Jump to content

Zar Bog nije mogao blaze da kazni gresnike (problem vecne kazne)

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 10 часа, Bokisd рече

Vadis se, itekako, i uopste nisi konzistentan u izlaganju, i zato si i sam doso do toga da postoji beskonacan pakao, iako na pogresnim predpostavkama dosao si do dobrog zakjlucka, ima koliko se secam u logici stvar da iako postoji neka pogresna premisa mogu da se izvuku istiniti sudovi (tako nesto Just_Cuz_19) ..... e, to si ti uspo Mirko....:D

To sto sam naveo tumacenje od Origena nema veze ni sa predodredjenjem i preegzistencijom, i vec sam ti naveo da postoji mnoge dobre pravoverne stvari kod Origena i da su mnogi svetitelji koristili njegova tumacenja i ucili se od njega, pazeci se od njegovih zastranjenja.

Не знам шта да ти кажем. С тобом не може да се разговара. Ти си изгледа ментално заостао. И то не мислим као увреду него стварно. Али, ако је тако, онда треба да баталиш расправе са људима. Међутим...

Ако си стварно заостао у развоју, онда се извињавам. Ја сам будала што ти уопште одговарам. И свако ко те уопште региструје је будала. Одрасли људи не треба да се расправљају са децом. Није твоја кривица, него наша. У том случају, извини!

Друга опција је да си безобразни трол. Треће нема.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 14 часа, mirko1929 рече

Не знам шта да ти кажем. С тобом не може да се разговара. Ти си изгледа ментално заостао. И то не мислим као увреду него стварно. Али, ако је тако, онда треба да баталиш расправе са људима. Међутим...

Ако си стварно заостао у развоју, онда се извињавам. Ја сам будала што ти уопште одговарам. И свако ко те уопште региструје је будала. Одрасли људи не треба да се расправљају са децом. Није твоја кривица, него наша. У том случају, извини!

Друга опција је да си безобразни трол. Треће нема.

....imas srecu :))) sto sam ceo dan vozio za firmu,.... jutros kada sam na mobu procitao ovu tvoju poruku bio sam u modu :kriminalac: :0120_angryy:.... svasta nesto sam teo da ti recem,.... ali sad me proslo,.... malo... :smeh1:

A sta ja da ti radim majstore kada si tako napiso (sto ide meni u korist) i posle se nesto ljutis i duris na mene, i sto ne vodis racuna da budes konzistentan u porukama.

I tu cu da stanem, inace nece da bude dobro ili po tebe ili po mene, nekome od nas dvoje bi letelo perje. :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 27.12.2021. at 12:13, Милошшш рече

Šta ti znači "dovoljno dobar", za šta dovoljno dobar, za koga?

За Мојсијев закон и претварање Божијег у људско предање, по којем човјек (по природи) није довољно добар за Христа, да се оваплоти. И не само да ти онда не гине кривица и тешка депресија, у тој депресији ћеш и Христа изгубити из вида, као већ оваплоћеног.

Читаву ту "психолошку" причу можеш свести на повратак старозавјетном Закону. И умјесто с Христом Богом и човјеком по природи, да се по тој истој природи човјека суочиш само с мртвим словом Закона, као да то слово Логос Божији није већ испунио и испуњава Животом!

Христово оваплоћење није завршено! Оно завршава (савршава се) у Цркви, нашим возглављењем (уипостазирањем) у Њој као Христовом Тијелу. И тиме, умјесто ударања о зидове Закона, за који никад нећемо бити довољно добри, ми са Христом и у Христу пролазимо и кроз те зидове, које нам Он није поставио ни као циљ, ни као препреку. Ми на Мојсијевом закону падамо, прије свега, по том претварању Божијег предања у људско. А тек онда и по слабости природе и самом гријеху.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@grigorije22 Evo ti Banovicu pa prenesi tvom ortaku :

https://lotus-nails.ru/hr/psychology/pochemu-gospod-ne-proshchaet-greshnikov-v-adu-i-drugie-voprosy/

Sv.Jovan Zlatoust :

