Jump to content

Епископ Фотије: Обновљени нишки разговори СПЦ и МПЦ, могуће васпостављање канонског јединства већ на мајском Сабору

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 36 минута, Onufrije рече

Нема ни оно Бугарче да се радује:D

Tu sam i radujem se!!! Hristos Voskrese!!!:D

Plasim se da ne iskompliciram stvari)))

Ako da Bog, uskoro, u zagrljaj vas ljubim!:)

Mislim da je vreme da se svi smirimo i pomirimo radi Gospoda i Crkve Njegove!

pozz

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Фанар нема намјеру да измјени Устав СПЦ? Шта је то – помиритељска изјава или отворена пријетња? или обоје?

Дакле, да бисмо уопште могли да говоримо о суштини јучерашњег саопштења, неопходно је да појмимо да Фанар није просто једна самостална црквена структура већ експонент туђег геополитичког интереса који је симбиотички везан за хеленски расизам по кључу: што мање хеленске реалне моћи у овом свијету, то више имагинарне моћи Фанара у васељени

Од  ИН4С  -  10/05/2022 11:27 Посљедња измјена: 10/05/2022 14:23 
 
o-darko-djogo-640x427.jpg о. Дарко Ристов Ђого

Пише: о. Дарко Ристов Ђого

Коментар о природи Фанара и његових акција, да напоменем, није никакав ни полузванични став СПЦ већ лични богословски коментар

Јучерашње саопштење Фанара има само један једини циљ: да успостави тј нормативизује апсолутну власт те „црквене“ структуре над свим „црквама ћеркама“, укључујући и оне аутокефалне.

Њиме је поновљена постмодрнистичка идеологија као основно начело дјеловања Фанара: чињенице и правила не постоје већ се оне непрекидно мијењају сходно тренутним потребама Моћи којој Фанар служи као „црквена“ структура.
Зато је најосновнија природа сваког саопштења које је долазило из Фанара у ствари постмодернистчка двосмисленост. Сјетимо се само интервјуа патриајрха Вартоломеја Жики Ракочевићу у коме је експлицитно рекао:
Према томе, разлика у погледу Украјине, канонски и еклисиолошки (црквено), јесте у томе што је Русија упала и окупирала Митрополију Кијева, а да јој то никада није уступљено, док Србија све што има то јој припада и канонски и еклисиолошки. То значи да Васељенска патријаршија не намерава да измени Устав СПЦ, нити њене границе, уколико то не прати споразум и сарадња. Никада Васељенска патријаршија није прекорачила границе других цркава, сем једино уколико постоји односни захтев и већа црквена потреба.“

Свако са нормалним чулом за истину ће одмах препознати проблематичност и првог дијела изјаве, будући да Фанар вијековима није спорио надлежност Московске патриајршије над Кијевом. Али, чак и да оставимо то по страни, остаје други дио изјаве. Фанар нема намјеру да измјени Устав СПЦ? Шта је то – помиритељска изјава или отворена пријетња? или обоје? Фанар и иначе не прекорачава јурисдикције, осим што их прекорачава, када је то политички опортуно ии неопходно?
Дакле, да бисмо уопште могли да говоримо о суштини јучерашњег саопштења, неопходно је да појмимо да Фанар није просто једна самостална црквена структура већ експонент туђег геополитичког интереса који је симбиотички везан за хеленски расизам по кључу: што мање хеленске реалне моћи у овом свијету, то више имагинарне моћи Фанара у васељени.
Тако да: немам ништа ново да кажем, осим онога што сам већ рекао у тексту „Постмодерна моћ Цариградске патријаршије“.
Све ово подсјећа на први дио „Пупка света“ Венка Андоновског у којој се ријечи непрекидно појављују и нестају, значења се губе и уништавају оне који се ријечима играју, у којима се могућност ријечи да оживи и убије оставрује различито код истински доброг и ученог човјека и код оног злог и амбициозног.

Тамо гдје нема разлике између љубави и мржње, цјелива мира и издаје, гдје се пише „аутокефалија“ а описује покорност, гдје се „признаје“ а заправо не признаје – тешко да ће се изградити више од бајалица за тренутну употребу…

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бугарски медиум: Скопје ја украде Бугарската Охридска Архиепископија од Бугарија

 
neofit-bugarski-patrijarh-1024x628-34272

„Скандал! Скопје и ја украде Бугарската Охридска Архиепископија од Бугарија“, е наслов во бугарскиот медиум Епицентар откако Вселенската Патријаршија ја призна на Охридската Архиепископија за канонска.

