Jump to content

Zar Bog nije mogao blaze da kazni gresnike (problem vecne kazne)

Оцени ову тему


Препоручена порука

  

пре 12 минута, Bokisd рече

To si ti uveo pojam krvnik u opciju i celu pricu, i to ne postoji u prici, postoji samo sudija koji sudi po zakonu, i kazna zatvora koju sudija izrice isto po zakonu, sve odredjuje zakon po kome sudija i deluje.

Крвник је по дефиницији извршитељ казне. У случају Страшног Суда, Бог је и судија, и крвник.

 

пре 12 минута, Bokisd рече

Na primer sudija u sportu, da li on sam sudi po svom cefu i recimo dosudi jedanesterac samo sto je neki odbrambeni igrac preko pogledo napaca ili sudi na osnovu pravila fudbalske igre, pa naravno da sudi na osnovu pravila, znaci sudija sudi na osnovu necega, tako isto i Bog na poslednjem sudi sudi pravedno na osnovu necega tj. nasih dobrih ili losih dela.

Па у случају Бога то јесте ћеф, јер је Он правио правила.

 

пре 13 минута, Bokisd рече

Preteska je to prica, ovako kako si formulisao neki ateista moze da kaze, okej, dobro onda zasto ce onda Bog da me osudi na sudu ako nije do mene i ako mi Bog nije nudio blagodat.

Па, управо о томе и говори апостол Павле. Немаш права да се буниш што ниси изабран. Та ко си ти, човече, да се препиреш с Богом? Хоће ли рукотворина говорити свом творцу: зашто си ме тако начинио?

 

пре 15 минута, Bokisd рече

Pa jel sudija koji je po sudu nekog osudio na zatvor zbog nekog zlocina, da li taj sudija direktno ucestvuje u mucenju tog osudjenika, naravno da ne ucestvuje, tako isto analogno i za Boga kao sudiju.

У случају Страшног Суда, Бог учествује. Бог проклетнике подиже из мртвих. Бог их баца у огањ (који је Он спремио). Бог их одржава у животу како би се патили. Бог одржава упаљеним огањ којим их мучи. Бог их спречава да побегну из огња.

 

пре 17 минута, Bokisd рече

Pa ko koga maltretira ovde, eto to sto stalno potenciras da Bog unapred mrzi Isava, to je sad prica o predznanju Bozijem, i opet ta prica nije bas laka za razumevanje, jer Bog nikoga ne mrzi, mrznja nije deo prirode bica Bozijeg, tu kod Isava je vise ovo kako tumaci Origen u vezi drugog stiha iste glave o Isavu (sve je to povezano u jednu celinu) :

Сад ћеш да ми потураш Оригена који је веровао у преегзистенцију и реинкарнацију (што су узгред и разлози његове осуде)?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 3 минута, Bokisd рече

Znao sam da opet projektujes, ispada po tebi da niko ne moze da bude duhovno hriscanin a da ne bude skrupulozan ili da ne bude radostan (duhovno).

Ти учитаваш. Нисам то рекао. Рекао сам само да ја не знам како.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ништа вас не разумем???

Свако коме су греси опроштени и има сведочанство савести, неће се бавити својом "праведношћу" и мучити себе.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa prvo treba da definisemo STA JE TO BOZIJA KAZNA.

Pa Bozija kayna je odsustvo Bozije ljubavi. Kada Bog okrene svoje lice od tebe. Drugim recima isto kao kada se roditelj naljuti na malo dete i prestane da mu pruza paznju, ono jadno place, kuka,moli i zali sto je povredilo roditelja i sto je bilo lose.

Odsustvo bozije ljubavi se javlja onda kada Bog, te pusti da radis onako kako si zacrtao a ne kako treba. Znaci posto je Bog valika ljubav on ne kaznjava direktno, vec te iz ljubavi pusti da radis onako kako si naumio, znaci ne prisiljava te da radis kako on zeli i pusta tebi na volju.

Kada se ljubav pomeri, onda nastaje depresija, apatija, anskioznost, panika, uninije (jaka bol koja je neosnovana a nije telesna i velika tuga), tuga itd.

