Jump to content

Novi argumenti protiv novog kalendara

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 52 минута, Јанко рече

Ју, колико неразумевања са твоје стране.

Исти број и ротација и револуција и секунди у оба, само различит НАЗИВ ДАНА.

Да банализујем до крајности.

150-ак година од Христа јулијански је рекао да после 28.2. долази 29.2. а требало је да буде 1.3 РАДИ ПРЕЦИЗНИЈЕГ РАЧУНАЊА. Дакле, да НЕ буде преступна. И тако 13 пута до данас, сваки пут се другачије ИМЕНОВАО дан датумом.

Не знам шта не можеш да схватиш...

Mora da sam glup, ali to, i ovo dole, i to koji je dan danas, po redu brojem od rodjenja Hristovog. A ni koja je rotacija ispunjena 2022 ili 2023, da li smo prošli "početnu tačku" mislim planeta.

10-15-Julijanski-i-Gregorijanski-kalendar-2-e1546981556826.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 66
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 6 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Mora da sam glup, ali to, i ovo dole, i to koji je dan danas, po redu brojem od rodjenja Hristovog.

10-15-Julijanski-i-Gregorijanski-kalendar-2-e1546981556826.jpg

Па нећу ја да ти кажем да си глуп, реци сам себи.

По један преступни дан  на отприлике век ипо се није требало тако рачунати и тако се стигло до 10 комада погрешно именованих, а који су постојали.

Тај ИСКОРАК је тада исправно учињен (по питању непокретних дана), али су забрљали у пасхалији па су православни рекли ЈОК!

Иначе, 2100. ће и Грег. направити грешку за 1 дан, но верујем да ће то католици усвојити као промену у Грег. Кал. да би остали "up-to-date".

 

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

da li smo prošli "početnu tačku" mislim planeta.

Па ти види кад је била краткодневница 2022 и биће ти јасно докле је стигла револуција, број ротација је исти...😎

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако ти је лакше схватити, од Христа наовамо је, веровао или не, ПОТПУНО ИСТИ БРОЈ понедељака, уторака, среда, четвртака, петака, субота и недеља У СВИМ КАЛЕНДАРИМА, Јулијанском, Грегоријанском и Миланковићевом.

"И шта ћемо сад?" 😂

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Јанко рече

Ако ти је лакше схватити, од Христа наовамо је, веровао или не, ПОТПУНО ИСТИ БРОЈ понедељака, уторака, среда, четвртака, петака, субота и недеља У СВИМ КАЛЕНДАРИМА, Јулијанском, Грегоријанском и Миланковићевом.

"И шта ћемо сад?" 😂

:skidamkapu: Skinućemo kapu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 часа, Justin Waters рече

Е сад што се тиче те духовне компоненте @Hadzi Vladimir Petrovic овдје сад долазимо и до ње. Занемарује се да је рецимо Христос са апостолима на велики четвртак прославио првив Васкршњи празник и одржао прву Литургију, јер ако није онда је само симболички разломио хљеб (који није постао тијело) и дао им да пију вино (које није постала крв) и изговроио чувене ријечи које су касније постале дио литургије. Е дај да видим ко ће тврдити да је то била само симболика, а не стварно "ломљење Христовог тијела". Дакле васкрс се ванвременки и мистично, или да употребим тебе кретањем енергија и кретањем Св.Тројице, догодио прије јеврејске пасхе, а у времену и астрономски послије. И сад пуј пике ово духовно, и пуј пике астрономију код штимања календара, али зато се измишљено правило да Васкрс мора послије Песаха уздигао на духовност изнад духовности и ту је сад астрономија (временски слијед одређениих догађаја од догматске важности). 

Ајд прво ово Јустине, Исус је са апостолима прво јео и пио стару Јеврејску пасху и онда када је то испунио, тј. када је Исус завршио и испунио све законе и обичаје СЗ(јер није дошо да укине СЗ и стару Пасху него да их испуни, зато је рецимо и испунио обрезање и друге обичаје Мојсијевог закона), тек онда Исус установљава НЗ и следствено и нову Пасху и Васкрс. Тако да је ипак нова Пасха и Васкрс дошао после старе Пасхе, и то такође има и своју духовну и верску компоненту, јер смо ми хришћани наследници НЗ и нове Пасхе и не приличи нам да имамо било шта са Јеврејима и њиховом пасхом и зато су свети оци и Црква на 1.Васељ.сабору установили канон наше Пасхе који не треба да има никаквих додирних тачака са Јеврејском пасхом (који за нас више не важи и нема дејство), ни духовних, чак ни временских, додирних тачака, и зато по предањском канону 1.Вас.сабора наша Пасха мора увек да пада иза Јеврејске пасхе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Јанко рече

Сад си овде доста тога измиксовао.

