Jump to content

Оцени ову тему


Препоручена порука

On 18.12.2021. at 8:49, Јанко рече

А како само дрско они говоре о божанским стварима! „Само је по томе“, тај ће рећи, „Отац већи од Сина[1], што је Он узрок Синовљевог постојања“.

Када му ми приговоримо: „Како то кажеш да је Отац већи од Сина?“, он одговара: „Кажем да је Отац већи од Сина – а уместо да кажем да је први, кажем ‘већи’ – јер је Син од Оца“.

Бог Отац јесте начело, али начело није исто што и узрок! Ако је као начело Отац узрок Синовљевог постојања, ништа мање тиме није узрок свог постојања, јер не би ни био Отац, без Сина. Али Он јесте вјечни Отац и вјечно начело, као што је и Син вјечни Бог и - слободно можемо рећи, исто то начело - по самом прожимању (перихорези) својстава Свете Тројице.

"Ко је видио мене, видио је Оца... Зар не вјерујеш да сам ја у Оцу, и Отац у мени?" (Јн 14, 9-10.)

Сам тај аргумент Фанара о првенству Оца, као узрока, заправо се своди на првенство Оца, као начела, што у тријадологији уопште није спорно, али јесте у икономији. Црква није тијело Очево, већ тијело Христово!

Читав тај проблем се јасно може видјети по нашим храмовима данас, кад се свештенство причешћује иза затворених Двери. И чега су причасници онда? Тијела Очевог, или тијела Христовог? Ако је још од постања свијета та тајна била скривена, зар Христос није објавио управо ту тајну? А шта они тако објављују, иза затворених Двери? Тајну Очевог тијела? Или само то своје незнавено свештенство, које и јесте основа сваког папизма.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...
  • Одговори 161
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Патријарх Александријски: Москва покушава да украде свештенике и хришћане – Затворите уши за обећања

Патријарх Александријски Теодор II издао je 13. јануара 2022. године, Енциклику свештенству Патријаршије у Африци (цео текст енциклике на линку у Извору). У Енциклици је говорио о „вуковима“ и лажовима који су се обраћали свештенству Александријске патријаршије.

Како је нагласио александријски патријарх, ови „вукови” су прилазили „без икаквог благослова и дозволе” Патријаршије неким крајевима у Африци и посејали коров подела, „који је растао и пожњет је и прети да потопи рад наше Апостолске Патријаршије, која ради се трудом, жртвом и крвљу дуги низ деценија”.

Наиме, након што је признао право Васељенске патријаршије као једине надлежне за давање аутокефалности, он је нагласио да је одлуком Васељенске патријаршије о додели Томоса о аутокефалности Цркви Украјине „наша Патријаршија пристала, пошто је у складу са светим канонима и предањем наше Цркве.“

Патријарх Теодор је потом додао: „Нажалост, Руска Црква је као одмазду нарушила Предање о Васељенским Саборима, које су поштовали сви Патријарси Руски до данас, у благословеној Африци, и пожурила да успостави свој Егзархат, као чин и пракса чисто инспирисана „колонијализмом“ и покушава да „украде“ свештенике и хришћане из наше Патријаршије, користећи недозвољена средства. Ова акција је крајње непријатељска према нашој Патријаршији јер је у супротности са многим другим Канонима који забрањују једној Цркви да нарушава границе друге. “

Он је позвао свештенство Александријске Патријаршије, „да остане веран нашој Патријаршији, која вам је проповедала Јеванђеље Христово и дала вам Свето Крштење, да затворите уши и очи своје пред обећањима и прљавим разменама – (као „Тридесет сребрника Јудиних”) – људи за које до јуче нисте ни знали да постоје јер је духовна опасност огромна.

Увек имајте пред очима бескрајне жртве и трошкове људске моћи и ресурса које смо сви заједно потрошили да изградимо присуство Православне Цркве у Африци и да свакодневно и делима љубави дајемо сведочанство Јеванђеља широм нашег вољеног континента”.

 

Извор:

https://orthodoxtimes.com/patriarch-of-alexandria-moscow-tries-to-steal-priests-and-christians-close-your-ears-to-the-promises/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Митрополит драмски: Руси нису научили лекцију са револуцијом 1917

Митрополит Драмски Павле, један од најистакнутијих и најученијих архијереја Грчке Цркве, говорио је за Национални гласник са трезвеним и одговорним односом према великим црквеним и националним питањима везаним за Ковид-19 и руског „преврата“ у Александријској патријаршији.