Jer ne postovanje Bozije volje koja je : Da se dobro covek vlada, da ne cini lose drugome, da se sa postovanjem ophodi prema svima, da ne ogovara, osudjuje, da mu je greh njegov veci u njegovim ocima od greha bliznjeg svoh, da oprasta, razume, deli mislostinju, radi na sebi, moli se... DA bude bolji covek. Takav covek oseca Boziju ljubav.

Bog zna da opomene coveka kada radi lose, ali ako se on ne promeni onda Bog okrece lice svoje i pusta ga da ide onome gospodaru koga je izabrao. 

Tako da definicija ljubavi jeste ta BZUSLOVNOST,, znaci da covek treba svojevoljno da prihvati Bozije zakone i da se vlada dobro, jer u suprotnom bog ga nece uslovljavati da bude dobar, nego ce ga pustiti. 

Kao sto kaze ona prica: Ako hoce neko da ode pusti ga, ako se vrati za tebe je....

Nasim izborom mi sluzimo gospodaru koga zelimo.

Ako nam se pak nesto lose desava u trenutnom zivotu, to je opomena, i znaci da nesto trebamo da promenimo.

Jer i ljudi u radju su skoncentrisani oko ljubavi Bozije, oni koji su dosli u prvi cas su blize, a oni koji su dosli u deveti su dalje. Znaci slabije osecaju Boziju ljubav, ili ti neki mir i blazenstvo.

Znaci jos jednom BOG NE KAZNJAVA, on se samo POMERI i pusti te da radis kako si naumio iz LJUBAVI prema tebi postuje tvoju volju.

A kada pozelis da se vratis, eeee pa bato onda moras da ulozis trud ili ti PODVIG da dokazes da si vredan. NE moze to tako samo TRANGE FRANGE. COvek mora da bude istrajan.

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Вукашин рече

Ништа вас не разумем???

Свако коме су греси опроштени и има сведочанство савести, неће се бавити својом "праведношћу" и мучити себе.

 

Savest je ono Bozije u coveku, sto nam je Bog ugradio. To je Bozanska priroda coveka. Jer nam ona govori sta je lose a sta nije. Ako coveka i dalje grize savest zbog necega sto je ispovedio, znaci da to nije dobro ispovedio i da bi valjalo da to opet uradi ili da preuzme na sebe neki podvig, ( da ostavi cigari, ili da se odrekne neceg loseg sto radi kako bi mu bilo bolje). I kako bi se ta Bozanska priroda covekova usaglasila sa Bogom.

Ili je mozda upao u neko klopku djavolovu. Kako god bilo da bilo, potreban je podvig i upornost da bi covek sam sebi nesto oprostio i odpustio.I da oprosti sebi, jer ako mu je Bog oprosito ko je ON ili ONA da sebi ne oprasta?

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 42 минута, mirko1929 рече

  

Крвник је по дефиницији извршитељ казне. У случају Страшног Суда, Бог је и судија, и крвник.

 

Па у случају Бога то јесте ћеф, јер је Он правио правила.

 

Па, управо о томе и говори апостол Павле. Немаш права да се буниш што ниси изабран. Та ко си ти, човече, да се препиреш с Богом? Хоће ли рукотворина говорити свом творцу: зашто си ме тако начинио?

 

У случају Страшног Суда, Бог учествује. Бог проклетнике подиже из мртвих. Бог их баца у огањ (који је Он спремио). Бог их одржава у животу како би се патили. Бог одржава упаљеним огањ којим их мучи. Бог их спречава да побегну из огња.

 

Сад ћеш да ми потураш Оригена који је веровао у преегзистенцију и реинкарнацију (што су узгред и разлози његове осуде)?

 

U slucaju "Strasnog suda" Bog ucestvuje samo tako sto kada te pogleda prepozna te ili okrene glavu od tebe.

TO ti je kao na ispitu kada si redovan na vezbama, profesor te prepozna, nazove te ilmenom i nasmesi ti se, i ti lakse prodjes ispit i cak dobije vecu ocenu. A ako nisi redovan ili ne dolazis, on ima drugaciji izraz lica i pita te kolega da li se znamo?.

