Jump to content

Протојереј Слободан Лукић: Пастирска брига Цркве и содомски гријех

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 45 минута, Вилер Текс рече

Па ти није јасно како су Аврамова деца и муслимани, у смислу да су од њега потекли. Нико није рекао да је код њих истина али ти тражиш да се то нацрта.

Патријарх је рекао да су и хришћани и муслимани наследници Аврамови. То је специфичније значење него "деца".  А апостол Павле ( а за њим и Свети Оци) чак и то "деца" другачије сагледава:

"Нити су сви дјеца који су од сјемена Авраамовог, него: У Исаку ће ти се назвати сјеме. То јест, нису оно дјеца Божија што су по тијелу дјеца, него се дјеца обећања рачунају у сјеме" (Рим.9,7-8). 

Не видим никакав разлог да се у исти кош стављају и хришћани и муслимани као телесни потомци Аврама, када ап. Павле одбацује тај телесни аспект као небитан, и преноси смисао на потомке Исака, тј. обећања датог у Исаку.

А и на другом месту, у посланици Галатима говори: "Схватите, дакле, да су они синови Авраамови који су од вјере" (Гал. 3, 7).

Толико о наводној "деци" по телу и о њиховом значају за хришћанско поимање Аврама. А што се "наследика" тиче, ап. Павле говори (а можеш да прочиташ и Златоустово тумачење, ако те занима):

"Истјерај робињу и сина њезина; јер син робињин неће наслиједити са сином слободне" (Гал. 4, 28-30).

Дакле, по ап. Павлу је јасно да муслимани нису ни деца ни наследници Аврамови, са хришћанске тачке гледишта.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 59
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 37 минута, Вилер Текс рече

Сутра кад будеш причао са неким, нпр. муслиману, после помаже Бог одмах да му кажеш "код тебе није истина". 

Тако су радили сви велики проповденици, ништа полако одмах дрито у главу.

Ово су твоје конфабулације, опет у недостатку реалних чињеница на бази којих би водио дијалог и оспоравао нечије гледиште. Кад не знаш шта ћеш, онда нешто смислиш, и то смишљено/измишљено нападаш као да је реално. То се, беше, зове "сламнати човек"?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 33 минута, Родољуб Лазић рече

Патријарх је рекао да су и хришћани и муслимани наследници Аврамови. То је специфичније значење него "деца".  А апостол Павле ( а за њим и Свети Оци) чак и то "деца" другачије сагледава:

"Нити су сви дјеца који су од сјемена Авраамовог, него: У Исаку ће ти се назвати сјеме. То јест, нису оно дјеца Божија што су по тијелу дјеца, него се дјеца обећања рачунају у сјеме" (Рим.9,7-8). 

Не видим никакав разлог да се у исти кош стављају и хришћани и муслимани као телесни потомци Аврама, када ап. Павле одбацује тај телесни аспект као небитан, и преноси смисао на потомке Исака, тј. обећања датог у Исаку.

А и на другом месту, у посланици Галатима говори: "Схватите, дакле, да су они синови Авраамови који су од вјере" (Гал. 3, 7).

Толико о наводној "деци" по телу и о њиховом значају за хришћанско поимање Аврама. А што се "наследика" тиче, ап. Павле говори (а можеш да прочиташ и Златоустово тумачење, ако те занима):

"Истјерај робињу и сина њезина; јер син робињин неће наслиједити са сином слободне" (Гал. 4, 28-30).

Дакле, по ап. Павлу је јасно да муслимани нису ни деца ни наследници Аврамови, са хришћанске тачке гледишта.

Сасвим је јасно да се мисли да су аврамска религија. Значи тражи се минимална основа за разговор, не каже се да су наследници у смислу вере. Е сад не би ти био забринути правоверац када би то уочио.И ту ти је одговор о томе да си учитељ и да биће ти имаш конфабулације или српски речено, умишљаш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 56 минута, Вилер Текс рече

Сасвим је јасно да се мисли да су аврамска религија. Значи тражи се минимална основа за разговор, не каже се да су наследници у смислу вере. Е сад не би ти био забринути правоверац када би то уочио.И ту ти је одговор о томе да си учитељ и да биће ти имаш конфабулације или српски речено, умишљаш.

Шта је аврамовска религија? Хришћанство није религија, мислим да је и сам патријарх не једном о томе говорио.  А "аврамовске религије" јесте конструкт без икакве везе са реалношћу, смишљен да се вештачки омогући приближавање. И хришћанство, и јудаизам, и ислам виде Аврама и његов савез са Богом на другачији начин, и њихово верско учење о томе се потпуно разликује. Видимо шта апостол Павле пише. Аврамова деца су она која су од вере,  у Христу. И то је то. Нема Авраамовских религија, осим на нивоу и за потребе религијске илити екуменистичке политике.