Упитан како је поступао са свештеницима који су се противили вакцини против Ковида-19, он је казао: „Покушавао (сам) да их убедим, а онима који су били исповедници и духовници забранио сам да ступају у контакт са народом како не би утицали на вернике кроз исповест“.

Када је реч о томе да ли настављају да врше свете службе, он је рекао да „настављају да врше свете службе све док се не разболе, јер не постоји други начин да им се забрани служење“.

Поводом упада Московске патријаршије у Александријску патријаршију рекао је да је „ово револуционарни панславизам предреволуционарне Русије који се поново осветнички враћа јер то раде на арогантан и веома провокативан начин ослањајући се на државу, власти, али изгледа да нису научили лекцију божанским „шамаром“ током револуције 1917.”

 

Извор: 

https://orthodoxtimes.com/metropolitan-of-drama-russians-did-not-learn-their-lesson-with-1917-revolution/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Orthodox Times: Руски „егзархат“ у Грчкој са антиваксерима и старокалендарцима

Митрополит волоколамски Иларион, задужен за спољне односе Московске патријаршије, био је јасан: После Александријске патријаршије, Московска патријаршија намерава да оснује егзархат и у Цариграду како би се задовољиле потребе верника који говоре руски у Турској.

„Руси се неће зауставити у Цариграду“, истичу грчки митрополити који су детаљно проучавали кретања Руске цркве.

План Московске патријаршије је да „притисне” у свим областима југоисточног Медитерана и Блиског истока, према подацима које анализирају надлежни ресори и грчко Министарство спољних послова.

Јерусалимска патријаршија је пријатељски настројена према Москви јер не жели да изгуби подршку Руса. „Из разлога опстанка“, како је патријарх јерусалимски изјавио свом верном народу.

У Турској, самом центру Васељенске патријаршије, Руси желе да уђу из разлога – углавном – семиотике. Руски план предвиђа и „инвазију“ на Кипар преко митрополита који су блиски Руској цркви.

Многи Епископи и парохије никада се нису сложили са одлуком Архиепископа кипарског Хризостома да подржи Фанар и да призна аутокефалност Цркве Украјине. То је био чин који је повредио Московску патријаршију и Кремљ.

Наставак руског плана предвиђа успостављање руског „егзархата“ и у Грчкој. „Егзархат“ који може да броји, према грубим проценама, чак 400.000 верника!

Хришћанске заједнице које могу да признају Московску патријаршију као највиши црквени ауторитет су многе парохије и митрополити који следе стари календар.

Митрополити Грчке Цркве (Мезогајe, Крфa) и појединих светогорских манастира такође су показали да их привлаче ставови Русије. Очигледно подржавају званичну Цркву, али у приватним разговорима заузимају ставове Руске Цркве.

Поред тога, митрополити Тракије огласили су звоно за узбуну којим су обавестили Свети Синод Цркве Грчке. У својим областима хиљаде антиваксера могу бити одсечене од тела званичне цркве и „усвојене“ од стране Руса, тврде они, признајући Московску Патријаршију као највиши црквени ауторитет

Није случајно, примећују, да се многи хришћани понтског порекла који усвајају антивакциналну реторику, више идентификују са ставом Москве. Групе које се лако могу приближити Руској Патријаршији, кажу митрополити.

Грчко Министарство спољних послова пажљиво прати кретања која се развијају на црквеној шаховској табли у југоисточном Медитерану.

Такође, високи званичници у Министарству спољних послова, дубоко су забринути због информација о светогорским манастирима који одржавају одличне односе са Руском црквом и преко „институција“ финансирају – огромним финансијским средствима – црквене веб сајтове који јачају став Руске цркве против Васељенске патријаршије.

Извори из Фанара кажу да су чак направили црквени веб-канал са вестима по сату и скупим ТВ продукцијама. Грчког премијера К. Мицотакиса и министра спољних послова господина Дендија већ су обавештени од стране архиепископа Јеронимa и митрополита о „руској“ инвазији на Грчку и последицама које би то могло да има по земљу.

 

Извор:

https://orthodoxtimes.com/russian-exarchate-in-greece-with-anti-vaccines-and-old-calendarists/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Фанар шаље позив Антиохији да разговарају о руском упаду у Александрију

Патријарх антиохијски и свега Истока Јован Х примио је Његово Високопреосвештенство Митрополита Халкидонског Емануила, изасланика Васељенског Патријарха Вартоломеја I, у патријаршијској резиденцији у Баламанду.

Старац Митрополит је пренео позив за учешће на састанку четири Апостолске Патријаршије, који је предложен да се одржи пре Великог поста и Страсне седмице у Цариграду, ради разговора о питањима са којима се Православна Црква суочава у вези са упадом Русије у Александријску Патријаршију.

