Jump to content

Епископ Фотије: Обновљени нишки разговори СПЦ и МПЦ, могуће васпостављање канонског јединства већ на мајском Сабору

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 40 минута, Банатски деран рече

@александар живаљев Vaseljenska se umesala u kanonski prostor SPC i sad kad su poceli pregovori navodno dala tomos MPC ako je ovo istina sto pisu 

Каде виде томос? Само Вселенскиот Апелационен суд ги поништи одлуките на Српските архиерејски собори и синоди за одлачување на ерархијата, клирот и народот на Охридската Архиепископија. Плус забрани да се употребува името Македонска, во било која форма. Деталите околу статусот и помирувањето меѓу МПЦ, ПОА и СПЦ, веројатно ќе се решат за време на тековниот сабор на СПЦ.

Толку.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne znam brate sta zboris ali ne razumem makedonski. 

SPC deluje u Severnoj preko POA koja je kanonski priznata od svih crkava a istambulski sad pravi ono sto sa ukrajinskom crkvom a to na dobro nece izaci... Ovim Mpc deluje samo unutar Severne Makedonije a Bart dobija vasu dijasporu.

Равно,нигде брда све је равно...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Банатски деран  Многи се то питају.

Прво: не. Васељенска патријаршија није издала томос ни о аутокефалији ни о аутономији Охридске архиепископије. Она је искористила своје "право" апелације (да решава у споровима) тиме што је признала каноничност и ушла у литургијско општење са црквеном јерархијом која је до сада била у расколу. (Пишем "право" апелације, јер о томе постоје спорови међу историчарима Цркве.)

Значи, уместо неког административног, прибегло се духовном решењу. Путеви превазилажења раскола су увек под извесним надахнућем, нема ту готовог рецепта, икономија се готово подразумева.  Управна питања остала су у надлежности СПЦ.

Наравно, сада је јаснија изјава владике Фотија, и СПЦ мора да претходно успостави канионско општење са досадашњом МПЦ, одговарајуће акте, баш као што су они усвојени данас у Цариграду. Није довољно да једна помесна црква успостави канонско општење, па да то важи за све, мада би Фанар можда то волео.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Redosled stvari jeste, prvo mi uspostavljamo jedinstvo i prevazilazenje raskola i dajemo Tomos i tek onda Vaseljenska moze da prizna i prihvati taj sporazum i Tomos.

Ali, eto, nema veze, Vaseljenska je vec odradila dobar deo posla, mozda i ceo poso i Tomos izdala (da vidimo izvore).

Mi cemo naknadno,...... :POPOcorn1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Овај Васељнски је 

Пре сат времена, александар живаљев рече

@Банатски деран  Многи се то питају.

Прво: не. Васељенска патријаршија није издала томос ни о аутокефалији ни о аутономији Охридске архиепископије. Она је искористила своје "право" апелације (да решава у споровима) тиме што је признала каноничност и ушла у литургијско општење са црквеном јерархијом која је до сада била у расколу. (Пишем "право" апелације, јер о томе постоје спорови међу историчарима Цркве.)

Значи, уместо неког административног, прибегло се духовном решењу. Путеви превазилажења раскола су увек под извесним надахнућем, нема ту готовог рецепта, икономија се готово подразумева.  Управна питања остала су у надлежности СПЦ.

Наравно, сада је јаснија изјава владике Фотија, и СПЦ мора да претходно успостави канионско општење са досадашњом МПЦ, одговарајуће акте, баш као што су они усвојени данас у Цариграду. Није довољно да једна помесна црква успостави канонско општење, па да то важи за све, мада би Фанар можда то волео.

 

 

Каве су то флоскуле неко духовно решење? Поостоје у овм случају само канони, а по њима то је ингеренција СПЦ. Васељнски нема ту никаква права.

Није ништа јасно у вези са изјавом Владике Фотија. Он није реч рекао да се умешала Васељенска Патријаршија.