Македонската православна црква беше изненадувачки призната од Вселенската патријаршија како Охридска архиепископија - во изминатите години Бугарската архиепископија во Охрид беше од големо значење за опстанокот на Бугарите како народ и духовност. Тоа е, исто така, најдолгата постоечка црковна институција - речиси 750 години, пишува медиумот.

Бугарската автокефална архиепископија во Охрид остана единствената бугарска духовна институција и со многу труд и работа успеа да го одржи жив христијанскиот дух кај Бугарите. Во XV и XVII век охридските архиепископи сè почесто почнале да се потпишуваат со титулата патријарх.

Освен сегашните реакции на медиумите своевремено реагираше и професор Божидор Димитров.

Признавањето на црквата „Охридска архиепископија за независна“ е предавство на националните интереси на Бугарија и и штети на Бугарија и на бугарската кауза во Македонија, велеше бугарскиот историчар проф.Божидор Димитров.

Во вчерашното соопштение од Истанбул се вели дека терминот „Македонија“ и сите други негови деривати се исклучени, а црквата е признаена само како „Охридска“.

Вселенската патријаршија, исто така, соопштува дека во евхаристиско причестување ги прифаќа хиерархијата, свештенството и народот на Црквата под раководство на архиепископот Стефан.

Црквата во Србија мора да ги реши административните прашања меѓу неа и црквата во Северна Македонија во рамките на канонскиот поредок и црковната традиција, соопшти Вселенската патријаршија.

Името на оваа црква е „Охридска“ (што значи подрачје на нејзина јурисдикција само во рамките на територијата на државата Северна Македонија), како што писмено им било ветено на Вселенската патријаршија и нејзиниот поглавар, со исклучок на терминот „македонски“ и сите други деривати на зборот „Македонија“.

Ова е нож во задниот дел на Бугарската православна црква, за кој Охридската архиепископија е дел од историскиот и духовниот простор, како и најстарата бугарска црковна институција, коментираат теолозите, пренесува Епицентар.

Потсетуваме дека пред само неколку дена од Македонија стигна вест за црквата „македонизација“ на бугарското преродбенички свештеник Јоаким Карчовски, родоначалникот на бугарската печатена литература, велат во текстот.

Македонската православна црква најави дека на 22 мај ќе го прогласи Карчовски за светец за „прв македонски просветител и учител на Македонците во првата половина на 19 век“.

 

Izvor:

SITEL.COM.MK

„Скандал! Скопје и ја украде Бугарската Охридска Архиепископија од Бугарија“, е наслов во бугарскиот медиум Епицентар откако Вселенската Патријаршија...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Некако схватам да Македонци могу да буду Македонци само уз Србе, а ако то не желе онда нека буду Бугари.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ли Македонци игде другде имају оваква догађања?

ДЕСЕТОРО ђака и професора средње школе „Методи Митевски Брицо“ из Делчева у Севереној Македонији, допутовало је, у узвратну посету својим вршњацима у пиротску Средњу стручну школу.

225498_pirot-nasi-i-makedonski-djaci-fot

https://www.novosti.rs/c/srbija/vesti/1115320/sklope-nova-sacuvaju-stara-prijateljstva-ucenici-severne-makedonije-poseti-pirotskim-vrsnjacima

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Velibor Džomić: U pitanju je ozbiljna crkvena stvar

Velibor Džomić, koordinator Pravnoga saveta Mitropolije crnogorsko-primorske, arhijerejski namesnik podgoričko-kolašinski i starešina Crkve Svetoga Đorđija, nije želeo da komentariše udar na SPC, kao ni navodne namere o priznanju crnogorske crkve kao autokefalne od strane patrijarha Vartolomeja. - U pitanju je ozbiljna crkvena stvar, te ne želim to da komentarišem. Kad za to dođe trenutak, sabor će se oglasiti saopštenjem - rekao je za Kurir.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Milan Nikolic рече

Некако схватам да Македонци могу да буду Македонци само уз Србе, а ако то не желе онда нека буду Бугари.

Дај им Боже мудрости, поред Шиптара и Амера, православни Грци им не дају да се зову македонцима, Бугари да се  се зове Охридска... ваљда ће се нас  на Сабору просвјетлити Дух Свети за неко решење. 