"To samo pokazuje da je uništio moć smrti, a nije uzeo grijehe mrtvih prije svog dolaska. Inače, ako je oslobodio sve one koji su prije umrli od Gehene, zašto je onda rekao: “Zemlja Sodoma i Gomora bit će utješnija”? Time se daje razumjeti da će oni, iako lakše, ipak biti kažnjeni. I premda su ovdje već pretrpjeli ekstremne kazne, to ih neće izbaviti" (Ivan Zlatousti, svetac. Izabrana djela. M., 1993. Knjiga. 1. S. 399)

https://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust/tolk_51/36

3.    .....Чем же сокрушены врата медные, и стерты вереи железные? Телом Христовым. Тогда именно в первый раз явилось тело бессмертным, и разрушило владычество смерти. Впрочем это показывает только, что Им сила смерти разрушена, а не истреблены грехи умерших прежде пришествия Его. В противном случае, если Он освободил от геенны всех прежде умерших, то почему же сказал: «Земле Содомской отраднее будет в день суда, нежели тебе» (Мф. 11:24)? Этим дано разуметь, что и они, хотя легче, однако же будут наказаны....

https://www.newadvent.org/fathers/200136.htm

3.   .... How then were the gates of brass burst, and the bars of iron broken in sunder? By His body; for then first was a body shown, immortal, and destroying the tyranny of death. And besides, this indicates the destruction of the might of death, not the loosing of the sins of those who had died before His coming. And if this were not so, but He have delivered all that were before Him from hell, how says He, It shall be more tolerable for the land of Sodom and Gomorrha? Matthew 10:15 For this saying supposes that those are also to be punished; more mildly indeed, yet still that they are to be punished. And yet they did also suffer here the most extreme punishment, nevertheless not even this will deliver them. And if it is so with them, much more with such as have suffered nothing.

Eto ti Banovicu i tvom Pavlovicu (:tongue:) sta tacno misli Zlatousti o 'unistenju' vrata adova.....  

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

https://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust/na_kladbishe/

I ovde gore Zlatoust takodje navodi da je pobeda Isusova nad adom bila na taj nacin sto je Njime pobedjena smrt i raskinute su i polomljene okove smrti koje su drzale sve ljude i nasu ljudsku prirodu u smrti od pada Adama do Novog Adama koji je jedan od naziva kojim se imenuje Isus jer je pobedio smrt i tako postao Novi Adam koji je spasao i rehabilitovao starog Adama.

Ovde je takodje sumirano koje je verovanje Jovana u vezi suda i nagrada i kazni.

http://www.protiv-eresi.ru/2013/08/06.html

Da conclusion, potpuno je jasno i van svake logike je na osnovu njegovih dela pripisivati Zlatoustom da je bio pobornik apokastaze, svakom ko se bar malo bavio ovom temom apokastaze trebalo bi da je poznato da Zlatoustom nikada niko nije spocitavao veru u apokastazu u bilo kom obliku.

Nadam se da je sada i bratku Pavlovicu to postalo jasnije :stadaradim: i da ce da koriguje svoje pisanije u vezi Zlatoustog na svom fejsabuku.... 

to be continued.... :takeoff:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Bok. Nisam čital odgovore, ali kak ja kužim, poruka Biblije je, ne da nas the God kažnjava, nego da mi sami izabiramo smrt ili život. Tipa, ak se misliš primiti za stub pod naponom, znaš kaj te čeka, ona smrtonosna glava. Ali Bog negdje kaže : Izaberi život, a ne smrt.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zamisli ovu stvarnost, sa ovim površnim i hladnim odnosima, sa ličnostima koje svoje identitete grade plitko, na klizištima ovog prolaznog sveta...
Bez smrti, bez bolesti i fizičkog stradanja, ali produženu u večnost.

Kada se zabavimo svim zabavama, zasitimo svih zadovoljstava i vidimo da nikako nismo popunili onu zjapeću prazninu koja čeka Hrista, kakav je to večni život? Zar nije paklen?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, SerbCro рече

ak se misliš primiti za stub pod naponom, znaš kaj te čeka, ona smrtonosna glava. Ali Bog negdje kaže : Izaberi život, a ne smrt.

У том случају си опет кажњен на неки начин, смрћу, због погрешног избора.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 54 минута, Violetta Valery рече

Zamisli ovu stvarnost, sa ovim površnim i hladnim odnosima, sa ličnostima koje svoje identitete grade plitko, na klizištima ovog prolaznog sveta...
Bez smrti, bez bolesti i fizičkog stradanja, ali produženu u večnost.

Kada se zabavimo svim zabavama, zasitimo svih zadovoljstava i vidimo da nikako nismo popunili onu zjapeću prazninu koja čeka Hrista, kakav je to večni život? Zar nije paklen?