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

и по икономији је Васељенски признао неке са улице за Владике у Украјини, ајде да прескичимо да је улетео у туђи канонски простор. Сада кука као није он изазвао крвопролиће.Тако му је и прошло чедо по вери његовој, али почто се и овде умешао биће исти резултат. Наравно да Македонци неће добити да се зову по имену  од Васељенског, то су и врапци знали, али они су навикли да продају своје име, прво БРЈМ па Северна Македонија. Бугари им не дају ишта, а бољи су им од Срба, чак су су ратовали по председнику Македоније  са Савезницима а Срби су окупатори...

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 8.5.2022. at 17:22, Zoran Đurović рече

Нису била пророштва него рад. Детаље не могу да износим, али сам потурио леђа. Ово што весели Добровић покушава око Пећаршије је дебилно; што сам имао да кажем о ЦГ рекао сам, сада је то историја. Та пророштва су ми се остварила и то у длаку, па не разумем када неко хоће - као Добровић - да пиша уз ветар. Радује ме пак да су се неки овде наватали светог страха, па не желе да им Ава Римски нешто прорекне. :D

Nisam jedini koje je ovaj Ivan blokirao? ;) 

Milost i istina neka te ne ostavlja; priveži ih sebi na grlo, upiši ih na ploči srca svojega!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јутарње београдске новине без коментара преносе вест о јучерашњој одлуци Синода Васељенске патријаршије.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема ни оно Бугарче да се радује:D

 

Има од Чворовића

 

 Професор Правног факултета у Крагујевцу Зоран Чворовић

Патријарх Вартоломеј се разбојнички понео према СПЦ
 

Извор: Бета

10.05.2022. 11:58


Професор Правног факултета у Крагујевцу Зоран Чворовић изјавио је данас, поводом одлуке Васељенског патријарха Вартоломеја о Македонској православној цркви, да само Српска православна црква (СПЦ) има право да додели аутокефалност неком свом организационом делу.
У изјави агенцији Бета, Чворовић је рекао да је Вартоломеј "разбојнички упао на канонску територију СПЦ" и да је, како их је назвао, "расколнике у Македонији" који су се одвојили од СПЦ, прогласио за канонску помесну цркву, позивајући се "на наводно право да буде последња жалбена, апелациона инстанца у Православљу, са правом да преиспитује одлуке помесних Цркава".

Он је додао да Вартоломеј за себе жели положај "источног папе", иако је "само први по части" међу помесним православним црквама.

"Неканонском одлуком Цариградске патријаршије је не само прејудицирано решење питања македонског раскола, већ је Цариград овим хтео да потпуно деградира снагу евентуалног томоса који би СПЦ дала православним Македонцима, али и да окрњи и деградира пуноћу власти коју има свака аутокефална Црква, па и СПЦ", рекао је правни историчар Чворовић, познат и као аутор књиге "Право и православље".

Он је навео и да је, пре пар година, "иако то канони не дозвољавају", Цариградска патријаршија интервенисала у Украјини, стварајући од "некадашњих расколника нову неканонску цркву такозвану Православну цркву Украјине".

"Цариградска патријаршија у односу на друге помесне аутокефалне Цркве нема никакве надлежности, јер све аутокефалне Цркве имају исти обим надлежности и једнаке су међу собом", истакао је Чворовић.

Према његовим речима, "вероватно се Цариград нада да ће канонска и оштра реакција СПЦ изостати па би зато СПЦ морала одмах да одлучно реагује прекидањем општења са Цариградском патријаршијом, све док она не поништи свој неканонски акт".

"Сам текст одлуке Синода Цариградске патријаршије због употребе назива 'Црква Србије' јасно говорио о намери Фанара да и даље разбија јединство СПЦ по државним границама успостављеним деведесетих година", нагласио је Чворовић.

Македонски медији су касно синоћ јавили да је Васељенска патријаршија признала као канонску Македонску православну црку под називом Охридска.

СПЦ се није, за сада, оглашавала.

