Jump to content

Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 92
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 1 сат, ekdikos_apomahis рече

Није било жичке епархије. Охридска архиепископија није била аутокефална.

Постоеле Рашка и Призренска епархија. Епископите по добивањето на автокефалијата на св. Сава биле протерани.
Охридската Архиепископија била царска Црква. Независна од Патријаршијата, зависна од царот. Во тоа време цар немало.
Кога се зборува за Охридската Архиепископија, треба да се знае, зошто и во кои услови не била укината во 1018 година. И знаејќи го тој факт, ќе знаеме дали била или не била зависна од Патријаршијата.
Како и да е, свети Сава се помирил со Охридскиот Архиепископ и тоа е најважно. Како што и сега МПЦ се помири со СПЦ.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, ekdikos_apomahis рече

То је сад већ питање интерпретације. Михајло Керуларије даје у задатак архиепископу Лаву да састави документ у коме оповргава римокатоличко учење. Сем тога архиепископи су рукоплагани у Константинопољу. Обично су бирани из цариградског клира (Блажени Теофилакт, Лав, између осталих)...

Охридската Патријаршија (која веројатно е утврдена од страна на Римскиот Папа) не е укината само од една причина - конфликтот меѓу Василиј II Бугароубиецот и Вселенскиот Патријарх Сергиј II. Се` друго се хагиографски прикаски. Од истиот конфликт и Александрискиот Патријарх станал Судија на Вселената со право да носи два петрафили.

И не може да биде исто дали е автономна во однос на Вселенската Патријаршија или автономна во однос на царот. Како и да е, во време на Отоманското Царство сите грчки цркви (вклучувајќи ја и Охридската Архиепископија) биле во блиски односи и не може да се сфаќа нивната автокефалија во однос на денешните автокефалии. На пример: еден Костурски митрополит Герасим Палада (втор по ранг во Охридската Архиепископија, кој го вовел тропарот на третиот час пред претворувањето на даровите) станал Александриски Патријарх. Дали тоа значи, дека и Александриската Патријаршија не била автокефална? Уште повеќе во Цариградскиот Типик постои правило за избор на Блаженејши (Патријарх Александриски, Антиохиски, Ерусалимски или Архиепископ Кипарски), кого го бирал Синодот на Вселенската Патријаршија,  дури и откако ќе го избереле прво му пееле многолетствие на Вселенскиот Патријарх, па потоа на новоизбраниот Блаженејши Патријарх; и откако ќе завршел изборот Блаженејшиот одел на “баци рака“ кај Свјатејшиот. Дали можеме да речеме дека и Патријарсите не биле автокефални?

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 34 минута, ekdikos_apomahis рече

То је сад већ питање интерпретације. Михајло Керуларије даје у задатак архиепископу Лаву да састави документ у коме оповргава римокатоличко учење. Сем тога архиепископи су рукоплагани у Константинопољу. Обично су бирани из цариградског клира (Блажени Теофилакт, Лав, између осталих)...

Димитрије Хоматијан протествује не због саме аутокефалности, него тврди да  Теодор Ласкар није легитиман цар. Свети Сава изричито тражи да се нови архиепископ бира и рукополаже у Србији.

Епа зошто протестира Блажениот Димитрија Хоматијан за царот, а не за Патријархот? Затоа што Охридската Архиепископија била под царот, а не под Патријархот. Да била под Патријархот против него ќе протестирал. Блажениот Димитрија Хоматијан ги знаел каноните, не бил неписмен...
Тешко е да дискутираме за теми од 13 век со менталитет и знаења од 21. ;)

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, ekdikos_apomahis рече

Димитрије Хоматијан није блажени, за разлику од Теофилакта, који јесте у именослову, а чије су мошти у Чачку. Толико је знао каноне да је и сам противканонски постављен за архиепископа. ;) Он није признавао ни Манојла Сарантена, а ни Германа II за патријархе. Био је учен човјек и правник, али није био непристрасан.

Штом бил архиепископ - блажен е. ;) Светител, а за светец - Господ си знае.
Каде поточно се поточно моштите на свети Теофилакт? Првпат читам, дека се во Чачак.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, ekdikos_apomahis рече

Била је аутономна, али није била аутокефална. Свети Сава у преговорима са царем и патријархом изричито тражи да српски архијереји сами бирају и посвећују архиепископа. Скоро сви охридски архиепископи су послани из Константинопоља.

Ако Охридската Архиепископија била автономна, дали и Александриската, Антиохиската и Ерусалимската Патријаршија биле автономни? Бидејќи и нивните поглавари ги бирал Синодот на Константинополската Патријаршија!

