме узимају сасвим неспремног, и немам помоћника; затечен сам без покајања, и нема ко да ме избави; подвргавам се осуди и нема ко да ме спасе....

....90. Ето, скончао је. Нестао је. Проживео је свој век и лежи непокретан, без даха и нем. Шта је човек? Снено виђење и сенка. Анђели прихватачи узлазе са душом по ваздуху где се налазе поглаварства и власти, и господари противних сила. Ти наши зли тужитељи су овде саблазнитељи и записивачи наших злих дела, а тамо – испитивачи. Они душу која се подиже сусрећу на путу, проматрају и набрајају њене грехове по својим записима: грехове младости и старости, вољне и невољне, учињене делом, речју и помишљу. О, какав је тамо страх, какав трепет бедне душе! Неописива је невоља коју тада трпи душа од неизбројивог мноштва ђавола који је окружују и клевећу како би је спречили да узиђе на небо, да ступи у блажени живот и да се насели у земљи живих....

....92. ....Немојте се више обмањивати. Напротив, од нас који смо вас предухитрили и који смо сада у гробу научите да постоји Суд, бесконачно мучење, непрозирна тама и страшна геена, неуспављиви црв, непрекидни плач, непрестани шкргут и неисцелива туга...

....94. Каквом страху и каквој невољи ћемо се ми подврћи у часу изласка из овога живота и при разлучењу душе од тела! Тада ће се извршити велика и страшна тајна! Души прилазе добри анђели и мноштво небеске војске, а такође и све противне силе и кнез таме. И једни и други желе да душу уведу у место у коме и сами живе. Ако је душа овде стекла добре особине, водила честит и врлински живот, у дан изласка врлине које је овде стекла постају добри анђели који је окружују и не допуштају никаквој противничкој сили да јој приђе. Напротив, оне је са светим анђелима у радости и весељу узимају и односе Христу, Владици и Цару Славе, и поклањају му се заједно са свим небеским силама. И најзад се душа одводи у место упокојења, у неизрециву радост, у вечну светлост, где нема ни жалости, ни уздисања, ни суза, ни бриге, где је бесмртни живот и вечна радост у Царству небеском са свима осталима који су угодили Богу. Ако је, пак, душа живела срамно у овоме свету, предајући се нечасним страстима и заносећи се плотским задовољствима и сујетом овога света, у дан изласка из овога живота ће пристрашћа и уживања, која је стекла у овоме животу, постати лукави демони који ће је окружити, не дозвољавајући анђелима Божијима да јој се приближе. Она ће је, заједно са противничким силама и кнезовима таме, узети беспомоћну, уплакану, потиштену и сетну и одвести у тамна, мрачна и тужна места где се држе сви грешници за Дан суда и вечног мучења, и где је бачен ђаво са својим анђелима...."

https://svetosavlje.org/dobrotoljublje-tom-ii/29/

"....9. Да ли знате да код људи постоје три различите врсте суза? Постоје сузе због видљивих ствари, које су веома горке и сујетне. Постоје сузе покајања, када душа жели вечна блага: оне су веома слатке и корисне. И постоје сузе раскајања тамо где је плач и шкргут зуба (Мт.8,12): оне су горке и бескорисне, будући да су у потпуности неуспешне, с обзиром да је прошло време за покајање....

 

Eto stvarno da ponovim da ne razumem kako moze da se tvrdi da je sv.Jefrem Sirin verovao u apokastazu ako pogledam celokupno njegovo delo i pisanje. Ima jedan spisak od Pavlovica koji je uzeo od negde :

Оци и учитељи Цркве који су, на овај или онај начин, учили о апокатастази као коначном циљу Божијег домостроја (наравно, нису наведени сви, већ само они најважнији):
Св. Игњатије Богоносац
Св. Теофил Антиохијски
Св. Климент Александријски
Св. Иринеј Лионски
Св. Методије Олимпијски
Св. Григорије Неокесаријски Чудотворац
Св. Григорије Ниски
Св. Григорије Богослов
Св. Василије Велики
Св. Атанасије Велики
Св. Јероним Стридонски
Св. Амвросије (Амброзије) Милански
Св. Андреј Кесаријски
Св. Исидор Пелусиот
Св. Исак Сирин
Св. Генадије I Цариградски
Св. Јефрем Сирин
Св. Кирил Александријски
Св. мученик Памфил Кесаријски
Св. Кирил Јерусалимски
Св. Теодорит Кирски
Св. новомученик Анатолиј Жураковски
Св. Иларион Тројицки
Св. Инокентије Херсонски
Св. Теофилакт Охридски
Св. Максим Исповедник
Св. Јован Касијан Римљанин
Св. Хроматије Аквилејски
Св. Амфилохије Иконијски
Св. Јован Лествичник
Св. Епифаније Кипарски
Св. Симеон Солунски
Св. Фотије Константинопољски
Св. Макрина млађа (сестра св. Василија Великог и св. Григорија Ниског)
Св. Макрина старија (баба св. Василија Великог, св. Григорија Ниског, св. Макрине)
Св. Мелитон Сардски
Св. Августин (у млађој фази)
Св. Марија Скобцова
Св. Петар Хрисолог
Св. Јован Златоусти