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Македонски Синод данас обавештава да се настављају разговори са СПЦ:

Сooпштение (10.05.2022 12:24)

Светиот архијерејски синод (САС), на Македонската Православна Црква – Охридска Архиепископија (МПЦ – ОА), на својата вонредна седница, одржана на 10 мај 2022 година, посвети посебно внимание на актуелните настани што се однесуваат на воспоставувањето на евхаристиската заедница на ерархијата, клирот и народот на МПЦ – ОА со Православните Помесни Цркви како и за конечниот автокефален статус на нашата Света Црква.

САС на МПЦ – ОА изразува најсрдечна благодарност на Неговата Сесветост Вселенскиот Патријарх г. г. Вартоломеј за Патријаршискиот и Синодален акт за канонско и евхаристиско единство на нашата ерархија, при што, прифаќањето е со еклисиолошкото име со што се обезбедува вековниот црковен континуитет.

Истовремено ја известуваме јавноста дека продолжуваат разговорите со Српската Православна Црква до уредувањето на конечниот статус на нашата Црква, како и по препорака на Цариградската Патријаршија, која во рамките на светоканонскиот чин и црковно предание треба да се уредат управните прашања помеѓу двете Цркви.

Синодот на оваа седница одлучи да се канонизираат двајца македонски преродбеници олицетворени во личностите на Јоаким Крчоски и Кирил Пејчиновиќ – Лешочки.

                                                                       

                                                            Од Канцеларијата на САС на МПЦ – ОА

Извор: 

WWW.MPC.ORG.MK

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Цариградски ме подсјети на једног који је умислио да он све покреће и сунце и мјесец и људе и камионе... и тако около ишао и причао: ја све ово покрећем...  након неког времена дошли да га вежу - не дирајте ме ја све ово покрећем, елем ка су га везивали, повика: вежите ме! Наређујем: вежите ме!:))

Тако и Барт - ипак он све покреће:aplauz:, од њега је мистичним путем возглављења потекла молитвена иницијатива која је надухнула учеснике нишких разовора.:0426_feel:

У преводу плашим се да ће учинити све да ово покваре, јер је Македонија једино нерјешено европско питање, туда иду војске, нафтовод, канал итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Све у свему и Македонци признају арбитрирање истамбулског патријарха, што ће имати даље консеквенце у односима помесних цркава.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

10. мај  2022. 14.01  | Извор: Танјуг

Одлука Цариграда унела конфузију: Шта СПЦ и македонска јерархија добијају, а шта губе

 
БЕОГРАД - 

Одлука Цариграда о признању тзв. цркве Северне Македоније самовољан је и лукав потез учињен у моменту када су СПЦ и МПЦ биле близу заједничког решења о статусу македонске цркве, изјавио је данас историчар Александар Раковић и истакао да ова "искључиво политичка одлука" не мења став СПЦ да је македонска јерархија и даље у њеном поретку.

Раковић у изјави за Танјуг каже да је Цариградска патријаршија, када је дошла до сазнања да су СПЦ и МПЦ близу да заједнички нађу решење за статус МПЦ "лукаво посегла за потезом да испада као да се они нешто кључно питају".

 

 

 

охридска, архиепископија, мпц
Извор: pixabay.com

"И када погледамо какву су одлуку донели - они су признали да је македонска јерархија, под именом Црква Охрида, у канонском поретку, али нису дирали у територијални оквир СПЦ. Истовремено, иако су признали да је Црква Охрида, како је називају, у канонском поретку, Цариград јој је одузео све њене епархије у дијаспори", навео је Раковић.

Истиче, да су Македонци мало тога добили овом одлуком, јер су им одузете епархије изван Северне Македоније, а да МПЦ није ни консултована ни питана.

"Дакле то је један самовољан потез који у ствари изгледа као да треба да посеје неку јабуку раздора, а не да покаже да проблем треба да се реши. СПЦ раширених руку иде ка томе да реши проблем и надамо се да ће у будућности тај проблем бити решаван у складу са канонским поретком наше цркве", каже Раковић.

