Jump to content

Да ли постоји Бог који је добар - проблем теодицеје

Оцени ову тему


Препоручена порука

Znači ako postoji bog onako kako ga opisuju i zamišljaju, on sigurno ima DNK?

I to baš kao ljudi?

пааааааааа, није ли се Бог отелотворио на земљи као Исус?

а тврдња да би Му другачији ДНК био него било ког другог човека би био раван некаквој теорији трансфигурације или неке монофозитстке јереси (погрешне поставке или решења), пошто је био човек исто колико смо и ми.

само што исповедамо и Божју природу Исуса Христа приде, дакле Богочовек укратко.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

...on sada samo misli da postoji inteligentni tvorac univerzuma.

"He became advocate of the fact there is an intelligent designer of the universe based on the research in biology.

Da, možemo Ga i tako nazvati Inteligentni Tvorac Univerzuma (ITU).

And we could call Him - Intelligent Designer of the Universe (IDU).

A umesto ITU (i IDU), možemo za Njega reći i - BOG.

Imamo slobodnu volju....

;) Pa ni on ne kaže da je to judeo-hrišćanski. Je l' taj ITU na čiju mogućnost postojanja ukazuje Flew upravo bog iz biblije koji je oterao Adama i Evu iz raja, stvorio svet za šest dana po predanju i otac Isusa od Nazareta?

A i inače se kaže Intelligent Design, nemoj da se ponašaš kao da sam izgovorio eskimsku poslovicu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 6 months later...

Da li ce stvaranje inteligencije manje od bozje (savrsene?) znaciti da ce takva bica biti sklona greskama?

Ukoliko je odgovor da, cemu onda pakao?

Ukoliko postoji slobodan izbor, slobodna volja da se izabere dobro ili lose, onda je svakako poseduje i Bog. Ali Bog nije sklon zlu. Ova logicka dedukcija demonstrira da zlo i dobro nisu posledica puke slobode izbora vec umnog stanja onog pred kojim je izbor.

Ako Bog ima slobodnu volju ali on uvek bira dobro, to znaci da se ne radi o izboru vec o mudrosti i znanju da je izabrati dobro jedini razuman korak pa tako i jedini izbor koji ce savrseno mudro bice ikad i uciniti. Ako znamo da je jedini nacin da se zlo pa samim tim i mucenje iskorene, stvaranje bica koja bi bila dovoljno mudra da znaju da je dobro jedini izbor. Onda mozemo slobodno da zakljucimo da ne postoji Bog koji nama zeli dobro, jer bi takav Bog bio svestan posledica stvaranja nesavrsenih bica. Da ne pricamo o konceptu pakla koji bi znacio da bog nije samo los vec je i sadista.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da li ce stvaranje inteligencije manje od bozje (savrsene?) znaciti da ce takva bica biti sklona greskama?

Ukoliko je odgovor da, cemu onda pakao?

Ukoliko postoji slobodan izbor, slobodna volja da se izabere dobro ili lose, onda je svakako poseduje i Bog. Ali Bog nije sklon zlu. Ova logicka dedukcija demonstrira da zlo i dobro nisu posledica puke slobode izbora vec umnog stanja onog pred kojim je izbor.

Ako Bog ima slobodnu volju ali on uvek bira dobro, to znaci da se ne radi o izboru vec o mudrosti i znanju da je izabrati dobro jedini razuman korak pa tako i jedini izbor koji ce savrseno mudro bice ikad i uciniti. Ako znamo da je jedini nacin da se zlo pa samim tim i mucenje iskorene, stvaranje bica koja bi bila dovoljno mudra da znaju da je dobro jedini izbor. Onda mozemo slobodno da zakljucimo da ne postoji Bog koji nama zeli dobro, jer bi takav Bog bio svestan posledica stvaranja nesavrsenih bica. Da ne pricamo o konceptu pakla koji bi znacio da bog nije samo los vec je i sadista.