Види, нема укидања, већ испуњавања.

Теолошки си фулао са Васкрсом у четвртак.

Суштински, Христос је славио Пасху која је те године падала у суботу (почетак празновања саме Пасхе која је трајала 7 дана). Дакле, по јеврејском обичају а рачунато у римском систему, почињала је у ПЕТАК УВЕЧЕ.

Са друге стране, изгледа да ниси упознат са традицијом прослављања првенаца дан уочи Пасхе, тога дана су славили синови који су први "отворили материцу" своје мајке, тј прворођени.

ЗАТО је Христос могао имати готову трпезу у ЧЕТВРТАК УВЕЧЕ, јер је домаћин код кога су били био такође првенац.

Дакле, тада је приготовљена прва Литургија, а самим Васкрсењем је возглављена у временском поретку.

Тачно је да за Бога време ништа не значи. И рај се отвара васкрсењем, АЛИ је разбојник у петак ("данас ћеш...") већ био тамо. Но неке ствари не треба толико натезати, попут Великог Четвртка.

Христос ЈЕСТЕ прославио Пасху ПО СВИМ правилима свог времена, а Васкрсењем им дао нови смисао.

Нова Пасха.

Није уопште спорно да је Христос прославио Пасху по свим тадашњим важећим обичајима. То и није поента, али јесте поента да помене да је он уједно славећи јеврејску пасху увео и нову Пасху и тада је приготовио прву Литургију на коме се десило страдање пре страдања. Да не идем сад у дубоке теолошќе теме може се сматрати да је у Четвртак испунио стару и успоставио нову Пасху. ништа то није спорно. 

Оно што желим да кажем је да је илузија стављати на догматски ниво "морање да се Васкрс слави послије јеврејске пасхе".  На томе инсистирају углавном апологете старог календара иако  немају уопште јасан и чврст доказ да је на првом ВС баш један од угаоних темеља постављено да Васкрс мора да се слави послије јеврејске пасхе. 

Још већи апсурд се огледа у томе што су наводно одреднице 1 ВС да се Васкрс слави послије пролећне равнодневнице, након првог пуног  пуног мјесеца и након јеврејске пасхе. Ово задње се подвлачи ненормално. А апсурд је у томе што је сама јеврејска пасха заправо повезана са пролећном равнодневницом с првим пуним мјесецом, али није само и то него има и разлог да је пасха почињала на пролеће и тј било је важно уочити да је класје на пољима почело да расте, јер ако није а пролећна равнодневница и први пуни мјесец су прошли онда се чекао други пуни мјесец. Дакле како помирити ово да се јеврејска  Пасха регуларно понекад слави послије два пуна мјесеца, а апологете старог календара тврде да је догма 1 ВС са својим исказом први пуни мјесец. Такођер не обраћа се пажња да је скоро било да се васкрс славио послије два пуна мјесеца и никоме не смета што то није у складу са одредбама 1 ВС. 

Циљ 1 ВС је био да хришћани добију тачно и јединствено рачунање  времена, без да се позивају на било кога па и на јеврејски календар, и то је проста ствар да не треба неку нарочиту елаборацију. 

 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Justin Waters рече

Није уопште спорно да је Христос прославио Пасху по свим тадашњим важећим обичајима. То и није поента, али јесте поента да помене да је он уједно славећи јеврејску пасху увео и нову Пасху и тада је приготовио прву Литургију на коме се десило страдање пре страдања. Да не идем сад у дубоке теолошќе теме може се сматрати да је у Четвртак испунио стару и успоставио нову Пасху. ништа то није спорно. 

Оно што желим да кажем је да је илузија стављати на догматски ниво "морање да се Васкрс слави послије јеврејске пасхе".  На томе инсистирају углавном апологете старог календара иако  немају уопште јасан и чврст доказ да је на првом ВС баш један од угаоних темеља постављено да Васкрс мора да се слави послије јеврејске пасхе. 

Још већи апсурд се огледа у томе што су наводно одреднице 1 ВС да се Васкрс слави послије пролећне равнодневнице, након првог пуног  пуног мјесеца и након јеврејске пасхе. Ово задње се подвлачи ненормално. А апсурд је у томе што је сама јеврејска пасха заправо повезана са пролећном равнодневницом с првим пуним мјесецом, али није само и то него има и разлог да је пасха почињала на пролеће и тј било је важно уочити да је класје на пољима почело да расте, јер ако није а пролећна равнодневница и први пуни мјесец су прошли онда се чекао други пуни мјесец. Дакле како помирити ово да се јеврејска  Пасха регуларно понекад слави послије два пуна мјесеца, а апологете старог календара тврде да је догма 1 ВС са својим исказом први пуни мјесец. Такођер не обраћа се пажња да је скоро било да се васкрс славио послије два пуна мјесеца и никоме не смета што то није у складу са одредбама 1 ВС. 