На састанку је покренута дискусија о историјским односима који уједињују Антиохијску и Цариградску Цркву, као и о разним другим питањима.

Састанку су присуствовали митрополит Илија Кфури (Тира и Сидона) и Јефрем Киријакос (Триполија и Кура).

Извори:

https://www.antiochpatriarchate.org/en/page/patriarch-john-x-receives-metropolitan-emmanuel-of-chalcedon/2535/

https://orthodoxtimes.com/phanar-sends-invitation-to-antioch-to-discuss-the-russian-intrusion-to-alexandria/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Православље у новим непознатим водама напетости; хитно је потребно сазвати Сабор наших поглавара

Митрополит тамаски и орински господин Исаија

Најава Московске патријаршије о стварању егзархата на канонској територији Александријске патријаршије је јасан споредни ефекат украјинског питања које наставља да се развија са непредвидивим последицама.

После украјинског питања, поверење између наших Цркава је пољуљано и свака једнострана одлука која се појави, ако се не реши колективно, неизбежно ће пореметити црквене односе-равнотежу између помесних православних цркава.

Ово ће утицати на даље подривање Синодалног система Православља и одвођење односа Православних Цркава у непознате воде подела и слабљења.

Имам осећај, а волео бих да нисам у праву, да како идемо даље, после неповерења које је изазвала Црквена криза у Украјини, многе православне земље, ако се не сложе у нечему једна са другом ће, уместо у дијалогу и помирењу пре доношења коначних одлука као што се то радило у прошлости – прећи на једнострана решења, а не она до којих би се дошло свеправославним помиритељским решењем, која онда неће прихватити све Цркве, продубљујући тиме јаз међу њима.

Док траје криза у Православљу, његови непријатељи ће славити неочекивани „дар“, који им ми својим рукама дајемо.

Пред овом опасношћу, хитно је потребно сазвати Сабор наших поглавара, којим ће, наравно, председавати први међу нама православнима једнаки, васељенски патријарх Вартоломеј, који је такође одговоран за сазивање таквог Сабора, као што је то учинио пре 2018. године, где су многи проблеми решени тамо, чак и уз муке (Критски Сабор, прим.прев.).

Каква год би била његова одлука, требало би је поштовати како бисмо сви заједно наставили да учвршћујемо и ширимо освешћујућу и мирољубиву поруку Православља широм света.

Неутралност наше Цркве, која се тицала нашег првобитног става по украјинском питању, имала је управо за циљ да избегне непредвиђене догађаје, какве данас доживљавамо, а да истовремено спречи наше мешање у геополитичке игре.

Ово стање неразумевања и прекида комуникације и општења међу нама, како се развија, очигледно квари све за шта се залажемо као православни хришћани и сада, ако наставимо овим путем који никуда не води, на крају ћемо наше Цркве претворити у интровертне верске групе аутсајдерским односима наших земаља, лишавајући их благотворне и освештавајуће и истовремено мирољубиве, понављам, њихове улоге да постану локалне, али и глобалне.

Чврсто верујем да је сада време за дијалог и мостове комуникације, међусобног поштовања, понизности, покајања и праштања између свих нас. Ако се ова криза продужи, неће бити ни победника ни поражених, јер ће штета учињена нашим односима непоправљиво нанети штету целом православљу.

Сви Епископи Православља могу помоћи да се ово стање ублажи, како колективно, преко наших Светих Синода, тако и лично, преко наших познаника, према којима морамо бити активни.

Постоји хитна потреба да се одмах молимо и радимо на излечењу кризе која се развија и спречавању претећег раскола, који је видљив у нашој Цркви.

Сетимо се коначно ових благословених дана Рођења Христовог и Богојављења ко смо и каква је сила љубави међу нама, кроз неке стихове Посланице апостола Павла Коринћанима: „Браћо моја, сви сте тело Христа, а ви сте његови удови…“ (1. Коринћанима 10:27).

Онај ко воли, дуготрпељив је и толерантан, љубазан је, користан и услужан, не завиди, није горд, не понаша се охоло и надмено, не чини зло, не тражи своје интересе, не раздражује се гнев и гнев никада не мисли зло о свом ближњем, нити узима у обзир зло које је претрпео (уп. И Кор. м. 4-5).