To je sve napisano pod pretpostavkom da Bog raspolaže razumom ili inteligencijom kako ju mi shvaćamo, problem je u tome što Stvoritelj shvaća i razumije stvorenje ali stvorenje ne može pojmit  i shvatit Stvoritelja. Stvorenja Božija su i ta živa i ta mrtva, naša uglavnom ta mrtva, u posljednje vrijeme ta mrtva naša stvorenja pokušavamo oplemeniti umjetnom inteligencijom i oživjeti kao praški rabin Jehuda Loew ben Becalel Golema. Isto tako je dosta čudno raspravljati o Božijoj inteligenciji i uopće spominjati Božiju slobodnu volju, Bog ne treba ništa takvog što bi mi nazvali "slobodnom voljom" i "inteligencijom". Prosto je to velika zbrka u terminologiji, ako već nemamo tih pravih termina kojim bismo opisali Boga to nije razlogom da na njega budemo primjenjivati termine koji važe i odnose se samo k čovjeku i njegovoj naturi - prirodi, naravi. Mi smo otprilike u takvoj poziciji u kojoj se može naći petogodišnje dijete koje vrhunskom matematičaru i expertu u kiberrnetici i programiranju objašnjava kako je otkrilo da se na prste da sasvim super, brzo i tačno računati i sabirati: 2+3=5, 1+3=4 itd.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da li ce stvaranje inteligencije manje od bozje (savrsene?) znaciti da ce takva bica biti sklona greskama?

Nesto sto je savrseno po definiciji nema mogucnost da stvara nesavrsene stvari jer u suprotnom ne bi bilo savrseno. "Savrseni" jevrejski bog je na posredan nacin stvorio svega 33 000 hriscanskih zajednica koje se toliko medjusobno mrze da...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Odnosno, sve se svodi na ovu dilemu:

Ako je Bog sveznajuci, onda nije dobar, jer salje u pakao one za koje zna da ce da budu losi.

Ako je Bog svedobar, onda ne moze da bude i sveznajuci...

Ipak, ne smemo tako pojednostavljavati stvari. Moramo biti objektivni!

Bog je bice koje je vecno, nestvoreno itd. Ljudi su samo stvorena bica od strane Boga (pretpostavka).

To znaci da Bog ne moze stvarati nove Bogove, vec samo slobodna bica koje imaju slobodan izbor izmedju svebica i nebica, izmedju zivota i smrti.

Zavisi kako se tumace pakao i raj. Jednostavno, dobro i zlo nisu juridicke kategorije ... to je samo izbor i to slobodan ...

Ako pakao tumacimo kao covekovu nemogucnost i nespremnost da prihvati Boga kao izbor, onda ne mozemo optuzivati Boga za zlo na ovom svetu ...

Isto kao sto ne mozemo da optuzimo vodu za smrt onih koji nece da je piju ...

"Znam da nista ne znam" - Sokrat

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бог није ни добар ни зао.Добро и зло, није ништа друго него припадати Богу, или Га одбацити, и није везано за мудрост. Биће које не може да буде зло је биће које је везано за Бога без могућности избора,силом,  и према томе роб, зато је свако биће створено од бога слободно да згреши. Пакао је потпуно одвајање од Бога бића које је створено од Бога и за Бога, али опет по сопственом избору. Као када би риба искочила из мора на песак и кривила море што се гуши и што је пржи сунце.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Odnosno, sve se svodi na ovu dilemu:

Ako je Bog sveznajuci, onda nije dobar, jer salje u pakao one za koje zna da ce da budu losi.

Ne, to je samo nedostatak humanosti koji se prozima kroz razna pisana dela pocevsi od pisaca Starog zaveta pa do danas. Normalno je odvajati jedinke koje ne mogu da se uklope u jednu zajednicu ali nije normalno da sprovodis bilo kakvo mucenje/proganjanje/kinjenje pojedinca ili grupe na nacionalnoj, rasnoj ili religioznoj osnovi.

Ako je Bog svedobar, onda ne moze da bude i sveznajuci...

Samo ako je svemocan ako nije svemocan onda se ove dve osobine ne potiru.

Ipak, ne smemo tako pojednostavljavati stvari. Moramo biti objektivni!

Znaci pocinje silovanje logike.

Bog je bice koje je vecno, nestvoreno itd. Ljudi su samo stvorena bica od strane Boga (pretpostavka).

Ne mozes da dokazes postojanje tog boga, a jos manje da je bas tvoj bog odgovoran za postojanje zivota ali znas kakve osobine poseduje.

To znaci da Bog ne moze stvarati nove Bogove, vec samo slobodna bica koje imaju slobodan izbor izmedju svebica i nebica, izmedju zivota i smrti.

Ako je svemocan moze sve ako postoji nesto sto ne moze onda nije svemocan.

