Jump to content

У чему је суштинска разлика између православља и римокатоличанства ?

Оцени ову тему


Препоручена порука

+!

A za tradiciju Apostolske stolice svete rimske Crkve je napisao sv. Irenej, učenik sv. Polikarpa, koji je bio učenik svetog Ivana Apostola, u svojoj poznatoj obrani vjere 'Protiv krivovjerja' ( Irenaeus Against Heresies. 3, 3, 2, 189. god):

"S tom [rimskom] crkvom, zbog njezina višega porijekla, sve se druge crkve moraju složiti, dakle svi vjernici u čitavom svijetu, jer su vjerni baš po njoj posvuda sačuvali apostolsku predaju".

- Što napisati za one biskupe = Kristove zamjenike, koji su se priklonili kralju Henriku VIII, a ne rimskom biskupu?

- Što napisati za one biskupe = Kristove zamjenike, koji su se priklonili krivovjerju?

Bez obzira na svakodnevno življenje rimskog biskupa, pa makar i sablažnjivog, a počevši od sv. Petra, kada ga je sv. Pavao s pravom upozorio,

uloga rimskog biskupa za čitavu Crkvu je barem nekima jasna.

Zanimljivo je, kada netko kaže ili napiše, da nije još vrijeme za ovo ili ono u Crkvi, što se tiče velikih problema.

- Zašto?

- Sada nije vrijeme za moje obraćenje?

- Sada nije vrijeme, da se nešto poduzme?

- Kada će doći vrijeme, da se riješi problem, ako kuća prokišnjava?

Dobro je to, što raspravljamo o problemu.

- Do kada će se raspravljati? Unedogled?

- Zašto nema jasnoće u Duhu?

- Je li Gospodin smetnja?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 595
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

+!

Mt 23,37

Jeruzaleme, Jeruzaleme, koji ubijaš proroke i kamenuješ one što su tebi poslani! Koliko li puta htjedoh okupiti djecu tvoju kao što kvočka okuplja piliće pod krila, i ne htjedoste.

Lk 13,34

Jeruzaleme, Jeruzaleme, koji ubijaš proroke i kamenuješ one što su tebi poslani! Koliko li puta htjedoh skupiti djecu tvoju kao kvočka piliće pod krila i ne htjedoste!

- Zar Gospodin ne može spriječiti, da se ubijaju proroci?

- Zar su ljudi jači od Gospodina, da se ne ostvaruje Njegova sv. Volja?

Na današnji dan Crkva nam daje ovo prvo čitanje, koje bih uklopio u neka razmišljanja:

1 Kr 18,21-22

Ilija pristupi svemu narodu i reče: “Dokle ćete hramati na obje strane? Ako je Gospodin Bog, slijedite Ga; ako je Baal, slijedite njega.”

A narod mu nije ništa odgovorio.

Ilija nastavi: “Ja sam još jedini ostao kao prorok Gospodnji, a Baalovih je proroka četiri stotine i pedeset."

Ne ulazim u to kakvi su odnosi između pravoslavnih biskupa i patrijarha, barem onih, koji su zakoniti, te zajedno mogu biti na sv. Liturgiji,

ali takav odnos ne može biti sa rimskom Crkvom, ako netko ne prihvaća učenje te rimske Crkve.

Dobro bi bilo napokon jedanput obznaniti vjernom narodu kako napreduju razgovori mješovite komisije,

te u čemu griješi Apostolska Stolica rimske Crkve.

Ako ne griješi ni u velikim ni u malim pitanjima, onda je pitanje:

- zašto se toliko kamenuje i

- zašto toliko generacija odugovlači dati pravorijek?

Ispada kao da je to neka znanstvena fantastika, gdje nam ne treba Duh Sveti, nego samo naš 'veliki' ljudski mozak.

- Što je onda s onima, koji su pastiri Kristovog stada, pa makar srčano propovijedaju čineči velika čudesa i vršeći strogu pokoru,

a smatraju, da je Apostolska Stolica svete rimske Crkve u krivu?

Lk 9,50

Reče mu Isus: "Ne branite! Ta tko nije protiv vas, za vas je!"

Netko bi mogao ustvrditi, da je bitno, da nismo jedni protiv drugih kao i za ostale kršćane.