Оптимиста сам да још има наде. Господ је рекао: „Ако можеш веровати, све је могуће ономе који верује.“ (Мк. 9, 23);

Извор:

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/47765-se-nea-axartografita-nera-entasis-i-orthodoksia

Link to comment
Подели на овим сајтовима

РУСКОЈ ЦРКВИ ОДУЗЕТИ АУТОКЕФАЛНОСТ НА 5 ГОДИНА, ПРЕДЛАЖЕ ГРЧКИ ЕПИСКОП-КАНОНИСТА

Руска црква не само да је упала на територију Александријске патријаршије, већ је, у ствари, направила раскол, сматра митрополит перистеријски Григорије.

Дакле, Руску Цркву треба лишити аутокефалног статуса на период од пет година, Мит. Григорије, професор канонског права на Богословском факултету Атинског универзитета, предлаже.

Исто тако, у позадини противљења Руске цркве за мешање Константинопољске патријаршије у Украјини, архиепископ Цариградске патријаршије Јов (Геча) је 2018. године изјавио да Цариград има овлашћење да једноставно укине аутокефалност било које Цркве која је настала у периоду након Васељенских сабора.

По његовом мишљењу, Руска црква је 1589. добила аутокефалност уз два услова: да обавља своју делатност у границама своје територије и да комуницира са другим Црквама. Дакле, Пат. Вартоломеј треба да опозове аутокефалност Руске цркве и рашчини митрополита Леонида, Руског егзарха за Африку, сматра грчки јерарх.

„То значи да ће, истовремено, епископи Руске Цркве ући у Синод Цариградске патријаршије. Тада неће моћи да доносе одлуке као у децембру“, рекао је он, мислећи на оснивање Афричког егзархата.

Поред тога, требало би одмах сазвати свеправославни Сабор који би се бавио Афричким егзархатом Руске Цркве, рекао је Мит. Григорије на OrthodoxTV.gr пре неколико дана.

Такође је изразио уверење да је Африка само почетак. Руска Црква ће се такође уселити на територију Цркве Грчке и Цариградске Патријаршије, сматра Мит. Григорије.

Даље, он оптужује да је украјинска криза само изговор да се коначно спроведе оно што Москва планира већ 30 година.

„Апсурдно је кажњавати оне који следе одлуку Васељенске патријаршије“, рекао је митрополит.

 

Извори: https://orthochristian.com/144429.html         

https://spzh.news/en/news/86309-ijerarkh-epc-predlozhil-lishity-russkuju-cerkovy-avtokefalii-na-pyaty-let

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ПАТРИЈАРХ ТЕОДОР ОПТУЖУЈЕ РУСКУ ЦРКВУ ДА „ПОРОБЉАВА“ УКРАЈИНСКУ ЦРКВУ

Упркос многим изјавама љубави и подршке канонскoj Украјинскoj православнoj цркви у оквиру Московске патријаршије током претходних година, патријарх александријски Теодор сада говори да је Руска црква, у ствари, насилно „поробила“ украјинске православне вернике.

Свети синод Руске православне цркве је 29. децембра прогласио свој Афрички егзархат. Александријски Свети синод је одговорио, након чега је Пат. Теодор издао „Енциклику светом свештенству и благочестивом народу наше древне Патријаршије Александријске и целе Африке “.

Под Византијским и Отоманским царством, Црква је била подељена на Цариградску, Александријску, Антиохијску и Јерусалимску патријаршију и Кипарску цркву Пат. Теодор пише, и сва питања су увек решавали они.

Али у модерно доба нове државе почеле су да траже своју Цркву, а „Једна од њих је Руска Црква (Московска Патријаршија) која је постала аутокефална тек 1589. године, која је због државе у којој се налазила (Руско Царство) добила велика економска моћ и снага и то је створило многе проблеме у погледу тога како је схватила своју улогу и мисију.”

Према речима александријског првостолника, Руска црква је наставила да „пороби“ многе друге Цркве: „Руска црква, желећи да повећа своју моћ и престиж у православном свету, користећи световну власт и -понекад- насиље, почела је да гази и ''поробљава'' суседне православне цркве, као што је то учињено са Кијевском митрополијом у Украјини, митрополијом која је одувек припадала Васељенској патријаршији.

Ова позиција представља потпуно одступање од оне на којој је он раније био дуги низ деценија.

Сусрет са Патријархом Кирилом у Москви 28. августа 2015. Пат. Теодор је руском примасу рекао:

Добро познајем украјински народ и Украјину, јер сам много пута био у различитим градовима, укључујући и оне у којима је сада рат. Јео сам исти хлеб који једу ови људи, боравио сам у својим скромним домовима. Био сам у манастирима, разговарао са њиховим становницима, певао са њима. Верујте ми, Ваша Светости, моје срце је пуно бола. Познајем прави украјински народ: он се непоколебљиво држи православља и остаје веран својој Мајци, Руској Цркви…

Желео бих да вас уверим да древна Александријска Патријаршија, Александријска црква, следи древни утврђени поредак: Ми увек подржавамо канонског Предстојатеља, Његовог Блаженства Митрополита Онуфрија. А ако вам убудуће затреба наша помоћ, сигурно ћете је добити, јер се у нашој Цркви држимо канонског поретка. Морамо поштовати и држати се овог реда ако желимо да Господ излије своју љубав на нас. Политичари долазе и одлазе, а православље и наша вера остају. Ми пишемо историју.