Циљ 1 ВС је био да хришћани добију тачно и јединствено рачунање  времена, без да се позивају на било кога па и на јеврејски календар, и то је проста ствар да не треба неку нарочиту елаборацију. 

 

Не знам зашто формулација да се "ненормално подвлачи". 

Разлог је био врло јасан за то време - да се не би славило у исто време, јер су теолошки необразовани мирјани почели схватати и говорити да је "све то у ствари исто" кад се слави у исто време. И то је доводило до многих прелазака из хришћанства у јудаизам.

Напомињем да се Пасха славила седам дана, тако да је лако могло бити да један од тих седам дана буде недеља, па да се поклапају празновања.

И не бих да будем мистик, али све те одлуке имају смисла до краја века из разлога који можда нама сада изгледају небитно, али се у једном моменту могу показати као "угаони камен" вере.

Тако да - не бих ја то баш тако релативизовао. Има ко зна и ко би требало да објасни.

Овај део са непокретним календаром је врло јасан, и сам Божић који треба да је у трећи дан након краткодневнице нам показује да смо одступили од тачног одређивања времена, на шта нас позива 1.ВС.

Да ли је Новојулијански (Мелетијев) другачији од Миланковићевог по питању пасхалији и како је Миланковић тај део решио - то је ствар коју би најмудрије православне главе ваљало да свима нама подробно разјасне у овој 2023, сто година након сабора у Цариграду и предлога СПЦ...

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свега, дакле, кољена од Авраама до Давида, кољена четрнаест, а од Давида до сеобе вавилонске кољена четрнаест, и од сеобе вавилонске до Христа, кољена четрнаест (Мт 1, 17).

Знамо отприлике колико је Ноје живео, па кад се скратио животни век - Аврам/Исак - и то се приближно зна -, затим имамо на неким нашим манастирима уписане године од стварања света - како онда да буде земља стара милијерде милијарди додин(ица)? Колико је, уствари, стара земља? 6-7 000 г., или 10/20/45 и кусур милијарди колико су научници "израчунали"?

Не могу се бројати кољена, али неће бити ни да је милијаде милијарди...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У име Оца и Сина и Светога Духа, ја, слуга Божији Стефан Урош, праунук светога господина Симеона и унук првовенчанога краља Стефана, син великога краља Уроша, и краљ свих српских земаља и поморских, сазидах овај храм у име светих праведника и предака Христових Јоакима и Ане, 6822. године, 22. индикта (за наведену годину одговарајући би био 12. индикт). И све што приложих овоме светом храму и у хрисовуљу уписах. Ко ли ово измени, нека је проклет од Бога и од мене грешнога, амин! + Сазида се, пак, овај храм трудом архимандрита и протосинђела игумана Јована.

 

natpis-1.jpg

natpis-2.jpg

 

Итд.

 

MANASTIRSTUDENICA.RS

годишњица упокојења једног од студеничких ктитора – седам векова (1321-2021) Ктиторски натпис краља Милутина исклесан је на четири мермерне плоче...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, Bokisd рече

Ајд прво ово Јустине, Исус је са апостолима прво јео и пио стару Јеврејску пасху и онда када је то испунио, тј. када је Исус завршио и испунио све законе и обичаје СЗ(јер није дошо да укине СЗ и стару Пасху него да их испуни, зато је рецимо и испунио обрезање и друге обичаје Мојсијевог закона), тек онда Исус установљава НЗ и следствено и нову Пасху и Васкрс. Тако да је ипак нова Пасха и Васкрс дошао после старе Пасхе, и то такође има и своју духовну и верску компоненту, јер смо ми хришћани наследници НЗ и нове Пасхе и не приличи нам да имамо било шта са Јеврејима и њиховом пасхом и зато су свети оци и Црква на 1.Васељ.сабору установили канон наше Пасхе који не треба да има никаквих додирних тачака са Јеврејском пасхом (који за нас више не важи и нема дејство), ни духовних, чак ни временских, додирних тачака, и зато по предањском канону 1.Вас.сабора наша Пасха мора увек да пада иза Јеврејске пасхе.