пре 4 минута, Milan Nikolic рече

Velibor Džomić: U pitanju je ozbiljna crkvena stvar

Velibor Džomić, koordinator Pravnoga saveta Mitropolije crnogorsko-primorske, arhijerejski namesnik podgoričko-kolašinski i starešina Crkve Svetoga Đorđija, nije želeo da komentariše udar na SPC, kao ni navodne namere o priznanju crnogorske crkve kao autokefalne od strane patrijarha Vartolomeja. - U pitanju je ozbiljna crkvena stvar, te ne želim to da komentarišem. Kad za to dođe trenutak, sabor će se oglasiti saopštenjem - rekao je za Kurir.

Па у слућају да се Нато одлучи да потпали Балкан, добро би дошло мало пјешадије а у припреми који раскол, а онда кланица не само сад него опет и опет.

Индикативно је које епархије обилази наш Патријарх, оне које су биле чланице укинутог епархијског савјета "Пећаршије". 

Јасно је шта хоће, што више раскола и подјела то ће нас лакше сјебати. 

Нато тражи новог Спиродана Мифку и Гермогена.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кратко и јасно

 

РПЦ не признаје нову Вартоломејеву структуру

Признање "Охридске цркве" од стране Васељенске патријархије представља грубо и политички мотивисано задирање у јурисдикцију Српске православне цркве, саопштио је заменик председника Одељења за спољне црквене везе Руске православне цркве Николај Балашов.

„Васељенска патријаршија, као и у случају Украјине, поново је одлучила да буде једини и самозвани арбитар у целом православном свету, једини и неоспорни арбитар о свим црквеним питањима, извршивши грубо антиканонско и политички мотивисано задирање у надлежност Српске православне цркве. Међутим, легитимну одлуку о статусу Православне цркве у Републици Северној Македонији може донети само Српска Патријаршија преко свог Архијерејског Сабора. Било која одлука, донета без учешћа аутокефалне Српске православне цркве неће бити призната од Руске православне цркве. Надам се да то неће признати ни друге помесне православне цркве“, рекао је Балашов.

 

Васељенска патријаршија саопштила је јуче да признаје такозвану цркву Северне Македоније као православну и да је прима у заједницу хришћанских православних цркава.

 

Како се наводи у саопштењу, Константинопољ је признао назив те Цркве као „Охридска“ (што значи подручје њене јурисдикције само у границама територије државе Северне Македоније) и искључује употребу термина македонска као и било које изведенице из тог термина.

 

Извор: "Спутњик"

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако је пар дана владао медијски мир по македонском црквеном питању у српским медијима, јутрос су се наши славни таблоиди потрудили да га наруше. Ударац ножа у леђа (Васељенске патријаршије Србима, отимају све српске светиње и слични наслови уз нешто мало коментара. Најдаље је отишао Kurir за кога је признавање аутокефалије Мирашеве секте, већ готова ствар.

Политика (Јелена Чалија) једина даје информације о томе шта се заиста догодило у оцих неколико дана.

Ако се неко пита какав је то углед Србије у свету па се тако лако сламају њени црквени интереси, узгред шта заиста српска дипломатија ради на учвршћивању тзв Отвореног Балкана, посредно одговара Јелена Тасић у Danasu: све је ово, по обичају замесио Вучић, који притиска патријарха да прихвати санкције Русији и признање независности Косова, за које ће да оптужи Русе.

Од свих ових текстова у јутрошњој штампи одудара прилог Слађане Вукашиновић у Blicu, која најављује да ће на Сабору доћи до помирења Српске и Македонске цркве.

3017627_naslovna_ff-s.jpg

vJsk9kpTURBXy80M2RjMDI1NmI5ZmViMzMzYWZlOGNlN2FlMWY2ZWFiMy5qcGeRkwLNAxYAgaEwBQ.webp

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, Баба рече

:skidamkapu:

Screenshot_79.jpg

Neka se zovu kako hoce, eto sa jedne strane moras nekog ko je zensko da oslovljavas sa gospodine, a Makedonce trebas da zoves Skopje ili Ruse Moskovljanima, zbog neke tradicije i kontinuiteta, pa prvi mi Srbi po cemu smo Srbi? Po srpskoj mafiji? po srpskoj turbo muzici? Itd.

Biti Helen znaci biti misleci, to nasa braca Grci odavno nisu, milenijumima su daleko od darivanja nekog filozofa, sveti su drugo, ali strogo gledano to je Izrael a ne Helen. Ili kakav je to  bogovidac koji opipljivog culima Hrista ne poznaje?

Prosto me sramota sto sam Srbin, Musliman, Hrvat, Makedonac, Crnogorac i ostalo:))), mislim stidim se za sve, ako smo, a ocigledno jesmo toliko glupi da nas zavade, a ocigledno jesmo, kako onda bolje zasluzujemo? 