Како коме. Побожнима би био паклен. Али има и оних који уопште немају потребу за Богом, па би веома радо прихватили овај земни концепт живота као вечни. Још без патње и бола. Ихаа.. пуна капа! 🥳

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Натан рече

Како коме. Побожнима би био паклен. Али има и оних који уопште немају потребу за Богом, па би веома радо прихватили овај земни концепт живота као вечни. Још без патње и бола. Ихаа.. пуна капа! 🥳

Аца Милојков каже да је рај као хајв мајнд, што искрен да будем мени делује ко  најгора могућа SF дистопија:

http://www.youtube.com/watch?v=7fr4aAu_Ryc&t=7s

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Натан рече

Како коме. Побожнима би био паклен. Али има и оних који уопште немају потребу за Богом, па би веома радо прихватили овај земни концепт живота као вечни. Још без патње и бола. Ихаа.. пуна капа! 🥳

Ali to ne znači da ne bi bio paklen i da ne bi patili?

Kako znaš da oni nemaju potrebu za Bogom? Veruješ im kad sami tako kažu, a žive život kao da pokušavaju da ispune zjapeću prazninu u sebi i stalno su nesrećni?

пре 24 минута, mirko1929 рече

Аца Милојков каже да је рај као хајв мајнд, што искрен да будем мени делује ко  најгора могућа SF дистопија:

http://www.youtube.com/watch?v=7fr4aAu_Ryc&t=7s

Slušala sam doktora Milojkova i pročitala sam neke njegove tekstove, ali nigde nisam našla da pominje um košnice, niti bilo šta slično.

Naprotiv, uvek govori o konceptu ličnosti, a ona je suprotna obezličenoj jedinki koja čini hive mind.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Violetta Valery рече

Ali to ne znači da ne bi bio paklen i da ne bi patili?

Kako znaš da oni nemaju potrebu za Bogom? Veruješ im kad sami tako kažu, a žive život kao da pokušavaju da ispune zjapeću prazninu u sebi i stalno su nesrećni?

Верујем им да је тако.

Људи просто немају осећај да им је потребно нешто више од небројених задовољстава у овом животу.

Не осећају празнину, о којој говориш, само уживају у лепом, и могли би тако увек изнова.

Како знаш да су несрећни?

Више животне радости сам видео дружењем са таквим људима, него међу нашим црквеним мрачњацима.

Питам се некад где више има Духа, на литургији где је скоро увек атмосфера као на парастосу или међу пријатним и опуштеним хедонистима.

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 28.12.2021. at 0:48, Bokisd рече

Mislio sam tomorrow, ali nesto na brzinu, a stvarno bre Pavlovicu sto si dosadan :stadaradim: sa time, pogledajte bogosluzbene tekstove pa pogledajte, bre stvarno Pavlovicu jel ti mislis da to sto navodis te sve stihove ima neku vezu sa verom u apokastazis ili sa druge strane bre Pavlovicu jel ti mislis da se u svim mogucim bogosluzbenim tekstovima uopste i ne spominje vecnost muka i slicni pojmovi.

Na brzinu sam nasao za pol sata u Akatist Stradanjima Hristovim, ikos 11 :

 

Исусе, света и ада Победитељу, победи неверје, гордост живота и похоту очију, који живе у нама!

Исусе, Ти си разорио моћ смрти, избави ме од вечне смрти!

Иису́се, ми́ра и а́да победи́телю, победи́ неве́рие, го́рдость жите́йскую и по́хоть оче́с, в на́с живу́щия.

Иису́се, сме́рти держа́вы разруши́телю, ве́чныя сме́рти изба́ви мя́;

 

Ovde ti Pavlovicu sve lepo skupa, prvo se kaze da je.... Isus i sveta i ada Pobeditelj, ..... e to ti je Pavlovicu silazak Isusov u ad,....i sta,... jel to onda po tome znaci da je i skroz ukinut ad i pakao i da imamo apokastazis,.... to po tvom tumacenju Pavlovicu jeste tako,.... ali eto odmah posle sledeci stih,.... iako je Isus razorio moc smrti i djavla sisavsi u ad,.... to ne znaci da su automatski ukinute i vecne muke i vecna smrt .... i to pise u tom sledecem stihu,.... da nas  Isus izbavi od te vecne smrti tj. to je sinonim za vecnu muku....

E, to ti je Pavlovicu ono isto i sa Zlatoustim i Amfilohijem sto pisu, da jedno (silazak Isusov u ad i njegova pobeda nad adom) ne implicira automatski ono drugo da je taj Isusov silazak u ad i apokastaza,... nego ipak se time nisu ukinule vecne muke....

