Jump to content

Православље и либертаријанизам

Оцени ову тему


  

63 члановâ је гласало

  1. 1. Liberalizam = nacionalna i državna izdaja?

    • Da, izdaja je
      24
    • Ne, nije izdaja
      32
    • Ne znam
      7


Препоручена порука

Dragi to o cemu pricas je neoliberalizam, trenutno na snazi

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ли либертаријанизам подразумева интервенцију државе да би се спасио неки капиталиста од банкрота ?

Одлично питање. Не! И сто пута не. Управо супротно. Доследан либерализам подразумева да је сваки капиталиста потпуно исти и да не постоје "свете краве", "ту биг ту фејл" и сличне глупости. Банкар и пекар у истински либералном друштву су потпуно исти. Ако лоше послују пропадају, ако добро послују просперирају. И све и да неки Динкић одлучи да интервенише и спаси капиталисту у таквом друштву он то не би могао јер не би имао средстава за тако нешто.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Драги ти благе везе немаш о чему причаш.

 

Прво ти је ок то како је дачиа узнапредовала, и ту нећеш рећи како је либерализам допринео успјеху румунског бренда. 

Друго, како су наши политичари неспособни да преведу заставу из државног у приватни сектор тако да то исто као и румунски, то је онда прави либерализам. 

 

Закључак - није теби стало да знаш шта је либерализам, већ због неког разлога и ради нечега си киван а то би да припишеш либерализму. 

 

Шта је либерализам, и како би ЕУ требала да почива на таквом либерализму објаснио је Дејвид Камерон. Ко жели да схвати ово је школски примјер објашњења:

 

http://katalaksija.com/2013/01/25/eu-govor-dejvida-kamerona/

 

Ако будеш хтјео да прочиташ текст, видјећеш да он овдје не одступа ни од појма "национални интерес". 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Teжак пример социјализма нпр..

 

Не! И сто пута не. Управо супротно. Доследан либерализам подразумева да је сваки капиталиста потпуно исти и да не постоје "свете краве", "ту биг ту фејл" и сличне глупости. Банкар и пекар у истински либералном друштву су потпуно исти. Ако лоше послују пропадају, ако добро послују просперирају.

 

Али, као што су живи примери из праксе показали, држава је ипак морала да спасе неке приватнике. Мислим да то доста говори о нереалности либералног капитализма. Мислим да ће таквих примера бити све више у будућности.

 

Такође имамо и да држава плаћа дугове и кредите појединих грађана. То је такође социјализам, али без тога би пропаст била велика. Још један доказ да је либерализам нереалан. Можда лепо звучи у теорији, али је неодржив у пракси.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Одлично питање. Не! И сто пута не. Управо супротно. Доследан либерализам подразумева да је сваки капиталиста потпуно исти и да не постоје "свете краве", "ту биг ту фејл" и сличне глупости. Банкар и пекар у истински либералном друштву су потпуно исти. Ако лоше послују пропадају, ако добро послују просперирају. И све и да неки Динкић одлучи да интервенише и спаси капиталисту у таквом друштву он то не би могао јер не би имао средстава за тако нешто.

 

Ајд ми сад дај пример државе, било које државе, било када у свету, која није водила ратове, није шпијунирала, није лобирала, и није на неки други начин помагала своје капиталисте, да бисмо видели у емпирији како та бајка изгледа, јер овако немамо референтну тачку.

 

Јер све то о чему ви овде на форуму одрасте грло причајући једноставно никада у историји није постојало, и не знамо како би изгледало, и личи на приче салонских комуниста из осамдесетих година деветнаестог века о рају на земљи званом комунизам.

 

Дакле, дај ми конкретан пример земље која није ни на који начин подстицала своје капиталисте, а којој је исшло одлично, па да наставимом разговор, ако није проблем.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Одлично питање. Не! И сто пута не. Управо супротно. Доследан либерализам подразумева да је сваки капиталиста потпуно исти и да не постоје "свете краве", "ту биг ту фејл" и сличне глупости. Банкар и пекар у истински либералном друштву су потпуно исти. 