А нешто си побркао, то није било неко уводно излагање за конференцију о хришћанству и исламу (па да буде, како кажеш, у функцији неког разговора) него део честитке за Курбан бајрам. Значи куртоазно обраћање, које не представља никакву основу за разговор. Хоћу рећи, није било потребна таква формулација у смислу "основе за разговор".

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Родољуб Лазић рече

Шта је аврамовска религија? Хришћанство није религија, мислим да је и сам патријарх не једном о томе говорио.  А "аврамовске религије" јесте конструкт без икакве везе са реалношћу, смишљен да се вештачки омогући приближавање. И хришћанство, и јудаизам, и ислам виде Аврама и његов савез са Богом на другачији начин, и њихово верско учење о томе се потпуно разликује. Видимо шта апостол Павле пише. Аврамова деца су она која су од вере,  у Христу. И то је то. Нема Авраамовских религија, осим на нивоу и за потребе религијске илити екуменистичке политике.

А нешто си побркао, то није било неко уводно излагање за конференцију о хришћанству и исламу (па да буде, како кажеш, у функцији неког разговора) него део честитке за Курбан бајрам. Значи куртоазно обраћање, које не представља никакву основу за разговор. Хоћу рећи, није било потребна таква формулација у смислу "основе за разговор".

Аман човече. То је колоквијални израз. Тачно сам знао да ћеш тако да цепидлачиш. Јесу ли телом Аврамови потомци? Јесу. И ништа друго није речено. Плетеш причу безвезе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 25 минута, Вилер Текс рече

Аман човече. То је колоквијални израз. Тачно сам знао да ћеш тако да цепидлачиш. Јесу ли телом Аврамови потомци? Јесу. И ништа друго није речено. Плетеш причу безвезе.

Телом јесу Авраамови потомци. Али то нема ама баш никаквог значаја за хришћанско, павловско поимање - три пута сам ти цитирао, али упорно превиђаш. Једноставно, не може се са хришћанског аспекта рећи да су они Авраамова деца. Ни колоквијално ни неколоквијално. Као што се не може рећи са хришћанског аспекта да је брак уговор или да је Црква институција. Може да се каже, али не са хришћанског гледишта. Исто тако и ово - може да се каже, онако, биолошки, социолошки, откуд знам, да су муслимани потомци Авраамови. То би могао да каже неки научник, религиолог, политиколог... Али патријарх није честитао празник као социолог или политиколог.

И још једном, није речено "деца", него "наследници".

 И на крају, ако су муслимани Авраамови наследници, онда би, зар не, морали да се налазе у Авраамовом наручју? А то значи: 

"Боже живих и упокојених, бесмртни Царе и васкрсли Христе, Боже наш истинити, посредовањем ... светих и славних праотаца наших Авраама, Исака и Јакова... упокоји душе слугу Својих који су отишли од нас, у место правде; упокоји их у наручју Авраама, Исака и Јакова; и уброј их у свете и смилуј се на њих, као добри Бог који љуби човека “ (са отпуста Службе упокојеним).

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 26 минута, Родољуб Лазић рече

Телом јесу Авраамови потомци. Али то нема ама баш никаквог значаја за хришћанско, павловско поимање - три пута сам ти цитирао, али упорно превиђаш. Једноставно, не може се са хришћанског аспекта рећи да су они Авраамова деца. Ни колоквијално ни неколоквијално. Као што се не може рећи са хришћанског аспекта да је брак уговор или да је Црква институција. Може да се каже, али не са хришћанског гледишта. Исто тако и ово - може да се каже, онако, биолошки, социолошки, откуд знам, да су муслимани потомци Авраамови. То би могао да каже неки научник, религиолог, политиколог... Али патријарх није честитао празник као социолог или политиколог.

И још једном, није речено "деца", него "наследници".

 И на крају, ако су муслимани Авраамови наследници, онда би, зар не, морали да се налазе у Авраамовом наручју? А то значи: 

"Боже живих и упокојених, бесмртни Царе и васкрсли Христе, Боже наш истинити, посредовањем ... светих и славних праотаца наших Авраама, Исака и Јакова... упокоји душе слугу Својих који су отишли од нас, у место правде; упокоји их у наручју Авраама, Исака и Јакова; и уброј их у свете и смилуј се на њих, као добри Бог који љуби човека “ (са отпуста Службе упокојеним).

Ловиш речи и изврћеш их. Смири се мало, брате. Од обичне честитке ти правиш проблем. 

