Jump to content

У чему је суштинска разлика између православља и римокатоличанства ?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Постоје разноразне реликвије, ако на то мислиш:

појас, хитони, капице, ово оно...

Не желим да глумим православног Лутера, али аутентичност свих тих реликвија је дискутабилна са историјске тачке гледишта. Оно што није дискутабилно је вера хришћана, која се чак и на таквим стварима појављује.

Исто:

1. Да се покаже документ сабора који исповеда да је Успење телесено узношење. (ја сам ти навео сабор РКЦ, а ти ми наведи који православни је у питању)

2. Или документ који потврђује да се вазнела (исто).

Чекам документе и потврде :)

(наравно, нема их и нећеш их наћи)

Али, ја сам навео иконографију!

Зашто то упорно избегаваш да коментаришеш?

Ваљда је и икона неки исповед вере...или?

Пролог владике Николаја није саборски документ, нити саборска одлука.

Дакле, изволи наведи саборски документ и потврду.

Јел и ово из Пролога?

Епископи и светитељи уче да је Богородичино телесно вазнесење предањско.Они који уче другачије од тога треба да аргументују своје тврдње другачијим одлукама Цркве, нарочито ако су теолози.

Пишем, братијо, пред лицем Бога свог: смирите срца своја и видећете милост Господњу још овде на земљи и познаћете Творца небеског и ваша душа неће моћи да се насити љубави.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 595
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Pa nismo valjda sola scriptura protestantski fundamentalisti.

Šta, sad i taj Elizej i Ilija imaju bit metaforički?

Previše nešto tih metaforičkih stvari u vas.

Ili je u nas previše bukvalnih?

0409_feel

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

+!

Постоје разноразне реликвије, ако на то мислиш:

појас, хитони, капице, ово оно...

Bogorodičin pojas.

- No, postoji li neki dio tijela?

- Gdje je pokopana?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јел и ово из Пролога?

Nije.

Nego, po sećanju, iz "Pravoslavni liturgijski katihizis - Praznici Gospoda naseg Is. Hr. i Presvete Bogorodice".

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, сад сам видео да си ме упитао за иконографију.Не могу да пронађем на интернету,али убеђен сам да сам негде видео фреску на којој је приказано телесно узнесење.У сваком случају, не мислим да иконе Успеније Мајке Божије демантују вазнесење телом.Али и да не показују то, опет нису довољан аргумент да би се побило учење Цркве.

Пишем, братијо, пред лицем Бога свог: смирите срца своја и видећете милост Господњу још овде на земљи и познаћете Творца небеског и ваша душа неће моћи да се насити љубави.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Brate, dozvoli mi da se nadovezem na tvoje pitanje.

Da li je i ovo jedna "од тешких латинских подвала":

veoma postovani praznik u Pravoslavlju, i iskljucivo vezan za istocnu pravoslavnu crkvu,

Pokrov Presvete Bogorodice?

Uspomena na taj dogadjaj je dodatni argument u istinitost telesnog uzašašća Blažene Djeve Marije,

je se pridruzila molitvenom bdeniju kojem je prisustvovalo mnostvo naroda i skinuvsi svoj veo drzala ga nad crkvenim sabranjem.

Вељо, па и светитељи се јављају, а знамо да они нису телесно узнесени.

Ово је слаб аргумент.

Епископи и светитељи уче да је Богородичино телесно вазнесење предањско.Они који уче другачије од тога треба да аргументују своје тврдње другачијим одлукама Цркве, нарочито ако су теолози.

Е па мали, немој сад да се вадиш :)

Тражио си "саборксе одлуке"...камо да их видимо!

Врдаш.