 

Друже Тито........................- ..............................,

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Али, као што су живи примери из праксе показали, држава је ипак морала да спасе неке приватнике.

Држава није ништа "морала". То што је учинила је само још један од примера њеног насиља. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Дакле, дај ми конкретан пример земље која није ни на који начин подстицала своје капиталисте, а којој је исшло одлично, па да наставимом разговор, ако није проблем."

 

 

"Podsticanje" ne funkcioniše, valjda je jasna stvar zašto, a primer su ti današnje bogate zemlje, svaka je u nekom trenutku (duži ili kraći period) imala liberalni kapitalizam. Primera za to je koliko hoćeš dakle.

 

 

A ako hoćeš primer za društvo u kom je bilo istinske slobode - onda su to Grčka u petom veku p.n.e., renesansna Italija u šesnaestom veku i USA u dužini od nekih 150ak godina (od 1800. do 1950. cca), ali sad su i oni postali intervencionisti, socijal-pravednici i socijalisti te odatle i American decline.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Дакле, дај ми конкретан пример земље која није ни на који начин подстицала своје капиталисте, а којој је исшло одлично, па да наставимом разговор, ако није проблем."

 

 

"Podsticanje" ne funkcioniše, valjda je to jasna stvar, a primer su ti današnje bogate zemlje, svaka je u nekom trenutku (duži ili kraći period) imala liberalni kapitalizam. Primera za to je koliko hoćeš.

 

 

A ako hoćeš primer za društvo u kom je bilo istinske slobode - onda su to Grčka u petom veku p.n.e., Italija u šesnaestom veku i USA u dužini od nekih 150ak godina (od 1800. do 1950. cca), sad su i oni intervencionisti, socijal-pravednici i socijalisti te odatle i American decline.

 

Добро је да си прескочио све оно пре тога, јер би могло да ти се деси да видиш да је то што причате глупост.

 

Под "подстицајима" мислим и лобирање, ратовање, шпијунажу, и све остало што је свака земља у историји радила да би помогла своје капиталисте, као што сам горе и навео. И свака, али СВАКА компанија која је икада била мултинационална, се ослањала на мању или већу помоћ своје државе, почевши од Источноиндијске компаније, па до свега осталог. 

 

Опет, без прескакања, наведи ми пример државе која није помагала своје компаније, у шта спада и све оно што сам навео, а што си прескочио.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 Pokušaj da im ne platiš i odmah će da se nađe nekakav razlog za interveniranja da ti oduzmu naftno polje. I ovo je realnost, ostalo su samo puste priče, laži i bajke.

А како ће да "интервенишу" ако не преко полуге државног насиља? Невероватно је да се све ваше замерке увек сведу на оно што је сушта супротност либерализму: државну интервенцију. Зар није то интересантно? Зар не видиш Драги у какву логичку клопку константно упадаш? 

 

Либерализам (за разлику од свих варијанти социјалистичке утопије) увек узима у обзир људску природу. А људска природа је ово: ако постоји могућност да се уз помоћ насиља стекне предност некога над неким другим (небитно да ли је у питању појединац или група) она ће увек бити искориштена.

 

Од насиља се бранимо применом силе (рецимо неко те нападне и ти се браниш). Држава је институција којој смо поверили ту одбрану. Када би се она кроз независно судство и полицију бавила искључиво тиме све би било океј, и то је минархизам (минимална држава) који сви овде либерали са форума заступамо.

 

Дакле, ако из једначине избацимо насиље онда су људи приморани да добровољно опште једни са другима и једино добровољно јер друге алтернативе нема. Један од примера овакве добровољне сарадње је слободно тржиште. Други примери су добротворна друштва (Црква итд.), слободан софтвер, итд. То је либерализам. Проблем је што ви који сте критичари либерализма готово никад не спорите његове идеје него увек под плаштом критике либерализма заправо критикујете исто оно за шта се са друге стране залажете: интервенционизам државе. И тако у круг увек једно те исто. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Дакле, ако из једначине избацимо насиље онда су људи приморани да добровољно опште једни са другима и једино добровољно јер друге алтернативе нема. Један од примера овакве добровољне сарадње је слободно тржиште. Други примери су добротворна друштва (Црква итд.), слободан софтвер, итд. То је либерализам. Проблем је што ви који сте критичари либерализма готово никад не спорите његове идеје него увек под плаштом критике либерализма заправо критикујете исто оно за шта се са друге стране залажете: интервенционизам државе. И тако у круг увек једно те исто. 