Uostalom nisu svi svetitelji pisali da su bas svi spaseni silaskom Isusovim u ad, ima tu svetiteljskih podeljenih misljenja, recimo sv.Avgustin ovde sve je to iznalizirao :

https://www.newadvent.org/fathers/1102164.htm

.... odo da spavam,.... valjda necu da sanjam ovog Pavlovica.... :smeh2:

 

Jednostavno, Isus je svojim silaskom u ad pobedio i razrusio taj isti ad, tj. razrusio je moc i vlast smrti ada i djavola nad celim ljudskim rodom, kao sto i pise u ovom Akatistu Stradanjima Hristovim, kao sto i pise Zlatousti...."To samo pokazuje da je uništio moć smrti, a nije uzeo grijehe mrtvih prije svog dolaska".....

Kao sto pise i u Oktoihu, citam malo Oktoih Vaskrsnji :

https://predanie.ru/book/99278-oktoih-voskresnyy-rus/

I ovde gore takodje ima puno pesama posvecenih silasku Hristovom u ad i kako je pobedio i razrusio ad i kako je oslobodio ljudski rod.

Ali opet recimo u Oktoihu imamo ove pokajnicke pesme izabrane od strane sv.Teofana Zatvornika :

http://www.odinblago.ru/feofan_rukopisi/42

По 2-м стихословии

6) Судище Твое праведно, Господи, и суд праведен, дела же мои злы. Но Ты, милостивый, предварив мя, спаси и муки свободи, части шуиих избави и одесную Тебя стати сподоби, Судие праведнейший.
Управи, Чистая, окаянную мою душу и ущедри ю, во глубину поползшуюся погибели, Всенепорочная, в страшный же час смерти исхити ее из рук злобных демонов и от всякой муки избави.

(i recimo sad moze Pavlovic da kaze, .... pa ne pise....od vecne muke izbavi...ali... imamo jos stihova posle....0703_read)

10) Возникни, приди, о душе, и возопий к Создателю твоему, тайная твоя вся ведущему, и покаяния плоды покажи: яко да помилует тебя Щедрый Господь и огня вечного избавит.

67) Открой очи, смиренная душа моя, смотри, коль скверны дела твои, посмотри на твою наготу и помяни о бедственном отвержении. Увы, будешь ты отвержена от Бога и Ангелов и ввержена в бесконечное мучение. Воспряни убо, востани, потщися, возопий: согреших, Спасе, даждь ми прощение и спаси мя.

69) Помышляя об испытании в страшный день судный, трепещи, душа моя, осуждения на вечныя муки и в покаянии возопий, слезящи: Боже, согреших, помилуй мя.

86) Леность моя всякую меру превзошла, даже к концу уже жизни приближаясь, не помышляю об ожидающем меня суде. Но обрати мя, милостивый Спасе, и от вечнаго мучения избави.

113) Умертвил я себя различными грехами и множеством безместных деяний, и лежу мертв и безпомощен. Живет же во мне одна надежда на Твое благоутробие, Господи. Христе Спасителю, мертвым дыхание подаваяй, умертви страсти, меня умертвившия, и из вечныя смерти мя исхити.

128) Се ныне время благоприятно и день очищения. Восхоти прочее обратиться, душе моя, и творить плоды покаяния, да не безплодну обрящет тя страшная секира смертная и, посекши, яко смоковницу безплодную, что в притче, в тамошний вечный огнь послет тя.

129) Как богач приточный безпечно веселюсь я в сладостях, многое имея немилосердие к ближнему, огня же неугасимаго не страшась. Но умягчи, Владыко, окаменение души моей, чтоб хотя под конец просветился я, омраченный, милосердием Твоим.

143) Мер тв будучи, не знаю того, в нечувствии пребывая, окаянный, и совесть нося всегда оскверненною. Боже Создателю мой, не допусти меня погибнуть вконец, Милостиве.

153) Паче всех человек на земле согрешил я и боюся тамошняго нелицемернаго судища, преблагий Господи. Но, Человеколюбие, даруй мне покаяние в омытие всех моих скверн и, сохранив мя дотоле не осужденным, избави вечный муки.