  • Свиђа ми се 1

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Teško je govoriti o kazni Božjoj i gnevu Božjem, bez pravednog suda.

Svi su pozvani na svadbu blagodati samo što će svi morati od početka, a početak je pokajanje.

Dakle umesto kazne je data blagodat početka spajanja sa Hristom. Setimo se Savla kad je postao Pavle i svih nas što smo starog Adama zamenili novim Adamom. U starom svi umiru u novom imamo život večni. Hristos je put istina i život, ko to neće, neće ga ni biti u toj haljini.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, mirko1929 рече

Крвник је по дефиницији извршитељ казне. У случају Страшног Суда, Бог је и судија, и крвник.

Ali ako je presuda na sudu kazna na zatvor (koji je mesto kazne), gde je onda tu krvnik, jednostavno sudija sudi po zakonu i na osnovu zakona i donosi presudu da je kriv i na osnovu zakonu izrice odredjenu kaznu koja zavisi od presude, i na osnovu zakona mu se odredjuje mesto kazne koje je zatvor. 

Tako analogno i za strasni sud, Bog je sudija koji pravedno sudi i donosi sud na osnovu nasih dela, i odredjuju nam se mesto nagrade ili kazne koje je u tom smislu zatvora te tamnice pakla.

пре 8 часа, mirko1929 рече

Па у случају Бога то јесте ћеф, јер је Он правио правила.

Pa to su univerzalna pravila, recimo, milosrdje prema ljudima, ili suprotno mrznja i zlocin prema ljudima.

Ali, nesto mi nije jasno, kako to tako lakonski mozes da kazes da je to za Boga njegov cef, stvarno se pitam da li si ti jos uvek neki vernik i ides u crkvu, ili se ovde sa nama samo salis.

пре 8 часа, mirko1929 рече

Па, управо о томе и говори апостол Павле. Немаш права да се буниш што ниси изабран. Та ко си ти, човече, да се препиреш с Богом? Хоће ли рукотворина говорити свом творцу: зашто си ме тако начинио?

Pa nije to sto ti mislis da jeste, da smo predodredjeni ili za dobro ili za zlo, meni deluje to onako nesvojstveno za Boga, uostalom to sto ti mislis da jeste nema u ovim tumacenjima svetitelja na te stihove :

http://bible.optina.ru/new:rim:09:20

пре 8 часа, mirko1929 рече

У случају Страшног Суда, Бог учествује. Бог проклетнике подиже из мртвих. Бог их баца у огањ (који је Он спремио). Бог их одржава у животу како би се патили. Бог одржава упаљеним огањ којим их мучи. Бог их спречава да побегну из огња.

Ucestvuje kao sudija koji presudjuje na osnovu nasih dela.

Pa, sta ti mislis, da moze bilo ko bilo kako da radi sta kako hoce u ovom zivotu, i onda smrt i puf nema vise nista, sve je nihilizam i neka nirvana i sve se sravnjava i onaj koji je cinio dobro i onaj koji je cinio zlo. Tesko, to bi bila nepravda nad nepravdama prema svima, i prema dobrima i prema zlima i to je stvarno ovo sto pise sv.Jovan Zlatousti :

"Онај који признаје да после овога живота нема ништа, безусловно мора признати да ни Бога нема. Ако после овога тамо ништа нема, онда ни Бога нема. Ако пак има Бога - праведан је, а ако је праведан, сваком дели по заслузи; а ако после овога живота нема ништа, где ће свако примити оно што је заслужио? Пази, многи се, као што сами напред признаше, против своје заслуге користе благом и почастима на овом свету, док се други, који праведно живе, кажњавају. Ако дакле немамо другог времена после овога живота, праведници ће бити неправедно одбачени, а грешници ће се против заслуге наслађивати. Ако ли тога (другог живота) неће бити, како би онда постојала правда? Јер је безусловно потребно: или да постоји неко време после овога (живота), које ће сваком по заслузи датим јер га овде (на земљи) не налазимо; ако ли пак нема тог времена, како ће свако примити по својој заслузи? Ако ли неко по заслузи не прима, онда по твоме ни Бог није праведан; а ако Бог није праведан, онда не би ни било Бога. Али нека светогрђе падне на главу оних који нас приморавају да тако говоримо. Погледајте, до каквог је светогрђа реч дошла. Али да Бог постоји – дела громогласно вапију; дакле, Он је и праведан, а ако је праведан, Он сваком даје по заслузи, а ако свакоме даје по заслузи, преко је потребно да после овога живота постоји време у коме ће свако примити по заслузи, примити казну или награду за своја дела."