Ја сам навео иконографију, а ево и химнографије:

Тропар Празника Успења Богородице:

оригинал:

Ἐν τῇ Γεννήσει, τὴν παρθενίαν ἐφύλαξας, ἐν τῇ Κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπες Θεοτόκε. Μετέστης πρὸς τὴν ζωήν, Mήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς, καὶ ταῖς πρεσβείαις ταῖς σαῖς λυτρουμένη, ἐκ θανάτου τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

А ево и превода са једног сајта:

Сачувала си Девојаштво и поред тога што си родила, и ниси по уснућу свет оставила,Богородице; преставила си се за живот јер си Мати Живота, и молитвама Својим избављашдуше наше.

Али, ево и мог превода (који је вернији оригиналу):

У Рођењу (=Христа) си девственост сачувала, у уснућу (Κοιμήσει) свет ниси оставила Богородице. Прешла (Μετέστης) си у живот, јер си мајка Живота (=Христа) и молитвама твојим спасаваш од смрти (ἐκ θανάτου - овај део је у горњем тропару избачен! сиц!) душе наше.

Јел сад довољно, или?

Да, сад сам видео да си ме упитао за иконографију.Не могу да пронађем на интернету,а ли убешен сам да сам негде видео фреску на којој је приказано телесно узнесење.У сваком случају, не мислим да иконе Успеније Мајке Божије демантују вазнесење телом.Али и да не показују то, опет нису довољан аргумент да би се побило учење Цркве.

Наравно да има "икона" и то РКЦ:

http://en.wikipedia....entissimus_Deus

Одмах прва десно!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

+!

Bogorodičin pojas.

- No, postoji li neki dio tijela?

- Gdje je pokopana?

Не, тело се по смрти обично распадне.

Нема ни тела апостола Павла...

Има црква њеног погребења у Јерусалиму.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не, није била католичка, али можда сам побркао.

А ово "свет ниси оставила" може да се тумачи као што је то урадио владика Фотије.

Из акатиста Мајци Божијој:

Радуј се јер си преко њега доказала Своје пресељење на небо са телом!...Радуј се јер си као палма процветала васкрслим телом!

Пишем, братијо, пред лицем Бога свог: смирите срца своја и видећете милост Господњу још овде на земљи и познаћете Творца небеског и ваша душа неће моћи да се насити љубави.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Poenta je u tome sto je drzala svoj veo, veo sa kojim je bila pogrebena.

I da, postoji njen grob, ali je prazan.

I na kraju krajeva, verujes da je njeno telo ostalo u grobu duze od tri dana i da je videlo truhljenja,

telo koje je obuklo Sina Bozijeg, telo koje je presto Boziji? Pa Brate, KRST, taj presto Svoj i oltar, Gospod Bog nije predao ponizenju,

a da ne verujem da je Bogorodicu osobitom blagodacu Svojom Gospd i Sin Njen nije sačuvao poniženja, da se truležnost mogla kosnuti Hraniteljnice i Prestola Života!

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не, није била католичка, али можда сам побркао.

А ово "свет ниси оставила" може да се тумачи као што је то урадио владика Фотије.

Па ,рецимо да то има смисла, да, могло би.

Елем, да се и ја уозбиљим мало:

нема саборских одлука ни за твоје ни за моје тврдње.

Постоје појединачна мишљења, иако бих ја лично дао предност химнама и иконама у односу на мишљења светитеља.

Али добро.

Углавном, РКЦ има потврђену догму, ми имамо Предање.

Мислим да се, у најбољем случају, онда код нас Православних може говорити о теологумени.

Poenta je u tome sto je drzala svoj veo, veo sa kojim je bila pogrebena.

I da, postoji njen grob, ali je prazan.

I na kraju krajeva, verujes da je njeno telo ostalo u grobu duze od tri dana i da je videlo truhljenja,

telo koje je obuklo Sina Bozijeg, telo koje je presto Boziji? Pa Brate, KRST, taj presto Svoj i oltar, Gospod Bog nije predao ponizenju,

a da ne verujem da je Bogorodicu osobitom blagodacu Svojom Gospd i Sin Njen nije sačuvao poniženja, da se truležnost mogla kosnuti Hraniteljnice i Prestola Života!