Након још једне посете Русији следеће године, Пат. Теодорос је у интервјуу изјавио :

Од самог почетка, када је проблем црквеног раскола тек настао, Александријска патријаршија и ја, као њен представник, заузели смо став да је Украјинска црква саставни део Руске православне цркве... Стара Александријска црква формулише свој став овако: Стојимо пред Богом заједно са Руском Православном Црквом и позивамо да Православна Црква буде једна и неподељена, као што је увек била. У црквеним стварима нема места политици. Политичари долазе и одлазе, али Црква остаје у векове векова.

И како се сами страдални украјински православци добро сећају, након што је цариградски патријарх Вартоломеј почео да проповеда нову историју да је Кијевска митрополија наводно одувек припадала Цариграду и након што се сазнало да намерава да створи нову „цркву“ у Украјини, Пат. Теодор је лично дошао у Украјину да се састане са верницима и покаже подршку верницима. У то време их је молио:

Дошао сам да вам кажем: останите у вери православној, у канонској Цркви. Апостол Петар је видео Христову ризу поцепану у првом веку. Ова риза је била крвава дуги низ година, и ову ризу морамо носити у нашим срцима. Било је веома тешких времена у историји наше Цркве. У овим тешким данима у Украјини постоји канонска Црква, на чијем је челу Његово Блаженство Митрополит Онуфрије — блажен човек Божији и прави монах.

У својој новој енциклици Пат. Теодор наставља да је након пада СССР-а Руска црква одбила аутокефалност „Украјинцима“, а Константинопољ се коначно умешао 2019.

Пат. Теодор пише да се „и наша Патријаршија сложила са овим актом Васељенске Патријаршије“, иако, заправо, Александријски синод никада није донео одлуку о томе.

Руска црква је тада створила Афрички егзархат као средство одмазде, инспирисана „колонијализмом“, пише Патријарх.

Извор: https://orthochristian.com/144038.html

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ПРЕДСТАВНИЦИ РУСКЕ ЦРКВЕ ОБЈАШЊАВАЈУ СТВАРАЊЕ АФРИЧКОГ ЕГЗАРХАТА

Свети синод Руске православне цркве је 29. децембра објавио стварање Афричког егзархата са две епархије које би покривале цео афрички континент и пријем 102 афричка клирика у овај егзархат.

Иако је Руска црква две године примала апеле афричког свештенства, Синод је одлучио да поступи по њима након што је у августу патријарх Александријски Теодор саслуживао са Епифанијем Думенком, поглаваром расколничке украјинске организације.

Свети синод Александријске патријаршије одговорио је на седници раније овог месеца , окарактеришући стварање Афричког егзархата као „директну одмазду“, „уцену“ и „освету“. Синод је такође навео да Руска црква искривљује еклисиологију и јеванђелску љубав под утицајем етнофилетизма и „неоколонијализма“.

У разним интервјуима и изјавама од краја децембра, архијереји и свештенство Руске Цркве укључени у стварање Егзархата објашњавали су разлоге руског Синода за успостављање свог присуства у Африци.

Недељу дана пре него што је Руски Синод створио свој Егзархат, Владимир Легоида, шеф Синодалног одељења за црквене односе са друштвом и медијима, објаснио је у интервјуу да, иако је Руска црква у потпуности прекинула општење са Цариградском патријаршијом, исто се не може за цркве у Александрији, Грчкој и Кипру, где су примати изабрали да ступе у заједницу са расколницима без подршке својих Синода.

„Због тога је сачувано евхаристијско заједништво са неким епископима и клирицима ових Цркава“, објаснио је Легоида.

У интервјуу за РИА-Новости неколико дана након заседања руског Синода, митрополит волоколамски Иларион, шеф Одељења за спољне црквене односе Руске Цркве, објаснио је да, док је руски Синод раније наглашавао несаборни карактер одлуке Пат. Теодора, ниједан александријски епископ није јавно одбацио ову одлуку у протекле две године, за разлику од Грчке и Кипра.