Да цитирам самог себеdobardecko, рецимо шта пише св.Јована Златоуст :

"А то што је Христос, одржао Пасху са Јеврејима (на Тајној Вечери), није то учинио да бисмо је ми са њима (сада) славили, него да уместо сенке уведе Истину... пошто је стара Пасха била праобраз оне која је долазила " (РG 48,865).. превод е.Атанасије Јефтић, Беседа 3. онима који посте са Јудејима (PG 48, 861-872)

Па рецимо шта пише о 1.Васељ.сабору у вези тога када и како треба да славимо Васкрс и нову Пасху :

" У то време, цео окупљени Васељенски Сабор, који се придружио овим првацима међу Светим Оцима и њиховим одредбама о томе у шта Хришћани треба да верују, донео је одлуку да и они славе Васкрс заједно са њима. Они су одбили да издају своју веру у тим тешким временима (прогона); да ли би пропали да су се претвара-ли и обмањивали по питању поштовања Васкрса? (5) Погледајте шта радите када тако лако, храбро и мудро осуђујете Оце? Ако је Фарисеј изгубио све благослове које је имао због тога што је осудио митра-цариника, какво оправдање ћете ви имати и какву одбрану због тога што сте се подигли против ових великих учитеља љубљеног Господа, посебно због тога што је ваш напад неправедан и безуман? Зар нисте чули Самог Господа Христа како говори: „Јер гдје су два или три сабрана у име моје, ондје сам и ја међу њима” (Мт. 18:20)? Али, ако је Христос између двојице или тројице који су се окупили у Његовог име, зар Његово присуство није прожимало и свих три стотине осамнаест Светих Отаца у Никеји? Христос је био присутан тамо, сâм Христос је био Онај Који је установио и донео законе. Али ви осуђујете, не само Васељенски Сабор Светих Отаца, већ и целу васељену која се сложила са њиховом одлуком."

И која је онда то Саборска одлука ? Па то је ово о чему пише св.Јован Златоуст и што сам горе прво поставио :

"Христос је држао Пасху са њима (Велики Четвтак и Тајна Вечера).Али Он то није урадио са идејом да и ми треба да држимо нашу Пасху (Васкрс) у исто време са њима. Урадио је то да би могао донети реалност ономе што наговештава реалност."

И видиш @Justin Waters како пише Златоуст да чак ни Христос није имао у плану да ми после Њега држимо дан Његовог васкрсења у исто време са Јеврејском пасхом.

Једноставно цела Црква од 1.Васељ.сабора до данас држи да требамо да славимо нашу Пасху и временски и сушстински потпуно другачије од Јеврејске пасхе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 4.1.2023. at 17:55, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Treba prije svega razmotriti šta je to vrijeme, da li ga i kako pad Adamov oblikuje, jer kaže vladika Ignjatije, vrjeme je zlo sve će nas pobiti, odnosno sve nas vodi u smrt, ili na koji način se kretanje podviga i duhovno uzdizanje mjeri, jer i to su kretnje 

Ноје живео скоро 'иљаду година а Аврам око 100 - шта се десило у међувремену, шта мислиш како је дошло до скраћења тог времена? Је л' се земља брже почела окретати и у којој релацији то иде са људским животом?

А и маш и оно како ће Господ у последње дане убрзати време где се изричито наводи да је то да би људи лакше поднели страдање. Једно се може закључити - за све људе важи неко "колективно" правило везано за релацију са временом (понедељци и четврци се смењују за све по неком истом циклусу, мада анђели сваком по на 'осе узимају душу) - међутим скраћење животне доби од Ноја да Аврама/Исака као да је текло по неком другачијем плану - као да није исто кад, рецимо данас умре неко од 100 година еко од 10 у исти дан.

Или да кажем - да ли се земља од пада окреће истом брзином, тј. да ли фитички закони мењани? Да ли је Ноје проживео десетак пута више дана и ноћи од Аврама, или су живели у различитим временима?

Прича се о календару и нису решене фундаменталније ствари - старост света, као и то "да нас време све по(у)би(ја)"...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Ćiriličar рече

@Bokisd @Hadzi Vladimir Petrovic @Родољуб Лазић @Јанко@Justin Waters

Занима ме ваше лично мишљење колико је стар свет?

 

Pa nije jasno ni to šta jeste vrjeme, da bih onda računali starost, ne možemo ni da imamo objektivnu realnost jer uvjek mješamo i uparujemo objekte uma i stvarna bića.