I 92 nas je strani neprijarelj napao ovim identitetskim inzinjeringom, gledao sam svojim ocima kako se ljudi zauvjek presvrcu, postaju nesto drugo.

Ako nam naprave raskol poslje dzaba streljivo, kindzali, mi smo u tom slucaju rat izgubili u sustini - ontoloski, onticko odigravanje ne znaci mnogo.

Odnosno izgubili smo neke ljude, zato ako ovih dana na pravi nacin dobijemo Makedonce i oni nas, to je onda velika opsta pobjeda.

 

Priznavanje Mirasa bi bio autogol za Barta, ni Milo nije toliko glup, ide se na raskol izmedju "Pecke" i "Karlovacke", Vartolomej trazi nasu dijasporu koja je vec napravila korake, i Ameri hoce jug uz Jadran. 

Sad je pitanje koliko ce nas ujesti, kako da nas bolje zagrizu, nasi su Arhijereji na zivotnom i istorijskom ispitu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Hadzi Vladimir Petrovic рече

zato ako ovih dana na pravi nacin dobijemo Makedonce i oni nas, to je onda velika opsta pobjeda.

Дај Боже. Надам се да ће Македонци схватити да им ми ништа не тражимо и не отимамо. Можда и знају али ко зна какве але их притискају. Нек им Бог подари храбрости и мудрости.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

WWW.SLOBODENPECAT.MK

Премиерот Димитар Ковачевски му испратил писмо на Вселенскиот патријарх Вартоломеј пред одлуката на Вселенската православна Цариградска патријаршија, да...

 

Ваша Сесветост, Архиепископ на Константинопол – Нов Рим и Вселенски Патријарх, г. г. Вартоломеј,

За мене претставува навистина огромна чест да Ви го напишам ова писмо, обраќајки се со особена радост и должна синовска почит кон Вас, како кон Татко на православните, како кон претстојател на Великата Христова Црква – Мајката на Црквите и Патријарх на Тронот во Царицата на градовите.

Најнапред би сакал да го побарам Вашиот благослов за мандатот што мојот народ ми го довери, во следните години да му послужам како претседател на Владата на Република Северна Македонија.

Воедно сакам да Ве известам дека, со Божја помош, продолжуваме со истите цели и намери, како и нашата досегашна Влада, за доброто на народот во нашата земја, за мир, благосостојба и единство. Добро сме запознаени со црковната состојба во која се наоѓа нашата земја, но и добро знаеме за исклучителното право на Вселенската патријаршија да прима еклитон (апелација), кон кое веќе еднодушно, и Црквата и Државата, прибегнавме. Како носител на мирот и единството на светско ниво, Ви се обраќаме за Ваш татковски благослов и поткрепа во делото кон кое сe стреми нашата држава и црква. Како носител на татковската грижа во светското Православие и историската одговорност, Ве замолуваме да нѐ имате во своите молитви и намери, нас, измачените чеда на славната Ромејска култура и духовна аристократија, која преку Вас, во Окото на Вселената – Великиот Град, се уште гори со пламенот на евангелската /љубов. Мојот народ и Црква очекуваат во скоро време да нѐ примите во евхаристиско единство со Мајката Црква, како прв чекор кон конечното решение на нашиот црковен проблем. Се надеваме дека во догледно време, преку решавањето на останатите административни проблеми, тоа конечно ќe доведе кон автокефалија на нашата Црква, којашто ние ја разбираме како единство со сите помесни православни Цркви преку послушанието и почитта кон Првопрестолната Вселенска Патријаршија во Константинопол.

Мирот и заедништвото во името на Бога се идеали кон кои се стремиме, а на кои нѐ учи Православната Христијанска вера, чијашто можност за нивното практично реализирање ја гледаме единствено во Вашата просветлена личност.

Од длабочината на срцето Ви го честитам Вашиот редок јубилеј: 30 години Вселенски патријарх и 60 години славно свештенодејствие. Ви посакуваме долгоденствие во здравје и мир, па плодовите од вашата мудрост и просветленост да ги почувствува и да им се радува и нашиот народ и Црква.

Според моето скромно мислење, поминуваме клучни историски моменти, коишто треба да се исползуваат во слава Божја, пред лицето на историјата.

