Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

Александар Милојков

АДМИНИСТРАТОР
  • Број садржаја

    17179
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Days Won

    73

Александар Милојков last won the day on Август 26 2016

Александар Милојков had the most liked content!

О Александар Милојков

  • Ранг
    Александар Милојков, теолог
  • Рођендан 08/27/73

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Београд
  • Интересовање :
    Философија и теологија

Скорашњи посетиоци профила

24988 profile views
  1. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Адам и Ева, ја бих рекао, да су символи... Писаћу касније. Да бих ихрабрио оне који претендују на букбално-историјско тумачење, то јест да бих спречио њихово разочарење, рећи ћу им да чувени Свети Максим Исповедник, још у седмом веку, није тумачио постојање некакве историје "пре пада". Говорио је да је човек пао са самим добијањем свог бића.
  2. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Такође, феномен умирања живог света имамо много пре појаве човека. Јер, одакле нам угаљ и нафта? Шта ћемо са тим, хоћемо ли да игноришемо чињенице како бисмо ушушкали то неко своје буквалистичко тумачење Библије? Очигледно је да теолошки појам живота, да га тако назовем, морамо тумачити другачије од неког медицинског појма живота. И ако пажљиво читамо свете оце видећемо ту неку слојевиту причу о бићу...
  3. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Моја старија ћерка на Учитељском факултету има предмет тумачење библије... Видех у том неком уџбенику (скрипта са неким предавањима, текстовима...) да се датира време стварања, те да је Адам постојао пре неких 6000 година. Заиста ми није јасно ко још од људи из струке гура ту причу!? Људи моји, па нађени су остаци људског скелета који су стари 300 хиљада година. Хоћемо ли то да игноришемо?
  4. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Иначе, боблијска приповедања у првих 11 глава књиге Постања представљају теолошке расправе са ондашњим митским сликама света и човека. Мит, као начин мишљења, који као такав претходи философији и науци. Зато, нема смисла увлачити тај израз са науком у дискусију.
  5. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Када каже: "Да створимо човека (у изворнику: Адам)...", Адам је без члана, означава општост мноштво... Затим лаже: "И створи Бог човека (у исзворнику: ха-Адам)...", Адам је са чланом, конкретан. То значи да је колективна личност, да представља мноштво.
  6. Adam i Eva - istorijske licnosti ili prica

    Адам и Ева су колективне личности. То значи да означавају мноштво, људски род, његов мушки и женски пол. Иначе, историја у правом смислу речи, то јест прича о прошлости, почиње тек од 11-те главе књиге Постања, то јест од Аврама. Христос као "Нови Адам" такође означава колективну личност. То значи да у својој људској природи представља мноштво - људски род, који чини његово тело, Цркву.
  7. Аво, у стиху 2,15, није ли средњи род у хебрејском изборнику - оно? У Септуагинти је автос (он), колико се сећам...
  8. Нажалост, господин Антонић је у праву. Напредњачка беда је ништа друго него одраз нас самих. Ми и немамо ништа боље од "напредњака". 2000. године смо збацили Милошевића и понадали се бољем. За 16 година шта се десило? Ништа, осим што смо од црвених четника добили еврослинавце, од малог војводе добисмо великог евро маршала. Добили смо, дакле, метаморфозу беде, јада и лудила. Оног истог јада и лудила, од којег наивно веровасмо да смо побегли те 2000. године. Да могу и сам бих са својом породицом отишао...
  9. Ако мислиш на временско трајање стварања, да ли се ради о тренутку или ипак о дужем временском интервалу, сама Боблија нам не пружа такав одговор. Дани у Књизи Постања дефинитивно нису временске одреднице (Сунце је створено тек четвртог дана, а ипак се дани броје и пре тога). Такође, "Он рече и постаде" не значи нужно да је творачки акт завршен у тренутку, већ Њега (Бога) одређује као узрок ономе што је постало. "Он рече": Он (Бог Отац), рече (Реч Очева, Син) - узрок. "И постаде": творевина као последица деловања узрока (Бога).
  10. Теологија тврди да смо смртни јер смо одвојени од заједнице са Богом. Да видим како ћете методом природних нука ово доказати? А да је смрт природна, за то није потребна теологија. То наука сама добро види и објашњава. Теологија, овде конкретно, бави се матафизичком позадином природних феномена које природне науке објашњавају као такве, као природне феномене, без могућности уплитања у мета питања самих феномена природе.
  11. "Смртност по природи" није увид теологије већ науке, тако да никаквог преклапања ту нема. То што теолози у свом дискурсу користе увиде науке не значи да се наука и теологија преклапају. Ни Свети Атанасије Велики, који је говорио "смртни смо јер смо ствпрени" није тај закључак извукао из неког натприродног откривења већ из посматрања природе. Одговор на констатацију о "делимичном преклапању" природних наука и вере (теологије): Вера, односно теологија, или тачније речено верник, теолог на основу творевине закључује о постојању Творца. То није спорно. Такође, Књига Постања говори о постанку света, ни то није спорно. Проблем је што постоји неразумевање да говор Библије није научни говор. Не може се "тада рече Бог нека буде..." прогласити за научну истину. Управо зато што је наука дефинисана својим методом - методолошким натурализмом. Не постоји могућност опојмљивања Бога окткривења ако се водимо таквом методом. Такође, закључак верника да творевина сведочи Творца је легитиман, али као такав не може да буде научни закључак. Јер, Библијски Творац не може да буде верификован методолошким натурализмом природних наука.
  12. Да Вам кажем да међу ђацима имам и ђака генерације, чланове Петнице, генијалну децу, будуће научнике. Радујем се што ће будућа наша интелектуална елита бити верујући људи. Можда баш они и буду носиоци истинских промена у нашем друштву.
  13. Идеја да је модеран човек еволуирао у источној Африци пре 200.000 година на удару је после изузетног открића 300.000 година старих људских остатака у руднику у мароканском руднику. Фосили откривени у старом руднику у забаченим мароканским планинама уздрмали су темеље једне од најдужих теорија о развоју модерног човека - да је хомо сапијенс потекао из „колевке човечанства“ у источној Африци пре 200.000 година. Делови пронађеног оруђа Археолози су након неколико година ископавања открили кости најмање пет људи у Џебел Ирхуду, некадашњем руднику барита, око 100 километара западно од Маракеша. Упркос томе што су знали да су остаци стари, били су изузетно изненађени када су стигли резултати тестова датирања зуба и камених алатки, који су показали да потичу из периода од пре 300.000 година. Цео текст на: http://www.rts.rs/page/magazine/ci/story/501/zanimljivosti/2761517/teorija-nastanka-modernog-coveka-na-staklenim-nogama-posle-senzacionalnog-otkrica.html
  14. Православни хришћански креационизам

    Остало не могу да читам, заиста. Превише је текста, а ја сам у шкрипцу са временом. Извињавам се.
  15. Православни хришћански креационизам

    Па није га писао Мојсије, то је данас апсолутно доказано.
×