173) Плачу и рыдаю, помышляя о страшном изречении суднаго надо мною определения, и, видя наперед, что нечем будет мне оправдаться, взываю к Тебе, многомилостивый Господи: прежде чем конец жизни постигнет неготовым, прежде чем пожнет меня серп смерти, прежде суда страшнаго и моего на нем осуждения туда, где огнь неугасимый и тма кромешняя, где червь неусыпающий и скрежет зубов (evo kako se ovo tumaci,.... kao vecno....) даруй мне согрешений прощение, Спасителю мой.

178) Помышляй чаще, душа, о часе решения вечнаго жребия твоего (znaci buduci sud je vecni, presuda je vecna i nepromenjiva). Се, на престоле судном возседит Судия, грозный правдою, окруженный предстоящими Ему тмами Ангелов, громогласно возглашают трубы, горит пламень огненный, и книги разгибаются. Что сотворишь ты тогда, душа моя, будучи ведома на суд, когда предстанут сами злыя дела твои и обличатся тайные грехи твои? Темже прежде конца возопий к грядущему Судии Господу: Боже, очисти мя и спаси.

179) Душа, здешнее — временно, а тамошнее — вечно. Зрю судище и на престоле Судию, и трепещу ответа. Но потщись обратиться в покаянии и улучить прощение здесь. Тамошний суд не знает прощения.

180) Безпечно лежу я на одре многих согрешений, окрадающих всякую надежду спасения моего, и сон моей лености ходатайствует душе моей вечную муку. Но Ты, Боже, рождейся от Девы, воздвигни мя ко благоугождению Тебе, яко да славлю Твою благостыню.

198) Увы мне, безмерно прогневавшему Тебя, милостиваго Бога моего и Господа! Сколько раз обещался я Тебе, Христе, покаяться и всегда оказывался лживым, несмысленный: осквернил первую одежду крещения и завет, тогда с Тобою положенный, нарушил; не исполнил и это второе опять завещание, исповеданное Тебе пред Ангелами и человеками, когда одевался в плачевную схиму (монашескую). Но не допусти вконец погибнуть мне, Спасе мой.

199) Какой ответ найдешь ты, окаянная душа, в день судный? Или кто избавит тебя от осуждения в огнь вечный на нестерпимыя муки? — Никто; если ты сама, прежде конца, не умилостивишь благоутробнаго Господа, оставив злыя дела свои и начав жить богоугодно, со вседневным плачем о прежде содеянных тобою безмерных согрешениях, славить делом и помышлением и с непрестанною ко Христу Господу молитвою даровать тебе совершенное в них прощение.

233) Стяжем мытаревы воздыхания и отступим от злых дел, да избежим вечных стенаний.

253) Даруй мне, всещедре Господи, токи слез покаянных во изсушение источников моих страстей, в отмытие всякой тины греха и в погашение пламени неугасимаго и вечнующаго огня гееннскаго.

284) Приближается, душа, смертное посещение. Поревнуй убо сотворить достойные плоды покаяния, чтоб как безплодному древу не быть тебе вверженной в огнь гееннский и не восплакать там неутешно.

302) Восстенай, душа моя, здесь, да избавишься тамошняго вечнаго стенания. Здесь проливай слезы, чтоб там от болезни мук не испытать непрестанных слез, никакой не имеющих пользы.

314) Как бы пред лицем Судии уже стоя, попекись о себе, душа моя, помышляя о страшном часе том. Суд без милости не сотворшим милости. Сего ради прежде конца возопий: пощади мя, Спасе, един бо еси безгрешен.

340) Душа моя, нерадиво всю жизнь прожившая, встань наконец, обратись к покаянию и восплачь горько из глубины сердечной, чтоб там не рыдать безплодно. Содрогнись о втором Владычнем пришествии и прежде онаго суда сама себя осуди,— и избегнешь осуждения, на нем праведно тебя ожидающаго. (tamo nema pokajanja)

1) В пучине грехов носимый и в глубину падений погружаемый, вопию к Тебе, Владыко: избавь меня от пагубных искушений и огня неугасимаго, Всемилостиве.

Znaci, iako evo imamo toliko stihova u kojima se opisuje vecne muke, opet imamo u Oktoihu i drugim bogosluzbenim knjigama gde se mnogobrojno pominju samo... muke paklene,...ili..... samo oganj.... gena...sud i osuda i slicno.....i na osnovu ostalih stihova iz Oktoiha moze da kaze da se i ovde podrazumeva da su svi ovi pojmovi takodje vecni.