Ви ја бакнувам Вашата света десница, просејќи го Вашиот благослов и ставајќи го мојот мандат на располагање за соработка и помош во решавањето на нашето долгогодишно црковното прашање. Посакувам новата 2022 година да биде успешна и плодотворна, година историска и славна, година на единство и заедништво.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

https://iskra.co/reagovanja/o-darko-ristov-djogo-fanar-nema-namjeru-da-izmjeni-ustav-spc-sta-je-to-pomiriteljska-izjava-ili-otvorena-prijetnja-ili-oboje/

О. ДАРКО РИСТОВ ЂОГО: Фанар нема намјеру да измјени Устав СПЦ? Шта је то – помиритељска изјава или отворена пријетња? Или обоје?

o-darko-djogo-681x454-1.jpg

...

Дакле, да бисмо уопште могли да говоримо о суштини јучерашњег саопштења, неопходно је да појмимо да Фанар није просто једна самостална црквена структура већ експонент туђег геополитичког интереса који је симбиотички везан за хеленски расизам по кључу: што мање хеленске реалне моћи у овом свијету, то више имагинарне моћи Фанара у васељени

Пише: о. Дарко Ристов Ђого

Коментар о природи Фанара и његових акција, да напоменем, није никакав ни полузванични став СПЦ већ лични богословски коментар

Јучерашње саопштење Фанара има само један једини циљ: да успостави тј нормативизује апсолутну власт те „црквене“ структуре над свим „црквама ћеркама“, укључујући и оне аутокефалне.

Њиме је поновљена постмодрнистичка идеологија као основно начело дјеловања Фанара: чињенице и правила не постоје већ се оне непрекидно мијењају сходно тренутним потребама Моћи којој Фанар служи као „црквена“ структура.
Зато је најосновнија природа сваког саопштења које је долазило из Фанара у ствари постмодернистчка двосмисленост. Сјетимо се само интервјуа патриајрха Вартоломеја Жики Ракочревићу у коме је експлицитно рекао:
„Према томе, разлика у погледу Украјине, канонски и еклисиолошки (црквено), јесте у томе што је Русија упала и окупирала Митрополију Кијева, а да јој то никада није уступљено, док Србија све што има то јој припада и канонски и еклисиолошки. То значи да Васељенска патријаршија не намерава да измени Устав СПЦ, нити њене границе, уколико то не прати споразум и сарадња. Никада Васељенска патријаршија није прекорачила границе других цркава, сем једино уколико постоји односни захтев и већа црквена потреба.“

Свако са нормалним чулом за истину ће одмах препознати проблематичност и првог дијела изјаве, будући да Фанар вијековима није спорио надлежност Московске патриајршије над Кијевом. Али, чак и да оставимо то по страни, остаје други дио изјаве. Фанар нема намјеру да измјени Устав СПЦ? Шта је то – помиритељска изјава или отворена пријетња? или обоје? Фанар и иначе не прекорачава јурисдикције, осим што их прекорачава, када је то политички опортуно ии неопходно?
Дакле, да бисмо уопште могли да говоримо о суштини јучерашњег саопштења, неопходно је да појмимо да Фанар није просто једна самостална црквена структура већ експонент туђег геополитичког интереса који је симбиотички везан за хеленски расизам по кључу: што мање хеленске реалне моћи у овом свијету, то више имагинарне моћи Фанара у васељени.
Тако да: немам ништа ново да кажем, осим онога што сам већ рекао у тексту „Постмодерна моћ Цариградске патријаршије“.
Све ово подсјећа на први дио „Пупка света“ Венка Андоновског у којој се ријечи непрекидно појављују и нестају, значења се губе и уништавају оне који се ријечима играју, у којима се могућност ријечи да оживи и убије оставрује различито код истински доброг и ученог човјека и код оног злог и амбициозног.

Тамо гдје нема разлике између љубави и мржње, цјелива мира и издаје, гдје се пише „аутокефалија“ а описује покорност, гдје се „признаје“ а заправо не признаје – тешко да ће се изградити више од бајалица за тренутну употребу…

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Вилер Текс рече

Дај Боже. Надам се да ће Македонци схватити да им ми ништа не тражимо и не отимамо. Можда и знају али ко зна какве але их притискају. Нек им Бог подари храбрости и мудрости.

Ма нема од тога ништа како да се договараш полсе овога свега. Чак мислим да су нас Македонци изиграли у Нишу заједно са Васељенским и да се залетео Владика Фортије када је држао проповед.

Македонци би пристали на сва понињења и отимачину са Фанара  само да некако изиграју Србе али канони су јасни ми треба само да се држимо канона.

А то за притисак, па сами Мкаедонци су притискали прво Бугаре па онда Васељенског,.

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...