Jump to content

Šta je zapravo - ISPOVEST (naša iskustva)


Колико се често исповедате код свештеника?  

93 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често исповедате код свештеника?

    • Једном седмично или чешће.
      2
    • Једном у две седмице.
      5
    • Једном месечно.
      6
    • Једном у два месеца.
      9
    • По једном/двапут у току сваког од 4 год. поста.
      20
    • Два пута годишње.
      10
    • Једном годишње.
      4
    • Једном у току неколико година.
      6
    • Како кад... врло променљиво.
      18
    • Не исповедам се.
      14
    • Не исповедам се. Шта је то исповест?
      1


Препоручена порука

ovo je nastavak teme sa teme Да ли сте се причестили?

dakle,mi kao pravoslavni postimo kada crkva to propisuje -4 posta i sreda i petak...a pričešćujemo se kada nas ta ista crkva poziva,tj. svake liturgije...sa strahom Božjim,verom i ljubavlju PRISTUPITE-ovaj oblik glagola pristupiti,za one koji nisu sigurni ili nisu razmišljali se u srpskom zove IMPERATIV TJ. ZAPOVEDNI NAČIN...to nije poziv u fazonu ko oće nek dodje ko neće ništa..to je zapovest.......na drugom mestu u liturgiji sveštenik kaže...sećajući se dakle ove spasonosne zapovesti,krsta,groba i tridnevnog vaskrsenja..a pre toga se čita uzmite,jedite ovo je telo moje....pijte iz nje svi....UZMITE,JEDITE,PIJTE.....pitajte svakog osnovca i reći će vam OVO JE IMPERATIV,ZAPOVEDNI NAČIN...niko vas ne pita hoćete li se pričestiti...to se podrazumeva......DAKLE....

  • Волим 1

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  • Гости

Mocarte,ja upravo stalno pricam o tim molitvama i imperativima da su postojali oduvek na Liturgiji.I pre ovog "novog'' svestanik,koji sluzi  1405_love ,

bi uvek izasao i pitao:"Je li se neko sprema za Sveto Pricesce?" Ali,uvek.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оно што ја могу да додам, за сад, на моцартов пост је следеће: Црква изображава есхатон. А у есхатону, Царству будућемо неће постојати опција да кажемо НЕ. Права слобода је када кажемо ДА. На богослужењу не постоји опција  НЕ АМИН, или код рукополагања нема опција да се каже  НИЈЕ АКСИОС-НИЈЕ ДОСТОЈАН. Дакле, императив литургије је причешће јер су све молитве и химне и радње окренуте ка томе, причешћивању. Причали смо о томе али ево и овде ћемо.

(ај за сад толико, да не гњавим од почетка)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nismo se mi razumeli vidim da ja to moram u detalje da pojasnim.Naravno da je ispravno sve postove postiti , kao i sredu i petak, kako je propisano od strane crkve.Ispovest bi trebala da ide prije pricesca da bi blagodat bila veca.

Ja kad sam zelo da kazem da kad se prica o  pricescivanju, tj kad neko kaze da se pricestio, automatski daje za pravo drugima da misle da je taj pojednac postio ....i sami svetenici kazu" vi koji ste se dostojno pripremali postom i ispovedanjem pristupite svetom pricescu"

Znaci ne moze sad neko ko nije postio da se pricesti,vec samo oni koji su spremni za taj sveti cin ili po blagoslovu svetenika, ako je neko skroz bolestan i iznemogao i ne moze da mu telo iznese post.

Zato sam i rekao da je tema po meni bukvalno glupa da pisemeo ko se pricestio ko nije...Mislim da je to bolje da svak zadrzi za sebe.A kad tako pricamo da smo se pricestili, onda ispovedamo da smo i postili-to je moje vidjenje situacije.Ovaj put smireno i stalozeno :smiley: 1405_love

Матеј, глава 6

16. А кад постите, не будите жалосни као лицемјери; јер они начине блиједа лица своја да их виде људи гдје посте. Заисто вам кажем да су примили плату своју.

Иса. 58:5

17. А ти кад постиш, намажи главу своју, и лице своје умиј,

2 Сам. 12:20

18. Да те не виде људи гдје постиш, него отац твој који је у тајности; и отац твој који види тајно, платиће теби јавно.

potpisp.jpg
Link to comment
Подели на овим сајтовима

osnovni uslov koji je neophodan da bi neko pristupio svetoj casi jeste ispovedanje istinite vere, odnosno pripadnost zajednici vernih, post i ispovest su blagodatni darovi Crkve kao smernice u vrlini medjutim nisu ni u kom slucaju uslovi za pricescivanje. Da s ene razumemo pogresno trba postiti kad je crkva zapovedila post, ali i pricescivati se kada je za to vreme tj. na evharistijskom sabranju.

radost zivljenja je svesnost obitavanja u liturgijskoj zajednici

Link to comment
Подели на овим сајтовима

osnovni uslov koji je neophodan da bi neko pristupio svetoj casi jeste ispovedanje istinite vere, odnosno pripadnost zajednici vernih, post i ispovest su blagodatni darovi Crkve kao smernice u vrlini medjutim nisu ni u kom slucaju uslovi za pricescivanje. Da s ene razumemo pogresno trba postiti kad je crkva zapovedila post, ali i pricescivati se kada je za to vreme tj. na evharistijskom sabranju.

U redu je to.Sad da vas pitam, jel moze netko ko nije u crkvi, da dodje sa ulice i da ne posti, da se ne ispoveda i da se pricescuje samo sa tim sto ce da izvai veru u Hrista???

Mislim da ne moze, al odgovorite i vi.Htedoh reci da ko ne drzi postove kako ih je crkva propisala taj se ne moze pricestiti ni u postu ni van njega...jer zasto bi neko onda uopste i postio?