Ако је овде неспоразум око тога да ли је Богородица "жива" (па мора да се узнесе телом) или је "мртва" (па је иструлила и чека Есхатон), ја наравно мислим ДА ЈЕ ЖИВА - у Христу и Његовом благодаћу, као и сви уснули у Њему.

(((Имам примедбе на ово о "понижењу" (јер што би то било уопште понижење), али молим те немојмо сад о томе)))

Ја исповедам и молим се свакодневно: Пресвета Богородице, моли Бога за нас.

Наравно, Она је све то што си навео, а Анри де Либак за Њу каже и да је она Мати Цркве.

Амин!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

+!

Не, тело се по смрти обично распадне.

Нема ни тела апостола Павла...

Има црква њеног погребења у Јерусалиму.

http://www.eparhija-sumadijska.org.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=758&Itemid=36

Spominjanje, da nema tijela sv. Pavla je slaba točka za raspravu, ali ne želim o tome pisati.

- Koji je službeni stav pravoslavlja za uznesenje blage naše Bogorodice, da možemo nekako zaključiti i s ovim naukom pravoslavlja i katoličanstva?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

+!

http://www.eparhija-...d=758&Itemid=36

Spominjanje, da nema tijela sv. Pavla je slaba točka za raspravu, ali ne želim o tome pisati.

- Koji je službeni stav pravoslavlja za uznesenje blage naše Bogorodice, da možemo nekako zaključiti i s ovim naukom pravoslavlja i katoličanstva?

Мислим да службеног става нема (православни баш нису склони таквм одлукама), али у најбољем случају (после свега изнесеног) је теологумена (=отворено теолошко питање).

Одох на спавање 0227_sleep

Link to comment
Подели на овим сајтовима

INTERNATIONAL THEOLOGICAL COMMISSION

THE INTERPRETATION OF DOGMA

*

Dobre su i ove knjige:

Walter Kasper: Dogma und Glaube

i ova:

Cristologia e pneumatologia: By Eléni Pavlídou

Link to comment
Подели на овим сајтовима

+!

Мислим да службеног става нема (православни баш нису склони таквм одлукама), али у најбољем случају (после свега изнесеног) је теологумена (=отворено теолошко питање).

Na ovom linku se mogu pogledati neke freske:

http://www.orthodoxy...-gracanica.html

1302513587_ascension-of-the-virgin-004.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не, тело се по смрти обично распадне.

Нема ни тела апостола Павла...

Има црква њеног погребења у Јерусалиму.

Ево, данас, празнујемо први Празник, браћо и сестре, празнујемо други Ускрс. А данас је други Ускрс, ускрс Пресвете Богомајке, Која је са телом узнесена на Небо.

Данас се она упокојила, као што се људи упокојавају. Али, када су Је сви Апостоли испратили и сахранили, на погребу Пресвете Богомајке није био, по промисли Божијем, Свети Апостол Тома. Кад је после три дана дошао, он изјави жељу да хоће да целива гроб и свете мошти Богородице. Кад су отишли на гроб и отворили га , они су видели да тела Пресвете Богомајке нема. Тело је Њено Господ узнео на Небо. То се показало истога дана, јер се Пресвета Богомајка предвече јавила свима апостолима и објавила да је Она отишла Сину Своме, изнад свих Небеса.

Тако је, Прва после Господа Христа, Богомајка и Богородица, доживела ту највећу радост да се узнесе са телом и да васкрсне са телом као што је Син Њен васкрсао. Тиме је Она показала оно што је Господ хтео Својим Васкрсењем . То јест, да је Он на овој земљи васкрсао из мртвих, васкрсао тело Своје, да би показао да ћемо ми васкснути на дан Страшнога Суда. Још један доказ тога јесте и данашњи велики Празник, када је тело Пресвете Богомајке узнесено изнад свих Небеса. То је пут наш, то је пут свакога човека.

Свети Јустин Ћелијски - Празничне беседе ; Беседе на Успеније Пресвете Богородица 1974. године у манастиру Ћелије

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...