I eto razloga i za vaskrsenje, i dobrih i zlih.

E sad, presuda odvodi dobre na dobro mesto i zle na zlo mesto, pakao nije postojao na pocetku stvaranja i nastao je kao neka potreba (kao sto je potreba za zatvorima i ovde za one koji su osudjeni, da nema zla i zlocinaca ne bi bilo potrebe ni za zatvorima) jer je satana zgresio i mi ljudi i onda postoji potreba za nekim mestom za osudu i to su tamnice i ad i pakao.

Zasto je potreban da se 'odrzava', e to je za nas hriscane stvar vere u sudove  i u tajne Bozije, ali moze da bude i zbog toga da se ne bi sve na kraju nivelisalo i izjednacili dobri i zli i onda sledsveno svako moze da radi sta hoce jer u stvari zlo ne bi bilo kaznjeno ako se zavrsava kazna za to zlo, u sustini to je za podrazavaoce apokastaze i bilo glavna stvar, malo i veliko popustanje u duhovnoj borbi jer ce se ipak na kraju sve nivelisati krajem paklenih muka.

пре 9 часа, mirko1929 рече

Сад ћеш да ми потураш Оригена који је веровао у преегзистенцију и реинкарнацију (што су узгред и разлози његове осуде)?

Pa to nema veze sa njegovim verovanjem u preegzistenciju, u mnogim stvarima je bio pravoveran i bio je dobar tumac i egzegeta Pisma i mnogi kasniji svetitelji su se ucili na njegovim tumacenjima.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

E, sad da vidimo dalje ovo sa Pavlovicem i ovo sto je postavio na svoj fejsabuka :

image_2021-12-27_223804.thumb.png.b803b0525ab9970b86a2714b611ed397.png

Slicno kao sa Zlatoustim, ako on pise da je ad razrusen to ne implicira automatski da je verovao i u apokastazu, nego ipak na mnogim drugim mestima u njegovim mnogobrojnim delima mozemo da nadjemo verovanje u vecnost pakla, i sa druge strane ne mozemo naci da on pise o apokastazi, tako slicno i sa sv.Amfilohijem Ikonijskim, to sto on pise da je Hristos sve izveo iz ada, ne implicira automatski da je i on verovao u apokastazu, recimo neki njegovi citati o vecnosti muka :

https://apologet.spb.ru/ru/1339.html

Господь вновь находит его после этого и говорит ему: Вот ты выздоровел; не греши больше, чтобы не случилось с тобою чего хуже (Ин. 5:14). Видишь, возлюбленный, что из-за грехов он столько времени был связан немощью. Поэтому устремимся и мы, чтобы избавиться и от этого временного наказания и избежать вечной геенны, во Христе Иисусе, Господе нашем, Которому слава и сила во веки веков. Аминь

Когда диавол не перестает часто обольщать тебя греховным помыслом, ты не печалься от сего и не ослабевай сердцем твоим. Не разбирай подробно умом своим его хитрости. Но лучше с негодованием напади на него и скажи: «Все то зло, к которому ты подстрекаешь меня, о диавол, сокрушит Господь Бог о главу твою, поскольку от тебя происходит и тебе вменится в день Суда; ибо видит Бог, откуда рождается коварство». Так скажи, не исследуя более мыслью твоею худых помышлений. Но когда приводишь в исполнение внушения диавола, тогда печалься. Сокрушайся, плачь, поскольку стремишься в вечный огонь.