Пс: Никако другачије нисам ни схватио него да је акценат да су телом од Аврама. А како схватити да читаш старе честитке, хваташ сваку реч итд. ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта сам изврнуо? На који начин?

Причамо, причамо и онда на крају човек каже "смири се мало". Узречица-аргумент пар екселанс . Све за шта немаш одговор, спакујеш у дисквалификаторно "смири се мало" и  решио си све своје проблеме у дијалогу.:D

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Родољуб Лазић рече

Шта сам изврнуо? На који начин?

Причамо, причамо и онда на крају човек каже "смири се мало". Узречица-аргумент пар екселанс . Све за шта немаш одговор, спакујеш у дисквалификаторно "смири се мало" и  решио си све своје проблеме у дијалогу.:D

 

Тако што од обичне честитке правиш баука. Ја сам схватио да се не ради о браћи по вери него да су деца Аврамова, потекли од Аврама.

Да смири се, јер свако мало јуриш Патријархову "грешку" и издајеш се за забринутог правоверца.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Вилер Текс рече

Тако што од обичне честитке правиш баука. Ја сам схватио да се не.ради о браћи по вери него да су деца Аврамова, потекли од Аврама.

Да смири се, јер свако мало јуриш Патријархову "грешку" и издајеш се за забринутог правоверца.

Правити од обичне честитке баука није извртање речи. 

Не јурим. Читам његов инстаграм налог и размишљам о томе што говори. Не издајем се за забринутог правоверца, нити знам шта је правоверац. Ја сам православни хришћанин.

А што се смиравања тиче, жао ми је, ниси ми духовник и ниси надлежан за такве савете. Можемо да разговарамо, а дисквалификације батали.

Оно што ја мислим јесте да се патријарх  недовољно прецизно изразио. Не мислим  да их сматра браћом по вери, али када се у исту раван (макар и на језичком нивоу) ставе хришћани и муслимани као "наследници Аврамови", онда, у зависности од верске (не)сетљивости и (не)освешћености, човек може да помисли да је "све свеједно", "све су религије добре и спасоносне" и слично. А мислим да сам нешто у сличном духу видео и у коментарирама на ову објаву.  

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Родољуб Лазић рече

Оно што ја мислим јесте да се патријарх  недовољно прецизно изразио. Не мислим  да их сматра браћом по вери, али када се у исту раван (макар и на језичком нивоу) ставе хришћани и муслимани као "наследници Аврамови", онда, у зависности од верске (не)сетљивости и (не)освешћености, човек може да помисли да је "све свеједно", "све су религије добре и спасоносне" и слично. А мислим да сам нешто у сличном духу видео и у коментарирама на ову објаву. 

Па да кад неко види лубеницу може њоме да разбије прозор.

Што би рекао твој сумислилац Боки, прати контекст.

Не мора неко неком бити духовник да.би му рекао, смири се брате.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Вилер Текс рече

Па да кад неко види лубеницу може њоме да разбије прозор.

Што би рекао твој сумислилац Боки, прати контекст.

Не мора неко неком бити духовник да.би му рекао, смири се брате.

"Смири се брате" говори неко ко за себе мисли да је (довољно) смирен некоме за кога мисли да није смирен. Сама чињеница да процењујеш моје смирење и да налазиш да нисам смирен је лоша позиција. Независно од тога да ли си у праву. Генерално је потпуно безвезе говорити некоме да се смири, јер то свако од нас може рећи оном другом. Зато што нико од нас није довољно смирен. Па сагласно томе, могао бих и ја теби рећи - "смири се брате, немој смиривати друге". Али нећу. Јер сам ја смирен.:smeh1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Родољуб Лазић рече

"Смири се брате" говори неко ко за себе мисли да је (довољно) смирен некоме за кога мисли да није смирен. Сама чињеница да процењујеш моје смирење и да налазиш да нисам смирен је лоша позиција. Независно од тога да ли си у праву. Генерално је потпуно безвезе говорити некоме да се смири, јер то свако од нас може рећи оном другом. Зато што нико од нас није довољно смирен. Па сагласно томе, могао бих и ја теби рећи - "смири се брате, немој смиривати друге". Али нећу. Јер сам ја смирен.:smeh1:

Добро је смирени:smeh1: А човека, брате мили.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Вилер Текс рече

Добро је смирени:smeh1: А човека, брате мили.

Драго ми је да си схватио да нема потребе да ме смираваш. Јер, ако сам смирен, онда је то то.:smeh1: 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Родољуб Лазић рече

Драго ми је да си схватио да нема потребе да ме смираваш. Јер, ако сам смирен, онда је то то.:smeh1: 

Реци ми ако си возач, како успеваш да да се смириш у саобраћају? Спаси возаче, јер нам је туга преголема:smeh1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...