„Полазимо од тога да су епископи Александријске Патријаршије солидарни са својим поглаваром, јер се нико од њих није противио овој одлуци, а неки су чак и саслуживали са расколницима или су на неки други начин изразили подршку расколу“, објаснио је представник ДЕЦР.

Тако је, мотивисан петицијом више од 100 свештеника, руски Синод одлучио да оснује свој нови Афрички егзархат након „темељног проучавања примљених петиција“.

И говорећи у недељном телевизијском програму ''Црква и свет'' раније овог месеца, Мит. Иларион је прокоментарисао да са становишта Руске Цркве, стварање Егзархата не представља ни инвазију на александријску територију нити покушај да се ослаби Александријска патријаршија, већ прилика да православни верници примају Свете Тајне од канонских свештеника.

Његово преосвештенство је поново нагласио да је Московска патријаршија чекала две године да види како ће се одвијати ствари у Александријској патријаршији, а за то време је неколико пута сигнализирала Александрији да не жели да улази на њену територију. Али након што су сви предлози Руске Цркве одбијени, а Пат. Теодор лично саслуживао са Думенком и показао да нема намеру да мења свој став: „Шта нам је преостало да радимо?“ пита митрополит.

У интервјуу за РИА-Новости, Мит. Иларион коментарише да је након новембарске посете Африци митрополита Леонида, који је потом постављен за Патријаршијског егзарха у Африци, Руска црква примила неколико „увредљивих писама“ александријских епископа у којима се изјашњава да „наши свештеници не знају ни где је Украјина. ”

Међутим, у интервјуу за Радио Вести, Мит. Леонид тврди да је такав поглед на афричке свештенике ван додира са реалношћу на терену. Није да у Африци не постоји интернет и да свештеници не могу да читају шта се дешава у православном свету, каже он. Тако да су свесни шта се дешава у Украјини и забринути су да се раскол прошири на сопствено двориште, објаснио је руски јерарх.

Већ су примљена 102 свештеника заједно са својом паством, док се очекује много више, евентуално више од 200, каже Мит. Леонид. Ови свештеници већ неко време страдају у условима које су створили александријски јерарси, а Руска црква неће дозволити никоме да гази каноне, наглашава он.

Осим стварања епархија и евентуалног оснивања нових цркава, Руска црква ће помоћи и у хуманитарним и социјалним питањима, каже Мит. Леонид. Многе породице живе од само неколико долара дневно; многи немају приступ ни чистој води за пиће, ни лековима, ни пристојном образовању, „али ћемо све ово довести у ред“, каже Архиепископ.

Целу украјинску кризу испланирали су политичари који ништа не знају о православљу, а Пат. Теодор је признао расколнике под притиском грчког Министарства спољних послова, додао је Патријарашки егзарх.

Дана 12. јануара о. Ђорђе Максимов, московски свештеник који је неколико пута путовао у Африку и лично је упознат са неколико свештеника који су приступили Руском егзархату, у Москви је понудио извештај под насловом „Православље у Африци: проблеми и перспективе“.

Он је истакао да је, заправо, присуство Руске цркве у Африци обновљено већ у децембру 2019. године, када је Свети синод донео одлуку да се руска представничка црква у Каиру претвори у парохију Руске цркве, а да се руске цркве повуку из јурисдикције Александријске патријаршије. Архијереји су тада такође одлучили да патријарх Кирил више неће помињати Пат. Теодора у богослужењима.

Историјски гледано, Александријска патријаршија није претендовала на целу Африку као своју територију све до 1930. године, а Руска црква је већ имала неколико парохија широм Африке пре тога, о. Ђорђе објашњава. После Другог светског рата, договорено је да се у овим црквама обележава помен александријског патријарха, међутим, та пракса је прекинута 2019. године након што је Пат. Теодор ступио у општење са расколницима.

„Због тога је јурисдикција Руске Цркве у Африци стара већ више од 100 година“, рекао је о. Ђорђе.

Према његовим речима, „огромна већина“ александријских свештеника жели да се придружи Руској цркви.

А разлог зашто многи желе да промене јурисдикције је „изузетно нездраво, неадекватно и погрешно уређење црквеног живота, које се обликовало под Грцима у последњих 10-20 година“, рекао је о. Ђорђе.

Ови негативни трендови су се интензивирали под управом Пат. Теодора, тврди он, што доводи до тога да многе парохије, а понекад чак и читави ''декани'' напуштају Цркву.