Начнем же покаяние, пока живем ибо оно даровано нам только в сей жизни, доколе носим смертное сие тело

Ты грешник? Кайся. Не хочешь? Будешь мучиться в геенне горше самых демонов, если не позаботишься и прежде смерти не сбросишь с себя бремя грехов своих

Ибо с чем кого застанет смерть, с тем и провожает умершего. Если умрешь рабом дивола, ты несчастен в будущем. А если ты освободишься от греха прежде смерти, твой жребий будет блажен и в будущем веке, и ты отойдешь ко Господу.

Tako da je i ovde vrlo jasno da ni Amfilohije kao ni Zlatoust nisu verovali u apokastazu, pa kod sv.Grigorije Niskog mozemo naci na par mesta o apokastazi, dok kod prve dvojice ne mozemo naci tako nesto jasno napisano, i onda se izvode neke teoloske akrobacije :takeoff:kako bi se kao nesto naslo indikativno da postoji kod njih dvoje verovanje u apokastazu,.... e to tako ne moze....:0201wink: .... nije u redu stavljati u usta svetitelja nesto sto oni nisu verovali...

to be continued...0703_read

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mislio sam tomorrow, ali nesto na brzinu, a stvarno bre Pavlovicu sto si dosadan :stadaradim: sa time, pogledajte bogosluzbene tekstove pa pogledajte, bre stvarno Pavlovicu jel ti mislis da to sto navodis te sve stihove ima neku vezu sa verom u apokastazis ili sa druge strane bre Pavlovicu jel ti mislis da se u svim mogucim bogosluzbenim tekstovima uopste i ne spominje vecnost muka i slicni pojmovi.

Na brzinu sam nasao za pol sata u Akatist Stradanjima Hristovim, ikos 11 :

 

Исусе, света и ада Победитељу, победи неверје, гордост живота и похоту очију, који живе у нама!

Исусе, Ти си разорио моћ смрти, избави ме од вечне смрти!

Иису́се, ми́ра и а́да победи́телю, победи́ неве́рие, го́рдость жите́йскую и по́хоть оче́с, в на́с живу́щия.

Иису́се, сме́рти держа́вы разруши́телю, ве́чныя сме́рти изба́ви мя́;

 

Ovde ti Pavlovicu sve lepo skupa, prvo se kaze da je.... Isus i sveta i ada Pobeditelj, ..... e to ti je Pavlovicu silazak Isusov u ad,....i sta,... jel to onda po tome znaci da je i skroz ukinut ad i pakao i da imamo apokastazis,.... to po tvom tumacenju Pavlovicu jeste tako,.... ali eto odmah posle sledeci stih,.... iako je Isus razorio moc smrti i djavla sisavsi u ad,.... to ne znaci da su automatski ukinute i vecne muke i vecna smrt .... i to pise u tom sledecem stihu,.... da nas  Isus izbavi od te vecne smrti tj. to je sinonim za vecnu muku....

E, to ti je Pavlovicu ono isto i sa Zlatoustim i Amfilohijem sto pisu, da jedno (silazak Isusov u ad i njegova pobeda nad adom) ne implicira automatski ono drugo da je taj Isusov silazak u ad i apokastaza,... nego ipak se time nisu ukinule vecne muke....

Uostalom nisu svi svetitelji pisali da su bas svi spaseni silaskom Isusovim u ad, ima tu svetiteljskih podeljenih misljenja, recimo sv.Avgustin ovde sve je to iznalizirao :

https://www.newadvent.org/fathers/1102164.htm

.... odo da spavam,.... valjda necu da sanjam ovog Pavlovica.... :smeh2:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  

пре 12 часа, Bokisd рече

Ali ako je presuda na sudu kazna na zatvor (koji je mesto kazne), gde je onda tu krvnik, jednostavno sudija sudi po zakonu i na osnovu zakona i donosi presudu da je kriv i na osnovu zakonu izrice odredjenu kaznu koja zavisi od presude, i na osnovu zakona mu se odredjuje mesto kazne koje je zatvor. 

Tako analogno i za strasni sud, Bog je sudija koji pravedno sudi i donosi sud na osnovu nasih dela, i odredjuju nam se mesto nagrade ili kazne koje je u tom smislu zatvora te tamnice pakla.