I znaci evo odma moze da se izbace sa ovaj spisak i Jovan Zlatoust i Vasilije Veliki i Jefrem Sirin i Atanasije Veliki i Amfilohije Ikonijski i Ilarije Piktavijski i naravno bogosluzbeni i moliveni tekstovi, i to sve gore smo sve vec prosli u predhodnim porukama.

Na prvu loptu moze odma i Avgustin da se izbaci sa spiska jer u starijoj fazi nije verovao u apokastazis (skoro sam 100% siguran da nije ni u mladjoj fazi), pa onda odma i Metodije Olimpijski jer je on direct pisao protiv Origena i njegovih ucenja o predpostojanju dusa i apokastazi i slicno (prosto je neverovatno da je Metodije na spisku), pa onda odma i Epifanije Kiparski koji je u svojim delima o jeresima takodje naveo i Origena i origenizam kao jeres i stvarno je neverovatno da je i on na spisku.

I za mnoge svetitelje sa spiska sam vec citao kako pisu o vecnosti kazna i muka i pakla.

itd....

Konstantno stalkuješ Svetu.:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@grigorije22  a de' da se pokazem, mislis na fejsabuku kod Pavlovica,..... pa ja ne pisem na fejsabuku,.... i to je ipak njegov privatni profil i manje je javan i manje se cita nego ovde na Pouke,.... moze Pavlovic da dojde ovde sta mu fali pa to sto imo ban pre 5,6 godina sto ne bi mogo sad da pise ako oce i ako se prijavi administraciji da mu ukine ban i da moze da pise normalno...0703_read

E, sad, opet malo jedan primer kako se pogresno interpretiraju reci i citati svetitelja kao da govore o apokastazi. U pitanju je sv.Teofan Zatvornik i tumacenje tog nekog prof.teologa Alekseja Osipova :

https://alexey-osipov.ru/books-and-publications/uchebnoe-posobie-po-apologetike/kakovo-budet-bessmertie-cheloveka/

I sad profa izdvoji jedan citat i tumacenje Teofana na poslanicu Korincanima od ap.Pavla :

Христос воскресший есть начаток, в котором положено основание и указан путь всеобщего воскресения; а чрез это воскресение совершится окончательное восстановление [греч. – pokat£stasij] падшего человечества, и явление его в предназначенной ему славе и в свойственном ему свете и совершенстве  ."

I ispada da ovde Teofan kao govori o apokastazi i konacnoj obnovi palog ljudskog roda.

Ovaj citat se nalazi ovde :

http://bible.optina.ru/new:1kor:15:23#svt_feofan_zatvornik

Ali je problem sto u istom tom tumacenju u kome je ovaj citat od Teofana, on takodje pise da ce u opstem vaskrsenju jedni dobiti nagradu i jedni kaznu, na primer on se pita na jednom mestu (odmah par recenica posle ovog citata od profesora) .... Но это только одна часть человечества спасенного, где же другая часть – неверов и грешников погибающих?.... i onda se opet postavlja pitanje kako moze Teofan u istom tumacenju da pise i apokastazi i o vecnim kaznama, ako se ove dve stvari iskljucuju.

Pa jednostavno Teofan ne pise o apokastazi, nego to sto izgleda nekome kao citat o apokastazi ima neki svoj drugi kontekst i pitanje je na sta se to odnosilo i sta je time Teofan hteo da kaze.