Zavisi kako se tumace pakao i raj. Jednostavno, dobro i zlo nisu juridicke kategorije ... to je samo izbor i to slobodan ...

Naravno, svemocni bog nije mogao da jednostavno objasni sta su to pakao/raj (i ostala sporna pitanja) nego je prepustio da se stvori 33 000 zajednica ciji ce se medjusobni sukobi veoma cesto zavrsavati u krvi do kolena.

Ako pakao tumacimo kao covekovu nemogucnost i nespremnost da prihvati Boga kao izbor, onda ne mozemo optuzivati Boga za zlo na ovom svetu ...

Postoje i saucesnici u zlocinu kojima se veoma cesto sudi jednako kao i samim pociniocima, to su ljudi koji su imali mogucnost, sredstva i priliku da sprece odredjen zlocin ali nisu to ucinili. Pasivno posmatranje zlocina te cini nista manjim krivcem od samog pocinioca.

Isto kao sto ne mozemo da optuzimo vodu za smrt onih koji nece da je piju ...

Nego nisi nam objasnio kakve veze ima konzumiranje vode koja je neophodna za fizicko prezivljavanje sa vecnim mucenjem koje planira tvoj jevrejski bog na religiozno-nacionalnoj osnovi za ljude koji nisu verovali da postoji?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бог није ни добар ни зао.

Одлично!

Прво питање, јел могу да те држим за реч и користим овај цитат кад неки верник крене да просипа памет о томе колико је Бог добар?

Друго питање, који ће ти ђаво бог који није добар?

Добро и зло, није ништа друго него припадати Богу, или Га одбацити, и није везано за мудрост.

Таква дефиниција доброте и зла је тешка увреда за сву доброту овог света.

Биће које не може да буде зло је биће које је везано за Бога без могућности избора,силом,

Откуд сад па то кад ''Бог није ни добар ни зао''?

 и према томе роб, зато је свако биће створено од бога слободно да згреши.

Аха, и ако згреши пакао? Дакле то је иста она слобода коју ти лопов да: слободу или да му даш паре или да ти просвира главу. Слобода је нешто што укључује ИЗБОР, СУШТИНСКИ И ИСТИНСКИ ИЗБОР! Ја у том вашем накарадном загробном аранжману не видим ни најмање тога.

Јел имам избор да никада нисам ни постојао? Зашто сам настао? Баш ја, баш овакав, баш овде? Где је ту слобода?

Какав ја то имам избор да у њега верујем кад су докази за њега са моје тачке толико неубедљиви да би пре поверовао у причу о Црвенкапи?

Јел имам избор да не будем мучен, прожет очајем, или шта већ сматрате да је пакао, али да истовремено и НЕ БУДЕМ у божијем присуству? Јел само то избор: рај или пакао? Па већи избор пића имаш у Мекдоналдсу. Јел имам избор да НЕ ОСЕЋАМ блаженство у сваком тренутку? Константан осећај блаженства ми не делује ко нека психички добра ствар.

Такође, у некој од ранијих дискусија је изнета претпоставка да ће сви бити, заједно, једно и да ће свако видети у личност сваког другог и знати све о њима. Јел имам ја право на своју приватност и интиму у том рају или не?

Има нешто и у откровењу о томе да ће свима бити име божије истетовирано на челу и да ће му се сви клањати довека. Јел имам право да не учествујем у тој глупости?

И тако даље...

Пакао је потпуно одвајање од Бога бића које је створено од Бога и за Бога, али опет по сопственом избору. Као када би риба искочила из мора на песак и кривила море што се гуши и што је пржи сунце.

Судећи по томе какву нарав и карактер тај бог има на основу целокупне природе коју је створио и на основу  вашег описа истог у вашим светим списима, тај пакао ни не делује као тако лоша идеја.

Бог је скоро па свемогућ. Он може све да уради... осим да изневери очекивања свог верника.

XIO

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бог није ни добар ни зао.

Одлично!

Прво питање, јел могу да те држим за реч и користим овај цитат кад неки верник крене да просипа памет о томе колико је Бог добар?

Друго питање, који ће ти ђаво бог који није добар?

Добро и зло, није ништа друго него припадати Богу, или Га одбацити, и није везано за мудрост.

Таква дефиниција доброте и зла је тешка увреда за сву доброту овог света.

Биће које не може да буде зло је биће које је везано за Бога без могућности избора,силом,

Откуд сад па то кад ''Бог није ни добар ни зао''?