Пакао није затвор, него соба за мучење. Крвник је извршитељ казне у смислу мучења, или егзекуције.

 

пре 12 часа, Bokisd рече

Pa to su univerzalna pravila, recimo, milosrdje prema ljudima, ili suprotno mrznja i zlocin prema ljudima.

Ali, nesto mi nije jasno, kako to tako lakonski mozes da kazes da je to za Boga njegov cef, stvarno se pitam da li si ti jos uvek neki vernik i ides u crkvu, ili se ovde sa nama samo salis.

Апостол Павле јасно пише тако.

 

пре 12 часа, Bokisd рече

Pa nije to sto ti mislis da jeste, da smo predodredjeni ili za dobro ili za zlo, meni deluje to onako nesvojstveno za Boga, uostalom to sto ti mislis da jeste nema u ovim tumacenjima svetitelja na te stihove :

Ти погрешно тумачиш предодређење. Већ сам ти рекао, коме Бог нуди благодат нуди, али то је по Божијем ћефу, а не по човековој заслузи.

 

пре 12 часа, Bokisd рече

Ucestvuje kao sudija koji presudjuje na osnovu nasih dela.

Pa, sta ti mislis, da moze bilo ko bilo kako da radi sta kako hoce u ovom zivotu, i onda smrt i puf nema vise nista, sve je nihilizam i neka nirvana i sve se sravnjava i onaj koji je cinio dobro i onaj koji je cinio zlo. Tesko, to bi bila nepravda nad nepravdama prema svima, i prema dobrima i prema zlima i to je stvarno ovo sto pise sv.Jovan Zlatousti :

"Онај који признаје да после овога живота нема ништа, безусловно мора признати да ни Бога нема. Ако после овога тамо ништа нема, онда ни Бога нема. Ако пак има Бога - праведан је, а ако је праведан, сваком дели по заслузи; а ако после овога живота нема ништа, где ће свако примити оно што је заслужио? Пази, многи се, као што сами напред признаше, против своје заслуге користе благом и почастима на овом свету, док се други, који праведно живе, кажњавају. Ако дакле немамо другог времена после овога живота, праведници ће бити неправедно одбачени, а грешници ће се против заслуге наслађивати. Ако ли тога (другог живота) неће бити, како би онда постојала правда? Јер је безусловно потребно: или да постоји неко време после овога (живота), које ће сваком по заслузи датим јер га овде (на земљи) не налазимо; ако ли пак нема тог времена, како ће свако примити по својој заслузи? Ако ли неко по заслузи не прима, онда по твоме ни Бог није праведан; а ако Бог није праведан, онда не би ни било Бога. Али нека светогрђе падне на главу оних који нас приморавају да тако говоримо. Погледајте, до каквог је светогрђа реч дошла. Али да Бог постоји – дела громогласно вапију; дакле, Он је и праведан, а ако је праведан, Он сваком даје по заслузи, а ако свакоме даје по заслузи, преко је потребно да после овога живота постоји време у коме ће свако примити по заслузи, примити казну или награду за своја дела."

I eto razloga i za vaskrsenje, i dobrih i zlih.

E sad, presuda odvodi dobre na dobro mesto i zle na zlo mesto, pakao nije postojao na pocetku stvaranja i nastao je kao neka potreba (kao sto je potreba za zatvorima i ovde za one koji su osudjeni, da nema zla i zlocinaca ne bi bilo potrebe ni za zatvorima) jer je satana zgresio i mi ljudi i onda postoji potreba za nekim mestom za osudu i to su tamnice i ad i pakao.

Zasto je potreban da se 'odrzava', e to je za nas hriscane stvar vere u sudove  i u tajne Bozije, ali moze da bude i zbog toga da se ne bi sve na kraju nivelisalo i izjednacili dobri i zli i onda sledsveno svako moze da radi sta hoce jer u stvari zlo ne bi bilo kaznjeno ako se zavrsava kazna za to zlo, u sustini to je za podrazavaoce apokastaze i bilo glavna stvar, malo i veliko popustanje u duhovnoj borbi jer ce se ipak na kraju sve nivelisati krajem paklenih muka.