No, to nije sporno, jer to je točno.

Kršćanin ne mora biti svetac, da bi ispravno zaključio oko ove crkvene problematike,

a usudio bih se i napisati, da bi to mogao i čovjek, koji uopće nije kršćanin.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Osim toga:

- Ima li neki pravoslavni Patrijarh pravo na donošenje dogmi kao što je to samo jednom učinio rimski biskup?

Нема, нити је икада имао. А који је то себи покушао да стави у власт, био је свргнут и лишен чина!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Takodje ni ovo, pre raskola nije bilo, tj. nije imao potpunu vrhovnu i opštu vlast izvan Rimske patrijarsije tj. ne nad ostalim Patrijaršijama.

Dakle, u eventualnom formalnom ponovnom jedinstvu ovo ne može -

"papa ima nad Crkvom potpunu, vrhovnu i opću vlast, koju može uvijek slobodno vršiti!"

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Takodje ni ovo, pre raskola nije bilo, tj. nije imao potpunu vrhovnu i opštu vlast izvan Rimske patrijarsije tj. ne nad ostalim Patrijaršijama. Dakle, u eventualnom formalnom ponovnom jedinstvu ovo ne može - "papa ima nad Crkvom potpunu, vrhovnu i opću vlast, koju može uvijek slobodno vršiti!"
Такву власт није имао нигде, чак ни Италији где је био примас, а камоли ван ње (мислим на друге области Западне патријаришије)...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 5 months later...

In medias res razlike je ovo:

"papa ima nad Crkvom potpunu, vrhovnu i opću vlast,

koju može uvijek slobodno vršiti!"

Zato je i deci jasno - ako Vam se papa ne pokaje povratkom na pravoslavnu eklesiologiju,

i ako to citavo Vaše sabranje ciji je on predstojatelj iskreno i saborski ne prihvati,

uz napomenu da ni jedan sledeci papa nema pravo to promeniti (!),

raskol sa početka drugog milenijuma,

koji se pokazao odbrambenim zidom nadolazeceg ludila i vlastoljublja rimskih papa drugog milenijuma,

nemoguće je da raskol bude prevazidjen.

Medjutim, ako raskol ostaje kao hriscanska sudba do Strašnog suda,

to ne znaci da odnos katolika i pravoslavnih ne sme biti zamenjen priznavanjem, saradnjom i iskrenim hrišćanskim bratskim odnosom.

Iako smo podvojeni, pomenutom suštinskom razlikom, pomagati jedni drugima, na postizanju istog cilja:

svedočenja hrišćanske vere i morala u danasnjem svetu.

Mnogi danas na sve sto je hriscansko idu odvojeno, ali udaraju zajedno.

Svet stoji pred nestankom hriscanskih vrednosti, u ambisu apostaze i opste propagande antihriscanskog duha i nastrojenja!

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 years later...

+!
Samo ukratko bih napisao, da se 'katolici' zapadnog obreda pričešćuju i pod objema prilikama, iako ne svugdje i svaki dan, a ne isključivo samo pod prilikama Kruha.
U XI i XII stoljeću se gubi praksa pričešćivanja pod objema prilikama, a time nestaju i veliki kaleži (8-10 kilograma).

Vezano za pričešćivanje:
https://www.bitno.net/vjera/formacija/o-primanju-pricesti-pod-objema-prilikama-i-znacenju-stvarne-kristove-prisutnosti/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On ‎13‎.‎6‎.‎2012‎. at 17:04, Веља рече

Dakle, u eventualnom formalnom ponovnom jedinstvu ovo ne može -

"papa ima nad Crkvom potpunu, vrhovnu i opću vlast, koju može uvijek slobodno vršiti!"

+!
Služba rimskog biskupa

To je bitna razlika, gdje se "lome koplja".

2007. potpisan 'Ravenski dokument'  Međunarodne Komisije za teološki dijalog između Pravoslavne Crkve i Rimokatoličke Crkve
http://www.novinar.de/2007/11/19/ekskluzivno-dokument-iz-ravene-na-srbskom-jeziku.html

Zanimljiv znanstveni rad:
CUS22013_143_168.pdf

Primat rimskog biskupa je pitanje sv. Vjere, a ne znanosti i gospodarstva.
http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=5240

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...