Jump to content

Ateisti su nam zavidni?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Ateisti su nam zavidni

Zašto pojedine osobe tako agresivno reagiraju na istupe vjernika? Zašto se kod naizgled tolerantnih javlja takva netolerancija kad je religija u pitanju? Na ta pitanja odgovara bečki psihijatar i psihoterapeut Raphael M. Bonelli u njemačkom listu Die Tagespost. Ključ odgovora Bonelli nalazi u suvremenim rezultatima istraživanja agresivnosti. Većini oblika agresivnosti prethodi neka psihička bol, a agresija bi tu bol trebala zatomiti. To otkriće se dobro slaže s već odavno poznatim fenomenom narcisističke povrijeđenosti. Takav osjećaj povrijeđenosti pogađa osobe kod kojih postoji velik nesklad između idealizirane slike koju su razvili o samima sebi, s jedne strane, i stvarnosti, s druge strane. Istina o sebi se doživljava kao bolna i treba je nekako potisnuti.

Prije stotinjak godina S. Freud je govorio o tri uvrede koje je morala pretrpjeti narcisistička slika čovječanstva o samome sebi. Prva je uvreda, po njemu, bila Kopernikova spoznaja da Zemlja nije središte svemira; druga je Darwinova teza da čovjek nije postao od Boga, nego od majmuna; treća je uvreda bilo otkriće samoga Freuda da se čovjek nalazi pod daleko većim utjecajem neželjenih nesvjesnih poticaja i motivacija nego bi to želio.

Bonelli na sličan način formulira tri narcisističke povrijeđenosti liberalnoga zapadnog čovjeka.

Prva je uvreda narcisizmu Zapadnjaka činjenica da je religija živa, zdrava i cvijeta po cijelom svijetu, nasuprot famoznoj najavi Božje smrti iz pera filozofa poput F. Nietzschea. Suvremena renesansa religioznosti doživljava se kao prijetnja jer je moderni čovjek već stvorio o sebi sliku da mu transcendencija više nije potrebna. Mnogo je energije uloženo da se odbije “bolna spoznaja” da svaki čovjek nosi u sebi prirodnu religioznost. Sada valja uložiti još više energije da se ugasi bol obnove religije. Ta energija se očituje kao anti-religijski afekt.

Kao još veća uvreda narcisističkoj slici liberalnog Zapadnjaka doživljava se moralni autoritet koje predstavljaju vjerske zajednice. U njegovim očima religija “ponovno degradira na status stvorenja tog modernog čovjeka koji je već za sebe postigao status boga” pa mu još nameće i norme kojih se treba držati. Uz to, religija tvrdi da postoji vječni Sudac kojem su svi ljudi odgovorni. “Sve to boli,” kaže Bonelli.

Naime, moderni čovjek sebe smatra bezgrešnim, a krivnju i pogreške vidi samo kod drugih. Tu sliku vlastite bezgrešnosti održava zahvaljujući napornom dugotrajnom samozavaravanju. Taj se napor u psihoanalizi naziva potiskivanje.

Bonelli kaže: “Danas se u prvoj liniji potiskuje krivnja, jer nemilosrdni duh našeg vremena za nju nema stvarnoga rješenja.” Agresija se javlja kao obrambeni mehanizam koji prikriva to postiskivanje. Crkva i druge vjerske zajednice su kao “utvare iz mraka” koje progone svojom porukom da je svatko grešnik.

Treća rana narcisizmu liberalnog Zapadnjaka jest zavist: “On osjeća zavist i ljubomoru zbog toga što drugi u Bogu nalaze ljubav, zaštitu i sigurnost, dok se on mora sam probijati kroz sivi i okrutni svijet. Zbog ovog je razloga Kain ubio Abela,” kaže Bonelli.

Bonelli prepoznaje također pojavu “agresivne religiozne netolerancije.” Ona se očituje kod osoba “koje religiju koriste za vlastite političke i/ili egoistične ciljeve,” a karakteristična je za razne oblike religijskog ekstremizma. Iza religijskog ekstremizma krije se slično narcisističko sebe-uzdizanje, koje je redovito nadomjestak za podsvjesni osjećaj malenosti, nesigurnosti i manje vrijednosti. Po Bonelliju, međureligijska agresivnost slijedi istu dinamiku kao i protuvjerska, s tim da je prva nešto više “licemjerna i farizejska.”