Свакако је неправда како год окренеш. Свет је неправедан (онако како ми ту реч разумемо) и са, и без загробног живота. Бог не суди по правди (онако како је ми разумемо), него према томе да ли те препознаје као својега, или не. Апокатастазисти само тврде да је Пакао већа неправда, јер за коначни преступ, имаш бесконачну казну. Онда имаш проблем зашто Бог уопште ствара људе, ако ће 99% њих да мучи бесконачно. Онда боље да није дозволио ни да се роде. Е па одговор на питање зашто је Бог створио све те људе само да би их мучио бесконачно је ради своје Славе (што ти ниси сконтао).

Постоји гомила религија које нису имале загробни живот. Па сами Садукеји су били најревноснији следбеници Јудаизма из периода Другог Храма, а нису веровали у загробни живот. Дакле не стоји да је без загробног живота, нема Бога. Наравно, стоји и обратно. Постоје религије које имају загробни живот, али немају Бога (нпр. џаинизам). У сваком случају, Бог не суди по правди (онако како је ми разумемо), него према томе ко је његов. Неко ко је цео живот био максимално поштен, и патио се у животу, али је био паганин, отићи ће у Пакао (као и сви џаинистички подвижници, џаба им сав тај труд и мука, често од детињства, кад нису Христови). С друге стране, најгори злочинац на свету, ако се на самрти крсти, отићи ће у Рај. Где је ту правда? Дакле, није правда пресудна него ћеф, а Златоусти само бодри народ у својој беседи.

Зороастријанци верују у васкрсење мртвих и коначни суд, али се свакоме суди према збиру његових мисли, речи и дела. У хришћанству није тако, већ је суд према томе да ли те Бог препознаје као свог кроз усиновљење у Христу Исусу. Неће те препознати као свог ако ниси веран. А да би уопште постао веран, томе мора да претходи благодат. Бог, дакле, бира своје изабранике Ви мене не изабрасте, но ја вас изабрах. Е сад ако си хришћанин, то није доворљно да те Бог препозна као свога. Да би те Бог препознао мораш да будеш подобан Христу. Један грех је довољан да те одвуче у пропаст, а сва добра дела овога света не могу те спасти. Могао си да се родиш као богаташ, поделиш све сиромасима, проведеш живот подвизавајући се у пустињи, и онда на пред краја живота урадиш нешто, и ако умреш, а ниси стигао да се исповедиш и причестиш... капут!

Према Оригену у почетку су сви били душе једнако с Богом, па су онда неки отпали од Бога, али нису отишли у зло. Ти су касније ушли у тела и постали људи. Једни су остали са Богом, али не у потпуности (ти су анђели). А трећи су отишли у зло (ти су ђаволи). Једна душа је остала са Богом како је била од почетка. То је била Исусова душа. Касније је и она ушла у тело. Ето то ти је било стварање и пад по Оригену. Није свеједно да ли те неко мучи пет трилиона година, или два дана. Не може стога бити једнак неко ко се патио пет хиљда трилиона година, и неко ко је блаженствовао пет хиљада трилиона година (штагод да су радили у животу, то је након што прође толико времена већ одавно постало занемарљиво). Али то су већ Кападокијци. Ориген је веровао у реинкарнацију по питагорејском моделу, а не у чистилшну ватру:

The soul, after having been freed from the chains of the body, passes into the hades, where it remains untill it is sent back to this world to inhabit some other body. After undergoing successive lives, and when it is sufficiently purified, it is received to the heavens, and thus returns to the eternal source from which it first proceeded.

Било како било, небитно је зашто не могу да побегну, већ је поента била да је Бог тај актер који их у том пакленом стању држи.

 

пре 12 часа, Bokisd рече

Pa to nema veze sa njegovim verovanjem u preegzistenciju, u mnogim stvarima je bio pravoveran i bio je dobar tumac i egzegeta Pisma i mnogi kasniji svetitelji su se ucili na njegovim tumacenjima.