Постоји проблем расизма међу грчким јерарсима, о. Ђорђе наводи, напомињући да је Пат. Теодор је често говорио о задатку Патријаршије као о „чувању наслеђа хеленизма“. Архијереји, од којих многи живе у иностранству, посећујући своју паству једном или два пута годишње, користе Африканце за фотографисање, о. Ђорђе каже. „Све је то створило изузетно нездраву ситуацију у Александријској православној цркви и натерало многе њене свештенослужитеље да промене своју јурисдикцију.

О. Ђорђе такође подсећа да су многи клирици Александрије, укључујући неколико епископа, били изненађени одлуком Пат. Теодора да ступи у заједницу са расколницима. „Упали су у сукоб који нису желели“, рекао је о. Ђорђе.

Александријска патријаршија је кренула погрешним путем, каже о. Ђорђе, сажето сумирајући став Руске Цркве.

Извор: https://orthochristian.com/143996.html

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ЦАРИГРАДСКА ОПСЕСИЈА УКРАЈИНСКИМ РАСКОЛНИЦИМА НАСТАВЉА ДА ШИРИ РАСКОЛ — ПИРЕЈСКА МИТРОПОЛИЈА

Канцеларија за јереси и култове Митрополије Пирејске Грчке православне цркве издала је још једно саопштење о украјинско-афричкој кризи, овог пута као одговор на извештај митрополита Камерунског Григорија Светом синоду Александријске Патријаршије, издато 10. јануара.

Управо је прошле недеље Канцеларија издала саопштење у којем се истиче да признање украјинских расколника и екуменизам угрожавају само постојање Цркве Грчке.

Патријарх Теодор и александријски јерарси треба да почну да слушају своје афричко свештенство, које је прилично осетљиво на еклисиолошка питања, и да сазову сабор да зауставе пропадање своје Патријаршије и ширење раскола у Цркви, сматра Канцеларија.

За почетак своје нове изјаве, Канцеларија истиче узрок тренутне кризе у светском православљу: антиканонско и неетичко давање аутокефалности патријарха Вартоломеја „незнатној мањини непокајаних, расколничких, неосвећених и свргнутих“ људи довело је до „без преседана“ црквене кризе у светском православљу“.

Фанарова „неоправдана опсесија овим новим опасним црквеним режимом који је створен у Украјини“ и њено одбијање да сазове свеправославни сабор наставља да продубљује раскол између 10 помесних цркава које одбијају да признају украјинске расколнике и четири које то признају. Цариградска тврдоглавост довела је до „неприхватљивог успостављања Патријаршијског егзархата у Африци од стране Руске патријаршије“.

Проблем у Африци је дубљи него што се мислило, пише Канцеларија, с обзиром да се свештенство свих рангова у Александрији од почетка противило признавању расколника. Подсећа се и да је патријарх Теодор драстично променио табор и донео украјински раскол у Африку. Стварање Руског егзархата „био је повод да проблем изађе на видело“, пише Митрополија.

Дубље димензије проблема изнео је на видело један александријски јерарх, када је Мит. Григорије прошлог месеца представио свој извештај Синоду, напомињући да је једно од питања које је подстакло оснивање Руског егзархата био став неких од александријских јерараха против признавања украјинске аутокефалности. Тако Митрополит открива да су поједини епископи јасно изразили одбијање признања такозване „Православне цркве Украјине“. Међутим, Пат. Теодор је, нажалост, игнорисао њихове гласове и једнострано је ступио у општење са расколницима.

Ово је у супротности са трвдњом Пат. Теодора да је, иако је деловао без синодалног гласања, његово признање расколника одражавало општи консензус александријских епископа (https://orthochristian.com/125379.html).

Руски јерарси су објаснили да је Московска патријаршија створила свој Афрички егзархат након што је две године чекала да било који александријски јерарси јавно протестују због признања расколника и да позову Синод који би расправљао о томе. Међутим, већина јерарха је своје протесте држала ван јавне сфере.

Митрополит Зимбабвеански Серафим је једини изузетак од аргумента Руске Цркве да се ниједан епископ није јавно огласио. У марту 2020 , неколико месеци након што је Пат. Теодор ступио у заједницу са расколницима, Мит. Серафим је тврдио да „они који немају канонско рукоположење једноставно немају благодат Светог Духа и зато нас воде у расколе и јереси“.

Он је раније овог месеца издао још једно саопштење , потврђујући да је стварање „Православне цркве Украјине“ од стране Цариграда криво за тренутну кризу, коју је наставила Руска црква у Африци.

А према Мит. Григорију, поред негативног става неких александријских јерараха, круже гласине да су руски свештеници, служећи у Африци, већ дуже време помињали Патријарха Кирила уместо Пат. Теодора; а ако је то тачно и александријски јерарси толеришу, онда је Руски егзархат само врх леденог брега, а проблем је у ствари унутрашњи проблем Александријске патријаршије.