 

Што би подразумевало да се поред судског и репресивног апрата (полиције) успостави и власт која би њима командовала, као и још једна грана власти која би доносила законе. Након тога, свака од те две гране власти би морала да има и своју администрацију која би обављала разне послове. Ако би власт била децентрализована, ето још већег апрата.

 

Даље, људима је држава потребна због путних докумената, инфраструктуре, заштите од спољног непријатеља, и осталих ствари које нису исплативе приватницима, и приватници се њима и не баве, сем онда када имају подстицај државе да се њима баве. 

 

Што значи да не постоји неки зао план да се администрација увећава, једноставно је природа државе и људских потреба таква, посебно када имаш државе са огромном територијом и огромним становништвом, као никада у историји.

 

Да ли у свему томе има злопотребе? Наравно да има. Да ли има измишљања радних места и вештачког запошљавања дебила? Преко сваке мере, свуда. Али да ли то значи да се цела државна администрација своди на злоупотребу моћи ради измишљања радних места? Ни у лудилу.

 

П.С. колко контам, на игнору сам Урошу, што није толико битно, ово пишем да се случајно не нађе неко ко ће стварно да поверује у ове глупости које се овде просипају, а које везе немају са реалношћу, нити са историјским развојем друштва и држава.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Liberalizam Liberalizmu! :lol:

 

to su sve gluposti, nista bez starog dobrog samoupravljanja :)

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А како ће да "интервенишу" ако не преко полуге државног насиља? Невероватно је да се све ваше замерке увек сведу на оно што је сушта супротност либерализму: државну интервенцију. Зар није то интересантно? Зар не видиш Драги у какву логичку клопку константно упадаш? 

 

Либерализам (за разлику од свих варијанти социјалистичке утопије) увек узима у обзир људску природу. А људска природа је ово: ако постоји могућност да се уз помоћ насиља стекне предност некога над неким другим (небитно да ли је у питању појединац или група) она ће увек бити искориштена.

 

Од насиља се бранимо применом силе (рецимо неко те нападне и ти се браниш). Држава је институција којој смо поверили ту одбрану. Када би се она кроз независно судство и полицију бавила искључиво тиме све би било океј, и то је минархизам (минимална држава) који сви овде либерали са форума заступамо.

 

Дакле, ако из једначине избацимо насиље онда су људи приморани да добровољно опште једни са другима и једино добровољно јер друге алтернативе нема. Један од примера овакве добровољне сарадње је слободно тржиште. Други примери су добротворна друштва (Црква итд.), слободан софтвер, итд. То је либерализам. Проблем је што ви који сте критичари либерализма готово никад не спорите његове идеје него увек под плаштом критике либерализма заправо критикујете исто оно за шта се са друге стране залажете: интервенционизам државе. И тако у круг увек једно те исто. 

Moram da primijetim da je ovo vrlo ostrašćen ideološki rječnik(doduše i drugi tabor ne zaostaje, šta više). Aman, nije sporno da država interveniše, već koliko! Sama činjenica da minarhisti prihvataju postojanje države kao svrhovite, podrazumijeva da ona svoj zadatak obavlja na neki način intervenišući.Dakle, državni intervencionizam, načelno, nije suprotstavljen libertarijanizmu. "Socijalistička utopija"- šta to znači? Zašto bi neko prihvatio takvu sliku ljudske prirode? Tako nešto se čini samo na vjeru (o takvoj i takvoj ljudskoj prirodi). Napomena, država treba i u liberalnom konceptu da štiti od "spoljašnjeg neprijatelja", a to se često gubi iz vida.

Nisam siguran da sam ispravno razumio pretposljednju rečenicu. Da li može objašnjenje?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...