Појашњава да је МЦП аутономна у оквиру СПЦ под именом МПЦ и под новим именом Православна Охридска архиепископија.

У сваком случају, каже Раковић, аутономна јерархија у оквиру СПЦ и ту се наш став не мења.

"Став СПЦ остаје исти по том питању, што се нас тиче македонска јерархија је и даље у поретку СПЦ", јасан је Раковић.

Чија је имовина?

На питање да ли одлука Цариградске патријаршије може утицати на имовину СПЦ у Северној Македонији, Раковић подсећа да је та имовина предата МПЦ још у време када је она постала канонски аутономна.

"Предали смо све цркве и имовину тим епархијама у тада Народној Републци Македонији и ми тамо немамо више нашу црквену имовину, она се налази под управом МПЦ, која је још увек што се нас тиче у том расколном стању", навео је саговорник Танјуга.

На питање да ли ову одлуку види као политичку, Раковић одговара потврдно.

"То је искључиво политичка одлука донета у моменту када Цариград сазнаје да су СПЦ и МПЦ врло близу решења о враћању Македонаца у канонски поредак Патријашије чије је средиште у Београду", навео је Раковић и истакао да Македонци овим нису добили ништа и да ће њихов статус свакако бити решен у оквиру СПЦ.

Сигурно је, истиче, да СПЦ Македонцима не би одузимала епархије које се налазе у дијаспори, што је урадио Цариград.
Овом одлуком одузете су им, каже, епархије у Северној Америци, Западној Европи и у Аустралији.

"Цариград изгледа има намеру да се за све пита и о свему одлучује. Видели смо и реакцију Руске православне цркве која је изричита у томе да поредак у Македонији буде онакав какав је уредила СПЦ. Овај потез цариградског патријаха уместо да лечи стање у Македонији, додатно производи нове проблеме", каже Раковић и указује да оваквом одлуком се нису усудили да дирају у територијални оквир СПЦ.

Ситуација веома запетљана за Македонце, али и за Србе

Прецизирао је да Цариград није признао МПЦ као аутокефалну цркву, већ је остала канонски аутономна у оквиру наше црквене јерархије.

"Подвукао бих још једном да је то пре свега политичка одлука којом Цариград жели све да се пита, али реалност је да ће се о свему питати СПЦ. Македонски епископи морају сами да виде шта ће са чињеницом да су им одузете епархије", каже Раковић.

Додао је да одузете епархије броје најмање милион људи или неколико стотина хиљада људи.

"Цариград је то приписао себи и та одлука важи већ од данас", каже Раковић и истиче да што се Цариграда тиче, МПЦ у расејању више не постоји, а СПЦ то никада није доводила у питање.

Када би се истиче, МПЦ самостално вратила у канонско стање СПЦ, СПЦ не би дирала ниједну њихову епархију.

"Македонци треба да ставе прст на чело јер је јединство њихове цркве одлуком Цариграда разбијено. Сада је ситуација веома запетљана за Македонце, али и за Србе", навео је Раковић.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 29 минута, Баба рече

Све у свему и Македонци признају арбитрирање истамбулског патријарха, што ће имати даље консеквенце у односима помесних цркава.

 

Времена су таква да не треба насједати на провокације, какве су послједице у Украини и који је допринос Бартовог признања у томе?

Не мора се сада у оквиру рјешавања македонског питања рјешавати питање права апелације Вартоломеја, нека човјек мисли да све покреће, убјеђивати га у супротно контрапродуктивно и сада непотребно. Дај Боже да је Украински раскол једини који је Барт закухао.

Да се ми са Македонцима помиримо, па полако, на општу ползу.

И у Грчкој ће се ствари промјенити на штету Фанариота, што прије то боље. Учите се из Украине, све нас чека исти сценарио: међуправославни вјерски рат, ако будемо довољно глупи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...