Наравно да има, он је веровао да је Бог мрзео Исава јер је Исав згрешио у прошлости, а не по ћефу, иако апостол Павле јасно каже да је по ћефу, и да нема шта да се буниш, јер те је Бог створио и може с тобом да ради шта хоће. Та ко си ти, човече, да се препиреш с Богом? Хоће ли рукотворина говорити свом творцу: зашто си ме тако начинио?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sveti Oci su tumačili Svetim Duhom pisma, a ne svojim umom koji nije sposoban za tako uzvišenu radnju. Znate i sami koliko "slobodnih" tumača Biblije ima, ali bez blagodati sve pada u vodu. Tako i vi sad ovde. Bolje energiju da usmerimo u molitvu, i da u smirenju i radosti dočekamo Rođenje Najsmirenijeg od svih.

cool.lie.talker

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 20 минута, Милошшш рече

Sveti Oci su tumačili Svetim Duhom pisma, a ne svojim umom koji nije sposoban za tako uzvišenu radnju. Znate i sami koliko "slobodnih" tumača Biblije ima, ali bez blagodati sve pada u vodu. Tako i vi sad ovde. Bolje energiju da usmerimo u molitvu, i da u smirenju i radosti dočekamo Rođenje Najsmirenijeg od svih.

Nisu oci negdje tamo već tu s nama i među nama.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, mirko1929 рече

Пакао није затвор, него соба за мучење. Крвник је извршитељ казне у смислу мучења, или егзекуције.

Pa za ovaj nas zatvor ne treba nista osim sto je osudjenik zatvoren od okoline i svoje rodbine i prijatelja i svih ljudi i civilizacije i nema slobodu kretanja, to je kazna zatvora, onda zatvor sam po sebi ispunjava sve uslove za izvrsenje kazen za osudjenike i onda i ne treba tu neka mucenja i krvnici.

Pakao je takodje mesto onih koji su osudjeni, i sad, da li je dovoljno to sto su oni odvojeni od drugih (dobrih) dusa nesto slicno kao u ovom nasem zatvoru, pa nije, jer kakva bi to onda bila kazna za takve osudjenike, za ovaj nas zatvor je sam zatvor' dovoljan kao kazna, ovde prakticno nije dovoljno. Kako ?

Iako svetitelji pisu da je i samim time sto takvi osudjenici nece biti u zajednici sa Bogom, za njih to onda i jeste mozda i najveca osuda, pa mozda neka griza savesti i krvice koja ce da muci, i sa te strane i na taj nacin pakao moze da se poistoveti sa ovim zatvorom, i u jednom i drugom ne bi bile kazne mucenja jer bi u oba slucaja tamnice imale svoju svrhu na drugi nacin od klasicnog mucenja i krvnika.

U principu koliko kapiram pisuci o paklu svetitelji nisu bas 100% mogli na osnovu stihova u Pismu da odrede tacno kakve ce to da budu kazne, pa je moguce da mozda postoje samo ove gore na taj nacin opisane kazne, ali da uzmemo da postoje i kazne kroz taj pakleni oganj i nesto slicno, jednostavno ako ne bi takvo nesto postojalo onda bi paklene tamnice kao mesto kazne osudjenika bilo besmisleno, oni bi tamo bili nesto slicno kao nekom medjustanju izmedju toga da ne bi osecali nikakve muke i u isto vreme ne bi bili u blazenstvu, kakva bi onda to bila kazna za te osudjenike, prakticno nikakva.

Tako da ispada da je jedno takvo postojanje pakla skoro neophodno (osim u onom slucaju ako je najveca kazna odsustvo Boga i pecenje svoje soptvene savesti i krivice), jer na drugi nacin ne bi imao opravdanje kao mesto gde bi osudjenici ispastali svoje kazne.

пре 12 часа, mirko1929 рече

Апостол Павле јасно пише тако.

Cini ti se.

пре 12 часа, mirko1929 рече

Ти погрешно тумачиш предодређење. Већ сам ти рекао, коме Бог нуди благодат нуди, али то је по Божијем ћефу, а не по човековој заслузи.

Nije cef u pitanju, nikako, ili bilo nesto drugo slicno, to si nesto pogresno shvatio o Bozijim stvarima.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...