  • Волим 1
potpisp.jpg
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Konstantine,aman zaman,aman sto amana,pricescivanje nema veze sa postom.Post pre pricesca je za one,koji ne zive Liturgiju,koji ne vode dolican hriscanski zivot,etc.

Za tvoju informaciju post nije postojao kod ranih hriscana.Uveden je tek u IV veku,i to Vaskrsnji i trajao je tad svega sest dana.

Mislis li da su apostoli postili sest dana na vodi,pre Tajne Vecere?Nisu,brate.Njih je Hristos ocistio krvlju svojom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ko je uopste rekao i pozvao na ne drzanje postova u ovojh prepisci ne videh to. Cisto sumljam da ce iko sa ulice doci da se pricesti uzevsi u obzir da je liturgijski zivot bespotreban cak i onim akoji redovno i uredno idu u Crkvu. dakle, nisam ni u kom slucaju protiv pripreme, ali sam iskljucivo musljenja da priprema ne sme da postane predmet samoobozavanja, da zagnjureni u wu, od nje ne vidimo ono sto je sustina.

Danas, sam , na primer bio zapanjen grupom magicara jkoji hrle z asvojim duhovnikom koga dozivljavaju kao izvesnog gurua a koji ih podgreva u nekoj misticnoj svesti i poboznosti daleko od hriscanske zrelosti a kamo li liturgijskog zivota, sta tada raditi pitam, se najbezbolnije ej ostaviti takve grupacije u tom svettu neke nesvesnosti i zaokupljenosti potrebnoscu magije radi opstanka...

radost zivljenja je svesnost obitavanja u liturgijskoj zajednici

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Аман ljudi ajmo od početka.

Evo vam primer za verovali ili ne, da bi se negde pričestili prvo mora sveštenik da vam odredi post, pa onda zakažete ispovest, pa tek onda pristupate Svetoj čaši, i šat sad

ko ej kriv, anrod što ga tako uče ili oni koji ga tako uče?

Krenite lepo od početka 8084.gif

aman

aman

  • Волим 1

Želiš li biti mudar, nauči razumno pitati, pažljivo slušati, mirno odgovarati - i prestani govoriti kad se ništa više nema reći.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

aman Izida duso draga, sta cu ja sa tobom, nego da se smejem i samo se smejem...

Jesi ti sigurna da apostoli nisu postili?Sta rece Gospod kad ga pitase zasto njegovi ucenici ne poste?Moze li se posteti kad je zenik sa njima(tako nekako, da ne trazim tacan citat)

I ne naredi li nam Gospod svima da postimo i ne dade li primer i sam???

potpisp.jpg
Link to comment
Подели на овим сајтовима

pazi kad sam se oduvek divio ljudima koji na temu pričešća uvek pričaju o postu...pričešće = post.....

LADNO

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Е тако лепо смирено.  0104_cheesy    Мало шале није на одмет.

Даклем овако... моје виђење целе приче. Пост нема везе са причешћивањем. Пост се развијао за себе, невезано за литургију.

Ево укратко о четири поста који данас постоје у нашој Цркви.

Апостолски пост- летњи- у част Св. ап. Петра и Павла и свих осталих апостола. Траје од недеље Свих Светих из аПедесетнице до празника Св. ап. Петра и Павла. Због Педесетнице, помера се према Ускрсу. Максимално 6 седмица, минимално- 8 дана.

Најстарије сведочанство- Атанасије Велики (4. век). Затим, Етеријин спис, Апостолске Установе.

У почетку, овај пост није био везан за апослое него за Педесетицу и благодарност за благодат Св. Духа. Разлог- враћање уздржљивости од не-посних дана после Ускрса. Трајао је само 1 седмицу.

Несторијевци у 7. веку имали 40дневни пост иза Духова а јаковити- 50 дана после Духова имали пост.

Теодор Студит помиње четрдесетницу св. апостола.

Успенски пост- јесењи- у част Успења Пресвете Богородице. Траје од 1. до 15. августа, до Успења. По строгости, одмах после Ускршњег. Најмлађи је од свих вишедневних (ова 4 које имамо). Историја му је мало нејасна.

Први пут се спомиње код Теодора Студита (9. век). Не зна се тачно зашто је установљен. Можда због тога да би Источна црква имала постове сва 4 годишња доба (а то већ постојало у Западној цркви) а имала је до тад само 3.

Ипак, нема га у типицима до 12. века. Први пут у типику, јавља се у манастиру Св. Николе Казуланског- 1174. Коначно је утврђен на Цариградском синоду 1166. године.

Божићни пост- зимски- "мала четрдесетница"

Има успомене на мученике, пророке, апостоле, преподобне... На Западу је било доста сведочанства о овом посту од 5. века али на Истоку слабо. На Истоку се највероватније сведочанства јављају тек од 7. века и зна се да није једнако држан.

Цариградски сабор 1166. године одредио да почне 15(28) новембра до 25.12. (7.1.).

Ускршњни пост- пролећни- Велика четрдесетница

Најстарије сведочанство је писмо Иринеја Лионског (2. век). У то време, пост је трајао негде 1 дан, негде 2 а негде пар дана више (никако 40 дана).

Сигурна сведочанства о посту од 40 дана имамо у 4. веку, заправо први пут се спомиње у Пасхалној посланици Св. Атанасија Александријског 330. године (први пут као пост од 40 дана).

Услови који су утицали да се пост продужи на 40 дана су што расцвет монаштва и њихових правила а понајвише и утицај катихумена који су се спремали за свето крштење које се обављало на В. Суботу

Начин поста у 4. и 5. веку је био такав да се ништа није јело до вечери (до 9. часа, тј до 3 сата поподне)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...