 и према томе роб, зато је свако биће створено од бога слободно да згреши.

Аха, и ако згреши пакао? Дакле то је иста она слобода коју ти лопов да: слободу или да му даш паре или да ти просвира главу. Слобода је нешто што укључује ИЗБОР, СУШТИНСКИ И ИСТИНСКИ ИЗБОР! Ја у том вашем накарадном загробном аранжману не видим ни најмање тога.

Јел имам избор да никада нисам ни постојао? Зашто сам настао? Баш ја, баш овакав, баш овде? Где је ту слобода?

Какав ја то имам избор да у њега верујем кад су докази за њега са моје тачке толико неубедљиви да би пре поверовао у причу о Црвенкапи?

Јел имам избор да не будем мучен, прожет очајем, или шта већ сматрате да је пакао, али да истовремено и НЕ БУДЕМ у божијем присуству? Јел само то избор: рај или пакао? Па већи избор пића имаш у Мекдоналдсу. Јел имам избор да НЕ ОСЕЋАМ блаженство у сваком тренутку? Константан осећај блаженства ми не делује ко нека психички добра ствар.

Такође, у некој од ранијих дискусија је изнета претпоставка да ће сви бити, заједно, једно и да ће свако видети у личност сваког другог и знати све о њима. Јел имам ја право на своју приватност и интиму у том рају или не?

Има нешто и у откровењу о томе да ће свима бити име божије истетовирано на челу и да ће му се сви клањати довека. Јел имам право да не учествујем у тој глупости?

И тако даље...

Пакао је потпуно одвајање од Бога бића које је створено од Бога и за Бога, али опет по сопственом избору. Као када би риба искочила из мора на песак и кривила море што се гуши и што је пржи сунце.

Судећи по томе какву нарав и карактер тај бог има на основу целокупне природе коју је створио и на основу  вашег описа истог у вашим светим списима, тај пакао ни не делује као тако лоша идеја.

1.Рећи "Бог је добар", је исто као рећи "кафа је кафене боје", тј бесмислено. Само ми можемо бити добри или зли зависно од тога колико смо слични Богу. Бог је константна вредност према којој се ми одређујемо.

2.Опет кажем, бити добар или зао нема везе са интелигенцијом и образовањем, већ са љубављу. Да ли академик више воли од физичког радника ? А Бог јесте љубав, и љубав искључује ропство.

Јел имам избор да никада нисам ни постојао? Зашто сам настао? Баш ја, баш овакав, баш овде?

3.Прво пробај да обухватиш умом само појам нестворености, па онда размисли можеш ли умом да обухватиш Божија дела. Може ли мува на твом зиду да схвати зашто ти нешто чиниш или не чиниш.

Има нешто и у откровењу о томе да ће свима бити име божије истетовирано на челу и да ће му се сви клањати довека. Јел имам право да не учествујем у тој глупости?

4.Наравно. Кроз сваки поступак се или приближујеш или одвајаш од Бога, али увек имамо избор.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Znaci pocinje silovanje logike.

Дефиниши логику. Знаш схоластицизам је јерес за нас православне. Теолог је слеп човек који у мрачној соби тражи црну мачку, која није у тој соби. А мачка је цркла. Дакле занемари схоластику.

P.S. Корисник Телескоп је агностик и скептик, тако да нема потребе за таквим питањима, упућеним датом кориснику (овако пишем зато што не знам је ли у питању мушко или женско).

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

¨dijalog sa ateistima¨

ma koliko bilo uzaludno nije zgoreg ponoviti:

38. И који не узме крст свој и не пође за мном, није мене достојан.

39. Који чува живот свој, изгубиће га, а који изгуби живот свој мене ради, наћи ће га.

o mogucnosti da sav svet prihvatiti Blagu Vest:

24. Нема ученика изнад учитеља својега ни слуге изнад господара својега.

25. Доста је ученику да буде као учитељ његов и слуги као господар његов. Ако су домаћина назвали Веелзевулом, колико ће прије домаће његове? (ovde mislim na verujuce)

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ukoliko postoji slobodan izbor, slobodna volja da se izabere dobro ili lose, onda je svakako poseduje i Bog. Ali Bog nije sklon zlu.

kolko ja znam, u opisu posla je bogu da on odredjuje shta je dobro a shta zlo..
Zar ?

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...