Prema www.kath.de, priredio D. Renić

http://www.skac.hr/index.php?Zastava=opsirnije&NovostID=1919

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Oni su ološ a mi smo super i baš zato pričaju o nama da smo ološ, što mi nikad ne bismo radili pošto smo super. .mislise. 0409_feel prstgore

А роб твој и робиња твоја што ћеш имати нека буду од онијех народа који ће бити око вас, од њих купујте роба и робињу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ateisti su nam zavidni

Zašto pojedine osobe tako agresivno reagiraju na istupe vjernika? Zašto se kod naizgled tolerantnih javlja takva netolerancija kad je religija u pitanju? Na ta pitanja odgovara bečki psihijatar i psihoterapeut Raphael M. Bonelli u njemačkom listu Die Tagespost. Ključ odgovora Bonelli nalazi u suvremenim rezultatima istraživanja agresivnosti. Većini oblika agresivnosti prethodi neka psihička bol, a agresija bi tu bol trebala zatomiti. To otkriće se dobro slaže s već odavno poznatim fenomenom narcisističke povrijeđenosti. Takav osjećaj povrijeđenosti pogađa osobe kod kojih postoji velik nesklad između idealizirane slike koju su razvili o samima sebi, s jedne strane, i stvarnosti, s druge strane. Istina o sebi se doživljava kao bolna i treba je nekako potisnuti.

Prije stotinjak godina S. Freud je govorio o tri uvrede koje je morala pretrpjeti narcisistička slika čovječanstva o samome sebi. Prva je uvreda, po njemu, bila Kopernikova spoznaja da Zemlja nije središte svemira; druga je Darwinova teza da čovjek nije postao od Boga, nego od majmuna; treća je uvreda bilo otkriće samoga Freuda da se čovjek nalazi pod daleko većim utjecajem neželjenih nesvjesnih poticaja i motivacija nego bi to želio.

Bonelli na sličan način formulira tri narcisističke povrijeđenosti liberalnoga zapadnog čovjeka.

Prva je uvreda narcisizmu Zapadnjaka činjenica da je religija živa, zdrava i cvijeta po cijelom svijetu, nasuprot famoznoj najavi Božje smrti iz pera filozofa poput F. Nietzschea. Suvremena renesansa religioznosti doživljava se kao prijetnja jer je moderni čovjek već stvorio o sebi sliku da mu transcendencija više nije potrebna. Mnogo je energije uloženo da se odbije “bolna spoznaja” da svaki čovjek nosi u sebi prirodnu religioznost. Sada valja uložiti još više energije da se ugasi bol obnove religije. Ta energija se očituje kao anti-religijski afekt.

Kao još veća uvreda narcisističkoj slici liberalnog Zapadnjaka doživljava se moralni autoritet koje predstavljaju vjerske zajednice. U njegovim očima religija “ponovno degradira na status stvorenja tog modernog čovjeka koji je već za sebe postigao status boga” pa mu još nameće i norme kojih se treba držati. Uz to, religija tvrdi da postoji vječni Sudac kojem su svi ljudi odgovorni. “Sve to boli,” kaže Bonelli.

Naime, moderni čovjek sebe smatra bezgrešnim, a krivnju i pogreške vidi samo kod drugih. Tu sliku vlastite bezgrešnosti održava zahvaljujući napornom dugotrajnom samozavaravanju. Taj se napor u psihoanalizi naziva potiskivanje.

Bonelli kaže: “Danas se u prvoj liniji potiskuje krivnja, jer nemilosrdni duh našeg vremena za nju nema stvarnoga rješenja.” Agresija se javlja kao obrambeni mehanizam koji prikriva to postiskivanje. Crkva i druge vjerske zajednice su kao “utvare iz mraka” koje progone svojom porukom da je svatko grešnik.

Treća rana narcisizmu liberalnog Zapadnjaka jest zavist: “On osjeća zavist i ljubomoru zbog toga što drugi u Bogu nalaze ljubav, zaštitu i sigurnost, dok se on mora sam probijati kroz sivi i okrutni svijet. Zbog ovog je razloga Kain ubio Abela,” kaže Bonelli.

Bonelli prepoznaje također pojavu “agresivne religiozne netolerancije.” Ona se očituje kod osoba “koje religiju koriste za vlastite političke i/ili egoistične ciljeve,” a karakteristična je za razne oblike religijskog ekstremizma. Iza religijskog ekstremizma krije se slično narcisističko sebe-uzdizanje, koje je redovito nadomjestak za podsvjesni osjećaj malenosti, nesigurnosti i manje vrijednosti. Po Bonelliju, međureligijska agresivnost slijedi istu dinamiku kao i protuvjerska, s tim da je prva nešto više “licemjerna i farizejska.”

Prema www.kath.de, priredio D. Renić

http://www.skac.hr/index.php?Zastava=opsirnije&NovostID=1919

Aplauzi!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хммм...