Da li svjet gledas samo kao zbir pojedinačnih suštih ili neko njihovo povezivanje u cjelinu sto se vrsi preko objekata svjesti, opštih istina, svjeronazora, ideologija, kad sve to skloniš ostaju pojedinačna sušta i kretanja, odnosno "Biće i vrjeme", onda je vrijeme horizont Smisla. Kod Hokinga vrijeme brze teče što je bliže masi odnosno prava linija se zakrivljuje u spiralu, pagansko ciklično vrjeme vezano za kretanje nebeska tijela, za datiranje se kao sat koristi vrjeme poluraspada izotopa ugljenika 14.psičko vrijeme mjereno brzinom mišljenja, ili demonsko vrijeme kada nam ubacuju pomisli 

Onda imamo istorijsko vrijeme i dogadjaje koji traju u smislu istorija ne prolazi, i na kraju ua nas relevantno crkveno vrijeme spoj vječnosti i vremena, i božansko "vrijeme" odnosno kretanje nestvorenih energija.

Pošto je Bog preko energija imanentan "svjetu" odnosno stvrenom to je božansko i svetsko vrjeme,: očito u raju, preobraženju, prazniku, podvigu, odnosno moralnom životu uskladjenom sa zapovjestima.

Dakle imamo i neko božansko vrijeme, liturgijsko vrijeme, koje je u stvari sam naš život. 

U ideološkom stanju, stejetu, državi, svjetonazoru ono "duhovno" iz nas dolazi kao nametnuti ili usvojeni sistem mišljenja i poklapa sve, te mi ne razlikujemo stvoreno i nestvoreno oko nas i u nama, najprije sam život nije tvar, nego nestvorena božanska energija i dar, taj život je vrjeme naše lično odnosno jedino koje postoji.

("naučnici" koji tvrde da je "bilo" svijeta prije čovjeka, temeljito fulaju, jer bez čovjeka nema egzistencije)

Čime se samjerava naš život- vrjeme-kretanje? sa Suncem i mjesecem sa drugim čovjekom, sa Bogom, sa nekim sistemom istina, sa tvarju i njenim oblikovanjem, sa demonskim prilogom? 

Vrjeme i prostor nisu stvorenja, to su razlike ili distance medju stvorenjima, pad zamračuje naš život, vrjeme, svjet, dok ga podvig preobražava do života u izobilju koji je božanski, jer drugog nestvorenog i nema, ima neko ništa kao okret od Boga.

Nase kategorije pojimovi jedinice vrjeme i prostor jesu stvoreni i to od nas, ali samo vrjeme i prostor nisu stvoreni od Boga koji je stvorio samo sušta, odnosno sva bića.

Tako da starost zemlje mjerimo ili vječnim božanskim energijama, ili uz pomoć ništa, ili preko nasih kategorija ili poredeći grudve iste i starosti i njihove odnose.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Ćiriličar рече

Ноје живео скоро 'иљаду година а Аврам око 100 - шта се десило у међувремену, шта мислиш како је дошло до скраћења тог времена? Је л' се земља брже почела окретати и у којој релацији то иде са људским животом?

А и маш и оно како ће Господ у последње дане убрзати време где се изричито наводи да је то да би људи лакше поднели страдање. Једно се може закључити - за све људе важи неко "колективно" правило везано за релацију са временом (понедељци и четврци се смењују за све по неком истом циклусу, мада анђели сваком по на 'осе узимају душу) - међутим скраћење животне доби од Ноја да Аврама/Исака као да је текло по неком другачијем плану - као да није исто кад, рецимо данас умре неко од 100 година еко од 10 у исти дан.

Или да кажем - да ли се земља од пада окреће истом брзином, тј. да ли фитички закони мењани? Да ли је Ноје проживео десетак пута више дана и ноћи од Аврама, или су живели у различитим временима?

Прича се о календару и нису решене фундаменталније ствари - старост света, као и то "да нас време све по(у)би(ја)"...

 

Vidiš Biblija ljepo kaže od Avrama do Isaka, ne živi "svjet" da bi on bio star i vremen, ne žive revolucije i rotacije, nego živi Avram, on stari i egzstira, odnoso nestvoreni vječni život dat je svakome od nas, prilikom uvodjenja u biće, večno, pa iz toga vječno kao derivat vremeno traje, mi smo izvor vremena, a kroz pokajanje i vječnosti za "svijet" odnosno sve stvoreno, naravno ako nadvladamo "svijet" izmedjuostalog i ideju o njegovom vremenosti i pregzistenciji čovjeku, jer šestodnev je stvaranje čovjeka od prvog dana, onog bi (nestvorena) svjetlost, ta svjetlost je osnov svog bića, odnosno po Bogu i na Bogu egzistiramo, ali treba razgrnuti.

Fizički vrjeme teče izmedju dva sušta- tačke- ali vječnost- blagodat-ljubab- energije teku izmedju minimum dvije ipostasi, mrve-tačke- česnice.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...