I takvih slicnih primera ima bezbroj, uzimanje nekih nejasnih i dvosmislenih (> definicija > pojam koji se moze shvatiti na dva nacina) citata od svetitelja kako bi se kao dokazalo da taj svetitelj veruje u apokastazu, a kod tog istog svetitelja mozemo naci brdo citata o veri u vecnosti kazni i muka i pakla.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, mirko1929 рече

Господ је створио све сам за се, и безбожника за зли дан. Приче Соломонове 16:4

Koliko se secam to smo vec prosli ...

http://bible.optina.ru/old:pr:16:04

http://www.buzulukjenmonastyr.prihod.ru/dushepoleznoe_chtenie_razdel/view/id/1193441

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 16.1.2022. at 14:49, mirko1929 рече

Бог обмањује људе, и води их у стрампутицу, ако је веровати Писму. Зашто, у коју сврху, то већ не знам. Уосталом, сам Христос се отресао на смокву зато што није родила, иако је било немогуће да роди, пошто је било ван сезоне рађања.

Зато сада ето, Господ је метнуо лажљив дух у уста свим твојим пророцима, и Господ је изрекао зло по тебе (Прва о царевима 22:23)

И рекох: ах Господе, Господе баш си страшно преварио овај народ (Јеремија 4:10)

О Господе, обмануо си ме и бих обманут (Јеремија 20:7)

И ако би се пророк преварио, те рекао што, ја Господ преварих тога пророка (Језекиљ 14:9)

И зато ће их Бог обманути, да верују лажи (Друга Солуњанима 2:11)

Не конташ ти то, сад ћу ти ја то растумачити на православни начин: 

Зато сада ето, Господ је допустио да буде метнут лажљив дух у уста свим твојим пророцима, и Господ је допустио зло по тебе (Прва о царевима 22:23)

И рекох: ах Господе, Господе баш си допустио преварен да буде овај народ (Јеремија 4:10)

О Господе, допустио си обману на ме и бих обманут (Јеремија 20:7)

И ако би се пророк преварио, те рекао што, ја Господ допустих превару на  пророка (Језекиљ 14:9)

И зато ће Бог допустити обману, да верују лажи (Друга Солуњанима 2:11)

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 часа, mirko1929 рече

Господ је створио све сам за се, и безбожника за зли дан. Приче Соломонове 16:4

Bog je stvorio čoveka a taj čovek je bez volje Božje u slobodnoj volji postao bezbožnik.

Kao što je stvorio čoveka koji je u slobodnoj volji pošao Hristu u zagrljaj.

Bog sve za se stvara ali neki ne žele njemu u zagrljaj.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Justin Waters рече

Не конташ ти то, сад ћу ти ја то растумачити на православни начин: 

Зато сада ето, Господ је допустио да буде метнут лажљив дух у уста свим твојим пророцима, и Господ је допустио зло по тебе (Прва о царевима 22:23)

И рекох: ах Господе, Господе баш си допустио преварен да буде овај народ (Јеремија 4:10)

О Господе, допустио си обману на ме и бих обманут (Јеремија 20:7)

И ако би се пророк преварио, те рекао што, ја Господ допустих превару на  пророка (Језекиљ 14:9)

И зато ће Бог допустити обману, да верују лажи (Друга Солуњанима 2:11)

:)))

За семитски ум је апсолутни суверенитет Бога основа свега. Међутим, платонистичком уму је то неприхватљиво. Зато се иде у дуализам. Само што су за разлику од гностика, хришћани желели да имају и јаре, и паре. :ani_biggrin:

Не долазе ли и зла и добра из уста Вишњега? Плач Јеремијин 3:38

Тако рече Господ Саваот, Бог Израиљев; Видесте зло које донесох Јерусалиму. Књига пророка Јеремије 44:2

Хоће ли бити зла у граду, а да га Господ не учини? Књига пророка Амоса 3:6

Стога, говори Господ, гле, доносим им зло од којега не могу побећи; клицаће ми, али ја их нећу слушати. Књига пророка Јеремије 11:11

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 48 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Bog je stvorio čoveka a taj čovek je bez volje Božje u slobodnoj volji postao bezbožnik.

Kao što je stvorio čoveka koji je u slobodnoj volji pošao Hristu u zagrljaj.

Bog sve za se stvara ali neki ne žele njemu u zagrljaj.

Ако је Бог свезнајућ, слободна воља не може да постоји. Зато и имаш учење о предодређењу. Воља је врло ограничена.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 26 минута, mirko1929 рече

Ако је Бог свезнајућ, слободна воља не може да постоји. Зато и имаш учење о предодређењу. Воља је врло ограничена.

Ali nismo u istim kategorijama, mi smo u vremenu, a On je u večnosti, a to je stalna sadašnjost. Svaki trenutak je nov. Npr. ti se sad teško pokaješ i u trenutku te obasjava novi život u Bogu, a sve što je bilo više se ne spominje, niti ga osećaš više. Kako je to lepo. :sunce:

cool.lie.talker

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...