Било би јако лепо када би све било тако једноставно...

Атеиста има разних, као што се и религије међу собом разликују, и као што се и верници једне исте религије међу собом разликују. Када се оваква генерализација атеизма као појаве узме као полазиште, тешко да се могу добити иоле смислени резултати и закључци...

Уосталом, далеко од тога да и саме верске заједнице, чак и оне традиционалне, не дају повода таквом агресивном атеизму. Иако заиста постоје искомплексирани појединци који према религији наступају агресивно због неке своје личне психопатологије, верујем да један незанемарљив део данашњих атеиста иступа на начин на који иступа испровоциран поступцима и изјавама људи из оквира саме Цркве...

Искрено говорећи, и ја бих се на њиховом месту понекад осећао угрожено...

Катодна цев све трпи, а интернет свакога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хммм...

Било би јако лепо када би све било тако једноставно...

Атеиста има разних, као што се и религије међу собом разликују, и као што се и верници једне исте религије међу собом разликују. Када се оваква генерализација атеизма као појаве узме као полазиште, тешко да се могу добити иоле смислени резултати и закључци...

Уосталом, далеко од тога да и саме верске заједнице, чак и оне традиционалне, не дају повода таквом агресивном атеизму. Иако заиста постоје искомплексирани појединци који према религији наступају агресивно због неке своје личне психопатологије, верујем да један незанемарљив део данашњих атеиста иступа на начин на који иступа испровоциран поступцима и изјавама људи из оквира саме Цркве...

Искрено говорећи, и ја бих се на њиховом месту понекад осећао угрожено...

ponekada nije lose ,odbiti i bas na ostar nacin neke tamo sto su veliki vjernici i onda cujes pitanja,ili sta znam to kao navjeni satovi , hoce na silu da vjerujes i da ti dokazu i to sve redom tako pa neki nekako zavisi u kojoj grupi su ,mislim religiji, svi imaju svoje metode i svoj tok nasledjen u misljenju i razvoju svome,nikako mi nije jasno zasto toliko posveceni narod koji nisu nimalo smireniji od nekoga sto niusta nevjeruje , jel bez toga dzaba ti svi isusi i marije i petrovi i pavlovi i sta znam jos koji svi ,kad pogleda se u te zemlje gdje nema vode ni kapi kise i sve suho onda. imate odgovore sami ,ili nemate ,objasnite najprije to ,samo nemojte reci kazna ,obicajno i sto razloga,odgovorite najkracim i direktno svi,ako vas nemrzi 0409_feel

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не бих се ја сложио са горњим текстом. Да атеисти имају психолошки проблем - то је тачно. Али, да је у питању завист, илити љубомора.... Не знам, делује ми мало неозбиљно.

Проблем је дубљи, и на некој другој теми, раније (за време наранџастог ЖРУ) дао сам био једну скицу могуће анализе. Ово горње тумачење ми делује не само погрешно, него и помало безобразно.

Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"
--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .
http://www.srdjanantic.blogspot.com/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tekst je fail jer je odreknut naucne objektivnosti i totalno je subjektivan.

Да атеисти имају психолошки проблем - то је тачно.

Zanimljivo znam raznorazne ateiste koje vi ovde prozivate koji misle da hriscani imaju psiholoski problem.

Ja stvarno ne idem toliko daleko u tim smeshnim pretpostavkama da su jedni ili drugih i bulo kom psihickom problemu vec jasno vidim da svako od njih bira svoj COMFORT-Zone ideju u kojoj mu je lepo i koja mu pomaze da prolazi kroz zivot.

oh sh*t man... i was taking life seriously, now i will divide  things by zero. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tekst je fail jer je odreknut naucne objektivnosti i totalno je subjektivan.

Zanimljivo znam raznorazne ateiste koje vi ovde prozivate koji misle da hriscani imaju psiholoski problem.

Ja stvarno ne idem toliko daleko u tim smeshnim pretpostavkama da su jedni ili drugih i bulo kom psihickom problemu vec jasno vidim da svako od njih bira svoj COMFORT-Zone ideju u kojoj mu je lepo i koja mu pomaze da prolazi kroz zivot.

Ако кроз твој дурбин посматраш објективност, онда сву психолошку литературу која не потиче из СССР-а (физиолошка психологија) и од бихејвиориста одма' треба на ватру.

Можда ти нико није рекао, али Човек је изнад принципа. Творац је изнад твари; ако човек ствара принцип објективности, он не може да се примени на све, не може човек као такав да се у потпуности спакује у њега. Препоручујем ти зато есеј доказаног атеисте Чеслава Милоша под називом "Заробљени ум" (БИГЗ га је штампао средином 80-их). Прочитај, можда ти понешто буде јасније.

Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"
--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .
http://www.srdjanantic.blogspot.com/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако кроз твој дурбин посматраш објективност, онда сву психолошку литературу која не потиче из СССР-а (физиолошка психологија) и од бихејвиориста одма' треба на ватру.

Можда ти нико није рекао, али Човек је изнад принципа. Творац је изнад твари; ако човек ствара принцип објективности, он не може да се примени на све, не може човек као такав да се у потпуности спакује у њега. Препоручујем ти зато есеј доказаног атеисте Чеслава Милоша под називом "Заробљени ум" (БИГЗ га је штампао средином 80-их). Прочитај, можда ти понешто буде јасније.

Pa daj mi gde se objasnjava zasto su ateisti psihicki.. sta god vec oces da ih okarakterises.

Posto mi nikad nisi reko, sem sto mi pricas o nekoj psiholoskoj literaturi.

Daj mi konkretnog naucnik, istrazivanje, nesto..

Ако кроз твој дурбин посматраш објективност

Ja ne posmatram kroz moj durbin objektivnost vec kroz durbin nauke.

Dok ti posmatras kroz durbin religije.

Mislim da je durbin nauke malo... dokazano... istinitiji kada su u pitanu ove stvari kojima se bavimo ovde i sada ( da li decu treba kaznjavati batinom i slichno )

oh sh*t man... i was taking life seriously, now i will divide  things by zero. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Имаш код Скота Пека.

Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"
--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .
http://www.srdjanantic.blogspot.com/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Имаш код Скота Пека.

Alo cuprijcanin, daj mi linkove. Il imena i prezimena na engleskom kak oda nadjem ovako.

oh sh*t man... i was taking life seriously, now i will divide  things by zero. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Alo cuprijcanin, daj mi linkove. Il imena i prezimena na engleskom kak oda nadjem ovako.

1) Каже се Ћупричанин.

2) Користи Google

Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"
--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .
http://www.srdjanantic.blogspot.com/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

al kako da neko i neciji um nije zarobljen,kad na zemlji se mora reci kojoj religiji pripadas,isto kao ateista je naziv gdje pripadas,kako ako nijedno necu ,da li ima te mogucnosti ili ipak ljudskodirigovano je uslov da moras -znaci ako moras pa sta ako ocu reci -dobro onda ocu da vjerujem u planete i to moja vjera -zar nema to vec uvijeka grupno nesto ima i tu se moras uvrstati-samo fantazija malo jel kisa pada hhahahahhahahhahah

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хммм...

Било би јако лепо када би све било тако једноставно...

Атеиста има разних, као што се и религије међу собом разликују, и као што се и верници једне исте религије међу собом разликују. Када се оваква генерализација атеизма као појаве узме као полазиште, тешко да се могу добити иоле смислени резултати и закључци...

Не бих се ја сложио са горњим текстом. Да атеисти имају психолошки проблем - то је тачно. Али, да је у питању завист, илити љубомора.... Не знам, делује ми мало неозбиљно.

Проблем је дубљи, и на некој другој теми, раније (за време наранџастог ЖРУ) дао сам био једну скицу могуће анализе. Ово горње тумачење ми делује не само погрешно, него и помало безобразно.

Ljudi moji, najprije treba pažljivo pročitati tekst, pa tek nakon toga komentirati i kritizirati!

Za početak prve dvije rečenice, da bismo znali o čemu se govori:

Zašto pojedine osobe tako agresivno reagiraju na istupe vjernika? Zašto se kod naizgled tolerantnih javlja takva netolerancija kad je religija u pitanju? Na ta pitanja odgovara bečki psihijatar i psihoterapeut Raphael M. Bonelli u njemačkom listu Die Tagespost.

Dakle

1. NE radi se o analizi SVIH ateista niti o nekoj takvoj generelizaciji, nego JEDINO o onima koji agresivno i netrpeljivo reagiraju na religiju. Nigdje se NE kaže niti tvrdi da svi tako reagiraju.

2. NE radi se NITI o analizi SVIH ateista koji agresivno i netrpeljivo reagiraju na religiju, nego JEDINO o onima koji su INAČE VEĆINOM TOLERANTNI, a JEDINO prema religiji reagiraju agresivno i netrpeljivo.

Dalje, čovjek koji je radio analizu je psihijatar, bavi se analizom i objašnjenjem agresivnog ponašanja. Nigdje se ne tvrdi da svi ateisti imaju neke psihičke probleme.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...