 

Ovo je ono sto sam naso u vezi vecnih muka u Oktoihu, ali postoje jos mnogo stihova u Oktoihu i drugim bogosluzbenim knjigama koji opisuju vecne muke, dok stihovi koji govore ili opisuju apokastazu prakticno ne postoje, osim onih stihova koje Pavlovic navodi na svom fejsabuka i koji uopste ne govore nedvosmisleno i jasno o apokastazi, nego imaju svoj kontekst i znacenje u nekom drugom kljucu razlicitom od neke umisljene apokastaze u tim stihovima. Jer je nemoguce, apsolutno je nemoguce , da u Oktoihu postoji i vera u vecnost muka i vera u apokastazu, to su dve potpuno suprotne tvrdnje i jedna iskljucuje drugu, i posto je venost muka jasno opisana u Oktoihu, onda apokastaza sasvim odpada jer ne postoji nikakav jasan i nedvosmislen opis apokastaze u Oktoihu.

I to recimo samo jos ovaj stih :

339) Век мой скончавается, жизнь преходит, и страшный Твой готовится Престол, Спасе, суд меня ждет, грозя мне огненною мукою и неугасимым пламенем. Но даруй мне тучу слез и угаси его, Господи, хотящий спастися всем человекам.

Gospod hoce da se svi spasu (ali kroz suze i pokajanje), ali ne zele svi da prihvate spasenje i pokajanje, i kao sto je Gospod sisao u ad i srusio ad i ukinuo smrt, ali to ne znaci da je Gospod time ustanovio apokastazu, i ne znaci da ce bas svi da prihvate tu pobedu nad smrcu i da poveruje u Vaskrsenje.

to be continued....:stidljiv:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 часа, Натан рече

Како знаш да су несрећни?

Више животне радости сам видео дружењем са таквим људима, него међу нашим црквеним мрачњацима.

Питам се некад где више има Духа, на литургији где је скоро увек атмосфера као на парастосу или међу пријатним и опуштеним хедонистима.

Ne znam. Moguće je da sam pogrešila, jer sam svoj doživljaj proglasila univerzalnim.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja bih tebii Pavlovicu preporucio ovo od Balthasara ....Standing under the judgment of the Cross (and bound by Catholic dogma), we may not assert apokatastasis, says Balthasar; but we may—and indeed must—pray for the salvation of all. Universal restoration in Christ is a possibility for which we may hope, but can never be a certainty we may proclaim..... pa eto ti nadaj se nekako,.... i pre svega da se molimo za spasenje svih.... 

Jednostavno bre Pavlovicu ne mozes da proklamujes  100% apokastazis, stvarno ne znam odakle ti takva samouverenost, i na osnovu cega tako pricas, nemas uporiste ni u Pismu, ni u svetiteljima, ni u saborima, ni u bogosluzenju, ni u duhovnom predanju, ni u cemu, pa eto Balthasar kao jedan od najvecih rimokatolickih teologa 20. veka bio je covek oprezan sa time, i ja bih se onda da sam na tvom mestu zapitao sta i kako, teraj svoju rock agendu, batali apokastasis sto ce ti to samo se cimas.....

БОГОСЛОВ ДЕЈВИД БЕНТЛИ ХАРТ – СВИ ЋЕ БИТИ СПАШЕНИ
Чему то вреди, ја се не противим ни најмање да Хитлер буде очишћен од својих грехова и спашен, ма колико еона непојмљиво болног прочишћавања у паклу то могло да траје, али дефинитивно се противим Хитлеру који је заувек фиксиран у његовим гресима који служе као моје искупљење у некој сенци вечности вечних мука, нудећи своје крике агоније као цену моје наде на спасење.
 
Ovim je ovaj Bentli bar posredno opravdao neke nove Hitlere, i ukinuo pravednu kaznu za zlo i zlocince, jer ovde ako je neko kaznjen dozivotnim zatvorom za pocinjeno zlo i samim time je zlo u potpunosti pravedno kaznjeno, anologno ako imamo ukidanje kazne za zlo u buducem zivotu, samim time zlo nije u potpunosti kaznjeno, da ne pricamo o konceptu da se neko u buducem zivotu prociscava i ociscuje nezavisno od svoje volje i zelje, pa to je nepravda prema zrtvama Hitlera i prema onima koji su se svesno cistili i trudili, a ovamo se zlocinci bez truda ociscuju i mogu da budu u zajednici sa onima koji su se svesno trudili na svom ociscenju, to je neverovatan paradoks.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...