Ако још увек има епископа који мисле да Руска црква ради добро, „онда имамо проблем идентитета и постојања... проблем вере!“ Мит. Григорије је казао у свом извештају, како га цитира Пирејска канцеларија.

Међутим, док је Мит. Григорије је приметио несагласне епископе, пропустио је да помене кршење синодског система, наводи се у Пирејском саопштењу. „Тешко Помесној Цркви у којој Синодални систем не функционише, или не ради како треба!“

Проблем је заиста у Александријској патријаршији, пише Канцеларија, јер је занемарила да сазове Синод да би се расправљало о украјинском питању, занемарила је да размотри последице по Московску патријаршију ако се призна украјинска аутокефалност, а Пат. Теодор је противречио свом претходном принципијелном ставу и једнострано је признао расколнике.

Можда нема проблема идентитета и постојања, али свакако постоји проблем са функционисањем синодалног система у Александрији, према грчкој митрополији, и постоји проблем вере, с обзиром да је Патријаршија у потпуности прихватила документе Критског сабора, који су митрополит Серафим и Пирејска митрополија много пута оштро критиковали.

Жалосно је да православни епископи данас стављају геополитику изнад своје спасоносне мисије и црквеног јединства, а Митрополија Пирејска моли да Пат. Теодор озбиљно схватити оно што је Мит. Григорије открио везано за трагичну ситуацију у Александријској цркви и да сазове Сабор да осуди „митрополита“ Епифанија Думенка и „Православну цркву Украјине“.

Иако афричко свештенство можда нема увек високу теолошку обуку, „они су изузетно осетљиви на питања еклисиолошке природе“, наставља се у изјави. Они схватају да раскол и јерес значе губитак спасења.

Поштовање Митрополије према афричком свештенству значајно се разликује од оних александријских архијереја који инсистирају да њихови свештеници Украјину не би могли наћи ни на мапи.

У закључку, Канцеларија митрополије позива Пат. Теодора као другорангирани прелат „да предузме значајне акције за решавање украјинског питања“ за добро своје Помесне Цркве и целог Православља, да саслуша своје афричко свештенство и да уложи све напоре да убеди Пат. Вартоломеја да сазове свеправославни сабор који ће се бавити горућим питањима у Цркви данас. У супротном, могао би и сам да сазове такав сабор.

 

Извори:

https://orthochristian.com/144546.html

https://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis/mitropoli-peiraios-i-adikaiologiti-emmoni-toy-fanarioy-vathainei-akomi-perissotero-to-yfistameno-schisma/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Александријска патријаршија обавештава Антиохијског патријарха о упаду Русије

Патријарх антиохијски и свега Истока Јован X примио је у патријаршијској резиденцији у Баламану митрополита камерунског Григорија и митрополита замбијског Јована, представнике Патријарха александријског Теодора II.

Митрополити су обавестили Патријарха о развоју догађаја који је ова Патријаршија доживела након што је Московска црква створила „Егзархат Африке“.

Током овог сусрета разговарало се и о идеји састанка патријараха четири Апостолске патријаршије, који је предложила Васељенска патријаршија да се одржи непосредно пре Страсне седмице.

Антиохијски патријарх је поновио Александријској делегацији оно што је рекао и изасланику васељенског патријарха, митрополиту Халкидонском Емануилу, да ће се Свети антиохијски синод ускоро састати да разговара о стању у Православној цркви.

Извор: https://orthodoxtimes.com/patriarchate-of-alexandria-informs-patriarch-of-antioch-on-the-russian-intrusion/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Александријска патријаршија позива руске свештенике пред Синодални суд (the Synodal Court)

Протојереју Руске Цркве Андреју Новикову, а такође и духовнику Руске Цркве Георгију Максимову, упућен је позив Синодалног суда Александријске Патријаршије да се појаве пред Судом како би били саслушани поводом њиховог неканонског понашања.

Према оптужници Синодалног суда Александријске патријаршије, двојица клирика оптужена су да су, без благослова патријарха Теодора и овдашњих Епископа, вршили Божанствену литургију и друге обреде на подручју под канонском јурисдикцијом Александријске патријаршије.

Оптужени су за саслужење са рашчињеним свештенослужитељем, као и за „утицај на тешко посрнуће стада Цркве“.

Синодални суд појашњава да ће им се, у случају да се не појаве пред Судом (24. фебруара), судити у одсуству.

Извор: https://orthodoxtimes.com/the-patriarchate-of-alexandria-summons-russian-priests-before-the-synodal-court/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...