Jump to content

У чему је суштинска разлика између православља и римокатоличанства ?

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 595
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

По свим догматима који су појашњени на седам Васељенских сабора, православни и римокатолици се слажу. Једино што код њих постоји "филиокве", учење да Дух Свет исходи "и од Сина". Али, то (више) није догмат у РКЦ, већ теологумена (теолошко, необавезујуће промишљање).

То су разлике у учењу , доктрини, али сем тих "интелектуалних" да ли постоје још неке разлике .

Тачније би било питање да ли је суштинска различитост овде две конфесије искључиво у доктрини или је у нечему другом ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То су разлике у учењу , доктрини, али сем тих "интелектуалних" да ли постоје још неке разлике .

Тачније би било питање да ли је суштинска различитост овде две конфесије искључиво у доктрини или је у нечему другом ?

има разлике и у сексу

Године 1075. папа Григорије VII је завео целибат као обавезу за римокатоличко више и ниже свештенство, а Први латерански помесни сабор одржан 1123. године је одобрио и завео целибат као обавезу.

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Код нас има благодати, код њих нема јер су, просто и једноставно, изашли из Цркве. Да ли може тако да се постави?

Наравно, Дух дише где хоће...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

има разлике и у сексу

Године 1075. папа Григорије VII је завео целибат као обавезу за римокатоличко више и ниже свештенство, а Први латерански помесни сабор одржан 1123. године је одобрио и завео целибат као обавезу.

Да ли је то суштинска разлика ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ли је то суштинска разлика ?

па нема једна разлика...

од 587 до 2012 накупило се доста разлика...

неке су политичке а неке теолошке...

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pitanje vezano za celibat.Na osnovu čega je to učinjeno obavezujučim u katoličanstvu?

Углавном једна смјешна мисао да ако си ожењен не можеш бити довољно посвећен свештеничкој служби. Дошли су до тог закључка након 1000 година хришћанствовања.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То су разлике у учењу , доктрини, али сем тих "интелектуалних" да ли постоје још неке разлике .

Тачније би било питање да ли је суштинска различитост овде две конфесије искључиво у доктрини или је у нечему другом ?

Хе, ја баш Христологију и Тријадологију, иконопоштовање, не бих назвао "интелектуалним". Догмати су живот, што рече Лазар, светоназор, а не тек пуке логичке форме теолошког мишљења.

Слажем се са Лазаром да постоји извенса разлика у етосу. Ипак, мишљења сам да је та разлика последица менталног, цивилизацијског "кода" Истока и Запада. Зато сам мишљења да те разлике нису суштинске, а кад кажем да нису суштинске мислим да нису препрека јединству. Доказ за то је јединство 1054 године.

Једноставно - различити смо као људи, у смислу културе, вредности живљења, уопште по погледу на свет око себе (што не значи да је један добар а да је други лош, већ, ја бих рекао, да се ту ради о два специфична погледа на свет, који оба имају врлине и мане).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хе, ја баш Христологију и Тријадологију, иконопоштовање, не бих назвао "интелектуалним". Догмати су живот, што рече Лазар, светоназор, а не тек пуке логичке форме теолошког мишљења.

Слажем се са Лазаром да постоји извенса разлика у етосу. Ипак, мишљења сам да је та разлика последица менталног, цивилизацијског "кода" Истока и Запада. Зато сам мишљења да те разлике нису суштинске, а кад кажем да нису суштинске мислим да нису препрека јединству. Доказ за то је јединство 1054 године.

Једноставно - различити смо као људи, у смислу културе, вредности живљења, уопште по погледу на свет око себе (што не значи да је један добар а да је други лош, већ, ја бих рекао, да се ту ради о два специфична погледа на свет, који оба имају врлине и мане).

Blagoslovite oce Aleksandre.

Rekoste da nema sustinske razlike i u prethodnom postu navodite da su u pitanju samo neke nevazne kulturne razlike i da se radi samo specificnim pogledima na svet.

Oprostite na drskosti ali bih vam postavio par pitanja.

Da li je ovo vase licno misljenje ili stav Svetog Arh. Sinoda SPC?

Ako su samo ove sitnice razlike izmedju nas, a sustinskih nema da li biste pristali da se preselite, recimo u Hrvatsku i tamo nastavite biti katolicki svestenik?

Nisam covek koji ce kopati po proslosti i govoriti: Vidi ovo...vidi ono i drzati se ko pijan plota, ali me na to podstace malo vasa tvrdnja, te bih pitao da li su na teritorijama pod upravom katolicke crkve, Srbi stradali zbog nekulture i razlicitijeg pogleda na svet ili zbog ogromnih i nepremostivih verskih pitanja?

ЂАВО ЈЕ РАШИРИО ТРИ ПИПКА ДА УХВАТИ ЦЕЛИ СВЕТ. БОГАТЕ ДА УХВАТИ МАСОНЕРИЈОМ, СИРОМАШНЕ КОМУНИЗМОМ А ВЕРНИКЕ ЕКУМЕНИЗМОМ. - СВ. СТАРАЦ ПАЈСИЈЕ СВЕТОГОРСКИ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Слажем се са Лазаром да постоји извенса разлика у етосу. Ипак, мишљења сам да је та разлика последица менталног, цивилизацијског "кода" Истока и Запада. Зато сам мишљења да те разлике нису суштинске, а кад кажем да нису суштинске мислим да нису препрека јединству. Доказ за то је јединство 1054 године.

Једноставно - различити смо као људи, у смислу културе, вредности живљења, уопште по погледу на свет око себе (што не значи да је један добар а да је други лош, већ, ја бих рекао, да се ту ради о два специфична погледа на свет, који оба имају врлине и мане).

Да, макар се онда начелно слажемо да је у питању разлика.

Ја мислим више, ти мање суштинска.

И најважније је ово што си рекао, а ја делим мишљење:

разлике нису препрека јединству.

А ја још и додајем: напротив, оне су услов сине ква нон јединства.

Кад то кажем, мислим на разлике већ поменутог етоса, али не и на разлике у погледу вере, и то вере која није пука прича већ живот и деловање.

Наравно, изгледа да ћемо ове разлике два различита етоса најтеже прихватити.

На жалост.

Зато и делим мишљење још некх људи ове са форума да (упркос потреби за сталним дијалогом) ипак наша помесна СПЦ прво мора да рачисти ствари у себи и код себе, па да тако препорођена крене и у препорођавање других.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Znači vaši popovi su vehabije(hehehehehe)!

Не, него су вехабије виделе од наших попова. Из простог разлога - попови су пре њих.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, макар се онда начелно слажемо да је у питању разлика.

А зар није то разлика менталитета по себи? Ту разлику имају и западни и источни атеисти, не само хришћани. Зашто је та разлика битна када се говори о обнављању црквеног јединства са католицима? Колико су тек и од нас и од њих различити Кинези и Јапанци или Африканци, па су и даље православни (они који јесу). И на крају, имаш православне Американце. Зашто тај западни етос не спречава да OCA буде у јединству са источним црквама?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...