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, ekdikos_apomahis рече

Формално-правно, биле су аутокефалне, јер њихову незавинсост потврђују канони васељенских сабора. Фактички, биле су зависне од Цариграда. Валсамон никад није ни видио Антиохију. Што се тиче Охридске архиепископије, нема саборских одлука....

Димитрије Хоматијан је покушавао да повеже Охрид и Јустијнијану Приму, али то је само фикција.

Баш и није. Форме обраћања су касније уведене, а и сада архиепископу се не обраћа тако, него са влаше Блаженство или Блажењејши, никад са блажени. (Нити патријарху са "Свети")

Штo значи блажењејши? :)


Офтопик:  Го оживеавме форумот - јупи-јупи-јеее :D:cheesy3::algabacaju:

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, ekdikos_apomahis рече

Била је аутономна, али није била аутокефална. Свети Сава у преговорима са царем и патријархом изричито тражи да српски архијереји сами бирају и посвећују архиепископа. Скоро сви охридски архиепископи су послани из Константинопоља.

Da, imala je siroku autonomiju u okviru Carigradske patrijarsije, Ohridska arhiepiskopija nikada nije bila nezavisna i autokefalna crkva po kanonskom i predanjskom i crkvenom poretku i samim time nije mogla da daje ono sto i sama nije imala, nije mogla da daje autokefaliju koju nije ni imala.

Jedina rasprava i problem moze da bude sto je sv.Sava zaobisao arh.Homatijana i direct otiso kod Vaseljenskog patrijarha, verovatno i za to ima odredjenog opravdanja u istorijskim i politickim i crkvenim prilikama tog vremena....itd...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, ekdikos_apomahis рече

Најблаженији на црквенословенском. Али, опет и архимандриту кажеш преподобњејши, а није сваки архимандрит преподобан, а камоли најпреподобнији.

Не ми се допаѓа тоа што сте пристрасен и пристрасноста во оваа дискусија Ви е единствена водилка. Да беше бл. Димитриј во добри односи со св. Сава и Охридската Архиепископија да му дадеше автокефалија на св. Сава, Охридската Архиепископија ќе беше најавтокефална, а архиепископот Димитрија Хоматијан ќе беше светец невиден...
Тоа доаѓа како некој Македонец по 900 години да вика: патријархот Павле не е свет и да мафта со памфлетите на прота Жарко Гавриловиќ, а да не го сака само затоа што не ни давал автокефалија.  Или по 2000 години некој Украинец да тврди, дека Руската Црква не била автокефална, затоа што добиле автокефалија од Константинопол.
 

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

За 1055 немам директни податоци, ама можам да Ви пратам што викал Валсамон за Бугарската, односно Охридската Архиепископија!
Еве читајте го неговото толкување на 2. канон од 2. Вселенски Собор и престанете да си измислувате прикаски, само затоа што тие прикаски ви одговараат.
 

Если же находишь и другие независимые (автокефальные) церкви, как-то: болгарскую, кипрскую и иверскую, не удивляйся этому. Архиепископа болгарского почтил император Юстиниан: читай 131-ю новеллу его, находящуюся в 5-й книге Василик титул 3, глава 1, помещенную в толковании 5-й главы, 1-го титула настоящего собрания.

Друго прашање: Зошто Вселенскиот Патријарх не го расчинил Охридскиот Архиепископ, кој што учествувал на воздигнувањето на Пеќската Архиепископија во Патријаршија и воздигнувањето од крал во цар на Душан Силен?

 

AZBYKA.RU

Труд «Канонические правила Православной Церкви с толкованиями. Второй Вселенский Собор - Константинопольский». Большинство произведений...

 

https://azbyka.ru/otechnik/books/original/8273-Канонические-правила-Православной-Церкви-с-толкованиями-(Зонара-Аристен-Вальсамон-Кормчая-Книга-правил).pdf

898 страница

 

 

 

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@ekdikos_apomahis O da, a birali su i drugim autokefalnim crkvama. Cak postoji i period u kome je rimskog papu postavljao car (kao i carigradskog). Tu je rec o mesanju cara u crkvene poslove, a ne o potcinjenosti ohridskog carigradskom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Крсмановић, Бојана (2012). „О односу управне и црквене организације на подручју Охридске архиепископије” (PDF). Византијски свет на Балкану. 1. Београд: Византолошки институт. стр. 17—39.

http://www.byzinst-sasa.rs/srp/uploaded/PDF izdanja/Vizantijski svet na Balkanu 1.pdf

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...